Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän pakko siirrellä liukuhihnan asiakaserottimia kaupan kassajonossa?

Vierailija
06.01.2011 |

Kun olen saanut ostokseni hihnalle, laitan ystävällisesti väliin merkin niiden taakse, jotta seuraavan asiakaan ostokset eivät sekoittuisi omiini. Älä koske siihen merkkiin!!! Ärsyttää nuo, joiden pitää kiirehtiä ostoksiaan hihnalle ja työntää tätä merkkiä eteenpäin, jotta saisivat tavaransa mahtumaan. Ei sen hihnan tarvitse olla pullollaan tavaraa, vaan hyvin voi odottaa kunnes hihnalle tulee tilaa!

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen saattanut vähän ostoksillani hivuttaa merkkiä eteenpäin. Kenenkään ostoksia en ole kyllä litistänyt (heh, kenen tomaatit on muka litistänyt kassalla joku toinen asiakas?).

ja vaikka kuinka itse jättää tilaa niiden omien tomaatien jälkeen (laitan tomaatit vikaksi etteivät mene lyttyyn siellä toisessa päässä) niin eikös ne ole perässä tulevan maitojen alla kun hän siirtää sitä välipalikkaa.

Ei se touhu hitaudu, vaikka siihen hihnaan jättää vähän väliä.

Vierailija
122/131 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olenkin siirtynyt tilaamaan ruokaa netistä 1-2krt/kk niin helpottaa tuota roudaamista.

Jos ei voi sietää sitä, että joku koskee omiin ostoksiin tai peräti jonkun "likainen kassi kaatuu ostosten päälle", niin ihan turha sitten ostaa yhtään mitään kaupasta. Niihin tavaroihin on ihan satavarmasti koskenut montakymmentä ihmistä jo ennen kuin pääsette niihin käsiksi, ne ovat lojuneet varastojen lattioilla, pudonneet hyllystä, niitä on lääpitty, potkittu ja niiden päälle on hyvin voinut kaatua jotein. Jos on niin hygieniahysteerikko, ettei kestä jonkun koskettavan ostoksiaan, niin market ei todellakaan ole oikea ostospaikka!

Kun isolle perheelle ostaa ruokaa, niin ongelma siinä kassalla on lähinnä se pitkä jono. Vaikka mitä tekisin, niin aina olen tiellä ja liian hidas - yksinkertaisesti siitä syystä, että niitä ostoksia on niin paljon, enkä voi olla joka paikassa yhtä aikaa.

- Jos asettelen ostoksia rauhalliseen tahtiin siihen hihnalle ja jätän ison hajuraon seuraavaan, niin touhu on hidasta, enkä ehdi niitä tavaroita vastaan toiseen päähän, jolloin ne siellä taas kaatuilevat muiden ostosten päälle ja menevät rikki.

- Jos komennan lapseni riittävän kauas, niin kaikki aikani menee niiden lasten paimentamiseen enkä ehdi lastata tavaroitani kummassakaan päässä ja maksaminen hidastuu sillä seurauksella että muut asiakkaat hermostuvat.

- Jos menen pakkaamaan tavaroitani hihnan päähän ennen kuin kaikkia on vedetty läpi, niin olen muiden tiellä ja maksaminen hidastuu kun en ole välttämättä heti karppina kassalla kun tavarat on vedetty läpi.

- Jos pistän isommat lapset pakkaamaan tavaroita, jotta pääsisimme nopeammin alta pois, niin pienempi menee siihen väistämättä mukaan ja on ihmisten mielestä tiellä. Lisäksi joudun itse kulkemaan edestakaisin ohjeistamassa toimintaa ja taas olen tiellä.

Eli teen niin tai näin, niin aina ihmiset hermostuvat. Ainut mahdollisuus on olla välittämättä siitä, että he hermostuvat.

Itse pyrin toimimaan kassalla nopeasti etten turhaan hidasta jonoa. Eli yritän lastata ostokseni siihen hihnalle tiiviisti (ja tarvittaessa siirrän sitä kapulaa), jotta pääsen tavarat lastattuani pakkaamaan toiseen päähän. Pidän silmällä myyjää, jotta olen maksamassa kutakuinkin heti kun tavarat on vedetty kassasta läpi. Jatkan pakkaamista ja pyydän isommat siihen apuun. Valitettavasti nopea toiminta tarkoittaa sitä, että se pienimmäinen on yleensä aina väärässä paikassa ja isommatkin todennäköisesti jonkun mielestä tiellä. Valitan, tällaista se vain on, kun on monta lasta ja pitää koko perheelle ostaa ruokaa.

Jos ei kestä sitä, että kaupassa on erilaisia ihmisiä, niin kannattaa valita joku pieni ja rauhallinen kauppa, jossa saa asiansa hoidettua mieleisellään tavalla. Ruoat voi tilata myös kotiinkuljetettuna jos ei halua olla muiden ihmisten kanssa samassa paikassa. Market ei ole oikea paikka ihmiskammoiselle tai pöpökammoiselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssaihmiset pyrkivät ottamaan toisten ihmeellisiltäkin kuulostavat ongelmat huomioon, ja kenties seuraavan kerran suhtautuvat hieman enemmän ymmärryksellä siellä kaupassa kassajonossa hidastelevaan.

kaikkia kanssaihmisten ihmeellisiltäkin kuulostavia ongelmia; miten ihmeessä osaisimme ottaa ne huomioon, vaikka haluaisimmekin?

Teen töitä tavalla tai toisella erityisen ihmisen kanssa ja tosiasia on se, että normeista poikkeavan täytyy hakea tuki siihen, että sopeutuu tähän yhteiskuntaan. Ikävä kyllä.

Ihanaa ja unelmaa (myös mulle!) olis se, jos jokaisen erityisyys voitaisiin sekä yhteiskunnan että kanssaihmisten taholta huomioida joka tilanteessa. Siihen vain on niiiiin kovin pitkä matka. Enkä voi hyväksyä sitä, että yhden tällä tavalla ja toisen tuolla tavalla ja kolmannen vielä sillä tavalla poikkeavan "rajoitukset ja vaatimukset" rajoittaa valtaväestön oikeutta toimia itselleen luontaisella tavalla. Kohtelias toki täytyy olla ja kunnioittaa kanssaihmisiä! Mutta jos normaalitoiminta tässä yhteiskunnassa ei onnistu, on haettava tarvittavat tukitoimet, että esim. juuri kauppareissut tms. onnistuvat ilman, että viiden miljoonan muun ihmisen täytyy pysyä kotona juuri sillä hetkellä kuin tuen tarvitsija haluaa hakea kaupasta purkin maitoa.

Vierailija
124/131 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonossa seuraavan ostoksia, koska hän oli ystävällisesti kasannut omat ostoksensa siten, että ne valuivat "välikapulan yli" minun ostoksieni sekaan. Olin pakkaamassa hihnan toisessa päässä enkä katsonut, mitä sieltä on tulossa. Keskeytin pakkaamisen ja menin maksamaan, takaa tuleva ei sanonut mitään.

Vasta kun hän oli maksanut, alkoi ihmettely, että miksi kuitissa ei ole tomaatteja, vaikka hän niitä osti. Eikä niitä ollut hihnallakaan. Sitten asiakas kehtasi epäillä, että olin ne varastanut (siinä ne hihnalla näkyivät). Kuitista näytin, että maksettu on, samoin kuin purkkapussi, kardemumma ja jotain muuta. Sanoin lähtiessäni, että siinä on se kapula näyttämässä, missä menee eri asiakkaan ostoksen. Ei kai mitään sen yli valunut?

Vierailija
125/131 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...komppaan "jaahas"-vierailijaa. Suvaitsevaisuus ei näemmä kuulu kaupassa käyntiin. Kiitos kaikille Teille, jotka niin kiivaasti puolustavat näkemystään kapulan oikeaoppisesta käytöstä. Loistavaa tragikoomista viihdettä! ;D Jos ongelmanne ovat noin pikkuruisia, niin onnitelkaa itseänne - sillä Teillä menee upeasti! Pitää siis toivoa, että vakavimmat elämän ongelmanne pysyy kapulatasolla, koska viestien perusteella isommat ongelmat romahduttaisi lopullisesti.

Relatkaa hyvät ihmiset! Ja lopettakaa se muiden kyttääminen!

Vierailija
126/131 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*siirtelee liukuhihnan asiakaserottimia hullunkiilto silmissä, nauraa makeasti kassatädille*

Onko teidän pakko siirrellä liukuhihnan asiakaserottimia kaupan kassajonossa?

Vierailija
127/131 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repeilen täällä lukiessani että ap ei halua tavaroihinsa koskettavan

EI tullut sitten mieleen että niihin sun valitsemiin tavaroihin on voinut koskea moni. Lapset räkäsillä ja likasilla käsillään. Aikuiset perseisillä käsillään.

Vai muuttuuko ne tavarat siinä vaiheessa neitseelliseksi ja puhtaiksi kun sä valitset ne hyllystä???

HIHIII

Vierailija
128/131 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on usein pakannut muiden asiakkaiden ostoksia meikämannen pussiin. Monet hyvät herkkupalat on perheen kesken syöty lapsen "oma-aloitteisuuden" takia. Vain noin 75 prosentissa tapauksista huomataan ja silloin tietysti näyttelen yllättänyttä. Juuri on herkullinen pähkinäpussi keittiössä raollaan, silmää lapsen kanssa toisilemme vilkutamme ja naminamikurrepähkinöitä kohta mussutamme.

Vierailija
129/131 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoksiini ja toinen lappaa omansa siihen ihan kiinni. Sitten ne kaatuilevat sekaisin kuitenkin ja lopulta on kuin mitään kapulaa ei olisi välissä ollutkaan vaan saa juosta erottelemaan omat ostoksensa seuraavan ostoksista. Todella epäkohteliasta ja typerää tunkea se kapula ihan kiinni. Siihen kuuluu jättää vähän väliä. Ja lasten ei kuulu roikua siellä pakkauspäädyssä. Mulkoilen kyllä tosi äkäisesti jos joku mukula uskaltaa roikkua mun ostosteni päällä ja yleensä se on tepsinyt.

Kerro mulle missä kaupassa asioit, tykkään tilannekomiikasta:D

Mä haluan nähdä kuinka juokset nostelemaan kaatuneita tavaroita jotka kaatuilee oikein urakalla siinä hihnalla. Lisäksi haluan nähdä missä kaupassa lapset "roikkuu" sun ostosten päällä.

Nää on niin ihania nää viestit, joissa saadaan vähän "maustamalla" juttuja kaikki vaikuttamaan niin dramaattiselta. Ja tällanen ketju jostain kapulasta?! Tää on parempi ku se riisinkeitto-ketju!

Tähän ketjuun on onnistuttu löytämään ne 0.00001% ihmisistä, joita kiinnostaa kaupan kassalla käytettävä kapula.

Vierailija
130/131 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en välitä säntäillä pakkaamisen ja maksamisen välillä ja jättää kasseja vartioimatta. En ole idiootti.

sinä tietysti olet näitä idiootteja, jotka seisovat ja odottavat siihen asti kun kaikki ostokset ovat luetut ja maksat ja aloitat vasta sitten pakkaamisen?

Vierailija
131/131 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repeilen täällä lukiessani että ap ei halua tavaroihinsa koskettavan

EI tullut sitten mieleen että niihin sun valitsemiin tavaroihin on voinut koskea moni. Lapset räkäsillä ja likasilla käsillään. Aikuiset perseisillä käsillään.

Vai muuttuuko ne tavarat siinä vaiheessa neitseelliseksi ja puhtaiksi kun sä valitset ne hyllystä???

HIHIII

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi