Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon n. 165 cm teinitytöllä saisi olla max. painoa?

Vierailija
25.10.2010 |

Meidän tyttö on alkanut hieman pyöristymään, lähentelee kohta 60kg

Pitäisiköhän meidän elämäntapoja muuttaa? Paljon pitäisi saada pois tytön painosta? Mun mielestä on nimittäin liikaa painoa, sillä itse olen 172cm ja painoa on 52kg

Ikää tytöllä on 16-vuotta.

Kommentit (226)

Vierailija
81/226 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin jo läskiä tuossa. 50-53 kg olisi normaali tuon ikäiselle ja pituiselle.

Vierailija
82/226 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä oikeasti ole mitään parempaa keskustelun aihetta? Minun mielestäni se on jokaisen iha oma asia, minkä painoinen, pituinen tai muotoinen on! Tyttönne ei edes ole lihava, ja minusta olisi _todella_ julmaa sanoa tytölle että "hei, sä olet läski".

Mihin tämä nykymaailma on oikeasti menossa? Pitäisikö jokaisen olla sairaalloisen alipainoinen, painoindeksissä 14 tai alempi? HYVÄKSYKÄÄ normaalipaino, koska tuo 60kg on aika normaali 165cm pitkälle tytölle!

Ja sitäpaitsi, se on usein lihas mikä painaa....-.-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/226 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin meidän kouluaikoina. Olin itse lihava läpi kouluajan, lukiossa se tarkoitti sellaista 165/65. Sadan joukossa taisin olla lihavin, oliko ihan muutama joka oli myös pyöreä mutta ei läheskään yhtä lihava kuin minä. Harrastin kyllä urheiluakin, ehkä se pelasti vielä suuremmalta lihomiselta siinä vaiheessa. Nyt 25 vuotta myöhemmin painan yli 100 kiloa.

Sanoisin, että kun lihominen on yleistynyt, yhä lihavammat ja lihavammat kokevat olevansa normaalipainoisia. Siinä missä minä olin se kaikkein lihavin, joku samanpainoinen voi nykyisin kokea olevansa melkein normaalipainoinen, kun paljon reilusti lihavampiakin on liikenteessä.

Vastenmielisintä on se, että reilustikin ylipainoiset nuoret pukeutuvat kuin olisivat hoikkia. Käytetään minihameita ja tai housuja, joista vatsamakkarat ja lantioläskit vyöryvät yli. Ei ole kaunista katseltavaa.

Vierailija
84/226 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti kun on tyhmää porukkaa. Siis kuka sanoo ton kokoista läskiksi?  herranjesta kuunnelkaa itteenne. Tuo paino on ihan normaali, sillä itse olen saman mittainen ja painan . 58-59kg ja olen suhteellisen lihansikas, sillä harrastan paljon urheilua ja tiedän silti olevani normaaleissa mitoissa ja vielä auhteellisen hoikka.  Ihan oikeesti menkää nyt itteenne ja tulkaa vasta sitten sanomaan onko joku läski, kun edes kuvan näätte. Painohan voi ihan hyvin johtua lihaksista? ...

Vierailija
85/226 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi mä oon ton pituinen ja painoin 13-vuotiaana 54 kg ja koin olevani pullea, varsinkin kun kaverini oli alipainoinen hän painoi 45 kg. Yritin lenkkeillä mutta en saanut painoa putoamaan kun 52 kg. Näin jälkeen päin olin tosi sopiva silloin.

30-vuotiaana painoin 70 kg ja koin olevani armoton läski, menin painonvartijoihin ja laihdutin 62 kg ja olin tosi tyytyväinen itseeni.

Viime keväänä 45 v vaaka alkoi lähestyä 79 kg oli pakko taas popsia salaattia saavutin 70 kg ja olin ihan ok, talvella taas repeilin, nyt 76 kg, enää en tavoittele 62 kg vaan tuo 70 kg riittää, tai BMI 25.

Vierailija
86/226 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165 cm. Painoin 62 kg kun lähdin 3 vrk synnytyksestä sairaalasta kotiin ja olin 20 v. 16 v painoin 40 kg, joka oli kyllä aivan liian vähän, lääkärienkin mielestä.

Vierailija
87/226 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

142:

Lähti liian nopesti :) eli totuus löytyy tuosta välistä.

Vierailija
88/226 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sairas äiti. Ap:n lapsi EI OLE lihava. 

Vierailija
89/226 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalipainoinen on. Saa painaa 65kg ja on sittenkin vielä. Nuorelle ei kannata liikaa huomautella painosta.

Vierailija
90/226 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tyttö on ihan normaalipainoinen. Mutta jos hän ei yhtään liikuntaa harrasta eikä pyöräile kouluun tms, on hänellä varmaan aika korkea rasvaprosentti, joka saattaa antaa vaikutelman lihavuudesta. 16-vuotiaana tytöt usein vähän lihoo ja sitten myöhemmin laihtuu kun ymmärtää ettei voi syödä enää niin paljoa kuin teininä. Painosta ei kyllä kannata huomautella teinille, se muistaa sen koko loppuikänsä.

Mun isä sanoi joskus mulle, että oh hoh, ompas tullut muotoja tytölle (olin joku 17-v ja 173cm, 60kg), harrastin liikuntaa. Äiti myös painosti laihduttamaan. Hän kertoi, että on päättänyt, ettei koskaan liho yli 60 kiloiseksi. Haukkui kaikki bussilla ja autolla menijät lihaviksi ja jumppasi itse hulluna iltaisin. Laihdutin noin 52 kiloiseksi, oksensin ruoan pois tai olin syömättä. Sitten sain kehuja heiltä. Koskaan en ole saanut kehuja siitä mitä teen, aina kritiikki tai kehut koskenut ulkonäköä. Vääränlaiset hiukset, vääränlaiset vaatteet, liian läski. Nykyään olen sitten kiittämätön ja ylpeä, koska olen hyvin suoraan ilmaissut etten aio enää kuunnella mitään ulkonäkääni liittyvää kommenttia.

Vierailija
91/226 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 01:34"]

Aloittajan tyttö on ihan normaalipainoinen. Mutta jos hän ei yhtään liikuntaa harrasta eikä pyöräile kouluun tms, on hänellä varmaan aika korkea rasvaprosentti, joka saattaa antaa vaikutelman lihavuudesta. 16-vuotiaana tytöt usein vähän lihoo ja sitten myöhemmin laihtuu kun ymmärtää ettei voi syödä enää niin paljoa kuin teininä. Painosta ei kyllä kannata huomautella teinille, se muistaa sen koko loppuikänsä.

Mun isä sanoi joskus mulle, että oh hoh, ompas tullut muotoja tytölle (olin joku 17-v ja 173cm, 60kg), harrastin liikuntaa. Äiti myös painosti laihduttamaan. Hän kertoi, että on päättänyt, ettei koskaan liho yli 60 kiloiseksi. Haukkui kaikki bussilla ja autolla menijät lihaviksi ja jumppasi itse hulluna iltaisin. Laihdutin noin 52 kiloiseksi, oksensin ruoan pois tai olin syömättä. Sitten sain kehuja heiltä. Koskaan en ole saanut kehuja siitä mitä teen, aina kritiikki tai kehut koskenut ulkonäköä. Vääränlaiset hiukset, vääränlaiset vaatteet, liian läski. Nykyään olen sitten kiittämätön ja ylpeä, koska olen hyvin suoraan ilmaissut etten aio enää kuunnella mitään ulkonäkääni liittyvää kommenttia.

[/quote]

samaa mieltä. ihan ok paino. kun pituuskasvu lakkaa, niin yleensä lihoo siinä vaiheessa hetkeksi. ennen kuin tajuaa että ei voi syödä enää yhtä paljon kuin murrosiässä 12-16v, kun vielä kasvaa pituutta.

Vierailija
92/226 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 01:34"]

[/quote]

Lisään tähän vielä sen, että mun vanhemmat siis tiesi, että mulla oli vääränlainen suhde ruokaan ja ilmeisesti oli joskus kuullutkin sen että oksennan. Sen ne kertoi vasta myöhemmin, eivätkä tehneet mitään. Ajattelivat kai, että se menee itsestään ohi, ja ainakin tyttö on hoikka.

Vierailija
93/226 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH älkää valittako, täällä on 14v tyttö, 162,5cm pitkä ja painan 58,5kg! En oo niin hirveen siro, ja tiedän kyllä olevani aika pyöree ja yritänkin just vähän vähentää tota massaa mut eiköhän jokainen nää itse peilistä, onko tarvetta laihduttaa. Alottajan tyttären mitat - ja muidenkin täällä - on mun mielestä melkeinpä täydelliset... 

Vierailija
94/226 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähän raskaammat ja hieman suuremmat luut, niin painoa on joko enemmän tai vähemmän. Ja se riippuu paljonkin ruumiinrakenteesta, että onko ylipainoinen. Ja jos on paljon lihas massaa, niin se lisää myös painoa. Itse olen 163 cm ja painan 54 kg - ihan normaalipainoinen olen.

Vierailija
95/226 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähän raskaammat ja hieman suuremmat luut, niin painoa on joko enemmän tai vähemmän. Ja se riippuu paljonkin ruumiinrakenteesta, että onko ylipainoinen. Ja jos on paljon lihas massaa, niin se lisää myös painoa. Itse olen 163 cm ja painan 54 kg - ihan normaalipainoinen olen ja sen näköinenkin. Ap, tyttö on ihan sopivan painoinen :)

Vierailija
96/226 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Tällainen määrä vastauksia typeräÄn provoon! Mitä sekä kertoo suomalaisnaisten suhtautumisesta painoon? Aika sairasta.

Vierailija
97/226 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni on 12-vuotias. 163cm ja 43k, hän harrastaa paljon liikuntaa ja syökin kuin hevonen(mikä on hyvä liikuntaan nähden) mutta, bmi -18.1 joten onko hän liian hoikka, minusta jos hän on terve eikä ole ongelmia syönnissä,pitäisikö painoa nostaa?

Vierailija
98/226 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla ikää 25-vuotta, pituutta tuo 165 cm, ja painoa 74 kg. Onhan siinä ylimääräistä, sehän on selvä, mutta emmä tiedä, hyvin jaksan liikkua, syön normaalisti, sillon tällön herkuttelua, 2 muksua synnyttänyt, kroppa ihan ok. Mä olen kyllä aika tyytyväinen tähän. Joten kannattaako tollasesta stressata? Ei ainakaan kannata painostaa tyttöä. Yritätte vaikka pysyä painon suhteen tuossa 60 kilossa, niin mun mielestä se on ainakin ihan sopiva paino.

Vierailija
99/226 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi painonen tyttö, nainen nyt muutenki saa olla vähän pyöreä eikä se näytä pahalta kunhan pysytään ylipainon ala puolella. Aloitajja on varmasti aikamoinen kukkakeppi, kun mä itse olen 172cm myös ja painan 61 kg ja mä oon aika hoikka ja voisin painaa helposti vielä enemmänkin.

Vierailija
100/226 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mistä ootte tietonne hankkinu mutta täysin normaalin kokoinen tyttö on! Muistaakaa että murrosiässä painon kuuluukin nousta!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi