Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden mielesta keinohedelmoitykset voisi maksaa itse ja yhteiskunnalta saastyvat rahat suurempina lapsilisina lapiperheille!

Vierailija
25.10.2005 |

Olen täysin kyllästynyt tuohon keinohedelmöityskeskusteluun ja siihen kenelle pitäisi sallia hoidot. Mielestäni yksinkertainen ratkaisu olisi se, että ne sallittaisiin kaikille (myös homopareille), MUTTA jokainen vastaisi kuluista itse.

Yhteiskunnalta säästyneet rahat suunnattaisiin mieluummin siihen, että lapsiperheet tulisivat paremmin toimeen ja voisivat halutessaan paremmin hankkia lisää lapsia, kun taloudelliset reunaehdot olisivat paremmat. Eli että lapsilisiä korotettaisiin huomattavan paljon!

Onko muita samoin ajattelevia?

Minua ihmetyttää tuo ajattelutapa, että yhteiskunnan pitäisi maksaa hoidot. Lapsen saaminenhan ei kuitenkaan ole mikään AIKUISEN SUBJEKTIIVINEN OIKEUS niin kuin usein näytetään ajattelevan.

Nyt joku varmasti luulee, että minulla on lapsia ja lapsensaanti niin helppoa, että siksi on helppo kannattaa tällaista vaihtoehtoa. Asia ei ole niin: meillä (minulla ja miehelläni) ei ole vielä lapsia, toivomme kyllä kovasti saavamme! Mutta jos emme onnistu luonnollisesti lapsia saamaan, en ymmärrä miksi se on YHTEISKUNNAN ongelma ja heidän pitäisi kustantaa lapsi meille. Itse pitäisi sitten harkita haluaako lähteä hoitoihin ja säästää niihin rahaa vai ei.

Tämä olisi myös helpotus tähän jatkuvaan kiistaan, joka on pahimmillaan erittäin epätasa-arvoinen, jos lesbopareille hoidot maksettaisiin, mutta homopareilla ei olisi oikeutta lapsiin. (Miksiköhän naisella olisi oikeus tulla äidiksi, mutta miehellä ei isäksi?)

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa hankkia hedelmöityshoitoja niitä sallittakoon kaikille maksukykeneväisille ihmisille omalla kustannuksellaan.

Köyhät olkoon sitten lapsettomia jos ei muuten tärppää.Tai ole varaa ottaa lainaa.

Vierailija
182/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännelkää ja väännelkää tätä asiaa miten päin vain tahdotte - mutta totuus on se, että hoidoilla lapsensa saaneilla on taustalla suurta ITSEKKYYTTÄ. Niin juuri, sitä se, ihan sitä itseänsä. KAIKILLE EI OLE TARKOITETTU LAPSIA - HYVÄKSYKÄÄ SE.

180 sinä saivartelet!

Ymmärrät varmasti itsekin varsin hyvin mitä tarkoittaa " lapsen saaminen luonnollisilla menetelmillä" ? Vai onko sinulla ymmärryksessä jotakin vikaa?

Uskomaton keskustelu.

Ja se ei todellakaan pidä paikkaansa, että KAIKKI menisivät hoitoihin (että se olisi jokin automaatio) jos eivät lasta saisi luonnollisin keinoin. Mutta te, jotka menette, olette keskimääräistä itsekkäämpiä kaikki-mulle-heti-ja-nyt kansalaisia. Menkää nyt vähän itseenne tässä asiassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olenko? Minua on kyllä haukuttu, mutta itse en ole ketään haukkunut. Ilmeisesti vain teillä on asiat niin huonosti, että ette kestä sitä, että toiset ovat kanssanne eri mieltä. Sitä paitsi minä en keuhkoa, vaan kirjoitan asiallisesti. Mielestäni jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, siis myös minulla!

Vierailija
184/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten pulsut,narkit ja juopot saavat lapsia?? Heidätkö on tarkoitettu äideiksi? Voi Luoja....

1 luomulapsen äiti

Vierailija
185/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai olenko? Minua on kyllä haukuttu, mutta itse en ole ketään haukkunut. Ilmeisesti vain teillä on asiat niin huonosti, että ette kestä sitä, että toiset ovat kanssanne eri mieltä. Sitä paitsi minä en keuhkoa, vaan kirjoitan asiallisesti. Mielestäni jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, siis myös minulla!

Luehan nyt uudestaan kommenttisi. Sinusta me hoitoja käyttäneet olemme VÄKISIN tehneet lapsia, toimineet Luojan tahdon vastaisesti jnejne. Jos se ei sinusta ole lyttäämistä, niin mikä sitten?

