Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon n. 165 cm teinitytöllä saisi olla max. painoa?

Vierailija
25.10.2010 |

Meidän tyttö on alkanut hieman pyöristymään, lähentelee kohta 60kg

Pitäisiköhän meidän elämäntapoja muuttaa? Paljon pitäisi saada pois tytön painosta? Mun mielestä on nimittäin liikaa painoa, sillä itse olen 172cm ja painoa on 52kg

Ikää tytöllä on 16-vuotta.

Kommentit (226)

Vierailija
61/226 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v:n pitäisi painaa vähemmän kuin samanpituisen aikuisen? Mä olin itseni pituinen jo 12-13 v:nä ja miksi paino olisi ollut jotain muuta kuin mitä on sen jälkeen ollut muutenkin? Ei sillä iällä ole pituuskasvun loputtua enää mitään merkitystä, siinä vaiheessa todennäköisesti on rinnat ym muukin kasvu jo tapahtunut sen verran kuin on tapahtuakseen.

Vierailija
62/226 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta kannattaa seurata ettei paino kauheasti tuosta enää nouse ylöspäin. Samoin tietysti jos tyttö itse kärsii painostaan niin toki on hyvä tarjota kevyempää ruokaa. Mutta aika julmaa olisi minusta vastoin teinin omaa tahtoa alkaa vihjailemaan läskeistä kun on normaalipainoinen kyseessä ja pistää pakkoelämäntapamuutokset päälle! Teinitkin kehittyy hyvin eri tavalla, ei kaikilla ole niin että pysyy laihana luikkuna teini-iän ja sitten aikuisena tulee vasta enemmän painoa.

Itse pyöristyin nykyisiin 37-vuotiaan mittoihini nopeasti kun menkat alkoi 13-14-vuotiaana - läski en ollut sitten yhtään mutta vaan tissit kasvoi ja pers levisi nopeasti mistä seurasi raskausarpiakin noihin paikkoihin. Mutta läski en ollut eikä epäterveellistä ruokaa, olipa vaan tuommoinen tapa kasvaa naisen mittoihin mulla. Se on kyllä selvä että tuollainen nopeasti kypsynyt tapaus näyttää muiden teinien joukossa usein vähän pullealta, mutta mitä siitä sitten. Mä olen tuosta 14-vuotiaasta asti ollut aina tasaisesti (raskauksia lukuun ottamatta) noin 60-kiloinen, pituutta 161 cm, enkä ole läskiksi itseäni kokenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
64/226 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaksia, jotka painavat enemmän kuin läski. Äidillä ei ole ilmeisesti lihaksia, kun painaa noin vähän pituuteensa nähnen. Äiti ja tytär ovat selvästi eri ruumiinrakenteisia. Toivottavasti äiti ei pilaa tytön kehonkuvaa kommenteillaan.

Vierailija
65/226 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä liian vähän. Ehkä 52-55 olisi hyvä. Nyt itse painan 67kg ja siinä on näin vanhemmalle naiselle tuo 7kg liikaa vaikka normaalipainoinen olenkin.

Vierailija
66/226 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui... luin ko keskustelua ja kauhistuin; olen 15 v. painoa 63 ja pituutta 167cm. pitäisikö muka ruveta laihduttamaan? en ole mielestäni yhtään tukeva, kylkiluut ja selkänikamat voi laskea helposti... herätys tälle äidille!!!! häpeäisit edes ajatella omasta lapsestasi noin! oma äitini on kyllä tehnyt aina selväksi että laihdutus ei kuulu nuorille...

Vierailija
67/226 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän BMI olisi max 18 ja 19 alle menee alipainon puolelle.

60kg.lla BMI 22, mikä on todella hyvä.

Ap:kinon vähän turhan laiha, joten ei ainkaan pidä itseensä verrata.

Vierailija
68/226 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän BMI olisi max 18 ja 19 alle menee alipainon puolelle. 60kg.lla BMI 22, mikä on todella hyvä. Ap:kinon vähän turhan laiha, joten ei ainkaan pidä itseensä verrata.

Vierailija
69/226 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vertaa häntä sinuun itseesi, olet nimittäin alipainoinen, painoindeksisi on 17,6, tyttäresi on normaalipainoinen, hänen painoindeksinsä on 22. Tulee väistämättä mieleen, että haluaisit hänen olevan sinun kaltaisesi, ja se on suoraan sanottuna väärin. Terveelliset elämäntavat ovat tärkeitä. Tehkää kotiruokaa, liikkukaa yhdessä kohtuudella (esim. kävellen, uiden yms.). Kyllä se paino pysyy hallinnassa kun syö ja liikkuu kohtuudella, suositusten mukaisesti. Ps. Toivon todellakin ettet ole jo mennyt asiasta, sillä ongelmaa ei ole ja tyttö on teini-iässä.

Vierailija
70/226 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kyllä mistään ylipainosta voida puhua, herran jestas! Itse olen 17.v tyttö, pituutta 167 ja painoa 58kg. Urheilen paljon ja olin juuri koululääkärilläkin, joka sanoi, että olen oikein hoikka tyttö, minkä kyllä itsekin tiedostan. 165cm on kuitenkin ihan kohtalainen pituus, että jos paino lähentelee 60kg, niin ei se vielä kovin huolestuttavaa ole. Toki ruokavaliota voi aina pyrkiä parantamaan ja liikuntaa lisäämään sen verran kun hyvältä tuntuu, mutta ei mistään laihdutuksesta pidä puhua!

Vierailija
71/226 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupes ihan pelottamaan että on itsekkin ylipainoinen/liian painava 16vuotias tyttö kun pituutta 173 ja painoo semmoset 65kiloo.. tuntuu että suurin osa nuorten itsetunto ongelmista on aikuisista peräisin kun tämmösiä aattelevat. ja ei sitä puntaria kannata tuijottaa, vaan sitä mitä sielä peilissä näkyy!

Vierailija
72/226 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette, niin oksetatte mua. Ite olin yläasteella 159 cm/54 kg (nyt olen vähän pienempi), ja näytin kyllä pieneltä, vaatteet oli (ja on) kokoa 34. Jos mun äiti ois alkanut mun painosta huomauttelemaan, niin oisin kyllä monet yöt itkenyt itseni uneen. Toi on muutenkin kamala ikä, älkää nyt alkako normaalipainoisille, herkässä iässä oleville tyttärillenne nalkuttamaan painosta. Jos teidän mielestänne maailman tärkein asia on olla laiheliini, niin olkaa itse. Mutta antakaa tyttärienne olla rauhassa, herranen aika...

Vierailija
73/226 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun äiti kirjottelis musta tällästä jonnekki netinkeskustelu palstalle katkasisin tekis kyllä tosi huonoo meiän väleille, en varmaan koskaan vois antaa täysin anteeks! En haluaisi äitini sanovan mitoistani yhtään mitään. Tuli ihan kamala olo tyttäresi puolesta, älä vaan painosta häntä laihtumaan, hän on täydellisissä ihannemitoissa.

Vierailija
74/226 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon n.160cm ja painan 54kg mielestäni painan sen 4kg liikaa..

Vierailija
75/226 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se vaa'an seuraaminen! Näin tiedät onko lapsesi/oletko itse läski:

- Onko vatsan seudulla kumpua, löysää tai makkaroita? Jos on olet ylipainoinen.

- Onko paino korkea? Ei vielä hätää: mene peilin eteen. Näytätkö lihavalta eli onko ylimääräistä rasvaa? Jos ei, onneksi olkoon, et ole ylipainoinen vaikka BMI tai vaaka niin väittäisi. Jos on löysää: olet läski.

16-vuotiaana harrastin kilpaurheilua. Lukion terveystarkastuksessa kun lääkäri vaatteet päällä minut punnitsi, totesi että "on tytölle tainnut ruoka maittaa kun on noin korkea paino". Loukkaannuin vähän. Sitten piti ottaa vaatteet pois ja lääkäri näki 6-päkkini ja lihaksikkaat reiteni. Perui aika nopeasti puheensa. :D

Raamikas ja lihaksikas voi olla helkutin painava, ihraisempi ja lihavampi voi olla kevyempi. Vaaka ei kerro mitään!

Terveisin 170 cm, 68 kg sporttimamma litteällä vatsalla

Vierailija
76/226 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä oon tosi pyöree 12v Mulla on pituutta 156cm ja painoajku60kg!! Vyötätön ympärys on yli 85cm et ei oo paha.

Vierailija
77/226 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä oon tosi pyöree 12v Mulla on pituutta 156cm ja painoajku60kg!! Vyötätön ympärys on yli 85cm et ei oo paha.

Röh..röh röh röh röh...röh röh...

Vierailija
78/226 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röh..röh röh röh röh...röh röh...

Ei ap,vaan sä,12v

Vierailija
79/226 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan 48kiloa. Aikuinen nainen, synnyttänyt varsinkin saa painaa jopa 60kiloa tolla pituudella.

Vierailija
80/226 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei tarvi laihduttaa yhtään, eikä saa sanoa mitään ettei ruumiinkuva murene... Kunhan ei enää montaa kiloa lihoa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan