YLE: Kahden yön opintomatka Wieniin maksoi 52 000 euroa - näin Helsingin kuntapoliitikot reissaavat veronmaksajan rahoilla
Kahden yön opintomatka Wieniin maksoi 52 000 euroa – näin Helsingin kuntapoliitikot reissaavat veronmaksajan rahoilla
Helsinki osti konsulttiyhtiö KPMG:ltä kahden yön Wienin-matkan järjestelyjä 17 000 eurolla. ”Tämä on kustannustehokasta”, sanoo toimialajohtaja.
Ei Suomessa olekaan mikään talouskriisi, kun riittää rahaa tuollaiseen.
Kommentit (39)
Rydman olisi halunnut saada lopun näihin älyttömyyksiin, mutta kokoomus ja rkp eivät halunneet, että kavereiden konsulttifirmat ja yhdistykset jäisivät vaille tukia. Kansan persaukiset kelaelätit myös vastustivat Rydmania.
Vierailija kirjoitti:
Rydman olisi halunnut saada lopun näihin älyttömyyksiin, mutta kokoomus ja rkp eivät halunneet, että kavereiden konsulttifirmat ja yhdistykset jäisivät vaille tukia. Kansan persaukiset kelaelätit myös vastustivat Rydmania.
Siellä Wienissä on suunniteltu keinoja hallituksen kurjistamispolitiikkaa vastaan. Samalla on mietitty miten sosiaaliturvaa voitaisiin parantaa kaupungin toimesta, koska hallitus ei panosta helsinkiläisten hyvinvointiin.
On hyvä, että on vielä joitain ihmisiä jotka välittävät heikompiosaisista, eivätkä ainoastaan laske miten veronmaksajia voitaisiin voidella verohelpotuksin.
Rydman on kokoomusperäinen globalisti ja saanut nyt persutkin käännytettyä globalisteiksi. Kannatusmittaukset kertovat ettei persujen entisiä äänestäjät ole vielä kaikkia käännytetty, johtuen äänestäjien heikko-osaisuudesta. Ilmeisesti joillain on vielä kykyä ajatella muutakin kuin rahaa.
Jos jokin on järkevää niin oppien ja kokemusten hakeminen muualtakin, sen sijaan että vain yritettäisiin hakata päätä omatoimisesti mäntyyn.
Se että onko koko lautakunnan tarvetta olla matkalla on toinen kysymys.
Itse matkustan työn johdosta (yksityinen yritys, rivityöntekijä/asiantuntija) ympäri Eurooppaa melko säännöllisesti, enkä pidä itse matkan kustannuksia kovin ihmeellisinä.
Asuminen ja ruoka maksaa isoissa kaupungeissa. Viimeisellä omalla työreissulla pelkkä majoitus maksoi tuon 400€/yö ja hotelli oli keskitason business hotelli. Voi olla että jostain laitakaupungilla saisi halvemman hotellin, mutta jos matkalla on tiukka päiväohjelma niin yleensä kannattaa kuitenkin katsoa enemmän hotellin sijaintia kuin hintaa.
Omasta mielestäni on myös itsestäänselvää ettei Suomen eduskunnan kansanedustajien pidä missään laitakaupungin motellissa asua eikä syödä lidlin takapihalla maksalaatikkoa suoraan purkista kun se on halvinta… Sen verran jokaisen tulisi arvostaa Suomea ja Suomen mainetta.
Eli matkustus: joo, majoituksen ja ruokailun kustannustaso: joo, matkalle osallistuneiden määrä: pitäisi arvioida kriittisesti tarvitaanko kaikkia.
52 tonnia kahdesta yöstä on kustannustehokasta? Aina välillä hämmentää miten pihalla nää julkisia rahoja omiin puuhiinsa käyttävät on yleisistä hintatasoista. 2,5 tonnia siis matkailijaa kohden.
Mut hei, viime hallitus maksoi kymmeniä miljoonia viestintätoimistoille ministeriöiden budjeteista koska ministeriöissä ei ole töissä ketään joka osaisi kirjoittaa tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rydman olisi halunnut saada lopun näihin älyttömyyksiin, mutta kokoomus ja rkp eivät halunneet, että kavereiden konsulttifirmat ja yhdistykset jäisivät vaille tukia. Kansan persaukiset kelaelätit myös vastustivat Rydmania.
Siellä Wienissä on suunniteltu keinoja hallituksen kurjistamispolitiikkaa vastaan. Samalla on mietitty miten sosiaaliturvaa voitaisiin parantaa kaupungin toimesta, koska hallitus ei panosta helsinkiläisten hyvinvointiin.
On hyvä, että on vielä joitain ihmisiä jotka välittävät heikompiosaisista, eivätkä ainoastaan laske miten veronmaksajia voitaisiin voidella verohelpotuksin.
Rydman on kokoomusperäinen globalisti ja saanut nyt persutkin käännytettyä globalisteiksi. Kannatusmittaukset kertovat ettei persujen entisiä äänestäjät ole vielä kaikkia käännytetty, johtuen äänestäjien heikko-osaisuudesta. Ilmeisesti joillain on vielä kykyä ajatella muutakin kuin rahaa.
Jos argumenttisi kohdistuu suoraan henkilöön ja puolueeseen eikä itse asiaan niin ei sinulla silloin ole argumenttia. Eli aloitahan alusta.
17 tonnia oli siis konsulttiyhtiön palkkio parin päivän matkojen järjestämisestä. Melko kallista sihteerintoimintaa.
Helsinki on Suomen pääkaupunki, tottakai pitää tehdä opintomatkoja! Helsinki maksaa kulut, älkää muut merehtiko!
Vttu koko konklaavi kerralla uuniin!
Jumalauta saatana! 52.000€ & 2 vrk. ???!!!!
Mitä helvetin demarisikailua tämä TAAS on???!!!!
Tämä on kyllä jännää, itse olen alani johtavassa firmassa yksityisellä sektorilla, ja meillä ei ole vuosiin lennetty kuin erikoistapauksissa, jos kyseessä on iso asiakkuus. Muuten on käytössä etäpalaverit ja Teams. Mutta eri lailla se on kun kyseessä on yhteinen raha, joka ajatellaan kai ei kenenkään rahaksi. Tällisesta on kirjoitettu kirjakin, Nassarin "Oma nahka pelissä". Julkisella puolella kun ei ole oma nahka eikä oma raha pelissä, niin pikku koulutusmatkoihin törsätään härskisti.
N58
Joissain kunnassa edelleen tehdään ns. Ystävyysmatkoja ulkomaille. Ylimääräistä rahaa on.
Aika halpaa on tosiaan. Onneksi säästöt eivät koske tuollaista sikailua
Vierailija kirjoitti:
Rydman olisi halunnut saada lopun näihin älyttömyyksiin, mutta kokoomus ja rkp eivät halunneet, että kavereiden konsulttifirmat ja yhdistykset jäisivät vaille tukia. Kansan persaukiset kelaelätit myös vastustivat Rydmania.
Lapsiperheköyhyys kuunnelkaa nyt ministeri Rydmania hän kyllä tietää miten lapsiperheitä kuritetaan ja köyhyys!!!!!!!!! Toivoo Sofia ja perässä Aldercreutz ja Orpo
Tätä se on suomalainen korruptio. Maksetaan ihan överihintoja kaikesta.
Milloin Turtiainen maksaa kymppitonnien velkansa eduskunnalle?
Vierailija kirjoitti:
Joissain kunnassa edelleen tehdään ns. Ystävyysmatkoja ulkomaille. Ylimääräistä rahaa on.
Ja kun sitä yritetään ottaa pois alkaa vääristelevä huuto ja itku ja parku. Toivon karman kouraa kaikille valehteleville veronmaksajien rahoilla pylly hillossa istuville syöttöporsaille.
Korruptoituneet vasemmistopuolueet kokoomus mukaanlukien puolustavat kaikin keinoin näitä korruptoituneita sikailijoita.
Lentokonerähinöitsijäjuoppo "etko tiedä kuka olen" persu Tomi Immonen on lennellyt veronmaksajien piikkiin monen kymmene tuhanne euron edestä.
Näin harvojen reissujen järjestelyihin ei hänen mielestään kannata sitoa pysyviä resursseja, joten ulkopuolinen apu on perusteltua. Wienin-matkan järjestelyihin kuului monenlaista koordinointia ja sopimista, mikä vaatii Jolkkosen mukaan asiantuntemusta.
nyt on kyllä varsin a) osaamatonta väkeä talossa tai b) täysin tumpeloa toimintaa, pelkkää käsienpyörittelyä.
Koulut tekevät esimerkiksi kansainvälistä toimintaa (ulkomailta saapuu kouluihin vierailijoilta) ja tämä kaikki onnistuu ihan opettajien toimesta suunnittelemalla päivän runko ja vaihtamalla muutama meili, mihin vieraileva koulu haluaa tutustua ja millaista toimintaa. Eikä maksa veronmaksajille euroakaan.
Miten helkkarissa muut toimijat ei pysty samaan, vaan jokaisen kiven kääntämiseen tarvitaan konsultti? koska tulee syöttölusikka käyttöön? aivoina voi jo varmaan käyttää AI:tä.
Semmosta.