Keuhkoamista sinussa on tuo inttämisen pakko. Olet kirjoittanut kymmeniä kommentteja kahden päivän aikana, ja silti kehotat muita rauhoittumaan. Kenen kannattaisi mieluummin rauhoittua...

Mielipiteeseesi sinulla on oikeus, mutta toisten loukkaamiseen ei.

Vierailija
186/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulosti ihan pimeeltä tuo sinun tekstisi...

Vierailija
187/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Käännelkää ja väännelkää tätä asiaa miten päin vain tahdotte - mutta totuus on se, että hoidoilla lapsensa saaneilla on taustalla suurta ITSEKKYYTTÄ. Niin juuri, sitä se, ihan sitä itseänsä. KAIKILLE EI OLE TARKOITETTU LAPSIA - HYVÄKSYKÄÄ SE.

180 sinä saivartelet!

Ymmärrät varmasti itsekin varsin hyvin mitä tarkoittaa " lapsen saaminen luonnollisilla menetelmillä" ? Vai onko sinulla ymmärryksessä jotakin vikaa?

Uskomaton keskustelu.

Ja se ei todellakaan pidä paikkaansa, että KAIKKI menisivät hoitoihin (että se olisi jokin automaatio) jos eivät lasta saisi luonnollisin keinoin. Mutta te, jotka menette, olette keskimääräistä itsekkäämpiä kaikki-mulle-heti-ja-nyt kansalaisia. Menkää nyt vähän itseenne tässä asiassa!

Lääketietellisistä ongelmista ei todellakaan voi päätellä, kenelle on TARKOITETTU lapsi ja kenelle ei. Kuka sen päätöksen tekee, Allah, Jumala vai kenties Kohtalo?

Sinun sairaalla logiikallasi voisi väittää, että mitäään lääketieteellistä hoitoa ei saisi antaa, koska KAIKKIEN EI OLE TARKOITETTU JATKAA ELÄMISTÄ.

Sinä et tajua nyt päivänselvää asiaa: ns. luonnollista menetelmää on mahdoton määrittää. Missä menee luonnollisuuden ja ei-luonnollisuuden raja?! Vaatiiko se kemiallista puuttumista vai kirurgiaa?

Mene nyt hyvä ihminen itseesi itse. Kenestäkään ei tee itsekästä se, että hän haluaa samaa kuin muutkin = lasta. Jos se joillekin onnistuu ilman hoitoja ja toisille ei, se ei tee niistä apua tarvitsevista sen itsekkäämpiä. Lapsen saaminen on yleisinhimillinen toive, aina itsekäs. Mutta se itsekkyys ei mitenkään riipu lapsensaamisTAVASTA. Lapsettomuushoidot kun eivät HAITTAA tai LOUKKAA kenenkään muun ihmisen oikeutta elää ja olla - joten siksi ne eivät ole sen itsekkäämpiä kuin luomut tavatkaan.

Vierailija
188/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sen kertominen ja perustelut loukkaavat toisia. Lakatkaa nyt tuo riehuminen, sillä kenenkään yksittäisen ihmisen mielipide ei vie teiltä mahdollisuutta hoitoihin.

Vierailija
189/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulojen perusteella korvattaisiin eri tavalla hoitoja. Persaukiset luuserit, jotka eivät saa elätettyä itseään, lisääntyisivät vielä luonnottomasti. Rikkaat joutuisivat itse maksamaan, vaikka usein lapsen sosiaalinen asema periytyy. Rikkaiden lapset opiskelevat ja alkavat tehdä tuottavaa duunia. Tietysti rikkaiden lapsissa on poikkeuksia, mutta pääasiassa.

Mitä järkeä lisätä sossupummien määrää keinotekoisesti.

Vierailija
190/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sen selvemmin asiaa sanoa?

Vierailija
191/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIköhän ne sentit jakaudu aika tasaisesti kaikille tarvitseville.

Eikö teitä huoleta enemmän huumeet, masennukset, työttömyys, pedofilia yms., joka saattaa koskettaa vielä läheisestikin esim. niiden lastenne elämää? Missä tynnyrissä te elätte?

Vierailija
192/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteesi... eikä se ole riehumista, että intät samaa asiaa kymmenissä viesteissä, mutta sinusta oli aiheellista nimittää riehumiseksi kun muut ovat eri mieltä aivan samassa tyylilajissa.

Vierailija:

Sillä sen kertominen ja perustelut loukkaavat toisia. Lakatkaa nyt tuo riehuminen, sillä kenenkään yksittäisen ihmisen mielipide ei vie teiltä mahdollisuutta hoitoihin.

Vierailija
193/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiseksi yhteiskunnalle koituvat kustannukset ovat mielestäni toisarvoinen seikka. Minusta hoidot vain ovat vastoin luonnon järjestystä. Lisäksi olen useaan kertaan sanonut, että väärin tekee palvelun tarjoaja, ei hoitoihin menijä.

Kolmanneksi: inttämiseen tarvitaan kaksi. Minä olen rauhallinen, mutta viesteistäsi päätellen sinä et ole, joten sen vuoksi olen kehottanut rauhoittumaan. Saattaa tietysti olla,että et huuda siellä suu vaahdossa. Jos näin on, silloin pyydän anteeksi rauhoittumiskehotustani.

Miten olisi, jos molemmat lopettaisimme tämän? Mielipiteemme kun eivät tule kohtaamaan, vaikka väittelisimme maailman tappiin saakka.

Vierailija
194/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi verrata oikean sairauteen ja henkeä uhkaavaan tautiin kuten syöpään, pöllöt. Ei lapsettomuuteen kuole, kaikki ei vaan saa lapsia ja sillä hyvä, kaikilla ei oo isot tissit tai pitkät jalat. Tyytykää asemaanne tai maksakaa itse " hoitonne" ei lapsettomuus ole sairaus.

Vierailija
195/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsen saaminen ole sairaus, joten synnytys maksulliseksi ja lapsilisät ja kotihoidontuet pois!

Vierailija
196/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukisilla luusereilla tuskin on edes taloudellisia mahdollisuuksia lapsettomuushoitoihin. Sossupummit sen kun tehtailevat lapsen toisensa perään " luomumenetelmällä" ja ongelmat siirtyvät sukupolvesta toiseen. Olen itse saanut lapsemme lapsettomuushoidolla (yksityisellä klinikalla;)), mutta silti tämä ketju alkaa herättää lähinnä hilpeyttä. Voin vaan kuvitella lapsettomuushoitoja tuomitsevat mammat näppistensä äärellä pätemässä:DD

Vierailija:

tulojen perusteella korvattaisiin eri tavalla hoitoja. Persaukiset luuserit, jotka eivät saa elätettyä itseään, lisääntyisivät vielä luonnottomasti. Rikkaat joutuisivat itse maksamaan, vaikka usein lapsen sosiaalinen asema periytyy. Rikkaiden lapset opiskelevat ja alkavat tehdä tuottavaa duunia. Tietysti rikkaiden lapsissa on poikkeuksia, mutta pääasiassa.

Mitä järkeä lisätä sossupummien määrää keinotekoisesti.

Vierailija
197/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhearvot kunniaan!

Vierailija
198/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yllättäen kukaan miehistä ei huolehdi lapsistaan, vaan työtävieroksuva äiti makaa kotona resuisten kakaroidensa kanssa. (Ja olen siis sitä mieltä, että hoidot tulee maksaa itse.)

Vierailija
199/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eihän lapsen saaminen ole sairaus, joten synnytys maksulliseksi ja lapsilisät ja kotihoidontuet pois!

Vierailija
200/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja toiseksi yhteiskunnalle koituvat kustannukset ovat mielestäni toisarvoinen seikka. Minusta hoidot vain ovat vastoin luonnon järjestystä. Lisäksi olen useaan kertaan sanonut, että väärin tekee palvelun tarjoaja, ei hoitoihin menijä.

Kolmanneksi: inttämiseen tarvitaan kaksi. Minä olen rauhallinen, mutta viesteistäsi päätellen sinä et ole, joten sen vuoksi olen kehottanut rauhoittumaan. Saattaa tietysti olla,että et huuda siellä suu vaahdossa. Jos näin on, silloin pyydän anteeksi rauhoittumiskehotustani.

Miten olisi, jos molemmat lopettaisimme tämän? Mielipiteemme kun eivät tule kohtaamaan, vaikka väittelisimme maailman tappiin saakka.

Tuossa se seisoo jälleen kerran, ekassa kappaleessasi, toisessa lauseessa.

Samaa mieltä emme todellakaan tule olemaan. Haluaisin sinun vaan ymmärtävän, että mielipiteensä voi ilmaista niinkin, ettei loukkaa muita. Voisit vaikkapa sanoa, että itse vierastat lapsettomuushoitoja, mutta että se on sinun oma päätöksesi.

Sen sijaan jaksoit eilisestä lähtien inttää, miten väärin on tehtailla VÄKISIN lapsia maailmaan ja että pitäisin keskittyä jo elävien lapsien hoitamiseen ja adoptioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän