Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen teidän miestenne ruokatottumuksia

Vierailija
05.10.2010 |

kun niin moni kertoi tuossa toisessa ketjussa, että oman miehen lempiruokaa on ihan tavallinen kotiruoka (jauheliharuuat, munakkaat tms). Onko minun mieheni pahemmankin laatuinen snobi, kun tykkää vähän paremmista raaka-aineista valmistetusta ruuasta ja tekee sellaista mielellään itsekin?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos mieheni olisi niinkuin useat miehet, joita olen työni puolesta "ruokkinut", niin lopettaisin ruuan teon hänelle varmaan kokonaan.

Eli, ennen maistamista puoli kiloa suolaa, sitten tabaskot, hb.t, ketsupit, sinapit, ymymym., niin turha on tulla valittamaan, että ruoka ei ollut hyvää.

Meinaan ei ne todellakaan joka ruokaan sovi. Pahin oli itse omasta mielestäni se, kun ns.rapusilakoihin (tom.sose/kerma) laitettiin ilman maistamista sinappia!

No, ehkä kyseinen henkilö ei tykännyt silakoista, mutta vaikka peitti ehkä silakan maun, ei se järin hyvää voi olla muutenkaan..

Minusta tuo soosien ja suolan lisäys, ainakin ennen sitä maistamista, on junttiutta.

Vierailija
42/50 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa ei. Ei sillä ole mitään tekemistä junttiuden kanssa.

Mun mielestä juuurikin on junttia olla ennakkoluuloinen ruuan suhteen.

Ja tää on siis eka kommenttini tähän keskusteluun.... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulle hyvän ruuan valmistaminen ja siihen panostaminen on ihan jokapäiväistä elämää, ei se ole sen kummempaa kuin kaupassa käynti :)

Siksi sitä ei osaa arvostaa sen enempää kuin mitä tahansa hyvin tehtyä ansiotyötä. Kuka remonttireiskakaan nauttisi töiden jälkeen ja viikonloppuisin vetää haalarit niskaan ja lähteä piikkaamaan kylppärin lattiaa?

Ja kyllä, olen hyvä työssäni, jos sitä tarkoitit tuolla kommentilla, että jääkö annokset asiakkailta syömättä ;)

koska olen itse kokki. Saan vääntää alacarteja joka päivä vaikka kyllästymiseen asti, ja työpaikkaruokailu on aina yhtä kurmeeta.

En käytä kotona eineksiä, mutta ruuat ovat hyvinkin yksinkertaisia, puhtaista raaka-aineista tehtyjä.

Ai että ihan härän sisäfilettä ja oikeanlaista viiniä?

Meillä syödään elääksemme, ei eletä syödäksemme, vai miten se sananlasku menikään ;)

Nautitaan ihan toisenlaisista asioista kuin ruoka.

Paskaa se on hetken kuluttua valtion viemäreissä.

No mitäs ne teidän nautinnonkohteet sitten ovat?

Vierailija
44/50 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin ravut ovat hänelle suurta herkkua. Rapuja ei meillä tietenkään arkena syödä, mutta siitähän ei ollutkaan tässä kyse. Arkena meillä syödään samaa mitä muissakin lapsiperheissä. Mieheni bravuuri on chili con carne, johon tulee mm. härän sisäfilettä ja tummaa suklaata. Valitsee myös viinin huolella aterian mukaan. ap

Entä mitkä ovat hänen bravuurejaan?

Minun mieheni hakee lapset päiväkodista ja tekee ruoan joka päivä alle tunnissa. Viinejä ei lipitetä. Pitäisikö minun nyt mollata ihanaa miestäni jonka bravuuri on lasagne?

Vierailija
45/50 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meille mieluinen ruoka voi olla vaikka lähes ilmasta. Esim. tattikastike, johon ei tule muuta "maksavaa" kuin sipuli ja kerma (ja ripaus mausteita). Ja jälkiruuaksi voidaan tehdä itse kerätyistä marjoista herkkuja.

Tunnustan suoraan, että meillä menne varsin paljon rahaa ruokaan, koska teemme kaikenlaisia kokeilujakin. Tykkäämme hyvin monipuolisesta ruuasta. Mies tykkää niin pihvistä kuin sushista, kalasta ja lihasta (ja kasviksesta).

Vierailija
46/50 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisin itseäni aluksi vähän huonosti, mutta jos tämä esimerkki valaisisi asiaa:

Kuvitellaan että voittaisitte jossain kilpailussa ammattikokin teille kotiin loihtimaan herkkuaterian. Miehesi saisi päättää mitä ruokaa kokki valmistaa. Olisiko se makaronilaatikkoa ja ketsuppia vai ehkä jotain muuta? Kaikista maailman ruuista mitä miehesi haluaisi? ap

Vierailija
47/50 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuruoka: etanapannu tai jokin äyriäisjuttu

pääruoka: hmmm. joko hyvä pihvi tai kala... äyriäisiä jne. Jokin melko pelkistetty ruoka, jossa pääraaka-aine pääsee esiintymään edukseen

jälkiruoka: juustolautanen tai pelkkä hedelmä

Vierailija
48/50 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisin itseäni aluksi vähän huonosti, mutta jos tämä esimerkki valaisisi asiaa:

Kuvitellaan että voittaisitte jossain kilpailussa ammattikokin teille kotiin loihtimaan herkkuaterian. Miehesi saisi päättää mitä ruokaa kokki valmistaa. Olisiko se makaronilaatikkoa ja ketsuppia vai ehkä jotain muuta? Kaikista maailman ruuista mitä miehesi haluaisi? ap

Mun mieheni varmaan haluaisi puolen kilon härän sisäfilepihvin mediumina. Seuraksi vaikka uunijuureksia ja maustevoita, sienikastikekin varmaan kelpaisi. Alkoa ei käytä joten ruokajuomana olisi varmaan vesi (tai limppari). Jälkiruoaksi tuplaespresso ja tummasuklaakakku (mieluimmin karppiversio).

Harmi vain etten osaa paistaa noita pihvejä joten me mennään sitten ravintolaan syömään. :)

Vierailija
49/50 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haaskaa sisäfilettä chili con carneen. Kuten kokit tietää ei sisäfile ole se maukkain naudan ruhon osa vaan se murein ja siksi siitä tehdään pääasiassa pihvejä. Sisäfile on myös parhaimmillaan kun se ei ole umpikypsää kuten liha erilaissa padoissa.

Minä olen muuten ennen kotiäitiytymistäni työskennellyt edustuskokkina ja voin kertoa, että miehet jotka edustaa paljon arvostavat yleensä eniten laadukasta kotiruokaa.

Vierailija
50/50 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se chili con carne mistä puhun, ei ole mitään perussettiä. Arvasin kyllä että tämä herättää keskustelua :) Pihvejäkin meillä toki paistellaan. ap

jos haaskaa sisäfilettä chili con carneen. Kuten kokit tietää ei sisäfile ole se maukkain naudan ruhon osa vaan se murein ja siksi siitä tehdään pääasiassa pihvejä. Sisäfile on myös parhaimmillaan kun se ei ole umpikypsää kuten liha erilaissa padoissa.

Minä olen muuten ennen kotiäitiytymistäni työskennellyt edustuskokkina ja voin kertoa, että miehet jotka edustaa paljon arvostavat yleensä eniten laadukasta kotiruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi