Itsestäänselvä käytöstapa, joka ei sitä kuitenkaan kaikille ole?
Mitä sinulle itsestäänselviä käytöstapoja sinulla on, joita muut eivät noudata?
Itse olin tänään luennolla, jossa tapahtui seuraavaa:
Eräällä naisella soi puhelin ja alkoi puhua siihen kesken luennon. Omasta mielestään oli varmaan kohtelias kun sentäs ääntänsä hiljensi...
Toisella naisella oli pieni vauva mukana. Vauva alkoi useampaan otteeseen kitisemään ja itkeskelemään ja äitinsä yritti hyssytellä tätä. Aikansa hyssyteltyään sitten poistui salista yhteensä 4 kertaa. Kyllä se tuollainen eestaas ravaaminenkin ja vauvan kitinä luentoa häiritsee.
Kommentit (152)
Millä tavoin se on Sinulta pois, että sosiaalitoimen puolesta kustannetaan vähävaraisten elämää? Mutta nythän minä sen keksin: Sinä saat tuntea ylemmyyttä. Siksi sinä tykkäät kirjoitella muita vähätteleviä ja tuomitsevia tekstejä. Se, että tuntee ylemmyyttä muihin verrattuna, ei tee sinusta ketään toista ihmistä parempaa. :)
jokaisella on omat valintansa
jotkut valitsevat elämän niin että sossu sitten maksaa, jotkut eivät.
ja tietenkin saan tunte ylemmyyden tunnetta sossun asiakkaisiin, minä heidän tuet omilla rahoillani maksan.
en minä sitä valita, oma valintani tienata omat rahani.
Sinun elämä ei ole mun syy
Opettele ensin kirjoittamaan ja vasta sitten tunne ylemmyyttä. Kirjoitustyylisi on suoraan WT-näppäimistöstä.
En voi ottaa edes tukea oikealla, on vain vasen käsi. Tässä opetellaan kaikkea uusiksi tekemään vasemmalla, olen tosi kömpelö. Oikeasti olen oikeakätinen. Eli on vain yksi käsi ja ovet aukeaa ulkoa sisälle tultaessa ulospäin Suomessa.
Vai että ei saisi vasemmalla kädellä pidettyä kun on suunniteltu oikeakätisille. Olen vasenkätinen ja avaan ovet vasemmalla kädellä, kuinkahan yleensä voin käyttää ovia lainkaan. ;D
The Jankkaaja
jokaisella on omat valintansa jotkut valitsevat elämän niin että sossu sitten maksaa, jotkut eivät. ja tietenkin saan tunte ylemmyyden tunnetta sossun asiakkaisiin, minä heidän tuet omilla rahoillani maksan. en minä sitä valita, oma valintani tienata omat rahani. Sinun elämä ei ole mun syy
Opettele ensin kirjoittamaan ja vasta sitten tunne ylemmyyttä. Kirjoitustyylisi on suoraan WT-näppäimistöstä.
tää ketju on muuttunut tosi hauskaksi
usko tai älä, vanhemmuuteen kuuluu oman perheen elättäminen
The Jankkaaja
jokaisella on omat valintansa jotkut valitsevat elämän niin että sossu sitten maksaa, jotkut eivät. ja tietenkin saan tunte ylemmyyden tunnetta sossun asiakkaisiin, minä heidän tuet omilla rahoillani maksan. en minä sitä valita, oma valintani tienata omat rahani. Sinun elämä ei ole mun syy
tää ketju on muuttunut tosi hauskaksiusko tai älä, vanhemmuuteen kuuluu oman perheen elättäminen
en ymmärrä, miksei nykyisin voi käyttää nenäliinaa. Ihmiset busseissa, luennolla ym. ryystää samaa räkää eestaas vaikka tunnin, sen sijaan että sisälle tullessaan niistäisivät sen pois. Luusisi itseäänkin häiritsevät.
"Sterilisaatio voi pettää eli siemenjohdin yhdistyä uudelleen, vaikka se onkin harvinaista. Tätä tapahtuu 0,1 - 0,6%:lla miehistä ja yleensä tämä sterilisaation pettäminen tapahtuu pian toimenpiteen jälkeen, harvoin enää vuosien kuluttua. " Jos maksat isyystestin niin voin teettää sen mieliksesi :) Ai joo, miehellä on muuten eräs harvinainen perinnöllinen ominaisuus, joka on myös tällä lapsella.
makasit miehesi veljen kanssa, tai appiukkosi
täältä poistetaan rasistiset viestit, samaan kategoriaan kuuluu nuo henkilökohtaisuuksiin menemisetkin, miten helkkarissa tähän käytöstapa-aiheeseen nyt liittyy mikään sossupummeus? Tuon henkilön vois munkin puolesta bannata. Olisi aikaa sitten vaikka hakeutua hoitoon kun ei roiku enää täällä. Kaikki tuolla ei voi olla kunnossa, ei kukaan onnellinen ja tasapainoinen ihminen nauti tollasesta negatiivisesta muiden kimppuun hyökkäilystä. Joskus voi olla huono päivä itse kullakin, mutta kun tällä henkilöllä on aina.
Kaupan kassalla tai pankkiautomaatilla ei tulla persiiseen kiinni. Ei vaikka olisit kuinka kiireinen ja tärkeä ihminen.
Ei ole pitkä aika kun sanoin yhdelle keski-ikäiselle naiselle että voisitko ottaa muutaman askeleen taaksepäin kun maksoin kassalla kortilla. Hän sanoi että hänellä on kiire. Minä sanoin että minulla ei ja että voisi olla nyt vain ystävällinen ja ottaisi ne askelet taaksepäin.
Vaikka minä näyttäisin mielestänne kuinka omituiselta/nuorelta/vaaralliselta (olen fiftari/psychobella) niin siltikään ei tarvitse tuijottaa tai parhaimmassa tapauksessa tulla uhkailemaan ls-ilmoituksella koska "tuollaiset nulikat pitäisi tappaa" ja että "ei kukaan noin pukeutuva ole kypsä äidiksi". Minä en ole ympäristölle vaarallinen enkä varsinkaan lapselleni. En minäkään tuijottele ketään saati tule loukkaamaan.
NETTIKESKUSTELUISTA (kyllä huudan)
Isoilla kirjaimilla tosiaan huudetaan. Välimerkit, isot kirjaimet, välilyönnit ja kappalejaot on tärkeitä ihan sen takia että tekstistä saisi selvää.
Vaikka netissä kirjoitetaan anonyyminä, se ei tarkoita sitä että netissä saisi alkaa solvaamaan toisia yllä mainituiksi sossupummeiksi, mielisairaiksi, tyhmiksi jne.
Joo, ei saisi ottaa tosissaa, mutta siltikin ilkeys satuttaa, oli se netissä tai IRL.
Sisälukutaito on myös hyvä juttu ja jos et oikeasti osaa kirjoittaa ironisesti, älä edes yritä.
Ymmärrän, että voi tuntua hankalalta toimia yhdellä kädellä, etenkin jos käytössä oleva käsi ei ole se vahvempi käsi. Kuulsoti vain niin hauskalta syyltä - suorastaan tekosyyltä. Tsemppiä vasenkätisyyteen!
ps. En ole koskaan tullut ajatelleeksikaan että ovetkin olisi suunniteltu oikeakätisyyden mukaan, aina voi oppia uutta.
että kaikkia ihmisiä kohdellaan tasavertaisesti niin elävässä elämässä kuin virtuaalimaailmassakin. Eikä väheksytä ulkoisten puitteiden perusteella. Me kaikki kuitenkin asumme samalla planeetalla, joka tunnetaan myös nimellä maa.
Mies ei syö pipo tai lippis päässä.
naisenkaan ei kuulu syödä pipo tai lippis päässä.
Itse opiskeluaikanani tunsin paljonkin opetushenkilökunnan jäseniä, ja kyllä heitä loukkasi ja harmitti opetuksen aikana tapahtuvat muut aktiviteetit. Ne eivät sovi luennolle.
Olen siis itse melko paljon pitänyt luentoja. Symppaan opiskelijaäitejä. Ehkä joku vanhahko miespuolinen professori voisi pahastua :) Se kyllä häiritsee, jos joku ei yksinkertaisesti kuuntele vaan häslää omiaan.
sisällä oleminen. Ihan jatkuvasti joutuu oppilaille asiasta huomauttamaan.
Ja toki ne tavalliset kiitokset, ole hyvät ja oven auki pitämiset... Olisi sekin ihan mukavaa, että tervehdykseen vastattaisiin.
lukioiässä livahtaa aina sulkeutuvasta ovesta siihen koskematta, vaikka takana tuli hänen seurassaan ollut kaveri tai yleensä kukaan. Hänestä se oli asiallista käytöstä...
jos minulle soittaa joku tuttu, ja sitten hän puhuukin lähes puolet ajasta lapsilleen ja neuvoo heitä. Itsellänikin on pieniä lapsia, ja tiedän, että välillä näin joutuu tekemään puhelunkin aikana, mutta jos puhelu on hyvin paljon tuollaista, niin kyllä se turhauttaa.
(jatkan uuteen viestiin, kun tuli vasta nyt mieleen) tunki luennoille viereen istumaan eturiviin ja jatkoi kovaäänistä monologiaan vielä 5 min sen jälkeen, kun luennoitsija oli aloittanut. Jos häntä pyysi olemaan hiljaa, hän sihahti yliampuvan kiukkuisesti, saattoipa jopa tiuskaista "turpa kiinni".
Ei muuten ollut kyseessä se jonkun mainitsema juttelu. Kiitos, jos joku piti minuakin syyllisenä. Se ääni oikeasti peitti luennoitsijan puhetta niin, että oli vaikea seurata.
ja ärsyttää suunnattomasti kun monet ihmiset soittavat kysyäkseen löytyykö jotain tuotetta tms.
Kun vastaa puhelimeen "Myymälän nimi-osasto-oma nimeni" niin kuuluu vaan esim. "Onks teillä lumilapioita?" Töks. Siis ilman minkäänlaista tervehdystä...argh..kuin soittaisivat johonkin robotti-automaattiin!!
Tekisi mieli sanoa, että "hetkinen, otetaanpa uusiksi, eikö äiti opettanut että ensin tervehditään, kiitos hei" ja luuri korvaan.. ;D
Itse sanon - neiti aikaa lukuunottamatta - kaikkien puheluiden alussa: Tässä puhuu Maija Mettinen hei. Yleensä tätä seuraa syvä hiljaisuus, koska asiakaspalvelija odottaa kuulevansa "Onks teil lumilapioita".
Vinkiksi kaikille: olen saanut puhelimitset käsittämättömän hyvää palvelua, kun olen esitellyt itseni ensin rauhallisesti. Jopa sellaista palvelua, että luurin toisessa päässä oleva on tehnyt extrapalveluilta minulle. Ja vain siksi, että olen ystävällinen ja esittelen itseni.
Joskus aikaisemmin asiakaspalvelussa työskennelleenä tapasin sanoa - ystävällisesit: "Ja kenenkähän kanssa minulla on kunnia keskustella...?"
Se tulee joka toiseen ketjuun jauhamaan p:tä ja menee henkilökohtaisuuksiin jotka ei kuulu edes mitenkään keskustelun aiheeseen. Aina sama kaava, ottaa silmätikukseen jonkun jolle länkyttää tarkoituksenaan vaan provosoida ja aiheuttaa pahaa mieltä. Ton viesteistä voisi ilmoittaa ylläpidolle antaa bannia, pilaa aiheen kuin aiheen tolla asiattomalla lätinällään.
Ja ketjun aiheeseen, tuossa yksi malliesimerkki huonoista tavoista, useimmille itsestäänselvää miten ihmisten kanssa käyttäydytään, tuolle yhdelle ei.