MIehestäni tulee veturinkuljettaja, jee!
Palkka tulee olemaan tosi hyvä ja mitkä edut. Voi meitä onnekkaita, saa onnitella!!!
Kommentit (72)
viime vuonna reilut 68 000 euroa. Yötöistä maksetaan hyvin mut toki työvuorot on pitkiä ja raskaita kaukojunissa.
Suomessa ei veturinkuljettajan ansiot yötöillä kasva, korvaus on 41 centtiä tunnilta, yötunnit "maksetaankin" vapaa-aikana, yötyön aikahyvityksenä.
Onnea Ap:lle ja perheelle! Mies pääsee aikasin eläkkeellekin plussana muun päälle :)
homma myös vaimolle ja lapsille?
Vaimo saa ilmaiset/erittäin edulliset matkat jos tietty matkamäärä täyttyy, muistaakseni 70 km. Ja mies itse kulkee ilmaiseksi. Näin ainakin joskus.
Täällä EI saa kehua miehensä palkkaa tai ammattia, eikä sen puoleen kyllä omaakaan. Muille tulee siitä niin paha mieli.
:D:D Jep jep
mä olen se alkupään vastaaja joka kertoi kaverilla olevan böönan joka asemalla =) (toki puoleksi vitsi)
Tää mun kaveri on nyt hetken jo ollut hommissa "oikeasti". Aika paljon tuntuu tekevän reissua jossa ollaan yötä jossain muualla mutta ehkäpä aluksi saakin nakikseen huonoimmat ajat. Hän on kyllä tottunut reissaamiseen joten ei ainakaan valita.
vuodessa ei ole hyvä palkka mistä tahansa työstä? Missä maailmassa jotkut oikein elää? Mun palkka on 40 000 euroa vuodessa ja olen siihen tosi tosi tyytyväinen, ei tarvii mistään tinkiä. Olisin 30 000:kin tyytyväinen.
saa vuorotöistä 4000 palkkaa. Ei kyllä tosiaankaan saa normaalisti.
Ihan hiton hyvä palkkahan tuo on. On toki vastuutakin.
koulutettuja ja tienat "oikeesti" hyvin!
Kukas tekis nämä oikeet työt? ajais vaikka sitä junaa? minä en akateemisen kuljettamaan junaan lähtis...
Poikani toiveammatti, mutta on punavihersokea, eikö siis voi veturinkuljettajaksi päästä? Toinenkin poika on, olisi halunnut lentäjäksi:(
paljon teet tunteja kuussa jos 160h ni saat liian vähän liksaa vastoin työehtosopimusta
Osalla on todella huonot edut.
Oikeasti VR:llä on aika surkeat edut. Joo, henkilökunta saa matkustaa ilmaiseksi ja perheenjäsenet maksaa 30% lipun hinnasta, mutta siinäpä ne. Ei edes liikuntaseteleitä, saatika kulttuuriseteleitä anneta. Ateriaetu? Joo ei ole.
Kaupan kanssoillakin on paremmat edut, kun saa esim -10% alea ostoksista.
Vetutikuskin koulutus kestää muutaman kuukauden ja sitten vaan töihin. Palkka on hyvä koska kuskit ovat niin avainasemassa VR:llä ja liitto on vahva.
Koulutus kestää noin 11 kuukautta kaikkinensa, ennenkuin pääsee itsenäisesti työhön.
Koulutus on hyvin vaativa ja sen läpäisemiseksi pitää tehdä työtä ja oppia/omaksua asiat. Ne asiat on pakko päntätä tosissaan teoriassa vahvasti kaaliin, koska ne samat asiat on pakko hallita ja osata tien päällä niin normaaleissa kuin poikkeustialnteissakin.
Palkka kohtuullinen. Ei kuitenkaan mitään erikoisen suuria summia, mitä ei muissa vuorotyöammateissa ansaitsisi.
Työajat jatkuvaa epäsäännöllistä vuorotyötä omine hyvine ja huonoine puolineen.
Henkilö, joka tykkää tekniikasta, maisemien vaihtumisesta, haasteista, hyvistä työkavereista tuo on ihan hyvä homma! Duuni vaatii osin myös kovaa itseluottamusta ja aika pedanttia luonnetta. Pelkän palkan takia ei mitään hommaa kannata ottaa.
Ajan veturia ja palkka on 550 000 vuodessa..Nok eli Norjan kruunuja koska olen Norjassa töissä!
Päälle tulevat aikas isot lomarahat & veronpalautukset ym.ym.Ruoka on ilmainen ja työnantaja kustantaa asumisen.
Kotimatkat ovat maksettuja,saan vaikka lentokoneella palata kotiin.Työpäiviä alle 150 vuodessa,palkkani on kiinteä (Paitsi jos teen ylitöitä,silloin palkka tietysti kohoaa)
Paras nettopalkka/kk oli 6500 Euroissa..Pikkuisen ylitöitä jne-En kuunaan vaihtaisi mihinkään akateemiseen ammattiin!
Ps.Maisemat ovat aikas mahtavat liikkuvassa konttorissani.
no joo oon ollu 35v veturinkuski enkä oo törmänny viä yhteenkään homoon, että siitä sitä vois alkaa laskemaan oikeita elämänohjeita.
Ja "kaapissa kaikki". Neljäs vuosikymmen ammatissa, ja vasta tänä kesänä ensimmäisen kerran kuulin moisesta.