Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö, mikä uskossa olemisessa on parasta?

Vierailija
12.09.2010 |

Minun mielestäni se turva, että mulla on jotakin, johon luottaa, tapahtui ihan mitä vaan. Jumala on uskollinen, Hän on luvannut ettei jätä meitä ikinä, kun vaan turvaamme Häneen. Hän rakastaa meitä kaikkia, ja Hänellä on suunnitelma minunkin elämääni varten. Hän pitää meistä huolta, olivat olosuhteemme mitkä tahansa tai tapahtui mulle tai ympärilläni mitä tahansa.

Edes kuolema ei mua enää niin pelota, koska tiedän, että kuollessani kuoleekin vain ruumiini, ja minä pääsen ikuiseen elämään ja taivaaseen, jossa saan olla Jumalan luona ja siellä kaikki on hyvin :)

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mä kirjoitin, että Jumala säätää ihmisten kohtalot? Kirjoitin, että Jumala kyllä TIETÄÄ miten elämässämme käy, mutta meillä on vapaa tahto.

(Siis esimerkiksi jos mä tiedän, miten vaikkapa oma lapseni käyttäytyy tai mitä sanoo tietyssä tilanteessa, ei se tarkoita, että MINÄ laittaisin hänet tekemään/sanomaan mitä sanoo)

Sitä siis tarkoitin.

Ja siis kyllähän Jumala voi jokaisen pelastaa. Kyse on vaan siinä, haluaako ihminen uskoa tämän, ja ottaa vastaan tämän pelastuksen. Siis väkisin kun Jumala ei ketään taivaaseen vie.. Vai mitä luulisit että joku esim. saatananpalvoja olisi asiasta mieltä, kun huomaisikin kuollessaan että "eih! mitä mä täällä taivaassa teen!! helvettiin mä halusin! missä voi tehdä reklamaation!" (sallinet pienen mustan huumorini :D )

ap

Ap, et taida itsekään tietää, kuinka ristiriitaisia juttusi ovat. Uskovaisen täytyy niellä sovittamattomia ristiriitoja kyetäkseen uskomaan.

Ensinnäkin tuo vapaa tahto. Väität, että Jumala säätää ihmisten kohtaloita ja on olemassa johdatus. Jos näin on, ihmisellä ei mitenkään voi olla vapaata tahtoa, sillä vapaa tahto edellyttää, ettei ihmisen kohtaloa ole ennalta määrätty. Jos Jumala ennalta tietää kuinka jonkun ihmisen elämässä käy, ei tällä ihmisellä ole vapaata tahtoa.

Jos jumala haluaa jokaisen pelastuvan, hän voisi heidät kaikkivaltiaana pelastaa. Koska kaiken luojana, kaikkivaltiaan hän voi tehdä ihan mitä hän haluaa. Jos hän kerran luo miljardeittain ihmisiä, hänellä pitäisi kaiketi olla jokin vastuu näiden kohtaloista.

Jonkin on oltava pielessä, jos pieni vähemmistö hänen luomakunnastaan täyttää hänen taivaskriteerinsä. Kyseessä on hänen itse luomansa olennoista, joita hän kuulema vielä rakastaa. Harvoin jos jotain rakastaa, tämän voi tuomita helvettiin. Siinä on selvä ristiriita sen kanssa, että jumala olisi hyvä ja armollinen.

Vierailija
62/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä sitten mielestäsi, että kristinuskon opit ovat totta?

Syöt myös paskaa, koska sata miljoona kärpästäkin tekee sitä ja on sitä mieltä, että paskansyönti on ehdoton juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskon opit ovat ainakin pääsääntöisesti sellaisia mihin uskon. Voit tietysti tarkentaa että mitä oppia tarkoitit, ja vastaan sitten mitä mieltä siitä olen?

Raamattuun uskon, siellä Jumala on ilmoittanut itsensä ja Sanansa, sitä tutkimalla löytyy vastauksia kysymyksiin.

ap

Tarkoittaako tämä sitten mielestäsi, että kristinuskon opit ovat totta?

Syöt myös paskaa, koska sata miljoona kärpästäkin tekee sitä ja on sitä mieltä, että paskansyönti on ehdoton juttu?

Vierailija
64/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen, Jumala luo lähtökohtaisesti enemmistön ihmisistä helvettiin.

Älytön koko juttu.

Vierailija
65/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaisi meistä jokaisen uskovan häneen ja pääsevän taivaaseen ja saavan ikuisen elämän.

Jumala toimii täällä maailmassa osaksi meidän uskovaisten kautta. Eli siis tuo itseään ilmi meidän kauttaan. Sehän meidän uskovien tehtävä (osa siitä) täällä maailmassa on. Eli ehkä nytkin Jumala tahtoisi että sinä pelastuisit, ja ehkä tämä on yksi niistä kanavista, jolla Jumala tahtoo sinua puhutella, kun eksyit tähän ketjuun keskustelemaan kanssani? Samalla lailla Jumala kyllä ilmoittaa itseään melko lailla kaikille maailman ihmisille (kukapa ei tietäisi, kuka Jeesus on, vaikkei olisikaan kristitty?) kysymys on vaan siinä, haluaako ihminen uskoa...

Näin mä luulen.. en tosin väitä tässäkään olevani absoluuttisesti oikeassa :)

ap

Toisin sanoen, Jumala luo lähtökohtaisesti enemmistön ihmisistä helvettiin.

Älytön koko juttu.

Vierailija
66/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tulivat kuin suoraan minulle, sillä minulla on ollut tosi raskas päivä takana.

Vierailija
67/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla avuksi. Siunausta ja voimia Sinulle! :)

ap

ne tulivat kuin suoraan minulle, sillä minulla on ollut tosi raskas päivä takana.

Vierailija
68/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun ihmisen Mongolian tasangoilla pitäisi jättää koko kulttuurinsa vain kuullessaan sanan Jeesus ja ruveta uskomaan, muuten seuraa ikuinen grilliparty helvetissä. Välillä iskee ihan hirveä epäusko sen suhteen että miten kukaan pystyy uskomaan tällaista soopaa! JOS joku jumaluus on, ja se on iso jos, silloin hän varmasti on tavoitettavissa kunkin kulttuurin omien riittien kautta. Joissa lienee tärkeintä yhteys jumalaan, ihan sama tapahtuuko se kirkossa luterilaisen opin mukaan vai jurtassa jonkun muun opin. Toisin sanoen hiljentyminen, rukous, yrityset elää hyvää elämää on tärkempää kuin olla muitten ihmisten seksipoliisina jakamassa tuomioita sen mukaan mihin reikään mikäkin vehje menee.

Vierailija
69/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän se Raamatussakin aika suoraan sanotaan, että kristittyjä vainotaan (vertaan nyt tohon "mongolian tasangoilla olevaan") koska vainottiinhan Jeesustakin!

Ei usko sillä tavalla olekaan mikään helppo tie, vaikka toisaalta se kuitenkin on helpoin tie, turvatuin tie, ikuiseen elämään vievä tie.

Jumala on luvannut olla meidän kanssamme, ja saamme uskoa ja turvata siihen, tapahtui mitä tahansa ja missä tahansa (vaikka sitten siellä mongoliassa)

ap

jonkun ihmisen Mongolian tasangoilla pitäisi jättää koko kulttuurinsa vain kuullessaan sanan Jeesus ja ruveta uskomaan, muuten seuraa ikuinen grilliparty helvetissä. Välillä iskee ihan hirveä epäusko sen suhteen että miten kukaan pystyy uskomaan tällaista soopaa! JOS joku jumaluus on, ja se on iso jos, silloin hän varmasti on tavoitettavissa kunkin kulttuurin omien riittien kautta. Joissa lienee tärkeintä yhteys jumalaan, ihan sama tapahtuuko se kirkossa luterilaisen opin mukaan vai jurtassa jonkun muun opin. Toisin sanoen hiljentyminen, rukous, yrityset elää hyvää elämää on tärkempää kuin olla muitten ihmisten seksipoliisina jakamassa tuomioita sen mukaan mihin reikään mikäkin vehje menee.

Vierailija
70/146 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän se Raamatussakin aika suoraan sanotaan, että kristittyjä vainotaan (vertaan nyt tohon "mongolian tasangoilla olevaan") koska vainottiinhan Jeesustakin!

mikään vaino! Voi äitiyspakkaus tätä naiviutta! Vaan se että eihän hän millään lailla tunne kulttuuritaustansa takia Jeesusta varteenotettavaksi vaihtoehdoksi, eikä Jumala toisin sanoen anna hänelle mitään mahdollisuutta. Vai miten innostunut olet itse Shivasta, Vishnusta ja mitä kaikkian niitä onkaan? Voihan se mongoli olla omassa kulttuurissaan varsinainen hengenmies, ja silloinhan kaikenmaailman Jeesukset kiinnostaa entistä vähemmän.

Vierailija
71/146 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kaikki saa mahdolisuuden Jumalalta. Miten muuten selittäisit sen, että jopa niitä saatananpalvojia on tullut uskoon? Niitä, jotka aivan näkyvästi ovat olleet ihan toisella puolella? Ja muslimeja on tullut uskoon ja tv7:lla oli juuri jostain buddhalaisesta munkista jolle Jeesus oli ilmestynyt, ja tämä munkki ryhtyi sitten julistamaan kristinuskosta ja Jeesuksesta.

Ja toisaalta, jos sä olet niin huolissasi niistä mongolialaisista, etteivät he saa mahdollisuutta, niin vie sinä sanaa Jeesuksesta sinne? heh :)

Uskoville annettiin käsky että pitäisi viedä evankeliumi joka kolkkaan.

Ja sitä kautta Jumalan Sana leviää. Ja tosiaan, joillekin Jeesus ilmestyy itse. Ehkä Hän ilmestyy niille, jotka eivät muuten kuulisi Hänestä?

ap

mikään vaino! Voi äitiyspakkaus tätä naiviutta! Vaan se että eihän hän millään lailla tunne kulttuuritaustansa takia Jeesusta varteenotettavaksi vaihtoehdoksi, eikä Jumala toisin sanoen anna hänelle mitään mahdollisuutta. Vai miten innostunut olet itse Shivasta, Vishnusta ja mitä kaikkian niitä onkaan? Voihan se mongoli olla omassa kulttuurissaan varsinainen hengenmies, ja silloinhan kaikenmaailman Jeesukset kiinnostaa entistä vähemmän.

Vierailija
72/146 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se muutama käännynnäinen on laiha lohtu kun käytännössä miljardit dumpataan helvettiin. Ehkä uskovaisten aivoissa on myös jonkinlainen naiviusnappula, tai sitten täydellinen kyvyttömyys ymmärtää käytännön psykologiaa. Kyky elää jossain haavemaailmassa.

Vierailija
73/146 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella on se vapaa tahto. Eli kuten äskeiseen kirjoitin, että uskon että lähestulkoon jokaiselle annetaan mahdollisuus (useitakin!) kuulla Jeesuksesta ja kristinuskosta, joko uskovien välityksellä tai Jeesuksen oman ilmestymisen kautta tai vaikka netin keskustelupalstojen kautta, mutta siinä se vapaa tahto sitten on; joka haluaa uskoa, saa uskon ja pelastuu, joka ei halua uskoa, häntä ei pakoteta ja hän saa tehdä miten parhaaksi näkee.

Sitä minä tässä olen yrittänyt selittää.

ap

Mutta se muutama käännynnäinen on laiha lohtu kun käytännössä miljardit dumpataan helvettiin. Ehkä uskovaisten aivoissa on myös jonkinlainen naiviusnappula, tai sitten täydellinen kyvyttömyys ymmärtää käytännön psykologiaa. Kyky elää jossain haavemaailmassa.

Vierailija
74/146 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mennä jo nukkumaan kaikki.

Vierailija
75/146 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"varmuuden vuoksi" kokeilla, että menee sinne vessaan yksinään vilpittömin mielin rukoilemaan, että "Jumala, jos olet olemassa niin anna minulle merkki!" (kuten aiemmassa viestissäni jossain ketjun puolivälissä ehdotin)

Mitäpä siinä häviää?

ap

Vierailija
76/146 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistuksestani :)

Mutta juu, kyllä mäkin tästä nukkumaan kohta menen... Kyttään vielä vähän aikaa, jos joku haluaa keskustella lisää, ja tulen huomenna viimestään kurkkaamaan jos on jotain kirjoitettu, ja voin keskustella näkemykseni ja uskoni mukaan sitten lisää.

ap

Vierailija
77/146 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistuksestani :)

Mutta juu, kyllä mäkin tästä nukkumaan kohta menen... Kyttään vielä vähän aikaa, jos joku haluaa keskustella lisää, ja tulen huomenna viimestään kurkkaamaan jos on jotain kirjoitettu, ja voin keskustella näkemykseni ja uskoni mukaan sitten lisää.

ap

ap

Vierailija
78/146 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei shoppaile tuosta vaan eri kulttuuristen juttujen perässä. Et sinäkään heitä omaa kulttuuriasi menemään vain kuullessasi miten joku kertoo jostain toisesta Jumalasta. On jotenkin ihan sairasta ja julmaa ja en osaa oikein edes hahmotella mitä tuollainen hymistely, että juu, kaikilla on mahdollisuus. Kaikilla on mahdollisuus MY ASS. Miksi lähetystyötä tehdään kaikkein köyhimmissä maissa? Siksi koska siellä on kaikkein suojattomimmat, kouluttamattomimmat, arvostelukyvyttömimmät, köyhimmät ja vaikutteille altteimmat ihmiset.

Vierailija
79/146 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella uskovaisella on muutama perusongelma, mitä ehkä kannattasi avoimesti pohtiakin:

1) Uskotaan kirjoitettuun sanaan, jonka alkuperästä ei ole oikeastaan muita takeita kuin se sana itsessään eli ei sen kummenpaa kuin vaikkapa Koraani tai juutalaisten pyhät erillisteokset. Uskomatonta, että monet uskovat vetoavat siihen, että "Raamattu sanoo näin". Sehän on ihmisten kokoama teos, jonka todenperäisyyttä itse teos puolustelee (kuten muutkin uskonnolliset teokset). Tätä sanaa kirkko ja muut uskovaiset levittävät "totena", jonka etsivä löytää. Etsivän tulee siis toisin sanoen sumalaisen luterilaisen mielestä löytää maailman kaikista uskonnoista mielellään se luterilainen versio kristinuskosta, eikö vain.

2) Ajatellaan, että kaikki muut uskonnot, jopa aabrahamilaiset eli aivan samasta alkulähteestä versonneet Islam ja juutalaisuus ovat jotenkin harhautuneita tai enemmän väärässä kuin se oma luterilainen uskonto. Millä perusteella? Miksi se oma vaikkapa luterilainen uskonto olisi se "valaistunein" jopa kaikkien kristinuskon suuntausten joukossa.

3) Pitävät muita uskontoja uskonveljinä (vaikkakin harhaoppisina). Juutalaisia hieman diggaillaan, kun ovat se VT:in "luvattu kansa", mutta unohdetaan, että juutalaisen mielestä se luterilainen kristitty on harhautunut ja menee helvettiin. Muslimien mielestä juutalaiset ja kristityt ovat uskonveljiä, mutta harhautuneet opeissaan - joskin Jumala päättää, kuka menee taivaaseen tai helvettiin. Mutta muslimit nähdään silti kauempana kristinuskosta vaikka juutalaiset kieltävät Jeesuksen. Muslimeille Jeesus on profeetta eli erityisessä asemassa. Tänä osoittaa onnetonta historian ja uskontojen tuntemusta.

4) Tulkitsevat Raamattua siten kuin haluavat, kuten esim. unohtavat, että siellä sanotaan, että Jumala päättää jokaisen kohtalosta. Uskova EI SAA olla MITÄÄN mieltä siitä, mihin kuka tahansa kassaihminen, uskova tai ei, joutuu kuollessaan. Tämä on suuri synti sen suhteen, että toisia arvottava tai tuomitseva ihminen asettaa itsensä Jumalan asemaan. Silti uskovista moni itse julistaa menevänsä taivaaseen tai varoittaa muilla tavoin uskovien menevän helvettiin, mutta siitähän päättää vain Jumala, ei kukaan uskova itse.

5) Unohdetaan, että perinteinen uskontojen tehtävä on sosiaalistaa ihmisiä yhteiskuntaan joka maailman kolkassa. Kyse on "me vs. muut" -ajattelusta, josta saadaan voimaa uskoa siihen mihin uskotaan, usein siitä syystä, mihin uskontopiiriin on itse syntynyt tai mitä koulussa, kirkossa tai läheisten taholta on opetettu. On erittäin epätodennäköistä, että toisen uskonnon suurelle vaikutusalueelle syntynyt kääntyy toiseen uskontaan "vain valaistuksen kokeneena", koska siitä seuraa avoimissakin yhteiskunnissa (kuten Suomessa) sosiaalista paheksuntaa ja jopa syrjintää.

M41

Vierailija
80/146 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä siinä häviää? ap

menee vessaan rukoilemaan pääsiäispupua, jonka olemassaolosta on todisteena vapovarmat, 2000 vuotta vanhat pupukroniikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi