Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon n. 165 cm teinitytöllä saisi olla max. painoa?

Vierailija
25.10.2010 |

Meidän tyttö on alkanut hieman pyöristymään, lähentelee kohta 60kg

Pitäisiköhän meidän elämäntapoja muuttaa? Paljon pitäisi saada pois tytön painosta? Mun mielestä on nimittäin liikaa painoa, sillä itse olen 172cm ja painoa on 52kg

Ikää tytöllä on 16-vuotta.

Kommentit (226)

Vierailija
121/226 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mä oon ite 164cm ja painan n. 50kg 12 vuotta. En osaa vastata tohon kysymykseen.

Vierailija
122/226 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!! Oon 03 syntyny ja 164cm n.50 kg .
Et oo läski. Jos et oo tyytyväinen omaan kehoosi liikuntaa voi lisätä tai karkki päiviä vähentää. (Tai molempia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/226 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 20, 161, 51 kiloa, eikä kenenkään mielestä tähän mennessä ole ollut kiloakaan liikaa... Jos on yhtään lihasta niin tuo 60 kg/165 cm ei ole liikaa! mutta sitten jos ei liiku lainkaan ja kaikki on "läskiä" niin kilo kaks korkeintaan pois, ja liikunnalla, ei nälkälakolla!

Vierailija
124/226 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään miten nuorilla tytöillä on niin paljon syömishäiriöitä...

Tyttö on aivan normaalipainoinen. Terveet elämäntavat toki ovat aina hyvä vaihtoehto, ettei paino pääse karkailemaan käsistä, mutta normaalipainoisen nyt tuskin kannattaa varsinaisesti lähteä laihduttaan vain sen takia, että "melkein 60kg on jo liian paljon blaablaavittumitäpaskaa". Se olisi ihan eri asia, jos joku 10-vuotias painaisi sen melkein 60kg, mutta tyttö kuitenkin jo lähempänä täysi-ikäistä.

Paskamammat voisivat _hieman_ vilkaista peiliin. Ei millään pahalla, mutta eipä kovin hyvälläkään.

Vierailija
125/226 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 15v ja 157 ja 45kg jees?

Vierailija
126/226 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 16-vuotias ja 164cm pitkä ja painan 56 kiloa ja mietin, että olenko lihava? Minulla on ihan vähän vatsan kohdalla mielestäni liikaa jotain mutta kaverit sanovat, että olen laiha... pitäisikö ruveta vähentämään muutama kilo pois? miten saisin helpoiten pudotettua n. 2kiloa painoa?

Vierailija
127/226 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä nyt sit läski

Eli pituus on 56 ja paino 54, mulla on selkee tiimalasivartalo ja pyöree lantio ja reisissä on vähän ylimääräistä, mut mulla on isot luut ja 65 H rinnat. Vyötäröllä ei oo kyl yhtään ylimäärästä.

Ja vartalon mitat on 96 60 96

Eli lantio vyötärö ja hartiat

Vierailija
128/226 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, pituus on siis 156. Kirjoitusvirhe :)

Vierailija
129/226 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 15.v, 170cm pitkä ja painan 57kg. Suurin osa tutuistani/kavereista on noin 160-170cm pitkiä ja 50-60kg. Taidat olla itse vähän liian laiha niin kuvittelet lapses pyöreähköksi.

Onko sillä edes niinkään väliä, kun nykyään median luoma kuva ihanne vartalosta on ihan vääristyny.

Vierailija
130/226 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun tyttäresi on täysin normaalipainoinen ja mä toivon koko sydämestäni, että sä et sano tytöllesi, että tää on lihava, koska se ei todellakaan ole. Joku tossa ylempänä totesikin hienosti, että paino ja lihavuus EI ole sama asia. Sun tyttäresi painoindeksi on normaali, omasi taas alipainon puolella. 

Itsellä on ikää 15 vuotta ja pituus 162cm ja paino 62kg enkä mä todellakaan ole lihava. En oikeestaan ees pyöreä. Vaatteista menee koot S-XL ja paino laskeutuu nätisti oikeisiin paikkoihin. Sunlaisia ihmisiä tekisi mieli ravistella. Herranjumala, miksi kukaan teistä edes ihmettelee miksi niin moni teini sairastaa anoreksiaa.

Toivottavasti kukaan, joka pitää omaa lastaan lihavana, ei ole käskenyt laihduttaa. Te tapatte lapsenne itsetunnon.

Vierailija
131/226 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä sano tyttärellesi mitään asiasta. vältä itse ostamasta kotiin rasvaisia ruokia ettei tyttökään pääse niihin käsiin. Tyttäresi on sitäpaitsi normaalipianoinen. itse olen saman pituinen 44kg ja 14 vuotias ja syömishäiriö uhkaa :(

Vierailija
132/226 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herranjumala herätkää ! 165/60, kertoo siitä että tyttö on aivan normaali ! ihannepaino

Vierailija
133/226 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukion ekalla painoin 56 kiloa ja koululääkäri kysyi, oisko se ihan kauheata, jos vähän lihoisin lisää. Olin siis silloisten taulukoiden mukaan alipainoinen jokseenkin tyttäresi kokoisena. Vaikka taulukot ovat hieman muuttunee,t tuskin niin paljon, että tyttärestäsi olisi tullut noilla mitoilla lähellekään ylipainoinen! Tyttäresi painossa ei ole mitään vikaa. Sinun painossasi sen sijaan on.

että tätä nykyä painavampi lapsi on yhä normaalipainoinen. Mitä lie koululääkärin päässä liikkunut, sillä 56 kg tuon mittaisella ei todellakaan koskaan ole ollut alipainoinen. Teinityttö saa olla todella raskasrakenteinen noilla kiloilla ja sittenkin vähän tanakka.

Vierailija
134/226 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

senttiselle kuin teinillekin eli ei ihan hoikka.

Vierailija
135/226 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

165 cm/ 60 kg on ylipainoinen?

erilaisia ruumiinrakenteita löytyy, mutta painavia luita ei ole olemassakaan. Itse olen 164/61 ja ylipainoa on.

Vierailija
136/226 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoindeksi EI OLE sama kuin aikuisten. Siis normaalialue. teini-ikäinen on ylipäinoinen painoindeksilla 23 ja 17,5 on ihan normaali paino. Ap:n huoli on toisaalta aiheellinen jos painoa on kertynyt nopeasti, mutta ei tyttö nyt lihava vielä ole. Äitinä ajattelen, että kannattaa pitää mölyt mahassa ja keskittyä positiiviseen palautteeseen ja näyttää terveiden elämäntapojen esimerkkiä. Terveydenhoitajana ajattelen samalla, että painonkehitystä pitää kyllä huomaamattomasti seurata ainakin jos pyöristyminen on ollut nopeaa...

Vierailija
137/226 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen itse teini-ikäinen tyttö, 164 cm ja painan 47 kg ja en ole kertaakaan saanut kuulla että olisin yli tai alipainoinen, vaan normaalipainoinen. vaikka painoindeksini on 17.8

Vierailija
138/226 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on syömishäiriöisiä tai pirun provoja liikkeellä...

Itse sairastuin jonkin sortin syömishäiriöön 17-vuotiaana. Olin 164 /58 ja aika lanteikas. Muutamassa kuukaudessa vetäisin painon 45 kg:n ja ystäväni sairastui samalla anoreksiaan, ihan turhaan, kun nyt ajattelee. Riippuu ruumiinrakenteestakin miltä näyttää.

Mieluummin vaikka käytte yhdessä lenkillä, mitään saamarin kuureja ei tuossa painossa tarvita, voit toiminnallasi aiheuttaa syömishäiriön.

Vierailija
139/226 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, mulla on samansuuntaisia kokemuksia. Ja naisilta on tullut raaimmat kommentit painosta jne. koskaan ei myöskään sais olla tyytyväinen itseensä. Ihan sairasta.

Mitat 168/vähän alle 60kg. Kolme kuukautta ja painoin 42kg. Eivät valittaneet. Minut oli kasvatettu jo valmiiksi niin rumaan naiskuvaan ja laihuuskeskeisyyteen että napsahti samantein. Onnekseni ystävälläni oli myös syömishäiriö, oli ollut sairaalahoidossakin. Hän oli jo parantumassa ja tajusi alkaa seuraamaan minun käyttäytymistäni.

En ollut tuohon mennessäkään koskaan pitänyt itseäni kauniina tai edes menettelevänä enkä niin kokenut myöskään seuraavaan kymmeneen vuoteen. Painoin n 55kg kun äiti vei minut apteekkiin ja häpeästä punastellen kyseli hiljaa apteekkarilta mitä voisi tehdä kun olen lihonnut niin että olen saanut raskausarpia (=rinnat ja lantio levenivät). Tuntui hyvältä miten apteekkari vähän yllättyneen hämmentyneenä rauhoitteli että se on ihan normaalia tämän ikäisellä, vain muotojen tulemista, ei lihoamista.

Aikuisena joskus annoin äidille täysillä palautetta aiheesta eikä perästäkään suostunut myöntämään että olisi ollut jotain vikaa. Onhan hänkin sairastanut bulimian, osa naisen elämää. Isä totesi että näytin kumminkin paremmalta liian laihana kuin melkein 60 kiloisena. Ja molemmat painostavat edelleen laihdutuksessa.

Sisaruksillani on myös ollut syömishäiriöitä, viiltelyä, itsetuhoisuutta ja keskivaikeaa masennusta. Mutta tiedetäänpähän mitä vaaditaan jotta on naisena kelvollinen (eli riittävä laihuus jotta joku mies kelpuuttaa vaimokseen, naisen ihmisarvo lasketaan miehen statuksen mukaan)

Vihaan ja halveksin heitä. Ja olen hirveän onnellinen että sain pojan, pelkään etten osaisi kasvattaa tytärtä terveellä minäkuvalla. (Jännitän kyllä poikaanikin, mutta hänelle tuskin tulee niin kovaa painetta niin nuorena muualta ympäristöstä.)

Vierailija
140/226 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesi herran jestas! tuoko muka ylipainoinen!?? ainakaan noitten mittojen suhteella EI OLE! lopeta tuollainen vahtaaminen, kyllä itsellä olisi itku herkässä jos tietäisi, että oma äiti kyselee minun mitoistani keskustelupalstalla. Kokemuksesta tiedän et jos nyt meet jotain sille tyttärelles sanomaan on kohta anoreksia ovella. Hävetkäää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi