Ranskassa ebolaa đ©
Yle kertoo:
Ranskassa on vahvistettu maan ensimmÀinen ebolatapaus. Sairastunut ihminen on lÀÀkÀri, joka on palannut humanitaariselta tehtÀvÀltÀ Kongon demokraattisessa tasavallassa.
Kongon demokraattisessa tasavallassa on todettu yli tuhat ebolatartuntaa. Tautiin on kuollut 267 ihmistÀ.
LÀÀkÀri on eristetty ja viranomaiset jÀljittÀvÀt mahdollisia tartuntaketjuja. HeidÀn mukaansa tartuntariski on alhainen.
Myös Euroopan tautienehkÀisy- ja -valvontakeskuksen mukaan ebolan tartuntariski on Euroopan vÀestölle tÀllÀ hetkellÀ alhainen.
Kommentit (29)
Se on niille ranskalaisille aivan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Se virus leviÀÀ lÀhinnÀ ihmisten eritteistÀ, eli vaikka se lÀhtiskin leviÀmÀÀn, se saadaan nopeasti kuriin, se ei ole samanlainen virus kun joku flunssa tai "korona" mikÀ levii helposti kaikin mahdollisin keinoin. Turha alottaa hysteriaa taas siitÀkin. Ulkona on aurinkoinen pÀivÀ
Mutta lÀÀkÀri suojavarusteineen sai sen.
Varmaan nÀitÀ "lÀÀkÀrit ilman aivoja" mitÀ meillÀkin valitettavasti on. Ne pitÀisi jÀttÀÀ sinne Afrikkaan.
TÀhÀn se Trumpin ja Muskin sÀÀstöt on johtanut. USA ja sen rahat ei ole mukana riehumassa Ebolaa. No onneksi joku pÀÀsee avaruuteen kuitenkin
Sekin vielÀ. Tosin siellÀ on nyt paikoin 40 astetta lÀmmintÀ, niin Afrikasta tulevat ebolaat ovat kuin kotonaan.
Hauskaa, ettÀ paikalliset peerrsut eivÀt usko uutisiin, eivÀtkÀ edes omiin lÀmpömittariinsa, vaan vakuuttavat, ettÀ AINAHAN meillÀ on ollut 40 astetta kesÀllÀ lÀmmintÀ ja sitÀpaitsi valtion mittarit valehtelevat.
MitÀ pelkÀÀmistÀ siinÀ oikein on, ettÀ ilmasto muuttuu. VielÀ viime aikoina on ihmisten lukumÀÀrÀ kasvanut milajrdilla, niin on selvÀÀ, ettÀ yhÀ enemmÀn tarvitaan energiaa ja yhÀ enemmÀn maapallo kuumenee.
LÀÀkÀri ei ollut karanteenessa ja levitti mahdollisesti eritteitÀ esim. lentokoneella matkustaessaan. Ranskalaisten lehtien keskustelupalstoilla ollaan hyvin huolissaan kontakteista.
Vierailija kirjoitti:
Sekin vielÀ. Tosin siellÀ on nyt paikoin 40 astetta lÀmmintÀ, niin Afrikasta tulevat ebolaat ovat kuin kotonaan.
Hauskaa, ettÀ paikalliset peerrsut eivÀt usko uutisiin, eivÀtkÀ edes omiin lÀmpömittariinsa, vaan vakuuttavat, ettÀ AINAHAN meillÀ on ollut 40 astetta kesÀllÀ lÀmmintÀ ja sitÀpaitsi valtion mittarit valehtelevat.
MitÀ pelkÀÀmistÀ siinÀ oikein on, ettÀ ilmasto muuttuu. VielÀ viime aikoina on ihmisten lukumÀÀrÀ kasvanut milajrdilla, niin on selvÀÀ, ettÀ yhÀ enemmÀn tarvitaan energiaa ja yhÀ enemmÀn maapallo kuumenee.
Ulkona PK-seudulla on kyllÀkin nyt n. 18 astetta lÀmmintÀ.
IkÀvÀ juttu. Olisiko lentokoneen WC:ssÀ riski saada tartunta?
Mutta tÀtÀhÀn on odotettu. Ratkaiseeko ebola Euroopan liikakansoituksen? Olen onnellinen kun evoluuttio tarjoaa ratkaisua. Olethan sinÀkin liikakansoituksesta murehtiva?
Vierailija kirjoitti:
Sekin vielÀ. Tosin siellÀ on nyt paikoin 40 astetta lÀmmintÀ, niin Afrikasta tulevat ebolaat ovat kuin kotonaan.
Hauskaa, ettÀ paikalliset peerrsut eivÀt usko uutisiin, eivÀtkÀ edes omiin lÀmpömittariinsa, vaan vakuuttavat, ettÀ AINAHAN meillÀ on ollut 40 astetta kesÀllÀ lÀmmintÀ ja sitÀpaitsi valtion mittarit valehtelevat.
MitÀ pelkÀÀmistÀ siinÀ oikein on, ettÀ ilmasto muuttuu. VielÀ viime aikoina on ihmisten lukumÀÀrÀ kasvanut milajrdilla, niin on selvÀÀ, ettÀ yhÀ enemmÀn tarvitaan energiaa ja yhÀ enemmÀn maapallo kuumenee.
MissÀ sÀ asut, kun mÀ etelÀrannikolla ja tÀÀllÀ on +13 ja sataa. KeskikesÀllÀ! JÀÀkausihan tÀÀ on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se virus leviÀÀ lÀhinnÀ ihmisten eritteistÀ, eli vaikka se lÀhtiskin leviÀmÀÀn, se saadaan nopeasti kuriin, se ei ole samanlainen virus kun joku flunssa tai "korona" mikÀ levii helposti kaikin mahdollisin keinoin. Turha alottaa hysteriaa taas siitÀkin. Ulkona on aurinkoinen pÀivÀ
Mutta lÀÀkÀri suojavarusteineen sai sen.
No ei kai se ihme ole, jos lÀÀkÀri joka on pÀivittÀin lÀheisessÀ kontaktissa ebolapotilaiden kanssa saa tartunnan.
Do nnt suck niggies balls of you will get ebola!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se virus leviÀÀ lÀhinnÀ ihmisten eritteistÀ, eli vaikka se lÀhtiskin leviÀmÀÀn, se saadaan nopeasti kuriin, se ei ole samanlainen virus kun joku flunssa tai "korona" mikÀ levii helposti kaikin mahdollisin keinoin. Turha alottaa hysteriaa taas siitÀkin. Ulkona on aurinkoinen pÀivÀ
Mutta lÀÀkÀri suojavarusteineen sai sen.
Ei se silti vaadi kuin yhden ainoan virheen. Onko ollut varusteet kunnolla pÀÀllÀ JOKA IKINEN KERTA kun on kÀsitellyt saastunutta nÀytettÀ?
Vierailija kirjoitti:
Sekin vielÀ. Tosin siellÀ on nyt paikoin 40 astetta lÀmmintÀ, niin Afrikasta tulevat ebolaat ovat kuin kotonaan.
Hauskaa, ettÀ paikalliset peerrsut eivÀt usko uutisiin, eivÀtkÀ edes omiin lÀmpömittariinsa, vaan vakuuttavat, ettÀ AINAHAN meillÀ on ollut 40 astetta kesÀllÀ lÀmmintÀ ja sitÀpaitsi valtion mittarit valehtelevat.
MitÀ pelkÀÀmistÀ siinÀ oikein on, ettÀ ilmasto muuttuu. VielÀ viime aikoina on ihmisten lukumÀÀrÀ kasvanut milajrdilla, niin on selvÀÀ, ettÀ yhÀ enemmÀn tarvitaan energiaa ja yhÀ enemmÀn maapallo kuumenee.
Se on liikuttavaa, miten joillain on taito liittÀÀ persut ihan joka aiheeseen ja keskusteluun. Mun serkku on samanlainen, todella raskasta seuraa. Onneksi ei olla enÀÀ tekemisissÀ.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tÀtÀhÀn on odotettu. Ratkaiseeko ebola Euroopan liikakansoituksen? Olen onnellinen kun evoluuttio tarjoaa ratkaisua. Olethan sinÀkin liikakansoituksesta murehtiva?
En tiedÀ ebolasta, mutta ilman muuta jossain vaiheessa ihmiskuntaa kothaa tÀystuho virusten muodossa kun porukkaa syntyy liikaa ja kaikki eivÀt kykene huolehtimaan toisistaan ja puhtaudestaan. Taatusti tulee vielÀ sata kertaa paheminb epidemia kuin korona. EihÀn siihen kuollut kuin ehkÀ neljÀ ihmistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se virus leviÀÀ lÀhinnÀ ihmisten eritteistÀ, eli vaikka se lÀhtiskin leviÀmÀÀn, se saadaan nopeasti kuriin, se ei ole samanlainen virus kun joku flunssa tai "korona" mikÀ levii helposti kaikin mahdollisin keinoin. Turha alottaa hysteriaa taas siitÀkin. Ulkona on aurinkoinen pÀivÀ
Mutta lÀÀkÀri suojavarusteineen sai sen.
Ajatella ettÀ sÀ et voikaan hallita koko maailmaa ja suojautua ihan kaikelta loputtomiin
TÀtÀ tÀÀ on , kuoleekohan siihen kaikki ja miten tarttuu ? En jaksa tÀtÀ elÀmÀÀ .
Se mitÀÀn leviÀ minnekÀÀn. MikÀs pöpö se oli siellÀ laivalla tuossa kevÀÀmmÀllÀ minkÀ piti tulla ja t a. p p a a meidÀt kaikki, mihin sekin hÀvisi. Samalla lailla hÀviÀÀ toikin.
Se virus leviÀÀ lÀhinnÀ ihmisten eritteistÀ, eli vaikka se lÀhtiskin leviÀmÀÀn, se saadaan nopeasti kuriin, se ei ole samanlainen virus kun joku flunssa tai "korona" mikÀ levii helposti kaikin mahdollisin keinoin. Turha alottaa hysteriaa taas siitÀkin. Ulkona on aurinkoinen pÀivÀ