Mä en ole koskaan tajunnut, miksi parisuhteessa oleva ihminen lähtee baariin (ilman puolisoaan).
Mitä sieltä haetaan? Miksi täytyy lähteä kovaääniseen paikkaan notkumaan? Ei siellä jutella voi, jos vaikka kaveriporukalla lähdetään? Silloin paras paikka on ruokaravintola. Mitä aikuinen ihminen hakee baarista?
Kommentit (96)
Olin pitkästä aikaa työporukan kanssa tanssiravintolassa, ja kun sitä menoa katsoin, ei tarvii taas kymmeneen vuoteen mennä...
Luulenpa, että siellä käydään ( parisuhteessa elävät) hakemassa itsetuntoa viinan voimalla.
Vartavasten en lähde ilman miestäni, hän on aina tervetullut mukaan.
Joskus tulee joskus ei.
Ei tulis mieleenkään lähteä miehen kanssa. Miehen kanssa olen kotona 24/7 ja aina touhutaan yhdessä. Jos haluan lähtee baariin, on idea nimenomaan se, että lähden hengailemaan kavereideni kanssa, ja olemaan ilman sitä miestä. Meillä ei ole edes lapsia, että olisi mahdollista mennä vaikka aina yhdessä, mutta me mennään aina eri baareihin, ja molemmat kavereiden kanssa. Joskus ollaan sattumalta illan aikana tavattu samassa baarissa, eikä sekään ongelma ole, mutta molemmat tykkää, että nimenomaan nähdään kavereita ja sitten kotona taas nysvätään kahdestaan.
nimenomaan yökerhossa (kyllä, tunnen ihmisiä jotka pitävät tanssimisesta juuri niin paljon ja juuri diskossa tanssimisesta)
-nauttii baarin tunnelmasta (minusta tätä ei tarvitse perustella sen enempää kuin sitäkään, että nauttii vaikka kauniista merimaisemasta tai rauhallisesta koti-illasta. Yleensä jos nauttii jostain aidosti niin se on itsessään perustelu sille toiminnalle)
-nauttii kun saa "kadota" ihmisjoukkoon, tykkää katsella ihmisvilinää, tykkää flirttailla??
-kaveripiirissä tapana käydä baareissa = jos haluaa nähdä kavereitaan niin menee sitten myös?
nämä siis syitä joita voisin kuvitella bilettäjillä olevan, itse en juuri baareissa käy.
tai ihan samat syyt kuin parikymppisillä ei-perheellisillä, mitä ne syyt sitten ovatkaan.
Ymmärrän täysin hyvin illanvietot kavereiden kanssa. Kyse ei ole siitä, etteikö voisi lähteä mihinkään ilman miestään. Mutta en ymmärrä, mitä parisuhteessa oleva hakee BAARISTA. Kuten sanottua, paras paikka jutella tyttöporukassa on ruokaravintola tai jonkun koti.
Mä myönnän, etten ole tanssijatyyppiä, joten sitä en hae baarista/diskosta. Tykkääkö joku oikeasti niin paljon tanssimisesta, että menee sen takia noihin paikkoihin?
Omassa kaveripiirissäni vain sinkut käyvät säännöllisesti baarissa. Kyllä me kaikki, joilla on jo perhettäkin viihdymme paremmin muualla. Eli osittain tämä on sitä, että minä en tapaisi tuttujani baarissa, koska heitä ei siellä käy.
Ja ihan aidosti ihmettelen, koska itselläni ne muutamat aikuisiän baarikeikat ovat olleet tosi tympeitä. En vaan viihdy. Enkä ole ymmärtänyt, mikä siellä niin vetää parisuhteessa olevia ihmisiä (kun ei kerran olla seuraa hakemassa).
Se sosiaalinen puoli jne jää minulta täysin kokematta, koska tuttuja ei käy baareissa eikä vieraat ihmiset kiinnosta.
Älä ota tätä paheksumisena.
Eli et laske kaveripiiriisi kuuluvia sinkkuja tutuiksesi?
Meillä kyllä kaveriporukalla käydään baarissa (tanssimassa, juomassa, pelaamassa bilistä, kattomassa bändejä, istumassa ja juoruamassa jne) ihan sinkun, perheelliset ja muut varatut yhdessä, kosksa viihdymme toistemme seurassa. Baarissa on varsin mukavaa olla, kun ei kenenkään tarvitse ottaa stressiä lastenhoidosta (puoliso hoitaa), tarjoiluista, tiskaamisesta tms vaan ollaan kaikki tasa-arvoisessa asemassa. Näkee samalla muita ihmisiä ja sinkuilla saattaa jopa olla jotain vipinää. Usein kuitenkin on niinkin, että kun ollaan isolla porukalla liikkeellä niin ei sinkutkaan jaksa seuraa hakea vaan nautitaan kavereitten yhdessäolosta :)
Itse en voi ymmärtää sitä, että on pakko olla aina sillä perheporukalla ja lapset mukana koko illan. Kokoajan täytyy varoa, ettei lapset herää ja etenkin alkoholin käyttö on mun mielestä vastuutonta jos lapsilla ei ole alkotonta hoitajaa paikalla. En myöskään ymmärrä sitä, että perheen siunaantuessa kohdalle unohdetaan ne sinkkukaverit tapaamisten ulkopuolelle. On vain "me perheelliset lapsineen".
Ja lopuksi: te jotka ette ymmärrä mitä baarissa olisi sellaista mitä ei kotibileissä niin ette kai te toki käy sitten kahviloissa tai ravintoloissa ylipäätänsä? Ainakaan ilman puolisoa? Kahvia ja ruokaa saanee kotonakin, mitä sitä turhaan muualle lähteä.
Minulta on vaan jäänyt tajuamatta se baarielämän ihanuus. Eli palatakseni alkuperäiseen kysymykseen. Mitä siellä baarissa halutaan tehdä, mitä ei jossain hiljaisemmassa paikassa voisi tehdä (jos ei tanssi)
Aiemmin mainitut asiat (jutteleminen, alkoholin/ruuan nauttiminen, musiikin kuunteleminen, jne jne) ovat tottakai mahdollisia myös muualla kuin baarissa. Voihan ihmisiä tavata myös kotona, kahvilassa, ruokaravintolassa, puistossa, piknikillä, missä vaan. Mutta yhtä lailla myös baarissa. Onko mielestäsi baari joku sellainen paikka, jonne "saa" mennä vain, jos on Tosi Hyvät Perustelut?
Baariin voi mennä huvin vuoksi, esim. sen takia että se tarjoaa mukavan paikan istuskella hyvässä seurassa, ja jos baarin soittolista miellyttää, siellä voi kuulla lempimusiikkiaan. Vaihtelu virkistää - joskun on kiva käydä baarissa, joskus kiva käydä jossain muualla, joskus on kiva kutsua ihmisiä kotiin.
Mutta erotuksena esim. kahviloille, baarit ovat auki myöhään, ja ruokaravintoloissa taas ei oikein voi istua tuntikausia sen ruokailun jälkeen - ja usein nämäkin sulkevat keittiönsä aika aikaisin. Joskus on kiva olla ulkona myöhään.
Eli kyse ei ole mistään erityisestä "baarielämän ihanuudesta", vaan kaupunkielämän tarjoamista vaihtoehdoista.
Siellä voi,. ootas...juoda..tavata uusia ihmisia..ja vatkata itteään nolon näköisesti tanssilattialla. Toi viimenen on mun suurin syy käydä joskus ulkona:)
Tykkääkö joku oikeasti niin paljon tanssimisesta, että menee sen takia noihin paikkoihin?
Meille se on aina ollut luotevaa, kumpikin omien kaveriporukoittensa kanssa. Toinen hoitaa lapset, toinen saa vapaaillan. Eihän siellä nyt miesten takia olla, vaan naisporukalla pitämässä hauskaa, syömässä ja tanssimassa.
Tämän ymmärryseron vuoksi jotkut meistä vaan on hauskempia (kavereita) kuin toiset :)
Tykkääkö joku oikeasti niin paljon tanssimisesta, että menee sen takia noihin paikkoihin?
Kyllä, tosiaan niin :)
Käydään
-keikoilla
-tapaamassa kavereita. Kaikissa baareissa ei ole esim. tanssia ja puheen kuulee kyllä
-välillä on kiva käydä tanssimassa tyttökavereiden kanssa. Olemme kaikki varattuja, seksiseuraa ei siis haeta.
asioista sitä vedetäänkin jotain omia "jos parisuhde on kunnossa, ei tehdä sitä ja tätä"-tulkintoja. Ei tuollaisia voi tehdä toisten puolesta. Kukin tietää omasta suhteestaan, onko se kunnossa ja päättää yhdessä kumppaninsa kanssa, mitä voi tehdä ja mitä ei.
Minä henkilökohtaisesti kokisin sairaana ja aivan liian rajoittavana sellaisen suhteen, jossa ei saisi mennä baariin ilman puolisoa. Meillä on normaalia käydä baarissa erikseen, samoin on kummankin työkavereilla, jotka usein ovat siis baarissa seurana.
Kun menen ystävien kanssa baariin, pyrin hakeutumaan nimenomaan sellaisiin paikkoihin, joissa voi jutella ja musa ei ole liian kovalla. Miksi sitten baariin, miksi ei kotiin? No, se on helpompaa (emännälle/isännälle ei tule vaivaa), irrottaa arjesta, on kivaa. Jos ainoat ystävyyssuhteet todella saisivat olla sellaisia, että kyläillään koko perheenä puolin ja toisin, niin sehän olisi aivan tukehduttavaa. Ns. aidot ja syvälliset keskustelut jäisivät kokonaan käymättä, koko ajan lätistäisiin jostain kokkaamisesta ja puutarhanhoidosta ja kyläilyjen jälkeen kirottaisiin vieraiden käyttäytymistä av-palstalla.
Koen tärkeänä, että suhteessa voi luottaa toiseen.
-jutella kivassa ilmapiirissä
-saa hyvän syyn laittautua jos haluaa
-voi saada positiivista huomiota
-voi tutustua uusiin ihmisiin (kavereina) miehiin tai naisiin
-voi törmätä vanhoihin ystäviin ja löytää heidät uudestaan
-voi katsella ihmisiä, ulkonäköä, pukeutumista, mitä tapahtuu ym.
-flirttailla
-yksinkertaisesti vain ryypätä
-voi löytää työkontakteja
Minulla ei ollut lupaa, mutta miehellä oli. Siis huusi jos tulin myöhässä kaupasta ja huusi jos valitin siitä että kotiutui baarireissulta seitsemän aikaan.
Entinen mies. Uutta baarinmenijää en enää ota, koska jollen löydä saunakaljoihin tyytyvää miestä niin olen tyytyväinen yksin. En ole nähnyt yhtään miestä josta alkoholi tekisi paremman.
N25
joku luulee, ettei 30+ ikäiset naiset enää tanssi baareissa???
Mä rakastan tanssimista! Jos jaksaisin ja pystyisin, kävisin joka viikonloppu baarissa tanssimassa. Myös mieheni tykkää tanssia ja yleensä me käydäänkin yhdessä baareissa (harvoin, kun on noita lapsia, mutta edes silloin tällöin). Kavereiden kanssa käydään baarissa (ilman miehiä) ehkä 4 kertaa vuodessa (eri kaveriporukoiden kanssa siis). Silloin osa tanssii ja juttelee ja osa vain juttelee. Kun menen baariin ilman miestäni, tanssin naispuolisten ystävieni kanssa. Jos se on jonkun mielestä noloa, niin sääliksi käy sellaista ihmistä =( Toki miehet tulevat aina juttusille, mutta kerron heille hyvin nopeasti, että olen varattu. Tiedän, että moni varattu nainen tai mies saattaa koko illan tanssia vastakkaista sukupuolta olevan kanssa sekä jutella ja voin mäkin miesten kanssa jutella, mutta tanssimaan en heidän kanssaan mene, koska tiedän, ettei mieheni pitäisi siitä. Enkä itsekään tykkää tanssia muiden miesten kanssa kuin omani.
Tää on vanha keskustelu, mutta tuli vastaan kun hakukoneella hain muuta. Mun mielestä on hassua ajatella, ettei parisuhteessa oleva vois lähteä ilman puolisoaan baariin. Mä en ole koskaan ollut sellainen, että hakisin baarista yhen illan juttua tai suhdetta. Oon aina mennyt baariin tapaamaan kavereita, tanssimaan, jonkin verran juomaan jne. Harrastan tanssimista kuten suurin osa mun kavereistakin. On ihan eri asia tanssia tanssitunneilla, joissa koreografia kuin baarissa heittäytyä tanssiin vapautuneesti ja päättä itse mitä tanssii jne. Usein miehet tulevat tanssimaan kanssani. Siihen vedän rajan, että koskea ei saa. Eli voimme tanssia vierekkäin ja vähän hullutella ja pitää hauskaa, mutta sellaista perseessä kiehnäämistä en siedä. Vaikka esim. lattaritansseissa se perseen takana kiehnäys ja flirtti kuuluu oleellisempana osana tanssiin. Ihan perus klubeilla tuntuu olevan kuitenkin ihan perus oletus, että jos nainen antaa koskea se haluu enemmänkin kuin vaan tanssia. Sellaista väärää viestiä en halua kenellekään antaa.
Jossain vaiheessa käytiin porukalla baarissa ja oma mies oli mukana, mutta ilta meni niin että oma mies kavereineen istui baarin nurkassa litkien kaljaa ja me tytöt jorattiin tanssilattialla koko ilta. Nykyään lähdetään samaa matkaa keskustaan ja päädytään aina eri baareihin! :D Kyllä sitä sitten kaiken muun ajan ehtii kiehnätä puolisossa kiinni!
Mä en jaksa enää 48-vuotiaana juurikaan käydä jossain baareissa, mutta kyllä mä voisin sinne ilman mun puolisoa mennä, jos haluaisin. Pubeissa ja syömässä käyn kavereiden kanssa, mutta tätä ap ei varmaan tarkoittanut.
Teen myös paljon asioita ilman puolisoa.
1. Niissä kodeissa on ne puolisot niiden lasten kanssa. Usein.
2. Ruokaravintolassa ei voi aina olla niin kauan, kuin juttua riittää (kolmen ruokalajin ateria tai pitkä menukin kestää yleensä max. 3-4 tuntia)
3. Toisinaan on syömisen sijasta mukava mennä esim. olutravintolaan ja maistella erilaisia oluita.
4. Kyllä, monet tykkäävät oikeasti tanssimisesta niin paljon.
5. Monet haluavat myös mennä paikkaan, jossa soitetaan hyvää musiikkia, kuunnellakseen sitä.
6. Joidenkin kavereissa on sinkkuja, jotka haluavat (esim. illan päätteeksi) mennä paikkaan, missä voisi tavata kiinnostavia miehiä/naisia.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2011 klo 01:15"]
Ymmärrän täysin hyvin illanvietot kavereiden kanssa. Kyse ei ole siitä, etteikö voisi lähteä mihinkään ilman miestään. Mutta en ymmärrä, mitä parisuhteessa oleva hakee BAARISTA. Kuten sanottua, paras paikka jutella tyttöporukassa on ruokaravintola tai jonkun koti.
Mä myönnän, etten ole tanssijatyyppiä, joten sitä en hae baarista/diskosta. Tykkääkö joku oikeasti niin paljon tanssimisesta, että menee sen takia noihin paikkoihin?
[/quote]
Meidän porukan on yksinkertaisesti helpointa kokoontua johonkin Helsingin keskustan baariin, kun kaikki asuvat nykyään eri suunnilla ja kaikki pääsevät kumminkin helposti kulkemaan keskustasta himaan vaikka yön pikkutunteina. Baarit on meille olohuoneen jatke. Titenkin valitaan paikat sillä lailla että siellä ei ole mitään lihatiskimeininkiä tai muuta häiritsevää. Meistä osa on naimisissa, osa sinkkuja. Ollaan kait jotenkn erikoisia kun baarissa käymiseen ei meillä liity mitään ihmeellistä tai epäilyttävää..?
minä taas en tiedä ketään, jolla ois pakko käydä baareissa vaan puolisonsa kanssa... Meillä päin sitä katottas vähän että joo, sen äijä/muija on sairaan mustasukkanen, eikä se saa liikkua missään ilman valvontaa...
Ehkä sit tää on jotain aluejuttua... Tai sit kirjottajat on jotain teinejä... ei meillä ihmiset muutu pettäjiks, juopoiks, huoriks tai mikskään muukskaan jos käy tanssimassa tai baarissa. Tästä jutusta saa taas hyvät naurut kun ottaa aiheen esille kaveripiirissä :)