Vähävarainen perhe sai Hopesta tyhjän lahjakortin, jolla yritti tilata pizzaa - työntekijät kavalsivat köyhiltä 30 000 €
Juttu tiivistettynä
Helsingin käräjäoikeudessa syytetään kahta Hope-yhdistyksen entistä työntekijää kavalluksesta.
Hopen kaksi työntekijää kavalsi vähävaraisille perheille tarkoitettuja Wolt-lahjakortteja lähes 30 000 euron edestä.
Syytetyt myönsivät oikeudessa syyllistyneensä kavallukseen.
Miksi köyhille pitää tarjota jotain wolt pizza roskaruokaa? Miten noilla pokka kestää kavaltaa köyhiltä?
Kommentit (15)
Eikös woltista saa mitä vain. Jopa kauppakassin.
Woltin kautta saa myös ihan normaalit ruokakauppaostokset.
"Miksi köyhille pitää tarjota jotain wolt pizza roskaruokaa?"
Siis ne ovat yksityisten ihmisten lahjoittamia lahjakortteja. Ihan itse se lahjoittaja on valinnut lahjoittaa Woltin lahjakortin. Sitten kun sinä teet lahjoituksia, niin saat lahjoittaa vaikka pelkkää kaurapuuroa ilman voisilmää. Veikkaan, että useampi köyhä ilahtuu enemmän siitä Woltin lahjakortista - jolla muuten myös voi ostaa kaurahiutaleita kaupasta.
Tämä ongelma on kaikissa lahjoitusvaroin toimivissa järjestöissä, ei ole minkäänlaista valvontaa. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista niin kiusaus kavaltamiseebn kasvaa "kun raha ei kuulu kellekään,siis miksei minulle?" Kokevat ettei se ole keneltäkään pois koska kukaan ei tule kyselemään lahjoitusten perään.
Näitä tyhjiä lahjakortteja on saatu muiltakin yrityksiltä.
Missä on rahaa jaossa ja siellä on naisia niin aivan varmasti tapahtuu petoksia ja kavalluksia. Naisilla kun on sisäänrakennettu se muiden taloudellinen hyväksikäyttö ja muiden rahojen käyttäminen itseensä. Kautta historian naiset ovat käyttäneet muita taloudellisesti hyväkseen
Vierailija kirjoitti:
Missä on rahaa jaossa ja siellä on naisia niin aivan varmasti tapahtuu petoksia ja kavalluksia. Naisilla kun on sisäänrakennettu se muiden taloudellinen hyväksikäyttö ja muiden rahojen käyttäminen itseensä. Kautta historian naiset ovat käyttäneet muita taloudellisesti hyväkseen
Jännästi vankilat on silti nimenomaan täynnä miehiä ja miehillä korkeampi rikollisuus. Kerta lähdetään yleistämään.
Kukaan ei tarjonnut köyhälle pizzaa vaan hän itse valitsi ostaa sen saamallaan lahjakortilla, jonka joku yksityinen taho oli halunnut lahjoittaa jollekin Hopen asiakkaalle. Ei tartte taas alkaa vinkua siitä, miten köyhän elämän pitää olla koko ajan pa*kaa eikä ikinä saa olla mitään kivaa. Auttajakin teki vissiin väärin auttaessaan. Olis vaan jättänyt lahjoituksen tekemättä ja vaikka polttanut takassa rahansa.
Että köyhien pitää pysyä nöyrinä ja syödä kaurapuuroa joka päivä, ei sitä lahjakorttia voi mihinkään ylellisyyteen niinkuin pizzaan käyttää? Joululahjaksikin pitää antaa käytettyjä sukkia ja halvat liidut ja köyhät voi tulla nöyränä niistä kiittämään, mieluiten polvillaan madelleen, nehän on köyhiä, ei sitä pidä ikinä unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanista luomuruokaa heille pitäisi tarjota.
Tarkoitat siis, että vegaaninen luomuravinto on käytännössä rangaistus?
Olen iloinen, että eivät saaneet taas jotakin ilmaiseksi.
Nää on niitä järjestöjä jotka pitää lopettaa kokonaan. Ne tienaa siellä vaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Eikös woltista saa mitä vain. Jopa kauppakassin.
Miksei köyhä kävele lideliin ostamaam safkakassin? Miksi pitää kalliilla tilata se koti ovelle? Saisi tankki perse liikuntaa.
(Pitsaa kepappia ja hamppareita plus ranut ja kokis (ei zero huom!) ne kuitenkin tilaa sieltä.)
Vegaanista luomuruokaa heille pitäisi tarjota.