Onko teidän pakko siirrellä liukuhihnan asiakaserottimia kaupan kassajonossa?
Kun olen saanut ostokseni hihnalle, laitan ystävällisesti väliin merkin niiden taakse, jotta seuraavan asiakaan ostokset eivät sekoittuisi omiini. Älä koske siihen merkkiin!!! Ärsyttää nuo, joiden pitää kiirehtiä ostoksiaan hihnalle ja työntää tätä merkkiä eteenpäin, jotta saisivat tavaransa mahtumaan. Ei sen hihnan tarvitse olla pullollaan tavaraa, vaan hyvin voi odottaa kunnes hihnalle tulee tilaa!
Kommentit (131)
tarvitsen. En ole siellä miettimässä ja ymmärtämässä muiden mt-ongelmia. Jos on niin vaikeaa kaupassakäynti joillekin, niin pyytäköön joatin ymmärtäväistä ystävää käymään kaupassa. Sellaista joka on kiinnostunut mt-ongelmastasi ja haluaa olla avuksi.
Aivan samaa mieltä!
Alkaa oikeasti ärsyttää tämä mielenterveyspotilaiden itsekeskeisyys, kun koko maailma pyörii oman navan ja oman sairauden ympärillä. Jää kotiin surkuttelemaan itseäsi jos on niin vaikeaa.
Miksi sitä tavaraa ei voi laittaa siihen hihnalle, vaan sitä pidetään kädessä ja tungetaan kassan käteen?
Kerrankin kassa alkoi vetämään minun ostoksiani, kun edessäni oleva roikotti jotain vaatetta kädessään. Siirtyi sitten suosiolla minun perääni ja laittoi sen tavaran siihen hihnalle.
eikä siihen ole kiva mitään vaatetta laittaa joka ei ole pakkauksessa. Siksi.
Alkaa oikeasti ärsyttää tämä mielenterveyspotilaiden itsekeskeisyys, kun koko maailma pyörii oman navan ja oman sairauden ympärillä. Jää kotiin surkuttelemaan itseäsi jos on niin vaikeaa.
no mä en asu kaupungissa, joten tuo netti ei oikein toimi.
Mutta, mä en mielestäni ole pyytänyt muuten muuttamaan toimintaa, kuin mitä asioita tässä nyt muut ovat esittäneet, että jos ei siirrellä niitä kapuloita, tai aleta lappaa omiaan ennenkuin edellä olevan kärryt ovat tyhjät. Tai ne lapset siellä kassapäädyssä ärsyttää monia muitakin näköjään, mitäpä jos pidettäis ne poissa sieltä, varsinkin jos eivät edes pakkaa, kunhan kiipeilevät huitomaan toistenkin ostoksia. Eikös tuo kuulu jo ihan normaaliin tapoihin, ettei kiipeillä mihinkään? Leikkipuiston telineet on sitä varten.
Tai ettei tulla hengittämään niskaan, kuten mullekin on käynyt, kun yllättäen on jonkun miehen etumus omassa perseessäni, kun kumarrun.
Tai että edes ymmärretään vähän enemmän, niin se oma verenpainekin laskee.
Sinulla ei nähtävästi ole minkäänlaista käsitystä siitä, millaista elämä lapsiperheessä on. Ei pieniä lapsia voi jättää yksin kotiin kaupassakäynnin ajaksi. Kauppa voi olla matkalla esim. päiväkodista tai harrastuksesta kotiin - ei ole mitään järkeä ajella kymmeniä kilometrejä viedäkseen lapset yksinään kotiin kaupassakäynnin ajaksi. Eikä siihen kaupassakäyntiin ole yleensä varata tunteja aikaa ja mobilisoida puolta kylää hoitamaan lapsia sillä aikaa. Kaupassa käydään lasten kanssa siksi, että ne lapset sattuvat olemaan mukana silloin kun on aikaa mennä sinne kauppaan. Lapsilla on ihan yhtäläinen oikeus olla kaupassa kuin muillakin ihmisillä. Oli ihmisellä diagnoosi tai ei, niin yhteiskunnan pelisäännöillä silti pelataan, eikä koko yhteiskunta voi pyöriä yhden sairaan ihmisen navan ympärillä. Jos sairauden vuoksi ahdistaa kaupassakäynti, niin sitten pitää miettiä selviytymiskeinoja siihen vaikka omien lääkäreiden ja hoitajien kanssa. Ei voi vaatia, että koko muu yhteiskunta järjestetään yhden ihmisen sairauden mukaan uusiksi. Tottakai omat lapseni ovat minulle tärkeämpiä kuin muut ihmiset. Onko se sinusta väärin? t. 30
että lapsesi ovat AINOASTAAN sinulle tärkeitä. Minä taas välitän enemmän omista ostoksistani kuin sinun huonosti käyttäytyvistä lapsista.
Mä en ymmärrä tätäkään logiikkaa, että jos se, että mä hidastan sitä kassajonoa hiukan, enkä laita ostoksia ennenkuin edellä oleva on saanut omansa pakattua, tai seison siinä hihnan päässä tukkeena, ettei kukaan ala lappaa omiaan, ennenkuin olen omani saanut, te hermostutte siitä, kun mä hidastan kassaa.
Mutta toisaalta olette sitä mieltä, että teidän lastenne täytyy saada harjoitella pakkaamista, mikä sekin hidastaa yleensä muiden asiointia? Kuka tässä on minäminäminä?
Mä en ymmärrä tätäkään logiikkaa, että jos se, että mä hidastan sitä kassajonoa hiukan, enkä laita ostoksia ennenkuin edellä oleva on saanut omansa pakattua, tai seison siinä hihnan päässä tukkeena, ettei kukaan ala lappaa omiaan, ennenkuin olen omani saanut, te hermostutte siitä, kun mä hidastan kassaa.
Mutta toisaalta olette sitä mieltä, että teidän lastenne täytyy saada harjoitella pakkaamista, mikä sekin hidastaa yleensä muiden asiointia? Kuka tässä on minäminäminä?
Sinäsinäsinä. Katsopa itseäsi peiliin ja mieti hetki tuota itsekkyyttäsi.
No, ymmärtääkseni sinä olet kuitenkin aikuinen ihminen, eikö niin? Ja vertaat siis itseäsi lapsiin? :D Tuo oli ehkä typerintä mitä olen vähään aikaan kuullut... Jos ei aikuinen ihminen osaa toimia normien mukaan kaupassa niin saa luvan jäädä kotiin. Lapsilta sentään sietää vielä tietyn määrän rasittavaa käytöstä.
Mutta toisaalta olette sitä mieltä, että teidän lastenne täytyy saada harjoitella pakkaamista, mikä sekin hidastaa yleensä muiden asiointia? Kuka tässä on minäminäminä?No, ymmärtääkseni sinä olet kuitenkin aikuinen ihminen, eikö niin? Ja vertaat siis itseäsi lapsiin? :D Tuo oli ehkä typerintä mitä olen vähään aikaan kuullut... Jos ei aikuinen ihminen osaa toimia normien mukaan kaupassa niin saa luvan jäädä kotiin. Lapsilta sentään sietää vielä tietyn määrän rasittavaa käytöstä.
Mutta toisaalta olette sitä mieltä, että teidän lastenne täytyy saada harjoitella pakkaamista, mikä sekin hidastaa yleensä muiden asiointia? Kuka tässä on minäminäminä?No, ymmärtääkseni sinä olet kuitenkin aikuinen ihminen, eikö niin? Ja vertaat siis itseäsi lapsiin? :D Tuo oli ehkä typerintä mitä olen vähään aikaan kuullut... Jos ei aikuinen ihminen osaa toimia normien mukaan kaupassa niin saa luvan jäädä kotiin. Lapsilta sentään sietää vielä tietyn määrän rasittavaa käytöstä.
jonka tehtävä on sanoa lapselle miten kaupassa ollaan? Eli ettei lapset roiku siinä hihnalla ja päädyssä ja lappaa toisen asiakkaan tavaroita omiin pusseihin
ja on normaalia että pakkaaminen ei ole aina täydellisen nopeaa. Sinun hitautesi on kuitenkin huomattavan epänormaalia, jos olet siis se joka ei lapa tavaroita hihnalle ennen kuin edellinen on pakannut tjsp. Normaalit viivästykset ei yleensä hirveästi ärsytä, epänormaalit kylläkin. Varmaan sen ymmärrät, kun mt-ongelma ei käsittääkseni vaikuta älykkyyteen?
No, ymmärtääkseni sinä olet kuitenkin aikuinen ihminen, eikö niin? Ja vertaat siis itseäsi lapsiin? :D Tuo oli ehkä typerintä mitä olen vähään aikaan kuullut... Jos ei aikuinen ihminen osaa toimia normien mukaan kaupassa niin saa luvan jäädä kotiin. Lapsilta sentään sietää vielä tietyn määrän rasittavaa käytöstä.Mä en ymmärrä tätäkään logiikkaa, että jos se, että mä hidastan sitä kassajonoa hiukan, enkä laita ostoksia ennenkuin edellä oleva on saanut omansa pakattua, tai seison siinä hihnan päässä tukkeena, ettei kukaan ala lappaa omiaan, ennenkuin olen omani saanut, te hermostutte siitä, kun mä hidastan kassaa.
Mutta toisaalta olette sitä mieltä, että teidän lastenne täytyy saada harjoitella pakkaamista, mikä sekin hidastaa yleensä muiden asiointia? Kuka tässä on minäminäminä?jonka tehtävä on sanoa lapselle miten kaupassa ollaan? Eli ettei lapset roiku siinä hihnalla ja päädyssä ja lappaa toisen asiakkaan tavaroita omiin pusseihin
Ja tätä lukiessa tuli mieleen, että se kapula on varmaan sen mallinen siksi, että sillä voi sitten kopautella niitä, jotka käyttäytyvät kassahihnalla väärin tai pakkaavat tavaroitaan väärällä tavalla =D
Vaan kun opetellaan, niin opetellaan. Kotona tai kaupassa: Ei, ne ei ole meidän tavaroita, niitä ei saa ottaa. Ne on tuon seuraavan asiakkaan tavaroita. Tuon kurkun tuosta voit laittaa kassiin, se on meidän. Miten te ihmiset oikein elätte ja miten teidän elämä voi olla noin hankalaa???
Teillä saa lapsi kotona omia kaiken kun lapsi huutaa että nämä on kaikki minun?
Jokainen tekee elämässään jonkun asian joskus ensimmäisen kerran. Ei meillä ainkaan ole kotona mitään markettisimulaattoria.
Jos ei lapsesi osaa ottaa vain omalta puolelta tavaroita niin silloin ei lapsella ole mitään asiaa niitä tavaroita pakata.
että kerran tällainen kiipeilyä harrastava lapsi "pakkaili" siellä päädyssä ja oli ottamassa jo mun ostoksia sinne äitylinsä pussiin. äitinsä huomasi ja näytti olevan vähän nolona..
jos on vielä 4-5v niin kyllä tuollaista voi sattua ihan hyvin. Eipä tuo nyt maailmaa kaada enkä itse tuosta ainakaan nolostuisi. Lapset opettelevat vielä tuossa iässä kaikkia asioita, ei ne aikuisia ole.
kyllä normaalin lapsen pitäisi tajuta miten tavarat pakataan ilman mitään suurempiakin opetteluja sekä tajuta, että vain omat ostokset laitetaan kassiin.
jos olet siis se joka ei lapa tavaroita hihnalle ennen kuin edellinen on pakannut tjsp.
siis jos molemmilla puolilla on edellinen pakkaamassa, mä en tosiaan ole mielestäni epänormaali, jollen halua että kassaneiti alkaa sitten keräillä niitä mun kahta ostoskassillista tavaraa siihen viereensä, ja yrittää vedellä niitä, etteivät ne pääse sekoittumaan edellisen ostoksiin..
Mitä se nyt nopeuttaa, kun en mä pääse sinne edes pakkaamaan, ennenkuin edellinen on lähtenyt.
kyllä normaalin lapsen pitäisi tajuta miten tavarat pakataan ilman mitään suurempiakin opetteluja sekä tajuta, että vain omat ostokset laitetaan kassiin.
Samaa mieltä, kyllä lasten pitää syntyä valmiina tähän maailmaan. Pitäisi osata puhua ja kävellä ilman että opettelevat.
ovat sitä varten että ne erottavat edellisen asiakkaan ostokset seuraavan asiakkaan ostoksista ILMAN HAJURAKOA. Ymmärrättekö? Eroittimet toimivat hajurakona! Joten niitä saa siirtää ihan vapaasti jos ei vain siirrä toisen ostoksia omilla vierasbasillikäsillään. Ja ihan kassa olen joten tämä on ammattitietoa.
Itse en voi ymmärtää noita mt-ongelmaisia kaupassakävijöitä! Milloin joku jumittaa kassan neuroottisella jankkaamisella etukorteista/tarjouksista/hinnoista/tuotteista...ihan mistä vaan, kun ilmeisesti se ainoa ihmiskontakti on se kaupan kassa. Tai sitten kuolataan tuotteiden päälle, yritetään varastaa mitä vaan (yleensä alkoholia) tai vaikkapa syödään suoraan hyllystä. Tätä kaikkea näkee viikottain ainakin Helsingissä.
Ja täällä joku ongelmikko jaksaa vänistä, että pitäisi antaa tilaa ja aikaa, että hän voisi ihan yksin käyttää sitä koko kassaa ettei vaan bakteerit (tai mitkä tahansa kammotukset) valtaa täämän pöpin ostoksia. Hahhhahah, joo, ja sitten ymmärretään niitä kaikkia muitakin hulluja, joilla kaikilla omat pikku erityistarpeensa. Tottakai. Niinhän se yhteiskunta varmaan toimiikin, että mennään hullujen ehdoilla ja valtaväestö nöyristelee...voi juma.
Lapset on lapsia ja heille suotakoon löyhemmät käyttäytymissäännöt kuin aikuisille. Joka ei tätä ymmärrä, niin hakeutukoon parempaan hoitoon. Ilmeisesti nykyinen ei riitä.
"Ne asiakaseroittimet
ovat sitä varten että ne erottavat edellisen asiakkaan ostokset seuraavan asiakkaan ostoksista ILMAN HAJURAKOA. Ymmärrättekö? Eroittimet toimivat hajurakona! Joten niitä saa siirtää ihan vapaasti jos ei vain siirrä toisen ostoksia omilla vierasbasillikäsillään. Ja ihan kassa olen joten tämä on ammattitietoa. "
Kukahan nyt näin taas on määrännyt? Missään ei käsittääkseni ole mitään ohjekirjaa siihen, kuinka kapulaa täytyisi käyttää? Anna asiakkaidesi tehdä kuten he itse parhaaksi näkevät!!
Sitäpaitsi on paljon parempi, että se hajurako jätetään siihen, jotta ostokset eivät kaadu ns. toisen puolelle siinä hihnan kapeassa kohdassa.. Eiköhän sun pitäisi se tajuta alan ammattilaisena?
Miksi ette ole suvaitsevaisempia toisianne kohtaan? Aina pitää olla ajattelemassa, että toinen tekee kaiken ihan tahallaan ja sitten katkeroidutaan lisää! Mulle ainakin kaupassa on IHAN SAMA kuka sen kapulan siihen laittaa, jos ei mun edelle oleva sitä laita niin mä laitan sen sitten siihe, ja ystävällisesti laitan seuraavallekin sen..
Maksukorttinsa voi muuten jättää siihen kassaneidin edessä olevalle tasolle, niin voi mennä ihan rauhassa pakkailemaan niitä ostoksiaan. works every time!
En nyt väitä että olisin mikään äiti Teresa, sillä kyllä mäkin mielessäni kiroan ne jotka tukkivat kaikki käytävät kaupassa kun tarttee juoruilla, ja kun pyydät että anteeksi pääsenkö ohi, niin sitten katsotaan kuin minä olisin se joka siinä väärin tekee. Noh, silloin auttaa se kun ajattelee että se että se toinen on dorka, ei tarkoita sitä että mun tarttee sitä olla! Eläkää, ja antakaa muidenkin elää kuten itse haluavat. Suomi kuitenkin on edelleen vapaa maa..
*kun menen kassalle, niin laitan sen asiakaserottimen ennen kun alan lapata ostoksiani hihnalle (ellei edellä oleva ole sitä jo siihen laittanut)
*saatuani tavarat hihnalle laitan myös omien ostosten perään sen asiakaserottimen (joskus takana oleva kiittää, mikä ihan kiva juttu, mutta ei mitenkään tarpeellista).
En tiedä miten PITÄISI toimia, mutta en näe mitään suurta vaivaa siinä että ennen&jälkeen omien ostosten siihen heittää kapulan väliin. Se ei todellakaan ole iso vaiva.
*Jätän asiakaserottelijan ja ostosteni väliin vähän "tyhjää", koska niin minusta kuuluu tehdä. Ja syy: minä ostan aika usein lakuja/purkkaa, ja nuo laitan hihnalle yleensä viimeisenä, ja MONTA kertaa on käynyt niin, että takaatuleva on pukannut ostoksensa ihan kapulaan kiinni ja lykännyt kapulaa eteenpäin --> kassan kohdalla kapulan kohdalla lakut/purkat ovat levinneet ja myyjän pitää kysyä "oliko nääkin sun" tmv. (Jos itse huomaan että noin käy sanon tietenkin heti että lakut/purkat on vielä minun tmv.) ja tuo pieni väli on siis ehkä 10cm ei mikään puoli hihnaa.
*Jos ostoksia on paljon, menen pakkaamaan osaa kun osa vielä tulossa, mutta tarkkailen ostosten tulemista ja kun viimeiset lähestyvät kassaa niin menen sinne ennen kun viimeiset on piipattu ja maksan ja poistun takaisin pakkaamaan.
*Jos kassahihnan päässä on pieni lapsi (tai muuten "epäilyttävä tapaus") pakkaamassa ostoksiaan, niin pidän silmällä ettei minun ostoksiini kajota. Yleensä laitan isoimmat/painavimmat ostokset aina ensin hihnalle, ja harva muksu huomaamatta nostaa maitotölkkiä/vissypulloa/appelsiinimehutölkkiä tai perunapussia huomaamatta väärään kassiin, vert. joku pieni suklaapatukka tmv.
Miksi sitä tavaraa ei voi laittaa siihen hihnalle, vaan sitä pidetään kädessä ja tungetaan kassan käteen?
Kerrankin kassa alkoi vetämään minun ostoksiani, kun edessäni oleva roikotti jotain vaatetta kädessään. Siirtyi sitten suosiolla minun perääni ja laittoi sen tavaran siihen hihnalle.