Kuinka paljon n. 165 cm teinitytöllä saisi olla max. painoa?
Meidän tyttö on alkanut hieman pyöristymään, lähentelee kohta 60kg
Pitäisiköhän meidän elämäntapoja muuttaa? Paljon pitäisi saada pois tytön painosta? Mun mielestä on nimittäin liikaa painoa, sillä itse olen 172cm ja painoa on 52kg
Ikää tytöllä on 16-vuotta.
Kommentit (226)
minä olen 14 vuotias tyttö, painan 61 kg pitkä 167 cm.. olen sopivan kokonen kukaan ei oo ikinä sanonu mua isoksi enkä mielestäni olekkaan. olkaa tytöt onnellisia teijän vartaloista älkääkä miettikö tämmösiä :) mä olin muutamavuos sitte 50kg mutta lihoin kun jouduin lopettamaan urheilun polvien takia joka masensi mua paljon en pystynyt kahteen vuoteen liikkumaan yhtään, nyt alan pikku hiljaa taas urheilemaa mutta todella haastavaa on taas alottaa urheilu:(mutta onneksi olen aina syönyt terveellisesti!. aloitin myös pillerit ja huomasin kuinka lihoin yhtäkkiä lopetin pillerit kuukauden ajaksi ja laihuin reilut 5 kiloa, mutta lihoin ne takaisin kun jatkoin pillerien käyttöä ja olen nyt 61 kg tyttö. mietin välissä pitäisikö lopettaa pillerit ja saisi olla laiha vai valittenko hyvän olon itselleni?
olen 178 senttinen ja painan 59 kiloa, minun mielestäni normaalipainoinen... http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/08/aitivartalosta-huippukuntoon.html
Minä olen melkein 15 vuotias tyttö. Pituutta on jo 168 cm mutta silti painoni on 44.4. Terveydenhoitaja sanoi että olen alipainoinen mutta en näytä siltä. Ja vaikka söisin kuinka paljon tahansa, en liho tippaakaan
Kiva kun itsellä samat mitat ja olen oikeastaan melko hoikka....
hei itse olen 12 vuotta ja painan 58kg!
Ylipainoinen???????????????????????????????? WTF
Tyttö on täysin normaalin kokoinen!
16 vuotias on sitä paitsi vielä kasvuikäinen ja paino saattaa hyvinkin muuttua pituus kasvun myötä!!!! :)
Valitettavasti olet itse painosi kanssa alarajoissa, kannattaisi mielummin kiinnittää siihen huomiota kun tyttöösi!!!!!! :)
[quote author="Vierailija" time="25.10.2010 klo 15:22"]Sen takia me ollaan niin läski kansa, ap:n painossa ei ole mitään vikaa.
Tytär taas on ehkä lievästi ylipainoinen
[/quote]Body mass index -indeksiin? :DD
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:30"]
Ylipainoinen???????????????????????????????? WTF
Tyttö on täysin normaalin kokoinen!
16 vuotias on sitä paitsi vielä kasvuikäinen ja paino saattaa hyvinkin muuttua pituus kasvun myötä!!!! :)
Valitettavasti olet itse painosi kanssa alarajoissa, kannattaisi mielummin kiinnittää siihen huomiota kun tyttöösi!!!!!! :)
[/quote]
Aloitusviesti on vuodelta 2010, joten siitä tytöstä on nykyään tullut jo 21-vuotias aikuinen nuori nainen. Tuskinpa 21-vuotiaana enää pituutta kasvetaan.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="25.10.2010 klo 15:22"]Sen takia me ollaan niin läski kansa, ap:n painossa ei ole mitään vikaa.
Tytär taas on ehkä lievästi ylipainoinen
[/quote]Body mass index -indeksiin? :DD
[/quote]Otsikko ei tullutkaan mukaan... Lukekaa lainaamani viesti.
Itse olen 167 ja painan 69kg. Ylipainoa ei ole ja kukaan ei usko minua tämänpainoiseksi. Kuntosaliohjaaja arvioi minut n.50kg ja oli hieman yllättynyt. Älkää tuijotelko painoa, se tuo todella herkästi itsetunto-ongelmia. Kun tyttö on tyytyväinen, syö pääosin terveellisesti ja liikkuu niin kaikki ok. Toki jos huomaa ulkonäöstä että lihoo/laihtuu rajusti niin voi toki ottaa puheeksi, ettei oo mitään vakavempaa ongelmaa takana.
T 19v
Minä olen 17v, 160cm, painoni on pysynyt jo puolitoista vuotta tasan 60kg ja olen tyytyväinen itseeni juuri tällaisena ja tämän painoisena kuin olen. Syön normaalisti ja monipuolisesti, lenkkeilen koiramme kanssa lähes päivittäin ja olen entinen kilpatason telinevoimistelija, mutta kaikesta huolimatta osaan myös nauttia elämästäni eikä minulla ole mitään syytä koittaa laihduttaa. :) Kahdelta lääkäriltä ja yhdeltä terkkarilta olen vain kuullut kommenttia, että olen täysin normaalipainoinen ja terve, eikä itse asiassa muutama lisäkilokaan olisi maailmanloppu.
Äidit, olkaa kilttejä älkääkä huomautelko lapsillenne heidän painostaan, jos siihen ei oikeasti ole syytä! Älkääkä verratko omaa vartaloanne tyttärienne vartaloihin.
Voi luoja te ootte sairaita... 165 senttinen voi kevyesti olla vielä 70kg eikä näyttäis läskiltä, sillon menee normikoon vaatteet eikä oo vielä mitään jäätäviä makkaroita ninkun oikealla lihavalla ihmisella. Toivottavasti teillä ei ole lapsia jotka sanotte punkeroksi, syömishäiriötulevaisuus tollasella tytöllä jonka äiti puuttuu normaalipainoisen mittoihin.
Mun mitat joskus 12-vuotiaana kuukautisten juuri alkaessa oli muistaakseni 164cm ja 45kg.. Terveydenhoitaja oli tosi huolissaan ja sanoi että olen ihan liian laiha, myös luokkakaverit haukkuivat lipputangoksi. Ysiluokan päätteeksi 16-vuotiaana painoin 55kg ja olin kai jotain 171cm pitkä. Sama terveydenhoitaja kehui, että nyt olet niin terveen ja vahvan näköinen. Nyt 20-vuotiaana painan vähän päälle 60kg ja olen 173cm pitkä. Elämäntavat on säilyneet ennallaan, oon aina syönyt hyvällä ruokahalulla kaikkea ja liikkunut säännöllisesti ja melko aktiivisesti. Kasvu on jokaisella yksilöllistä. Itse satuin venähtämään siinä ala-asteen lopussa aika vauhdilla eikä paino ihan pysynyt perässä, varsinkaan kun hormonit alkoi siinä vaiheessa vasta hyrrätä. Naiseksi kasvamiseen tietysti kuuluu, että lantio levenee ja tulee vähän massaa esim. reisiin ja rintoihin, toisille enemmän ja toisille vähemmän. Se mitä vanhempana tai omalla kohdallaan kannattaa seurata mittoja enemmän, on elämäntavat ja jaksaminen!
Ihan hyvä paino. 65kg max.
Av-raadin mielestähän alipaino kuuluisi olla normaalipaino.
Mua terkkari piti lihavana ja käski laihduttamaan, kun olin 15-vuotiaana 162/57. Vuosi aiemmin mitat oli olleet 155/49 ja painoa oli kuulemma tullut aivan liikaa vuodessa.
Ei paha, liikuntaa vaan ja terveitä elämäntapoja.
Ei todellakaan ole ylipainoinen!
Tämä kyseinen äiti taas on alipainoinen. Kuten jo joku muu oli sanonut, että tyttö on herkässä iässä, ja muutenkin paino-asiat stressaavat monia nuoria, ja sitten vielä siihen päälle, että omat vanhemmat sanovat, että pitäsisi laihduttaa...
Ei mitään järkeä tässäkään!!
40-49 kg ja tämä kohderyhmäläisten suusta.