Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän pakko siirrellä liukuhihnan asiakaserottimia kaupan kassajonossa?

Vierailija
06.01.2011 |

Kun olen saanut ostokseni hihnalle, laitan ystävällisesti väliin merkin niiden taakse, jotta seuraavan asiakaan ostokset eivät sekoittuisi omiini. Älä koske siihen merkkiin!!! Ärsyttää nuo, joiden pitää kiirehtiä ostoksiaan hihnalle ja työntää tätä merkkiä eteenpäin, jotta saisivat tavaransa mahtumaan. Ei sen hihnan tarvitse olla pullollaan tavaraa, vaan hyvin voi odottaa kunnes hihnalle tulee tilaa!

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saataisiin kunnolliset itsepalvelukassat Suomeenkin, niin ei tarvitsisi pelleillä kassoilla.

missä työnnetään vaan kärryt kassan ohi ja maksetaan? jee, kannatan!

Tokihan siellä on pakko olla pistokokeita ja moiseen tarvitaan sopimus kauppiaan kanssa, mutta on se tehokkuudessa ja mielekkyydessä sen arvoistakin.

Vierailija
42/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei nähtävästi ole minkäänlaista käsitystä siitä, millaista elämä lapsiperheessä on. Ei pieniä lapsia voi jättää yksin kotiin kaupassakäynnin ajaksi. Kauppa voi olla matkalla esim. päiväkodista tai harrastuksesta kotiin - ei ole mitään järkeä ajella kymmeniä kilometrejä viedäkseen lapset yksinään kotiin kaupassakäynnin ajaksi. Eikä siihen kaupassakäyntiin ole yleensä varata tunteja aikaa ja mobilisoida puolta kylää hoitamaan lapsia sillä aikaa. Kaupassa käydään lasten kanssa siksi, että ne lapset sattuvat olemaan mukana silloin kun on aikaa mennä sinne kauppaan. Lapsilla on ihan yhtäläinen oikeus olla kaupassa kuin muillakin ihmisillä.

Oli ihmisellä diagnoosi tai ei, niin yhteiskunnan pelisäännöillä silti pelataan, eikä koko yhteiskunta voi pyöriä yhden sairaan ihmisen navan ympärillä. Jos sairauden vuoksi ahdistaa kaupassakäynti, niin sitten pitää miettiä selviytymiskeinoja siihen vaikka omien lääkäreiden ja hoitajien kanssa. Ei voi vaatia, että koko muu yhteiskunta järjestetään yhden ihmisen sairauden mukaan uusiksi.

Tottakai omat lapseni ovat minulle tärkeämpiä kuin muut ihmiset. Onko se sinusta väärin?

t. 30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella kansalaisella on toivomisen varaa kauppakäyttäytymisessä.

Mun mielestä on äärimmäisen epäkohteliasta mennä kaupan kassalla koskemaan toisen tavaroihin puskemalla niitä linjalla eteenpäin.

Mua ärsyttää kaikista eniten ne ihmiset, jotka sillä välin kun olen pakkaamassa tavaroitani ryysääväät seisomaan siihen kohtaa kassaa, missä maksetaan. TODELLA ärsyttävää. Minä haluan maksaa rauhassa. Nykyisin kun koodikin näppäillään niin todellakin haluan tehdä sen rauhassa. Tulen kyllä siihen sitten kun ostokset on vedetty koodinlukijan läpi ja maksan. En haluaisi joutua ketään tönimään, mutta usein joudun, jotta mahdun maksamiskohtaan lompakkoni kanssa.

Vierailija
44/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei nähtävästi ole minkäänlaista käsitystä siitä, millaista elämä lapsiperheessä on.

t. 30

tuon kärkevän viestin kirjoitin (että jätä lapset pois) ihan vain vastineena sille, että minun käskettiin pysyä kaupasta pois.

Ja tähänkin vois sanoa, ettei sinulla ole mitään käsitystä, millaista mt-ongelmaisen elämä on, ja että se voi kohdata myös sinua, tai lapsiasi, ja silloin heidänkin elämänsä on helpompaa, jos kanssaihmiset pyrkivät ottamaan toisten ihmeellisiltäkin kuulostavat ongelmat huomioon, ja kenties seuraavan kerran suhtautuvat hieman enemmän ymmärryksellä siellä kaupassa kassajonossa hidastelevaan.

Ei munkaan puolesta käy kukaan kaupassa, ja kerta viikkoon munkin on sinne mentävä.

Ei mun tarkoitus ollut riidellä, jotenkin vain kuohahti, kun joku sanoi, että "pysy pois kaupasta, ja minä ja mun lapset käydään ja tehdään mitä huvittaa, ja lapset kiipeää hihnan päähän harjoittelemaan pakkaamista."

Vierailija
45/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat skannattiin laitteella ja pakattiin valmiiksi kasseihin. Kassalle annettiin skanneri luettavaksi ja maksettiin. Pari kertaa jouduin purkamaan tavarat hihnalle.

Oli tosi hieno systeemi. Kaatui varmaankin joihinkin teknisiin ongelmiin.

Vierailija
46/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myöskään ennen ostoksiani. Jos pulikkaa ei ole, jätän kunnon välin edellisen ostoksiin ja seuraava saa toimia miten tahtoo. En halua koskea moiseen pulikkaan.

Vierailija
47/131 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssaihmiset pyrkivät ottamaan toisten ihmeellisiltäkin kuulostavat ongelmat huomioon, ja kenties seuraavan kerran suhtautuvat hieman enemmän ymmärryksellä siellä kaupassa kassajonossa hidastelevaan.

kaikkia kanssaihmisten ihmeellisiltäkin kuulostavia ongelmia; miten ihmeessä osaisimme ottaa ne huomioon, vaikka haluaisimmekin?

Teen töitä tavalla tai toisella erityisen ihmisen kanssa ja tosiasia on se, että normeista poikkeavan täytyy hakea tuki siihen, että sopeutuu tähän yhteiskuntaan. Ikävä kyllä.

ei mun mielestä ole liikaa vaadittu tuo mitä kirjoitin. Siis, jos seuraavan kerran joku siellä kaupassa valtaa koko kassahihnan, kunnes on saanut omat ostoksensa läpi, tai muuten käyttäytyy jotenkin oudosti, niin sen hermojen menettämisen ja oman verenpaineensa nostattamisen sijaan, vois ajatella, että tuolla ihmisellä saattaa olla joku oikea psyykkinen sairaus, eikä ole vain ajattelematon kusipää.

Ja tosiaan, jättää sitä rakoa, eikä ryysi päälle kärryineen, ja ala väkisin lappaa omiaan hihnalle, vaikka edellä olevalla on vielä kesken omiensa nostaminen..

Vierailija
48/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat skannattiin laitteella ja pakattiin valmiiksi kasseihin. Kassalle annettiin skanneri luettavaksi ja maksettiin. Pari kertaa jouduin purkamaan tavarat hihnalle.

Oli tosi hieno systeemi. Kaatui varmaankin joihinkin teknisiin ongelmiin.

ainakaan teknisiin ongelmiin kaadu, sillä vastaavia ratkaisuja on käytössä vaikka kuinka paljon. Ja ne toimivat.

Vierailija
49/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi niihin tavaroihin siellä hyllyssä on voinut koskea kuka vaan, niin räkäsillä, kusisilla kuin verisilläkin käsillä. Tai tiedäpä noista hörhöistä, mitä paskaa niillä käsissään on.

Eli ei se kassajonossa olevan räkäset kädet nyt enää kovin paha ole ;)

ja kolmanneksi, en pidä siitä että vieras tahmatassu on koskenut (mahd. räkäisillä käsillä) tavaroitani.

Vierailija
50/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sviddu siinä on niin vaikeaa ettei siihen voi koskea ja laittaa omien ostosten jälkeen?! Sen verta pirullinen ihminen olen, että pari kertaa olen piruuttaan jättänyt sanomatta kun myyjä on jo napannut munkin ostoksia ja piippauttanut ne edellisen asiakkaan ostoksiin. Siinäpähän maksatte minunki ostoksia! No joo, suurin vaivahan se valitettavasti tulee sille kaupan tädille mutta luulis menevän oppi perille myös sille "minä en ostospalikkaan koske" -tyypillekin.

Vierailija
51/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi jäänkin yleensä seisomaan viimeisen oman ostokseni kohdalle tukkeeksi, ettei perässä tulija saa laitettua yhtään enempää ostoksia siihen hihnalle kuin mitä siihen oikeasti mahtuu siististi. Siirryn eteenpäin vasta kun omat ostokseni ovat kassalla ja menen pakkaamaan ne.

Vierailija
52/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että ostoksesi on sen puhtaampia? Tai raha, se vasta likaista on :)

Lisäksi se liukuhihna kulkee itsestään, joten ostoksesi voi sekoittua edellä olijan ostoksiin.

enkä myöskään ennen ostoksiani. Jos pulikkaa ei ole, jätän kunnon välin edellisen ostoksiin ja seuraava saa toimia miten tahtoo. En halua koskea moiseen pulikkaan.

Vierailija
53/131 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kassapäädyt ole lapsia varten, eikä ole "lajille normaalia toimintaa" makoilla siellä kassapäädyssä huitomassa.

Eikö muuten joskus ollut varoituksiakin, ettei lapsia noille tasoille, jos vaikka pettävät alta.

Vierailija
54/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksatan kohta ostokseni sinulla...

Se on ärsyttävää, kun se pulikka kuitenkin helpottaa sitä hommaa siinä kassalla kaikille osapuolille. Ei mun tartte huomata, jos mun ostokset menee sun ostosten perään, ihan oma moka. Valitettavasti vaan nää ystävälliset kassa neidit yleensä muistaa ja kysyy sitten, että onko nää vielä teidän...

Älkää kysykö, ois kiva joskus kattoa, mitä tapahtus ja sitten vaan sanotte, että tää pitää mennä tonne infoon selvittämänn, ettekä rupee poistaan siinä niitä vääriä ostoksia. Mulle kelpais, saisha ainaki pulikan käyttämättä jättäjä opetuksen.

Vierailija
55/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun jälkeen tuleva asiakas laittaa sen pulikan taas ennen omia ostoksiaan.

Mikä sviddu siinä on niin vaikeaa ettei siihen voi koskea ja laittaa omien ostosten jälkeen?! Sen verta pirullinen ihminen olen, että pari kertaa olen piruuttaan jättänyt sanomatta kun myyjä on jo napannut munkin ostoksia ja piippauttanut ne edellisen asiakkaan ostoksiin. Siinäpähän maksatte minunki ostoksia! No joo, suurin vaivahan se valitettavasti tulee sille kaupan tädille mutta luulis menevän oppi perille myös sille "minä en ostospalikkaan koske" -tyypillekin.

Vierailija
56/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität siis näemmä tosiaan maksattaa muilla. Hyi!

Ja vielä teetät kassaparalla ylimääräistä työtö ihan tahallaan. Hyi, hyi!

Vierailija
57/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun jälkeen tuleva asiakas laittaa sen pulikan taas ennen omia ostoksiaan.

Se joka tulee perästä ja omalla toiminnallaan hämärtää asiakkaiden tavaroiden välisen rajan, on juuri se henkilö jonka se pulikka siihen pitäisi laittaa. Typerää niitä pulikoita on sinne perään heitellä jos ei perässä ketään olekaan.

Kun joku siihen jonoon sitten tulee, tämän henkilön älykkyysosamäärä varmasti riittää sen pulikan lisäämiseen tavaroiden välille.

Vierailija
58/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi niihin tavaroihin siellä hyllyssä on voinut koskea kuka vaan, niin räkäsillä, kusisilla kuin verisilläkin käsillä. Tai tiedäpä noista hörhöistä, mitä paskaa niillä käsissään on.

Eli ei se kassajonossa olevan räkäset kädet nyt enää kovin paha ole ;)

ja kolmanneksi, en pidä siitä että vieras tahmatassu on koskenut (mahd. räkäisillä käsillä) tavaroitani.

toivoa, että aikuiset nyt älyävät niistää nokkansa paperiin (edes), olla koskematta tavaroihin likaisilla tumpuillaan ja haalareillaan, joilla on maattu maassa.

Etkö sä tosiaan ole nähnyt lapsia, joilla kädet ovat oikeasti tahmassa, ja valuvaa nenän alustaa pyyhitään pikku kätösin?

Joten ei mitään väliä, vaikka meidän Nico-Petteri nyt tutkii toistenkin ostokset, sehän söi jo jäätelönsä (joka sille kaupassa jo annettiin), joten pitäähän sillä olla tekemistä.

Vierailija
59/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan jättää hihnalla välin edellisiin ja sekaannusta ei siis tule.

Vierailija
60/131 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lapsesi osaa ottaa vain omalta puolelta tavaroita niin silloin ei lapsella ole mitään asiaa niitä tavaroita pakata.

että kerran tällainen kiipeilyä harrastava lapsi "pakkaili" siellä päädyssä ja oli ottamassa jo mun ostoksia sinne äitylinsä pussiin. äitinsä huomasi ja näytti olevan vähän nolona..

jos on vielä 4-5v niin kyllä tuollaista voi sattua ihan hyvin. Eipä tuo nyt maailmaa kaada enkä itse tuosta ainakaan nolostuisi. Lapset opettelevat vielä tuossa iässä kaikkia asioita, ei ne aikuisia ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi