Kuinka paljon n. 165 cm teinitytöllä saisi olla max. painoa?
Meidän tyttö on alkanut hieman pyöristymään, lähentelee kohta 60kg
Pitäisiköhän meidän elämäntapoja muuttaa? Paljon pitäisi saada pois tytön painosta? Mun mielestä on nimittäin liikaa painoa, sillä itse olen 172cm ja painoa on 52kg
Ikää tytöllä on 16-vuotta.
Kommentit (226)
Ylipainonen. Ite oon 13v, 163cm, 45kg. Äitini on 35v, 165-170, n. 60kg kai...
Itse olin 64kg, 166cm ja tuon ikäinen, isä ja äiti sanoi että olen ehkä hieman ylipainoinen. No siitä seurasikin sitten anoreksia... nyt olen 27v, 166cm, 50kg. Kannattaisi mielestäni kysyä, "ruvettasko käymään yhdessä lenkillä?" Ja kävisitte edes pikku lenkkejä edes muutaman kerran viikossa. Lisäksi voit vähentää herkkujen ja hamppareiden ostoa ja laittaa terveellistä kasvisruokaa:) ÄLÄ missään nimessä möläytä tuota "olet liian läski" ääneen. Edes kiltimmin sanottunakaan.
Härregyyd! Itse olen neljäntoista lapsen mamma, 170cm pitkä, 67kg. Ja 40v. (Kuntoilen joten lihasta on) ja kaikki lapseni tosi hoikkia. Vanhin tyttäreni 22v, 168cm, 50kg.. 14v tyttäreni 165cm, 43kg. On kyllä ylipainoa tyttärelläsi. Sanot vaan suoraan mutta varoen.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 15:37"]Tyttöni on 12-vuotias. 163cm ja 43k, hän harrastaa paljon liikuntaa ja syökin kuin hevonen(mikä on hyvä liikuntaan nähden) mutta, bmi -18.1 joten onko hän liian hoikka, minusta jos hän on terve eikä ole ongelmia syönnissä,pitäisikö painoa nostaa?
[/quote] Miten ajattelit painoa nostaa? Oon tänävuonna täyttänyt 13v, 163cm ja 45kg. Luut ei kovin paljoa paista läpi ja suurin osa meidän koulusta jotka on mun ikäsiä, on suunnilleen samanpainosia. Syön iha järettömästi, joskus käyn yöllä ennenku nukahan nii hakemassa jotain pientä:D ja hemoglobinit mitattu ja kaikki ok. Oon myös mielestäni ihan sopusuhtaisen näkönen mut ei haittaa vaik vähän lihoisinki mut en vaa liho ja sille en voi mitään. Yks kaverini on 170cm ti vähän pidempi, ja 140-147kg väliltä ja minua paaaaljon laihempi vaikka paljon syökin. Yleensä johtuu siitä ku tän ikäsenä kasvaa pituutta. Mut sun tyttäres on ihan normi. Suurin osa kavereistani on sen kokosia ja paino just n. 45kg. :)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 15:37"]Tyttöni on 12-vuotias. 163cm ja 43k, hän harrastaa paljon liikuntaa ja syökin kuin hevonen(mikä on hyvä liikuntaan nähden) mutta, bmi -18.1 joten onko hän liian hoikka, minusta jos hän on terve eikä ole ongelmia syönnissä,pitäisikö painoa nostaa?
[/quote] Miten ajattelit painoa nostaa? Oon tänävuonna täyttänyt 13v, 163cm ja 45kg. Luut ei kovin paljoa paista läpi ja suurin osa meidän koulusta jotka on mun ikäsiä, on suunnilleen samanpainosia. Syön iha järettömästi, joskus käyn yöllä ennenku nukahan nii hakemassa jotain pientä:D ja hemoglobinit mitattu ja kaikki ok. Oon myös mielestäni ihan sopusuhtaisen näkönen mut ei haittaa vaik vähän lihoisinki mut en vaa liho ja sille en voi mitään. Yks kaverini on 170cm ti vähän pidempi, ja 140-147kg väliltä ja minua paaaaljon laihempi vaikka paljon syökin. Yleensä johtuu siitä ku tän ikäsenä kasvaa pituutta. Mut sun tyttäres on ihan normi. Suurin osa kavereistani on sen kokosia ja paino just n. 45kg. :)
[/quote] sori! 40-47kg väliltä se kaverini* sori! T: sama
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 15:37"]Tyttöni on 12-vuotias. 163cm ja 43k, hän harrastaa paljon liikuntaa ja syökin kuin hevonen(mikä on hyvä liikuntaan nähden) mutta, bmi -18.1 joten onko hän liian hoikka, minusta jos hän on terve eikä ole ongelmia syönnissä,pitäisikö painoa nostaa?
[/quote]
Sori! Ei 140-147kg vaan 40-47kg se kaverini hups :D
Mun tyttö 166/59 kg ja tosi sopusuhtainen ja hoikkis.13 v.
Harrastaa liikuntaa ja on lihaksikas.
Tyttäresi on minusta hieman pyöreähkö, mutta ei missään nimessä läski tai mitoissa, joista olisi kenelläkään huomautettavaa. Kannattaa muistaa, että teinit hakevat vielä itseään, ja vanhempien huomauttelu täysin normaalipainossa olevan teinitytön painosta on kyllä omiaan aiheuttamaan itsetunto-ongelmia.
16-vuotiaita on useissa kehityksen vaiheissa, jos tytölläsi on jo naisellisia muotoja, painaa hän tietenkin enemmän, kuin vielä pojanmallinen 16-vuotias tyttö.
Itse olen 20v ja 169cm/53,5kg. Koen olevani todella hoikka. Vaikka urheilen paljon, en näkisi itseäni lihavaksi, vaikka painaisin useamman kilon enemmän.
Kyllä on maailma muuttunut, en tiedä onko painoasiassa menty parempaan vai huonompaan. Olin 70-luvulla viisitoistavuotias, painoin 56 kiloa, pituutta 165. Minua haukuttiin läskiksi, koska kaikki nuoret olivat silloin hoikkia. Onneksi kasvoin vielä viisi senttiä ja painokin laski viiteenkymmeneenkahteen, jossa se on vieläkin. Eipä tuo ap:n tytär varmaan nykymittapuulla ole edes pulska.
Meidän 12v on 165cm/56kg ja vielä lapsenpyöreä. Yhtään ei saisi paino nousta tuosta mutta on onneksi pitkäraajainen ja lihaksikas (urheilee)
Riippuu ihan ruumiinrakenteesta, onko se läskiä se paino jota on tullut lisää vai luita ja lihasta ja tissit? Itse painoin 64 kg tuon ikäisenä ja kun olin tuon pituinen sillon. Ei hätiä. :) Tytöt pyöristyy, se on normaalia.
Täällä 02-syntynyt tyttö. Miuta hiukan huolettaa painoni laita. Monet sanoo että olen ihan oikean painoinen, mutta ei oikein tunnu siltä. Pituutta minulla löytyy 165cm epätarkasti mitattuna, ja painoa sellaiset 57-58 kiloa.
Minulla on saman pituinen kaveri, joka on kuitenkin kahdeksan kiloa laihempi. Monet kaverini vastaavat aina painohuoliini että: "Sie oot ihan normaali, ja sulla on kuitenkin aika vahvat lihakset". Onhan se ihan totta että lihakset on kasvanut hiukan kutosluokan aikana. Mutta olen siltikin epävarma, että pitäisikö minun laihtua tästä painomäärästä, ja jos pitäisi, mihin määrään, ja miten minä sen teen.
Toivottavasti joku vastaa :)
Nyt on kyllä pakko sanoa että mielenkiintoisia mielipiteitä teillä.. itse olen 19 vuotias, 165 cm pitkä ja 58 kg enkä muuten taatusti ole lihava eikä ole sinunkaan tyttäresi! Pikemminkin hoikaksi sanovat, vyötärö 65 cm, lantio 85 cm. Kattokaa ulkomuotoa, älkää painoa. Yhtään ei oo kummallista nää ulkonäköpaineet ja anoreksiat jos jo vanhemmilta tulee ohje että pitää laihduttaa vaikka näyttää ihan normaalilta. Antakaa lastenne pitää huolta itse omasta minä kuvastaan ja olla tyytyväiken siihrn. Voi hyvä ihme sentää millasia ihmisiä... vai että painoa pitäis ruveta pudottamaan...
Olen 16-vuotias ja mitat 167/57 ja 84-63-86. Eli nornaalipainoinen. Vaikea sanoa tietämättä tyttäresi ruumiinrakennetta. Syökö epäterveellisesti? Urheileeko?
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:32"]Täällä 02-syntynyt tyttö. Miuta hiukan huolettaa painoni laita. Monet sanoo että olen ihan oikean painoinen, mutta ei oikein tunnu siltä. Pituutta minulla löytyy 165cm epätarkasti mitattuna, ja painoa sellaiset 57-58 kiloa.
Minulla on saman pituinen kaveri, joka on kuitenkin kahdeksan kiloa laihempi. Monet kaverini vastaavat aina painohuoliini että: "Sie oot ihan normaali, ja sulla on kuitenkin aika vahvat lihakset". Onhan se ihan totta että lihakset on kasvanut hiukan kutosluokan aikana. Mutta olen siltikin epävarma, että pitäisikö minun laihtua tästä painomäärästä, ja jos pitäisi, mihin määrään, ja miten minä sen teen.
Toivottavasti joku vastaa :)
[/quote]
Mä olin pari vuotta sitten sun ikäinen ja ajattelin samoja asioita. Aika pian tajusin että paino ja bmi ovat vain numeroita. Katso peiliin. Jos näyttää hyvälle ja lihaksikkaalle ei ole mitään väliä mitä painat. Kun iihmiset kävelee sua kadulla vastaan ei ne tiedä paljonko sä painat. Eikä ne välitä.
Olen 14v. 164cm pitkä ja painan 47 :D
Itse olen 162cm ja 57kg 18-vuotias tyttönen. Käytän vaatteita kokoa S. Enkä omasta mielestäni ole mikään lihava taikka pullukka. Kroppaani on paljon kehuttu ja ihailtu (toki, olen melko timmissä kunnossa... alanvalintakysymys :D)
Jotei ei, apn lapsi ole todellakaan pullukka
Onko 174cm ja 54.4kg tyttö 15v normaali jos geenit ovat laihoja?