Mitä ihmettä teen?! Mies raivostui, kun (ov)
lapset oli kiukutelleet ja olleen huonolla tuulella koko aamun. Kun temppuilu jatkui vielä päiväunille mentäessä, mies huusi mulle ja lapsille "vihaan teitä kaikkia!" ja löi dvd-hyllykön rikki. Vähän ajan päästä sanoi, ettei tarkoittanut sitä. (anteeksi ei pyytänyt) On aiemminkin suutuspäissään uhannut lähtevänsä lätkimään. Ilmeisen epäkypsää käytöstä. Kai tuossa huudossa jotain totuudenperää oli, miksi muuten olis niin huutanut? Tai pitäis mölyt mahassansa...
Ennen lapsia mies oli herkkä, rauhallinen, ei koskaan väkivaltainen, on muuttunut nyt vasta tässä viimeisen kolmen vuoden aikana. Vaikeuksia suhteessa on ollut, mutta niistä on selviydytty, jopa niin hyvin, että häät on suunnitteilla ensi kesäksi. Enpä tiedä...
Asunko tikittävän aikapommin kanssa, pelottaa, että lopulta napsahtaa niin, että lyö minua tai lapsia?
Pahoittelen, jos tekstini oli sekava, olen nyt pari tuntia itkenyt ja pohtinut elämääni.
Tahtoisin rakentavia kommentteja, muutakin kuin "jätä se paska" Kiitos
Kommentit (47)
Kannattaa kokeilla antaa miehelle tilaa ja omaa aikaa. Muutama tunti omaa aikaa piristää kummasti :)
Kuulostaa tosiaan, että mies on vaan väsähtäny arjen haasteisiin ja kaipaisi pientä hengähdystaukoa. Järjestäkää lapset yökylään, nukkukaa pitkään ja viettäkää petipäivä jutellen ja keskittyen toisiinne :) Tekee varmasti hyvää kummallekki.
Tuommoisia ylireagointejakin voi ennalta ehkäistä antamalla miehelle tilaa silloin, kun näyttää, että hänen pinna palaa. Väsyneenä tulee yliampumisia, joita sitten myöhemmin katuu. Opetelkaa tunnistamaan sellaisen tilanteen ennusmerkit ja kun sellaisia ilmaantuu, sopikaa, että mies menee hetkeksi rauhoittumaan jonnekkin. Menee vaikka hetkeksi ulos tai vaikka vartin torkuille ja tulee sitten rauhoittuneena takaisin.
Tue miestä näissä tilanteissa, älä syyttele tms vaan kehu, että olipa hienoa, että menit hetkeksi rauhoittumaan etkä hermostunut lapsille jne :)
Jokaisessa parisuhteessa on omat ongelmansa ja vaikeutensa, mutta pitäkää mielessä, että te olette yhdessä ja tuette toisianne :) Nyt miehellä on vaikeaa, niin sinun tehtävänä on olla vahva ja pitää ohjat käsissä, jotta mies saa kasattua taas itsensä. ja on tärkeää on muistaa, ettei syyllistä tai vastaavaa miestä nyt, vaan kannustaa etsimään sitä omaa hyvinvointia ja elämän iloa.
Loppupeleissä rakkaus ja halu olla toisen ja perheen kanssa lähtee miehestä itsestään. Jos toista ajaa teoillaan ja sanoillaan kauemmaksi, ongelmat jatkuvat varmasti. Mutta jos miehelle antaa tukea ja tekee arjesta hänelle mieluisemman keventämällä hänen henkistä painettaan sekä tekemällä pienillä asioilla itsestään ihanamman miehen silmissä, rakkaus varmasti vaan vahvistuu ja suhteenne lujittuu :) Tuolla itestä ihanammalla tarkoitan esim sitä, että kun huomaa miehessä merkkejä vaikka väsymyksestä tai muusta, auttaa miestä pääsemään siitä hetkestä yli ottamalla ite ohjat käsiin. Pyytää vaikka miestä menemään hetkeksi nukkumaan tai mitä ikinä se onkaan, mikä antaa miehelle voimia jaksaa paremmin. Ja tämä kaikki ilman syyllistämistä, oikein hyvällä omatunnolla :)
Jutelkaa ja sopikaa, mikä olisi teille paras tapa toimia ja toki sama homma toisinpäinkin. Jos sinä koet, että nyt ei jaksa, niin mies voisi paikata sinua hetken, jotta saat tauon hengähtää :)
lasten kanssa on joskus rankkaa ja kun sitä kätinää kuuntelee pidempään niin varmasti kattila kiehuu yli. Jotkut sen osaavat peittää tai tekevät jotain järkevää purkaakseen pahan olon esim lähtevät lenkille. Tottakai sun pitää ottaa asia vielä puheeksi että tuollanen käytös on pelottavaa mutta älä liikaa takerru tähän riitaan tai siihen, ettei anteeksi pyytänyt. Sanoi hän kuitenkin ettei tarkoittanut sitä. Tämä aika on yksi pieni kriisi josta pääsette yli. Minäkin sain ennen kuulla solvauksia ja mies viskoo raivoissaan tavaroita mutta ei ole ikinä lyönyt. Hyvin on mennyt pitempään mutta vaikeita aikoja on varmasti tulossa. Se on elämää.
Hei,
Jos tuntuu ettette löydä tietä ulos tilanteesta niin soita paikkakuntanne perheneuvolaan. Jos hyvin sattuu niin siellä on ammattiosaaja joka osaa auttaa teitä tilanteessa syyllistämättä ketään. Siellä voitte käydä kaikki yhdessä juttelemassa mikä olisi paras tilanne tai sitten voit itse käydä alkuun. Kuitenkin kun mies alkaa purkaamaan kiukkua näkyvänä väkivaltana se vaikuttaa lasten psyykkeeseen ja siihen pitää saada nopeasti apua ennen kuin he alkavat oireilemaan.
Tsemppiä, ja puhelinkäteen jo tänään.
Ihan kuin avioliitto lapsineen olisi joku huvipuisto josta poissa ollessaan ei tarvitse maksaa.
vanhemmiksi kuten naiset. Ja tämän totean itse miehenä ja kaksi lasta maailmaan saattaneena. Heidän kanssa en ole enää tekemisissä. Olen kuitenkin aviossa joka on lapseton. Erosin aikaisemmasta aviosta pääsyynä koska en jaksanut lasten aiheuttamaa stressiä. Lapsia syntyi kaksi kerralla. Toivon naisten ymmärtävän tämän. Harva mies sopii vanhemmaksi mutta niitäkin on. Mutta iso osa ei sovi. Kuitenkin joudumme elatusmaksujen maksajiksi vaikka olisimme lopullisesti lähteneet perhe-elämästä pois. Ja se on väärin.
vanhemmiksi kuten naiset. Ja tämän totean itse miehenä ja kaksi lasta maailmaan saattaneena. Heidän kanssa en ole enää tekemisissä. Olen kuitenkin aviossa joka on lapseton. Erosin aikaisemmasta aviosta pääsyynä koska en jaksanut lasten aiheuttamaa stressiä. Lapsia syntyi kaksi kerralla. Toivon naisten ymmärtävän tämän. Harva mies sopii vanhemmaksi mutta niitäkin on. Mutta iso osa ei sovi. Kuitenkin joudumme elatusmaksujen maksajiksi vaikka olisimme lopullisesti lähteneet perhe-elämästä pois. Ja se on väärin.
tai sitten tää oli provo.
Kerroit, etta tama tilanne on kehittynyt kolmen vuoden aikana? voisiko olla mahdollista, etta miehellesi olisi jaanyt tuo rollipeikko vaihde paalle, eika valttamatta hoksaa omaa huutamistaan lapsille, vaan se on ihan arkipaivaista?
Voisit ehka seurata tilannetta kotona, mista han hermostuu ja onko ensimmainen kontakti lasten meluamiseen tappeluun jne huutaminen, vai osaako sanoa natisti ensin?
Toivottavasti saatte asianne kuntoon ja molemmilla riittaa siihen tahtoa :)
että olisi seuraavaksi väkivaltainen läheisiään kohtaan.
Meillä mies oli jonkin aikaa hyvin kireä, väsynyt, ärtynyt ja hajoitti suutuspäissään pari tavaraakin. En kuitenkaan pelännyt häntä ja olen 100% varma, ettei hän koskaan vahingoittaisi minua tai lapsia. Tavarat on tavaroita ja vaikka onkin typerää hajoittaa jotain suutuspäissään, on se kuitenkin ihan eriasia kuin käydä perheeseen käsiksi.
Juteltiin ja hän sanoi, että on vaan tosi paska/väsynyt olo. Meni lääkäriin ja mittautti testo-arvot ja niinhän se oli että testosteronin määrä oli elimistössä laskenut.
SAi korvaushoidon ja muutamien viikkojen jälkeen alkoi taas olla oma itsensä. Tuo testosteronin vajaus on jopa aika yleistä, joten jos oireet täsmää sellaiseen niin lääkäriin vaan.
Taustalla siis voi olla ihan fyysinenkin syy tai sitten se masennus jonka joku jo sanoikin.
voimia teille ja toivottavasti tilanne selviää. Pikkulapsi vaihe on perheessä se kaikkein rankin. Silloin vielä yleensä se työelämäkin on kaikkein stressaavimmassa vaiheessa ja talouskin tiukalla.