Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän pakko siirrellä liukuhihnan asiakaserottimia kaupan kassajonossa?

Vierailija
06.01.2011 |

Kun olen saanut ostokseni hihnalle, laitan ystävällisesti väliin merkin niiden taakse, jotta seuraavan asiakaan ostokset eivät sekoittuisi omiini. Älä koske siihen merkkiin!!! Ärsyttää nuo, joiden pitää kiirehtiä ostoksiaan hihnalle ja työntää tätä merkkiä eteenpäin, jotta saisivat tavaransa mahtumaan. Ei sen hihnan tarvitse olla pullollaan tavaraa, vaan hyvin voi odottaa kunnes hihnalle tulee tilaa!

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sita merkkia ei saa siirtaa? Ma ymmarsin otsikosta lukematta viela viestia, etta joku sekoittaa asiakkaiden ostokset, mutta jos siirtaa vaan sita palikkaa eteenpain.... mika ongelma?

Vierailija
2/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sietokykyä, jos tuon tason asia ärsyttää niin paljon, että jää ihan mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluan ja on tarve. eli jos sun roinan ja sen kepin välissä on metri tyhjää niin totta ihmeessä siirrän

Vierailija
4/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAITTAMAAN SE MERKKI IHAN OMIIN OSTOKSIIN KIINNI!!!?

Vierailija
5/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä tietysti olet näitä idiootteja, jotka seisovat ja odottavat siihen asti kun kaikki ostokset ovat luetut ja maksat ja aloitat vasta sitten pakkaamisen?

Vierailija
6/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua inhottaa, jos joku tulee liian lähelle mun ostoksia. Saati jos se oma likainen kassi pannaan siihen hihnalle ja kaatuu sitten mun ostoksiin, silloin mulla menee ostokset roskiin.

Samoin se, että ne lapset kiipeävät sinne kassa-hihnan päähän likaisine haalareineen ja tumppuineen huitomaan.

Enkä mä halua toisten ihmisten koskettavan mua.

Joten kaupassakäynti on mulle äärettömän vaikeaa. Mä usein tarkoituksella hidastelen, että edellinen on kerennyt kerätä tavaransa, ennenkuin alan omiani laittaa, tukin tien ja valtaan koko kassahihnan, jottei muut pääse työntymään siihen yhtä aikaa(usein joku työntää jo omiaan, ennenkuin mun on edes hihnalla) jotta mä selviäsin omine oireineni ostoskäynnistä.

Anteeksi.

Vierailija
7/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua inhottaa, jos joku tulee liian lähelle mun ostoksia. Saati jos se oma likainen kassi pannaan siihen hihnalle ja kaatuu sitten mun ostoksiin, silloin mulla menee ostokset roskiin. Samoin se, että ne lapset kiipeävät sinne kassa-hihnan päähän likaisine haalareineen ja tumppuineen huitomaan. Enkä mä halua toisten ihmisten koskettavan mua. Joten kaupassakäynti on mulle äärettömän vaikeaa. Mä usein tarkoituksella hidastelen, että edellinen on kerennyt kerätä tavaransa, ennenkuin alan omiani laittaa, tukin tien ja valtaan koko kassahihnan, jottei muut pääse työntymään siihen yhtä aikaa(usein joku työntää jo omiaan, ennenkuin mun on edes hihnalla) jotta mä selviäsin omine oireineni ostoskäynnistä. Anteeksi.

ja osta hyvin vahan kerralla, auttaako? eipa tule hihnalle paljon tavaraa...

ja tollaseen aloitukseen voisi jo aluksi mainita syyn, sorry...

Vierailija
8/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua inhottaa, jos joku tulee liian lähelle mun ostoksia. Saati jos se oma likainen kassi pannaan siihen hihnalle ja kaatuu sitten mun ostoksiin, silloin mulla menee ostokset roskiin. Samoin se, että ne lapset kiipeävät sinne kassa-hihnan päähän likaisine haalareineen ja tumppuineen huitomaan. Enkä mä halua toisten ihmisten koskettavan mua. Joten kaupassakäynti on mulle äärettömän vaikeaa. Mä usein tarkoituksella hidastelen, että edellinen on kerennyt kerätä tavaransa, ennenkuin alan omiani laittaa, tukin tien ja valtaan koko kassahihnan, jottei muut pääse työntymään siihen yhtä aikaa(usein joku työntää jo omiaan, ennenkuin mun on edes hihnalla) jotta mä selviäsin omine oireineni ostoskäynnistä. Anteeksi.

ja osta hyvin vahan kerralla, auttaako? eipa tule hihnalle paljon tavaraa...

ja tollaseen aloitukseen voisi jo aluksi mainita syyn, sorry...

mä en ole ap, jos sitä tarkoitit, mutta tulinpahan huutelemaan vain minäkin.

Vierailija
9/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi ymmärrän ap:tä. Monesti ostokset kasautuu siihen valokennon eteen ja jos seuraavan asiakkaan tavarat on ihan kiinni omissa, sekaisinhan ne menee tai kaatuu päällekkäin yms.

Toinen mikä on mielestäni huonoa käytöstä on ns. niskaan hengittäminen siinä jonossa. Yhtään nopeammin siitä kassalta ei pois pääse vaikkei seisoisikaan 10cm päässä edellisestä. Huippurasittavia on ihmiset, jotka tönivät kärryillään edellä olevaan, vaikka tällä olisi vielä maksutapahtuma kesken.

Olin vuosia kassalla töissä ja opin siinä huomaamaan, että harvoin huono käytös kassaa tai toisia asiakkaita kohtaan nopeuttaa palvelua yhtään.

Vierailija
10/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kassalla istuessani minuakin inhottaa kun vanhemmat eivät komenna lapsiaan yhtään; muksut kiipeävät ottamaan ostoksia vastaan, jäävät seuraavankin/edellisen asiakkaan tielle, pahimmassa tapauksessa sormeilevat muiden ihmisten ostoksia. :( Ettekö te vanhemmat välitä yhtään siitä, mitä lapsellenne opetatte?? Samoin kassanhoitajan puoli on vain kassanhoitajalle; sinne ei ole asiaa edes Nico-Petterillä, oli kuinka "hassu" tahansa (erään äidin kommentti, kun katsoin ihmeissäni n. 5-vuotiaan pojan yritystä kammeta itsensä puolelleni).

Olisi ihanaa jos asiakkaat oppisivat niiden "seuraava asiakas"-pulikoiden (mitälie) käytön. Liian usein ruuhkassa ostokset mätetään peräkanaa ja minun tietysti pitäisi muistaa ulkoa, mitä 4 ihmistä on mättänyt hihnalle ja mistä menee "poikki". Saan tuhahtelua kun en tietenkään muista, seuraava asiakas kertoo sitten alentuvasti että on "ehkä parempi että hän laittaa tämän tähän väliin jatkossa".

Tykkään työstäni, myös isosta osasta asiakkaita.

Ps. Jos kaikkialla lukee selvällä suomenkielellä "ethän laita kolikoita/maksukortteja hihnalle", se myös tarkoittaa sitä. Tähän syyllistyvät lähes ainoastaan nokka pystyssä olevat keski-ikäiset naiset tai sitten erittäin vanhat mummot.

Vierailija
11/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kerran tällainen kiipeilyä harrastava lapsi "pakkaili" siellä päädyssä ja oli ottamassa jo mun ostoksia sinne äitylinsä pussiin. äitinsä huomasi ja näytti olevan vähän nolona..

Vierailija
12/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kerran tällainen kiipeilyä harrastava lapsi "pakkaili" siellä päädyssä ja oli ottamassa jo mun ostoksia sinne äitylinsä pussiin. äitinsä huomasi ja näytti olevan vähän nolona..

jos on vielä 4-5v niin kyllä tuollaista voi sattua ihan hyvin. Eipä tuo nyt maailmaa kaada enkä itse tuosta ainakaan nolostuisi. Lapset opettelevat vielä tuossa iässä kaikkia asioita, ei ne aikuisia ole.

Vierailija
13/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen noita kapuloita ei olut lainkaan ja ihan hyvin selvittiin silloinkin kaupasta.

Jos teillä ei ole muuta elämää kuin kapuloiden seuraaminen ja miettiminen, niin on korkea aika hankkia.

Vierailija
14/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä päädyssä roikkuvat lapset. Se pääty on kasseja varten, ei kiipeileviä tenavia varten.

"Parhaimmillaan" nämä kullanmurut räpläävät toisten ostoksia ja kyselevät typeriä (sori, en ole sosiaalinen yksilö vieraita lapsia kohtaan).

Käytöstavat ovat tosiaan hukassa. Lapsi ei tietysti automaattisesti voi osata kaikkea, mutta vanhemmat voisivat toisinaan vaivautua hiukan kasvattamaan.

Vierailija
15/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vielä 4-5v niin kyllä tuollaista voi sattua ihan hyvin. Eipä tuo nyt maailmaa kaada enkä itse tuosta ainakaan nolostuisi. Lapset opettelevat vielä tuossa iässä kaikkia asioita, ei ne aikuisia ole.

juuri sillä pakko-oireisella, tai muillakin jos asia jää huomaamatta, ja osaa ostoksista ei löydykään sitten kotona. Ihan kaikkialla ja ihan kaikkea ei niiden lasten tarvitse edes opetella.

Ehtii sen kaupassa käynnin/pakkaamisen opetella sitten isonakin.

Vierailija
16/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla varaskin jos osaa arpoa just ne karkkipussit sinne omaan kassiin..

ja toisekseen, en mielelläni maksa muiden ostoksia!

ja kolmanneksi, en pidä siitä että vieras tahmatassu on koskenut (mahd. räkäisillä käsillä) tavaroitani.

Vierailija
17/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mikä on mielestäni huonoa käytöstä on ns. niskaan hengittäminen siinä jonossa. Yhtään nopeammin siitä kassalta ei pois pääse vaikkei seisoisikaan 10cm päässä edellisestä.

voisi mennä siinä jonossa sen verran eteenpäin, että muutkin pääsee laittamaan niitä tavaroitaan siihen hihnalle. Toiset jää urveloimaan siihen päähän vaikka edessä olisi metrikaupalla tilaa.

Vierailija
18/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mikä on mielestäni huonoa käytöstä on ns. niskaan hengittäminen siinä jonossa. Yhtään nopeammin siitä kassalta ei pois pääse vaikkei seisoisikaan 10cm päässä edellisestä.

Mulla on joskus käynyt niin, että kun kumarrun ottamaan muovikassia hihnan alta, tuntee kun takamus osuu takana olevaan..

Tai kun olen pakannut ostokset, ja menossa siihen kassan eteen maksamaan, siinä seisookin joku muori lompakkonsa kanssa edessä, vaikka mun ostokset on vielä menossa. Siinä sitten ojentelet omaa korttia vierestä, eikä eukko tajua väistää. Ensi kerralla kun sais oman suunsa auki, ja kysyis "Aiotko sä maksaa nämä munkin ostokset? No kiitos vain"

Vierailija
19/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus käynyt niin, että kun kumarrun ottamaan muovikassia hihnan alta, tuntee kun takamus osuu takana olevaan.. Tai kun olen pakannut ostokset, ja menossa siihen kassan eteen maksamaan, siinä seisookin joku muori lompakkonsa kanssa edessä, vaikka mun ostokset on vielä menossa. Siinä sitten ojentelet omaa korttia vierestä, eikä eukko tajua väistää. Ensi kerralla kun sais oman suunsa auki, ja kysyis "Aiotko sä maksaa nämä munkin ostokset? No kiitos vain"

Älä maksa sivusta. Mene siihen seisomaan ja tunge ihan mummon iholle kiinni. Hengitä kasvoihin ja hymyile vienosti. Mummo perääntyy.

Jos ei, sano "anteeksi mutta voisinko maksaa"

jos ei tajua, sano "anteeksi, mutta voisitteko siirtyä jotta voin maksaa"

Jos on maksupääte, laita erittäin näyttäväsi käsilaukku mummon silmien eteen.

Vierailija
20/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä nää on nämä tyypit, jotka tamppaa kärryillä kassalla olevaa koko ajan perseeseen? Siis olet siinä maksamassa tai odotat maksamisen alkua ja seuraava asiakas pökkii koko ajan sinua jalkoihin, kylkeen ja pyllyyn?

olen kyllä huomannut, että pitkä ja hidas katse tehoaa näihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme