Miten niin Pääkaupunkiseudulla on töitä?
Olen hakenut nyt viime kuukausinta töitä mm. Vantaalta, Espoosta ja Helsingistä. Ei edes kutsua haastatteluun. Asun tällä hetkellä pienellä muuttotappioisella paikkakunnalla Pohjoisessa ja haluaisin vaihtaa maisemaa. Pitäisi vain ensin töitä saada uudelta paikkakunnalta. Olen tällä hetkellä määräaikaisessa työssä joka loppuu syksyllä.
Miten jotkut vaihtaa työpaikkoja kuin sukkia, kuten LinkedInissä porukka hehkuttaa "Uuh sain uuden työn läpsystä vaihdolla ja elämä on taas niin ihanaa". Itse ei pääse edes haastatteluun vaikka on suosittelija tiedossa, 10 vuoden monipuolinen työkokemus ja kaksi ammattitutkintoa. Mitä taikatemppuja pitää tehdä, muuta kuin olla sama sukunimi kuin toimarilla näyttävästi ainakin Suomessa. Olen kyllä alakanut suuntaamaan katseeni jo ulkomaille, kun tuntuu olevan täysi mahdottomuus saada Suomesta töitä. Ei oikein kiinnosta jäädä työttömäksi muuttotappioiselle paikkakunnalle, jossa elämä näköalatonta ja ainoa harrastus on musiikin jumputuksen kuuntelu joka tulee autoista ulkona tai mopopoikien pörinän kuuntelu.
Kiitos ja anteeksi purkautuminen. En tule lukemaan kommentteja, kun ne on kuitekin vain tätä: mene töihin. Sitähän tässä yritän, saada uutta työtä määräaikaisen loputtua. Ihmisetkin töykeitä Suomessa, ei mitään sivistyneitä käytöstapoja - piereskely korvanjuureen vain puuttuu. Mitä iloa jotkut tuollaisesta saa, kohtuu kipeetä.
Kommentit (3)
Ehkä ennen oli Pk-seudulla töitä, mutta ei enää. Tuttava asuu Helsingissä ja juuri hiljattain kertoi, että Helsingin työttömyystilanne karmiva. Kannustan kaikkia kynnelle kykeneviä muuttamaan ulkomaille töiden perässä, elämä paljon parempaa. Työttömyys Suomessa Euroopan suurin.
Pari kaveria lähtenyt Norjaan, yksi lähti jopa olemattomalla enkun kielellä mutta on pärjännyt ja kieli kehittynyt.
ei kannata linkkaria seurata, siellä kaikki hypettää vaikka todellisuus voi olla toista
Liikaa kokemusta ja koulutusta. Pitää olla pelkkä pelkkä peruskoululainen, ei paljoa työkokemusta ja iskä toimitusjohtaja niin saat ehkä kesäduunii.