Kuinka paljon n. 165 cm teinitytöllä saisi olla max. painoa?
Meidän tyttö on alkanut hieman pyöristymään, lähentelee kohta 60kg
Pitäisiköhän meidän elämäntapoja muuttaa? Paljon pitäisi saada pois tytön painosta? Mun mielestä on nimittäin liikaa painoa, sillä itse olen 172cm ja painoa on 52kg
Ikää tytöllä on 16-vuotta.
Kommentit (226)
Vaikka tyttösi olisikine mielstäsi pyöristynyt ja avaus ei olisi provo, niin teini-ikäisen painoon ei kannata liikaa puuttua, ellei teini itse pyydä "apua". Paino tasaantuu vasta sitten kun pituuskasvu on ohi ja teini alkaa muuttua nuoreksi aikuiseksi.
Haloo, 16-vuotias kasvaa vielä pituutta, vartalo muuttuu koko ajan! Ap voisi vilkaista vähän peiliin, nuorelle voi oikeasti tulla tuollaisista huomautuksista todella paha mieli.
Suomessa on muutenkin liikaa syömishäiriöitä, joka voi johtaa masennukseen. Pidäppäs ap mölyt mahassa, niin välit tyttäreenkin pysyy hyvinä :)
Meillä 12-vuotias poika 162cm ja 60 kg = normaalipaino terkkarin mukaan. Urheilee paljon ja on aina ollut "roteva ja lihaksikas" ja näyttänyt aina paljon kevyemmältä kuin mitä vaaka näyttää. Ei mitään mahamakkaroita nytkään, tosin vaikka laihtuisi paljon ei olisi varmaan ikinä "siro" rakenteeltaan.
jaa,mä kun oon 13 ja painan 56kg ja oon 156,6cm. lääkäri sano,et ei ois pahitteeks jos alan syömää isompii annoksii :D ja mulla on lihaksia,jotka painavat (kuulemma xd)
Riippuu varmaan teinin iästä ja kasvaako vielä? Itse olin 16 vuotiaana 163cm/50kg ja nyt 30 vuotiaana 163cm/53kg.
no itse olen 15-vuotias olen 170 cm pitkä ja painan n. 50 kiloa. olen omasta mielestäni ihan normaali kokoinen mutta koulussa kuulen usein että olen kamalan laiha ja kauhea anorektikko mihin en näe itse mitään syytä..
Kyllä ihan riittävä paino anoreetikkoja alkaa olla jo liikaa tässä maassa53
paljonko 16v tytön joka n. 163 cm pitkä pitäisi painaa? painaa tällä hetkellä 62 kg...onko se liikaa?
Olen 14-v n. 163cm ja painan 62kg. Luuni ovat kyllä paksummat kuin äidilläni joka on tosi hoikka 44v(n. 54kg ja 166cm). Koulu terveyden hoitaja viime käynnillä vain sanoi että normaali paino ja pituus ikäisekseni mutta tiedän kyllä karun totuuden. Olen lihava :'( minulla on 3 isoveljeä jotka kohottavat itsetuntoani joka päivä sanomalla että läski mikä läski ja aina kun syön jotain he huutelevat että "maha kasvaa jne.) Syön siis normaalisti aamupala:leipä/puuro, kouluruokailu, päivällinen(klo16-17) ja joskus iltapalaksi leipä. Viikonloppuisin saatan syödä jotain "namia"(pikku karkkipussijne) Mutta pääasia tässä nyt on että Ihmiset toisten elämä on erilaista ja ette vihtis olla arvostelematta edes hetkeä. Me teemme elämämme päätökset itse ja elämä on karua kivikkoa koko ajan. :S
Eihän näkemättä voi arvioida.
Tyttäreni on 12, pituutta 166 cm, painoa 62 kiloa. Terveydenhoitajan mukaan normaali paino.
Vaikka keskustelu on parisen vuotta vanha haluan ilmaista kantani. Mä olen itse 99 vuonna syntynyt tyttö. Olen noin 160cm pitkä ja painan 55 kiloa. Tunnen itseni lihavaksi ja mulla on leveä lantio ja reidet. Olen yrittänyt laihduttaa mutta ei siitä mitään tuu. haluaisin painaa 45-50 kiloa ja haluaisin että kiinteytyisin hieman. Jos joku muu on minun painoiseni ja pituiseni, en pidä häntä lihavana, mutta itseäni pidän. Mun vaatekoko on 34-36 tai XS/S/M ostan usein väljiä vaatteita ettei kukaan huomaisi että olen lihava.
Ei sitä läskin määrää voi aina painosta päätellä, muistakaa aina että lihas painaa enemmän kuin läski!!! Täysin normaali tyttö. Sinusta en olisi niin varma...
Vaikuttaa aika normaalilta tyttö! Ei täällä kukaan voi sanoa paljonko hänen pitäisi painaa, ei näkemättä ja tietämättä kaikkea! Hyvänen aika, jos haluatte tietää niin keskustele asiasta lääkärin tai terveydenhoitajan kanssa. Tuo älytön painontarkkailu on mennyt ihan älyttömyyksiin, sanoo hän joka painoi kolmekymppisenä 43kg, täysin terve ja hyvinvoiva ja söi kaikkea roskaruokaa ja paljon. Joka puolella oltiin lihottamassa, en vaan lihonut kun sitten myöhemmin lasten myötä.
Miksi tyttäresi ei kelpaa sinulle ap sellaisena kuin hän on?
Jos tyttö mahtuu koon M vaatteisiin, niin ei mitään aihetta olla huolissaan. On ihan normaalia että teineille kertyy kilojakin kun kasvavat ja tytöillä rinnat kasvaa ja lantio levenee. Kyllä se paino siitä tasaantuu. JOS tyttäresi elää roskaruoalla, niin on aihetta opastaa terveellisempiin ruokailutapoihin, mutta jos ruokavalio on normaali, niin anna olla.
AP:n painoindeksi on alle 18, hän on alipainoinen, eikä siis mikään malliesimerkki tyttärelle. Jos alat muokkailla tyttäresi syömisiä ja tavoittelet laihaa ulkomuotoa, aiheutat hänelle taatusti itsetuntoon ongelmia jotka eivät ihan helpolla sitten lähdekään ja syömishäiriön riski kasvaa oleellisesti.
Minun mielestäni tyttäresi on täydellisissä mitoissa. Minulle hän kelpaisi tyttäreksi ihan tuollaisenaan.
Voi jeesus taasko joku valopää tulee vääntää tänne tällästä. Ite 172/65 ja olen kaukana läskistä. Älkää kattelko puntaria!!! Peili sen kertoo oletko oikeasti läski. Paino on niin paljon kiinni ruuminmuodosta ja varsinkin naisen kropassa.
En voi ymmärtää miksi vanhemmat yrittää saada normaalipainoisen teinin laihduttamaan! Se paino muuttuu vielä eikä ole yhtään pyöreä tai lihava. Äläkä ala vertailemaan nuoren ja aikuisen painoa noin! Itse olen 161,5cm ja painan jo hiukan yli 60kg. En kuitenkaan ole kovin läski eikä ole lääkärit/terveydenhoitajat huomautelleet yms.
172cm pitkä ja 60kg. Sopusuhtainen on.
on pituuskasvu päättynyt, ja 99% 16 v. tytöillä se on päättynyt. Ja bmi on siis täysin normaali ap:n tyttärellä.
Itse olin 15-vuotiaana noin 165 cm / laihimilliani 54 kg. Sen aikaisia kuvia katsoessa tulee mieleen, että olen ollut tosi hento.
Lukioiässä urheilin aktiivisesti, joten lihasta tuli. Kävin jumpassa ja punttiksella melkein joka päivä ja liikuin nimenomaan näyttääkseni hyvältä ja lihaksikkaalta, mitä olinkin. Mutta vanhempieni jatkuvat puheet painosta ja etenkin isän letkautus, että "et sä voi hameita noilla pohjeilla käyttää" laukaisivat syömishäiriön.
Olen sairastanut bulimiaa puolet elämästäni. Joten MIETTIKÄÄ TARKKAAN, missä kohtaa huomauttelette teineille painosta!
Meidän tyttö on alkanut hieman pyöristymään, lähentelee kohta 60kg
Pitäisiköhän meidän elämäntapoja muuttaa? Paljon pitäisi saada pois tytön painosta? Mun mielestä on nimittäin liikaa painoa, sillä itse olen 172cm ja painoa on 52kg
Ikää tytöllä on 16-vuotta.
Äitinhän tässä tosiaan on alipainoinen koska aikuisen tuon pituisen pitäisi painaa n.60kg.
57kg on oikea paino 165cm pituiselle.(:
ei siiis huolta koska teini-iässä tytöille tulee himan enenmän painoa,se on luonnollista.Tyttösi tarvitsee niitä rasvoja,ne lähtevät kun hän kasvaa. :)
Jokainen pystyy katsomaan painoindeksin taulukoista, se on "suuntaa antava". Jos äitinä huomaat tyttäresi pyöristyvän, hanki kotiisi terveellisempää ruokaa ja kontrolloi hieman syömistä/ruuan määrää oikeaan sunntaan tyttären sitä huomaamatta. Kehotan sinua olemaan äärimmäisn hienovarainen, oma tyttäreni sairastui bulimiaan joka kääntymässä anoreksiaan. Hän oli täysin normaalipainoinen ...ja voin kertoa että tuolle tielle jos tyttäresi lähtee, tie on pitkä ja kivinen teille kaikille. Liikkukaa yhdessä! Nämä nettikirjoittelut on äärimmäisen vaarallisia :(