Onko teidän pakko siirrellä liukuhihnan asiakaserottimia kaupan kassajonossa?
Kun olen saanut ostokseni hihnalle, laitan ystävällisesti väliin merkin niiden taakse, jotta seuraavan asiakaan ostokset eivät sekoittuisi omiini. Älä koske siihen merkkiin!!! Ärsyttää nuo, joiden pitää kiirehtiä ostoksiaan hihnalle ja työntää tätä merkkiä eteenpäin, jotta saisivat tavaransa mahtumaan. Ei sen hihnan tarvitse olla pullollaan tavaraa, vaan hyvin voi odottaa kunnes hihnalle tulee tilaa!
Kommentit (131)
jotta mahtuu seuraavan kamat, ei siinä hihnalla tavitse tyhjää tilaa olla, ostoksia varten se on.
että kerran tällainen kiipeilyä harrastava lapsi "pakkaili" siellä päädyssä ja oli ottamassa jo mun ostoksia sinne äitylinsä pussiin. äitinsä huomasi ja näytti olevan vähän nolona..
jos on vielä 4-5v niin kyllä tuollaista voi sattua ihan hyvin. Eipä tuo nyt maailmaa kaada enkä itse tuosta ainakaan nolostuisi. Lapset opettelevat vielä tuossa iässä kaikkia asioita, ei ne aikuisia ole.
juuri sillä pakko-oireisella, tai muillakin jos asia jää huomaamatta, ja osaa ostoksista ei löydykään sitten kotona. Ihan kaikkialla ja ihan kaikkea ei niiden lasten tarvitse edes opetella. Ehtii sen kaupassa käynnin/pakkaamisen opetella sitten isonakin.
Huh mitä väkeä täällä taas. Kiristää aika monella pipo päässä. Kannattaa sitten kytätä niitä omia ostoksia silmä tarkkana jos sattuu lapsi olemaan lähimainkaan ja huutaa kovan ääneen että älä koske vaan mun ostoksiini tai mun pää menee sekaisin.
Me käydään kaupassa lapsen kanssa silloinkun huvittaa ja hän opettelee siinä kaupassa käyntiä. Käykää kireä pipoiset Siwassa keskellä yötä, niin ei ole lapsia teidän ostoksianne hiplaamassa tai muitakaan asiakkaaita kapuloita siirtelemässä.
Me käydään kaupassa lapsen kanssa silloinkun huvittaa ja hän opettelee siinä kaupassa käyntiä. Käykää kireä pipoiset Siwassa keskellä yötä, niin ei ole lapsia teidän ostoksianne hiplaamassa tai muitakaan asiakkaaita kapuloita siirtelemässä.
Mä käynkin iltakahdeksan jälkeen juuri tästä syystä, mutta riittää niitä lapsia silloinkin.
Ei mun pipo kiristä, mulla on vain mielenterveydellinen sairaus, kuten aika monella muullakin.
kun kauppaan on 20km matkaa ja käyt pari kertaa viikossa autolla hakemassa tavaraa. Niin kun se jonkun kullannuppu ehtii pakata mammansa kassiin kaikki minun pikkutavarat sillä aikaa kun maksan.
Kun se on niin söpöä kun Nico-Petteri opettelee pakkaamaan ja ei viitsitä katsoa perään.
Joskus nimittäin käynyt, että kotona olen huomannut kassistani puuttuvat hiuslenksut, mausteita, suklaapatukoita yms. pientä, mikä on lapsen helppo viereiseltä puolelta lappaa pussiin.
mä olen ottanut tavaksi tuijottaa siitä maksupaikalta päätyyn silmä kovana koko ajan. epäilen nimittäin että osa ihmisistä (aikuisista) oikeasti varastaa, jos on tilaisuus. pari kertaa on yritetty maksattaa esim. tupakat mulla, "vahingossa" oli menossa meidän maksettaviin ja siinä vaan vihelleltiin muka huomaamatta vieressä!
Mä käynkin iltakahdeksan jälkeen juuri tästä syystä, mutta riittää niitä lapsia silloinkin. Ei mun pipo kiristä, mulla on vain mielenterveydellinen sairaus, kuten aika monella muullakin.
tekee maailman vaikeimman.
Jos ei voi sietää sitä, että joku koskee omiin ostoksiin tai peräti jonkun "likainen kassi kaatuu ostosten päälle", niin ihan turha sitten ostaa yhtään mitään kaupasta. Niihin tavaroihin on ihan satavarmasti koskenut montakymmentä ihmistä jo ennen kuin pääsette niihin käsiksi, ne ovat lojuneet varastojen lattioilla, pudonneet hyllystä, niitä on lääpitty, potkittu ja niiden päälle on hyvin voinut kaatua jotein. Jos on niin hygieniahysteerikko, ettei kestä jonkun koskettavan ostoksiaan, niin market ei todellakaan ole oikea ostospaikka!
Kun isolle perheelle ostaa ruokaa, niin ongelma siinä kassalla on lähinnä se pitkä jono. Vaikka mitä tekisin, niin aina olen tiellä ja liian hidas - yksinkertaisesti siitä syystä, että niitä ostoksia on niin paljon, enkä voi olla joka paikassa yhtä aikaa.
- Jos asettelen ostoksia rauhalliseen tahtiin siihen hihnalle ja jätän ison hajuraon seuraavaan, niin touhu on hidasta, enkä ehdi niitä tavaroita vastaan toiseen päähän, jolloin ne siellä taas kaatuilevat muiden ostosten päälle ja menevät rikki.
- Jos komennan lapseni riittävän kauas, niin kaikki aikani menee niiden lasten paimentamiseen enkä ehdi lastata tavaroitani kummassakaan päässä ja maksaminen hidastuu sillä seurauksella että muut asiakkaat hermostuvat.
- Jos menen pakkaamaan tavaroitani hihnan päähän ennen kuin kaikkia on vedetty läpi, niin olen muiden tiellä ja maksaminen hidastuu kun en ole välttämättä heti karppina kassalla kun tavarat on vedetty läpi.
- Jos pistän isommat lapset pakkaamaan tavaroita, jotta pääsisimme nopeammin alta pois, niin pienempi menee siihen väistämättä mukaan ja on ihmisten mielestä tiellä. Lisäksi joudun itse kulkemaan edestakaisin ohjeistamassa toimintaa ja taas olen tiellä.
Eli teen niin tai näin, niin aina ihmiset hermostuvat. Ainut mahdollisuus on olla välittämättä siitä, että he hermostuvat.
Itse pyrin toimimaan kassalla nopeasti etten turhaan hidasta jonoa. Eli yritän lastata ostokseni siihen hihnalle tiiviisti (ja tarvittaessa siirrän sitä kapulaa), jotta pääsen tavarat lastattuani pakkaamaan toiseen päähän. Pidän silmällä myyjää, jotta olen maksamassa kutakuinkin heti kun tavarat on vedetty kassasta läpi. Jatkan pakkaamista ja pyydän isommat siihen apuun. Valitettavasti nopea toiminta tarkoittaa sitä, että se pienimmäinen on yleensä aina väärässä paikassa ja isommatkin todennäköisesti jonkun mielestä tiellä. Valitan, tällaista se vain on, kun on monta lasta ja pitää koko perheelle ostaa ruokaa.
Jos ei kestä sitä, että kaupassa on erilaisia ihmisiä, niin kannattaa valita joku pieni ja rauhallinen kauppa, jossa saa asiansa hoidettua mieleisellään tavalla. Ruoat voi tilata myös kotiinkuljetettuna jos ei halua olla muiden ihmisten kanssa samassa paikassa. Market ei ole oikea paikka ihmiskammoiselle tai pöpökammoiselle!
hoh hoijaa. Joka asiasta sitä näköjään saa ongelman väännettyä itelleen jos sikseen tulee..
mä olen ottanut tavaksi tuijottaa siitä maksupaikalta päätyyn silmä kovana koko ajan. epäilen nimittäin että osa ihmisistä (aikuisista) oikeasti varastaa, jos on tilaisuus. pari kertaa on yritetty maksattaa esim. tupakat mulla, "vahingossa" oli menossa meidän maksettaviin ja siinä vaan vihelleltiin muka huomaamatta vieressä!
että lappavat omaan kassiinsa, kun silmä välttää ainakin tänä päivänä.
Kyllä se kieltämättä ärsyttävää on, jos takanatuleva "puristaa" tavarani tiiviimmäksi, jotta saisi omansa mahtumaan hihnalle. Tekee tosi hyvää tomaateille ja leiville... Odottakaa ihmiset rauhassa!
koska sekin on illalla varmasti täynnä vaikka mitä, jos on vaikka aamulla satuttu pyyhkimään. Ja varsinkaan siihen kynään ei kannattaisi koskea, koska siinä vasta bakteereita onkin. Ja maksaa kannattaa vain tasarahalla, ettei saa likaisia rahoja takaisin.
Elämäatä voi tehdä todella vaikean, jos haluaa.
kun ei tajua siirtyä pois siitä ahtaastavälistä sinne kassojen päähän pakkamaan ostoksiaan, kun mun pitäisi mahtua maksamaan eikä toinen ole siirtynyt pois siitä huolimatta, että olen hokenut "anteeksi, minun pitäisi nyt päästä tähän"
Jos ei kestä sitä, että kaupassa on erilaisia ihmisiä, niin kannattaa valita joku pieni ja rauhallinen kauppa, jossa saa asiansa hoidettua mieleisellään tavalla. Ruoat voi tilata myös kotiinkuljetettuna jos ei halua olla muiden ihmisten kanssa samassa paikassa. Market ei ole oikea paikka ihmiskammoiselle tai pöpökammoiselle!
vaikkei aina huvittaisi. Mikset sinä jättäisi lapsiasi pois kauppareissulta.
Muistaisit itsekin, että kaupassa on erilaisia ihmisiä, joilla on kenties vaikkapa joku diagnoosi.
Mutta sun kakarat on tietysti tärkeämpiä kuin muut ihmiset.
maksamisen jälkeen takaisin kärryyn ja mennään sivummalla rauhassa pakkaamaan.
koska sekin on illalla varmasti täynnä vaikka mitä, jos on vaikka aamulla satuttu pyyhkimään. Ja varsinkaan siihen kynään ei kannattaisi koskea, koska siinä vasta bakteereita onkin. Ja maksaa kannattaa vain tasarahalla, ettei saa likaisia rahoja takaisin.
Elämäatä voi tehdä todella vaikean, jos haluaa.
ei ole mun halusta kiinni, ja luuletko etten mä mieti ihan joka kohtaa noistakin mitä luettelit?
Sun mielestä toisten ihmisten rajoitteista ei siis tarvitse piitata, ja mä voisin sit vaikka tappaa itseni, kun tää elämä on mulle niin vaikeaa?
vaikkei aina huvittaisi. Mikset sinä jättäisi lapsiasi pois kauppareissulta. Muistaisit itsekin, että kaupassa on erilaisia ihmisiä, joilla on kenties vaikkapa joku diagnoosi. Mutta sun kakarat on tietysti tärkeämpiä kuin muut ihmiset.
muut ihmiset ja kaupassa käydään ylensä perheenä.
Jos halua tulla kohdelluksi erilailla kannattaa laittaa vaikka pipo päähän, jossa lukee että "kauppakammoinen. Varokaa" tai t-paita päälle, jossa lukee "älä siirtele mun ostostenerotinta".
saataisiin kunnolliset itsepalvelukassat Suomeenkin, niin ei tarvitsisi pelleillä kassoilla.
saataisiin kunnolliset itsepalvelukassat Suomeenkin, niin ei tarvitsisi pelleillä kassoilla.
missä työnnetään vaan kärryt kassan ohi ja maksetaan? jee, kannatan!
koska sekin on illalla varmasti täynnä vaikka mitä, jos on vaikka aamulla satuttu pyyhkimään. Ja varsinkaan siihen kynään ei kannattaisi koskea, koska siinä vasta bakteereita onkin. Ja maksaa kannattaa vain tasarahalla, ettei saa likaisia rahoja takaisin. Elämäatä voi tehdä todella vaikean, jos haluaa.
ei ole mun halusta kiinni, ja luuletko etten mä mieti ihan joka kohtaa noistakin mitä luettelit? Sun mielestä toisten ihmisten rajoitteista ei siis tarvitse piitata, ja mä voisin sit vaikka tappaa itseni, kun tää elämä on mulle niin vaikeaa?
En minä päälle päin näe, että kenellä pipo kiristää ja mistä syystä, enkä edes jaksa sellaisia miettiä.
Jos itsesi tappamista mietit niin kannatta hakea oikeasti apua.
kyllä kovasti tätä ketjua. Itse ei ole tullut mieleenikään, että kauppareissusta saisi tällaisen kärsimysnäytelmän. Miinä painun mukulan kanssa kauppaan ja toimin miten olen oppinut ja lähden pois. Ei siinä paljon tule mietittyä miten pakkaa tai miten lähellä seuraava mummoasiakas seisoskelee :D
Olen myös antanut pojan seistä kassan päädyssä, koska muuten en pystyisi pakkaamaan, kun poika j huitelisi menemään ulospäin. On vielä niin pieni, ettei sisäistä odottamista vaikka olen yrittänyt opettaa.