Miksi vammaisten pitäisi saada kaikki ilmaiseksi?
Ärsyttää kun jopa päivähoitomaksutkin ovat halvemmat vammaisille, vaikka vanhemmat olis töissä ihan normaalisti eikä kyse olis mistään kuntouttuvasta hoidosta.
Kommentit (13)
jos vanhemmat ovat töissä? Elääkseen täytyy heidänkin töitä tehdä!
ensiksi hyvät hoitotuet ja myöhemmin eläkkeen ja laitoshoito on järjestetty kun vanhempien voimat loppuu.
Minä olen liikuntavammainen, mutten ole eläkkeellä, enkä todellakaan aio mennä laitoshoitoon, enkä saa mitään extratukia mistään. Ainoastaan proteesipajan palvelut ovat minulle ilmaisia, mutta muuten maksan kaikesta.
Ei kaikki saa. Sen takia on perustettu yhdistyksiä kuten suomen vammaiskoulutuksen tukiliitto ja muita en muista.
Haluaisitko itse vammaisen lapsen? Mieti vähän sanojasi ennen kuin töksäytät ne ulos!
Jos pitää, niin kiitos ap. Täytyypä sitä hakea. Meillä kehitysvammainen lapsi ja maksetaan sitä korkeinta maksua.
En tiedä miten lasketaan,mutta tunnen monta jotka myös maksavat korkeimman maksun. Mutta onnea hakuun!
Kyllä se meille ainakin toisi jonkinlaista helpotusta.
-9-
Ja ei ne tuet nyt niin älyttömän hulppeita ole, ei vammaiset niillä rikastumaan pääsee. On heillä vähän erilaiset menotkin.
Hei herää todellisuuteen PÖLJÄ!!!!
Ei siihen suurta ruudinkeksijää tarvita, että saa itsensä fyysisesti vammautettua. Keskustelun aloittajan järjenkin pitäisi tähän riittää...
Teloppa nyt ap. itsesi kunnolla, ja tule sitten kertomaan, kuinka kannattaa olla vammautunut, kun yhteiskunta kustantaa kaiken, ja mitään ei tarvitse tehdä....
Olemme erittäin kiitollisia, että suomessa on näin hyvä tukijärjestelmä. Olisimme vararikossa jos kaikki lapsen vammaisuudesta johtuvat kulut pitäisi maksaa itse. Nyt sentään pystymme elämään taloudellisesti ajateltuna suht samanlaista elämää kuin terveen lapsen kanssa, joka kai onkin tukien tarkoitus.
saat omaishoidon tuen, korotetun hoitotuen ja ilmaiset taksi kyydit päiväkotiin. ilmaista päivähoitoakin aion hakea, kun se nyt tampereella mahdollista. lapsi 5v. keskiv. kehitysvammanen. ei puhu, kuin ihan vähän ja ymmärtää huonosti puhetta. musta noi terveet lapset on niin kivoja, kun niitten kanssa on niin helppo liikkua, kun ne ei pelkää ympäristöään. ovat omaaloitteisia ja motivoituneita. ymmärtävät puhetta ja ovat vahvasti vuorovaikutuksessa. osaavat tehdä kaikennäköistä. pärjäävät jo kolmannella luokalla yksin kotona. kyllä tua raha auttaa siihen, että voin olla itse kotona, niin ei tarvi pojan tehdä 10 tuntisia koulupäiviä. olla siis koulussa ja aamu ja iltapäivä kerhossa. niin ja 7v. saat vielä ilmaisia taksi kyytejä vapaa ajan menoihin. aikuisena kehitysvammaset sinnittelevät pienellä eläkkeellä. vain pieni osa pystyy saamaan tavallisen työpaikan.
Eiköhän heillä mene kaikkeen muuhun paljon enemmän rahaa kuin teillä esim. lääkärissä juoksemiset, apulaitteet yms... Miten tuollaisesta asiasta voi edes ärsyyntyä???????????????????????? Tais olla provo koko aloitus...