Tiedättekö, mikä uskossa olemisessa on parasta?
Minun mielestäni se turva, että mulla on jotakin, johon luottaa, tapahtui ihan mitä vaan. Jumala on uskollinen, Hän on luvannut ettei jätä meitä ikinä, kun vaan turvaamme Häneen. Hän rakastaa meitä kaikkia, ja Hänellä on suunnitelma minunkin elämääni varten. Hän pitää meistä huolta, olivat olosuhteemme mitkä tahansa tai tapahtui mulle tai ympärilläni mitä tahansa.
Edes kuolema ei mua enää niin pelota, koska tiedän, että kuollessani kuoleekin vain ruumiini, ja minä pääsen ikuiseen elämään ja taivaaseen, jossa saan olla Jumalan luona ja siellä kaikki on hyvin :)
Kommentit (146)
Vertaat siis ateismia tai "vääriä" uskontoja huumeongelmaan...? No ei vaiskaan, itsehän aloitin vertausten käytön. KAIKKIVALTIAALLA ja muita kuulemma rakastavalla jumalalla olisi silti kaikki mahdollisuudet pelastaa ihminen kuin ihminen, jos niin haluaisi. Hän siis aina vaan ja edelleenkin arvottaa vapaan tahdon rakkauden yläpuolelle.Tätä minä en voi hyväksyä, minusta se on sadistista.
KAIKKIVALTIAS jumala pystyisi herättämään ihmisessä tahdon pelastua ihan tuosta vaan, mutta sen sijaan päättääkin pelata kummallisia ja sairaita pelejä ihmiskunnan kanssa. Annetaan ensin kasa epäselviä ja ristiriitaisia vihjeitä, joista 99 % VAIN ja AINOASTAAN pienelle osalle ihmiskuntaa. Annetaan ihmisten tapella ja tappaa toisiaan näiden vihjeiden nimeen. Katsellaan vierestä, kun eihän siihen voi puuttua Vapaan Tahdon vuoksi.
Eli siis periaatteessa vapaa tahto on maailmankaikkeuden ohjaava periaate? Ei rakkaus? Ei anteeksianto?
Vanhempana minun on siis hyvin vaikea käsittää tuota, että jumala odottaa lapsensa hakevan apua häneltä, mutta hän ei tarjoa sitä pulassa olevalle lapselleen. Aika kamala "isä", varsinkin kun hänellä siis ilmeisesti olisi kaikkivaltiaan kyvyt auttaa lastaan.
Edelleen siis jauhan samaa: jostain syystä kristittyjen jumalalle vapaa tahto on rakkautta tärkeämpi periaate. Joko jumala ei ole kaikkivaltias tai sitten häneltä puuttuu todellinen rakkaus. Kumpi on totuus?
Itse en vaan oikein jaa ajatusta, että ihmiselle annettu mahdollisuus valita itse, pakottamisen sijaan, olisi sadistista..
Enkä ehkä oikein tajunnut mitä tarkoitat puhuessasi näistä "epäselvistä ja ristiriitaisista viesteistä", mutta itse en koe ihan niin. Mielestäni Jumala antaa hyvinkin selviä viestejä, hyvinkin suoraan, ja monta kertaa, pitkämielisesti, vaikka pyristelisimme vastaan.
Ja Jeesushan lienee maailman tunnetuin henkilö... joten mun mielestä viestiä ei ole annettu vain pienelle osalle ihmiskuntaa.
Mitä tulee tappamisiin ja tappelemisiin, maailma nyt täällä maapallolla ei ole mikään taivas.
Taivas (jossa vääryyttä ei ole) on olemassa, ja siellä elämä on sellaista kun Jumala on asettanut. Kukin rakastaa lähimmäistään (niin täälläkin pitäisi tehdä) ja siellä vallitsee rauha ja ilo.
Ehkä sun kannattaisi kysellä näitä asioita joltakulta, joka tietää enemmän kuin minä. Selkeästi nämä asiat ainakin jollain tapaa vaivaavat sinua ja niihin olisi hyvä saada selvyys. Kuten sanoin, minä olen uskonelämäni alkutaipaleella, enkä koe olevani kyvykäs vastaamaan mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin. Netistäkin löytää sivuja, joissa voi vaikka nimettömänä kysyä uskoon liittyviä mieltä vaivaavia asioita sähköpostin välityksellä, vastaajina esimerkiksi pappeja, joiden uskon omaavan paaaaljon paremmat kyvyt vastaamaan, kuin mulla on.
Se nyt kuitenkin on varmaa, että Jumala rakastaa meitä ihan jokaista. Niin paljon, että antoi ainoan Poikansa jottei _yksikään_ meistä hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän.
Siitä on hyvä lähteä :)
ap
Siis Jumala joka voi luoda maapallon ja sitä ympäröivän maailmakaikkeuden ei keksinyt parempaa keino pelastaa ja rakastaa meitä... "Jumala rakastaa meitä ihan jokaista. Niin paljon, että antoi ainoan Poikansa jottei _yksikään_ meistä hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän." Eiks se vois luoda meitä suoraan paratiisiin?
Vertaat siis ateismia tai "vääriä" uskontoja huumeongelmaan...? No ei vaiskaan, itsehän aloitin vertausten käytön. KAIKKIVALTIAALLA ja muita kuulemma rakastavalla jumalalla olisi silti kaikki mahdollisuudet pelastaa ihminen kuin ihminen, jos niin haluaisi. Hän siis aina vaan ja edelleenkin arvottaa vapaan tahdon rakkauden yläpuolelle.Tätä minä en voi hyväksyä, minusta se on sadistista. KAIKKIVALTIAS jumala pystyisi herättämään ihmisessä tahdon pelastua ihan tuosta vaan, mutta sen sijaan päättääkin pelata kummallisia ja sairaita pelejä ihmiskunnan kanssa. Annetaan ensin kasa epäselviä ja ristiriitaisia vihjeitä, joista 99 % VAIN ja AINOASTAAN pienelle osalle ihmiskuntaa. Annetaan ihmisten tapella ja tappaa toisiaan näiden vihjeiden nimeen. Katsellaan vierestä, kun eihän siihen voi puuttua Vapaan Tahdon vuoksi. Eli siis periaatteessa vapaa tahto on maailmankaikkeuden ohjaava periaate? Ei rakkaus? Ei anteeksianto?
tämä kristinuskon sanoma olisi näin kummallinen, ristiriitainen ja niin ihmisen mittainen. Krititys aina puhuvat siitä että kristinusko olisi jotenkin armollinen uskonto, mutta sehän on uskonnoista julmimmasta päästä. Jollet onnistu tässä elämässä arvaamaan mikä on just tismalleen oikea tapa uskoa tai et pysty uskomaan, sinut heitetään ikuisiksi ajoiksi helvetti kidutettavaksi. Voi hyvänen aika, vain lapsesta alkanut aivopesu voi saada ihmisen uskomaan tällaista sadistista soopaa! Käytännössä armollista uskonnollista ajattelua on vaikkapa sielunvaellus, jossa elämä elämältä tullaan lähemmäs jumaluutta pikku hiljaa ja omassa tahdissa oppien. Kaikki pääsevät perille ja oma tahto sanelee lähinnä sen missä tahdissa.
esitetään hyveenä se että se on "uskoa" eikä "tietoa" . Minkään asian uskominen ilman mitään todistusaineistoa ei voida kuitenkaan hyveeksi sanoa.
Herkkäuskoisuus ei millään muulla elämänalueella ole meriitti kuin ko. saralla.
Sillä että elämässä on "sisältöä" ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko Jumala todella olemassa. Sekin pitäisi tajuta.
Entä jos minä saan kauheasti elämääni sisältöä siitä että uskon meneväni hetken päästä naimisiin George Clooneyn kanssa. Uskon että se jättää sen jonkun vanhan käntyn ja ilmestyy meikäläisen ovelle kukkapuskan kanssa ihan milloin vaan. Saan siitä ihan kauhesti sisältöä arkipäivän askareisiin mutta onko sillä mitään tekemistä todellisuuden kanssa?
Hyvin, hyvin monilta älykkäiltä ihmisiltä ihmisiltä kokonaan kyky uskoa asioita todistusaineiston puutteessa, vaikka jotkut haluaisivatkin.