G: Vanhoja tv-sarjoja joita luulet että monikaan ei muista
Mulla tuli mieleen Satakielet (Nightingales, sairaalasarja), Kutsukaa McCall, Kalliovuorten kingit, Leskien keikka
Kommentit (368)
Öhmanin tavaratalo -hyvin huomasi miten ruotsalainen televisio oli muodissa edellä sen ajan Suomeen verrattuna
Tuo Double Trouble oli ihana sekosarja.
Samaa sukua eri maata -kotimainen sarja suhteista ja hyvät näyttelijät
Ja eniten kaipaan sarjaa Älä kerro äidille. Sekä alkuperäinen englantilaissarja oli hyvä että jenkkiversio... Silmäniloa... ;-)
Prisoner, Koira haudattuna, konnankoukkuja kahdelle, Bergerac, kullannuppu, kesä -69, kuuma piiri ja lastenohjelmista käytöskukka.
Vierailija:
monikin kuulemma samanikäinen (33v).
Mä kaipaan kans china beachia, villiä pohjolaa (onneks näin sen jenkeissä asuessani uusintana, kestää aikaa hyvin, edelleen aivan ihanan fiksu).
Pakko vastata, vaikka olenkin kirjoittanut omia sarjamuistojani jo tänne ketjuun. Olen nimittäin ikätoverisi (siis 33v) ja Villin Pohjolan suuri ihailija. Sarjahan uusittiin Suomessakin 2000-luvun alussa TVTV:llä ja sitä seuranneella SubTv:llä. Nauhoitimme mieheni kanssa kaikki jaksot ja katsomme niitä ajoittain. Sarja on todellakin kestänyt hyvin aikaa.
Mutta kukaan ei maininnut Miljonääripeliä, australialainen sarja joka oli ihan idiootti, varsinkin kun tuntu siltä että jokaiseen jaksoon oli pakko ympätä joku kohtaus jossa ihmiset oli puolialasti.
Muut ihqt aussisarjat: paradise beach ja pacific drive
Mikä oli sellainen kotimainen sarja joka muistutti ähän katietä ja allietä, nainen ja lapsi muutti toisen yksinhuoltajan kanssa asumaan (mun mielestä toinen naisista oli tuija piepponen) ja naiset olivat toistensa vastakohtia, toinen hörhö ja toinen kunnollinen. Jossain vaiheessa hörhö iski marokkolaisen poikaystävän. Ja lapsista toinen tappoi toisen akvaariokalat antamalla niille liikaa ruokaa? Ja kummallisinta oli että mun mielestä ohjelma tuli lauantai-iltaisin ja sitten sunnuntai-aamuna tuli joku makasiiniohjelma jossa joku perhepsykologi ruoti että mitä edellisen illan jaksossa oli tapahtunut?
Sitten oli joku kotimainen huumoridraamasarja jossa kuvattiin matkaoppaiden elämää. Suomalainen lemmenlaiva, muistetteko sen? Sitten oli joku perhesarja, kotimainen jossa lapset hemmetti joka toisessa jaksossa karkasivat.
Kasvu-sarjan Missu on mun roolimalli!
Megavisa!
mutta joskus 90-luvun lopussa tuli sellainen kotimainen sarja nimeltään muistaakseni Seitsemän. Siinä rivitalonaapurukset pimittivät lottokuponkia, kun joku oli voittanut lotossa seitsemän oikein.
sellainen amerikkalaisen maajussiperheen elämästä kertova sarja.
Perhe asui kai Teksasissa ja viljeli maissia? Perheessä oli lapsia, ja äiti kotiäitinä. Halusi jossakin vaiheessa lähteä opiskelemaan, mikä aiheutti ongelmia.
Tämä ei ole vanha, tuli joskus joitakin vuosia sitten tv:stä. On tainnut tulla parikin kertaa. Muistan, että tuli kesällä myöhään illalla ja jaksot olivat aina pitkiä, oliko yli tunninkin kerrallaan?
On jäänyt mieleen kuuma Suomen kesä, ja sitten ne viilenevät illat ja seurasin yömyöhään telkkarista teksasilaisen maanviljelijäperheen elämää. Muistaako kukaan tätä sarjaa?
Ai että on tullut ihanat ajat mieleen kun on näitä listoja lukenut =)
Nykyään Darrel ja Juanita ovat eronneet ja kummallakin on uusi puoliso. Tuo sarjahan on kuvattu joskus 1995-1998.
On tosin julkaistu dvd:lläkin Suomessa.
oli tosi hyvä sarja, mutta muistaakseni loppui jotenkin oudosti?
Knots Landing tuli neloselta reilu 10 vuotta sitten ja aina se piti nauhoittaa.
Ruusunaika tuli muistaakseni kakkoselta ja sekin noin 10 vuotta sitten. Sarjassa oli ihanin tunnari, jonka tiedän.
yh-isä oli etsivä ja tyttö Christina Applegate? muistan ohjelman mutta nimeä en ennenkuin joku mainitse ko nimen.
Se jokilaiva-juttu oli myös unohtunut, myös mun suosikki.
Safiiria ja Terästä pelkäsin;). Hiidenvirran katsoin uusintana Teemalta viime (?) vuonna.
ja Nooan perilliset!
Ihanaa hölönpölönpömppää!!!
Ikävä Arjatätiä
Rakkaudella, isukki vm. -63
Tulihan noita mieleen. Olen sellaista tv-sukupolvea, että kaikki tuli katsottua.
Nyt kaipaan ehkäpä Kolkyt ja risat -sarjaa.
muistaako kukaan muu sellaista piirrossarjaa (70-luvulta?) kuin Spot tai Pot tjsp?
Matti Pellonpää ja Pekka Laiho Urbaanivisassa sekä Reijo Salminen ja Jyrki Otila Kolmosvisassa. Varsinkin Urbaanivisa oli ihan uskomaton! Voisi melkein verrata MoonTV:n Mustapippuriin, jossa iki-ihana Sascha Remling keikisteli.
Se oli sellainen murhajuttu, tosi hyvä. Pääosan esittäjän nimeä en muista, mutta muuten siinä oli ainakin Ritva Valkama. Ihan sikajännä ja hyvä.
kuin Double Trouble. Muistaako kukaan?? Mun kavereista kukaan ei sitä katsonut ja minusta se oli tosi hyvä. Kaksi likkakaveria kohelteli siinä. Toisella oli sikarikas isä eikä tyttö ollu ikinä tehny mitään duunia rahojensa eteen. Kaveri löi vetoa että rikas typy ei pärjää missään hommassa. Rikas typykkä sitten oli torimyyjänä, stripparina ym... Joka jaksossa oli joku " julkkis" vieras mm. Henry Saari ja rankan työpäivän päätteeksi likat juhlivat rankasti Kaivolla ja Hietsussa... Sarja oli täynnä 90-luvun tolppakorkokenkiä, rakennekynsiä, tupeerauksia ja muita hörhötyksiä
Saisinpa uusintana!! Tosin ehkä se vetosi enemmän sinkkuminääni kuin nykyiseen perheenäiti -minääni... =DDD