Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö, mikä uskossa olemisessa on parasta?

Vierailija
12.09.2010 |

Minun mielestäni se turva, että mulla on jotakin, johon luottaa, tapahtui ihan mitä vaan. Jumala on uskollinen, Hän on luvannut ettei jätä meitä ikinä, kun vaan turvaamme Häneen. Hän rakastaa meitä kaikkia, ja Hänellä on suunnitelma minunkin elämääni varten. Hän pitää meistä huolta, olivat olosuhteemme mitkä tahansa tai tapahtui mulle tai ympärilläni mitä tahansa.

Edes kuolema ei mua enää niin pelota, koska tiedän, että kuollessani kuoleekin vain ruumiini, ja minä pääsen ikuiseen elämään ja taivaaseen, jossa saan olla Jumalan luona ja siellä kaikki on hyvin :)

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Ja siis "valitettavasti" lihasta eli ruumiista ei tässä elämässä pääse irti

Kyllähän niitä ruumiista irtautumisia on raportoitu ihan tieteellisestikin.

eli tuollainen ruumiista irtautuminen on vain _hetkellinen_ tapahtuma, ja käsittääkseni melko harvinainen. Et siis pääse irtautumaan ruumiistasi pitkäksi ajaksi/kokonaan ennen kuolemaasi.

ap

Mites sun uskonto selittää nuo? Niitähän on raportoitu sellaisia, että kaikki mitattavissa oleva sähköinen toiminta aivoista on lakannut, mutta henkilö on yksityiskohtaisesti raportoinut tapahtumia siltä ajalta.

Vierailija
22/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosin on se ilman uskoakin.

Itselläni vaan karisi elämänkriisissä kaikki ne asiat, joihin aiemmin koin voivani turvautua. (Terveyteni voi pettää, läheiseni pettää tai kuolla pois, rahat loppua, tulla ties vaikka sota tai luonnonmullistus yms.) mutta Jumala on kanssani nyt ja ikuisesti, tapahtui mitä vaan, se oli se mikä toi ja tuo mulle sen turvallisuuden.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä valitettavasti osaa selittää tuota, vajavaisena ihmisenä :) Uskossani ja uskonnossakin koen että mulla on vielä paljon opittavaa, joten en tiedä onko tuolle olemassa jokin selitys "uskonnossani". Jos jostain löydän vastauksen (esim. googlettelemalla) lupaan tulla kirjoittamaan sen tähän ketjuun!

ap

. Ja siis "valitettavasti" lihasta eli ruumiista ei tässä elämässä pääse irti

Kyllähän niitä ruumiista irtautumisia on raportoitu ihan tieteellisestikin.

eli tuollainen ruumiista irtautuminen on vain _hetkellinen_ tapahtuma, ja käsittääkseni melko harvinainen. Et siis pääse irtautumaan ruumiistasi pitkäksi ajaksi/kokonaan ennen kuolemaasi.

ap

Mites sun uskonto selittää nuo? Niitähän on raportoitu sellaisia, että kaikki mitattavissa oleva sähköinen toiminta aivoista on lakannut, mutta henkilö on yksityiskohtaisesti raportoinut tapahtumia siltä ajalta.

Vierailija
24/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenkin hassulta, että uskovaisille usko on niin vahvasti ainoa totuus ja autuuden lähde. Itse olen ollut paljon onnellisempi ja tasapainoisempi sen jälkeen, kun lakkasin uskomasta! :)

Vierailija
25/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan pysty uskomaan, että mitä hyvänsä voi tehdä ja saa kaikki tekonsa muka anteeksi, kun uskoo

tyyppiin, jonka joku jumala on asettanut uhriksi. . Uhrannut siksi, ettei ole muka voinut hyväksyä omia luotujaan ja heidän virheitäänkin.

Miksi loi sitten loi ihmiset alunperinkin niin epätäydellisiksi, että tekivät "syntejä",

jos kerran on kaikkivoipa?

Vierailija
26/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen agnostikko, en myönnä enkä kiellä mitään! Siis on tosi mielenkiintoista opiskella esim. psykologiaa ja sitä miten ihmisen mieli toimii ja mitä kaikkea tuolla pään sisässä on... Ja näitä filosofisia mind&body-ongelmia, jota filosofit ovat kautta aikain pohtineet löytämättä vastausta... Olen avoin erilaisille vaihtoehdoille, en oleta mitään enkä kiellä mitään, ellei ole todisteita.

Mitäs sun uskonto sanoo tällaisista? Varma paikka tulimeressäkö?

t. se ruumiista irtautuja

Vierailija
27/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loi sitten loi ihmiset alunperinkin niin epätäydellisiksi, että tekivät "syntejä", jos kerran on kaikkivoipa?

on miljardeja tähtiä kussakin ja tähdillä planeettoja ja galaksien keskellä jättimäiset mustat aukot jotka imee materiaa kuin giganttiset kosmiset imurit. Ja sit Jumala meni ja ryysi omenansyönnit! Ja homot!

Vierailija
28/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loi sitten loi ihmiset alunperinkin niin epätäydellisiksi, että tekivät "syntejä", jos kerran on kaikkivoipa?

Ja jos Jumala on kaikkivaltias, niin hän tiesi ennalta senkin, että ihminen lankeaa syntiin. Jos hän rakasit ihmistä ja halusi pitää hänet luonaan paratiisissa, niin miksi hän loi ihmisestä lankeavaisen - ja etenkin kun vielä tiesi ihmisen lankeavan syntiin?

Näin toimimallahan Jumala käytännössä itse on lähettänyt miljardeittain luotujaan helvettiin.

Vierailija
29/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole vielä tähän päivään mennessä selvinnyt, että mitä sairasta nautintoa jumala saa siitä, että piileskelee, antaa hankalia ja ristiriitaisia vihjeitä itsestään ja sitten katsoo, kuka näihin tarinoihin uskoo ja kuka ei ja viskoo sen perusteella helvettiin.

Miksi ei vaan voi näyttäytyä vaikka Lontoon keskustassa ja sanoa, että hei tässä mä oon ja yrittäkääpäs nyt elää ihmisiksi täällä!

Vierailija
30/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miljardeja tähtiä kussakin ja tähdillä planeettoja ja galaksien keskellä jättimäiset mustat aukot jotka imee materiaa kuin giganttiset kosmiset imurit. Ja sit Jumala meni ja ryysi omenansyönnit! Ja homot!

Älä unohda käärmettä. Senkin se meni keksimään, ihan omaa tyhmyyttään.

Vierailija
31/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tiedä uskallanko edes lähteä kirjoittamaan, mitä itse olen ajatellut syyksi... No, kirjoitan, mutta siis osaksi omana pohdintana, en väitä että tämä on totuus, huom!

Jumalahan on siis luonut kaiken. Jumala loi myös Saatanan, tai siis Saatanahan oli ensin yksi Jumalan enkeleistä (Lucifer nimeltään muistaakseni) mutta kuten ihmisillekin, myös enkeleille Jumala antoi vapaan tahdon, ei pakota heitä eikä meitä uskomaan/palvelemaan Häntä.

Lucifer sitten nousikin kapinaan, halusi itse olla Jumala tai Jumalan vertainen. Tästä syystä hänet kadotettiin taivaasta ja koska Lucifer ei ole yhtä suuri ja voimallinen kuin Jumala

(joka on suurin kaikista), hän kadehtii Jumalaa, on kääntynyt tätä vastaan ja haluaa käydä taistelua sieluista itselleen, haluaa että ihmiset palvelisivat häntä. Edustaa kaikkea päinvastaista kuin Jumala.

Saatanallakin on voimaa (täällä maanpäällä) mutta hänen voimansa on tietysti pienempi, kuin Jumalan.

Ja tässä ajassa sieluista käydään "taistelua", Jumala vs. Saatana.

Tästä voi sitten vetää johtopäätöksiä, miksi on käynyt mitäkin..

ap

Mä en vaan pysty uskomaan, että mitä hyvänsä voi tehdä ja saa kaikki tekonsa muka anteeksi, kun uskoo

tyyppiin, jonka joku jumala on asettanut uhriksi. . Uhrannut siksi, ettei ole muka voinut hyväksyä omia luotujaan ja heidän virheitäänkin.

Miksi loi sitten loi ihmiset alunperinkin niin epätäydellisiksi, että tekivät "syntejä",

jos kerran on kaikkivoipa?

Vierailija
32/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos Jumala on kaikkivaltias, niin hän tiesi ennalta senkin, että ihminen lankeaa syntiin. Jos hän rakasit ihmistä ja halusi pitää hänet luonaan paratiisissa, niin miksi hän loi ihmisestä lankeavaisen - ja etenkin kun vielä tiesi ihmisen lankeavan syntiin?

Periaatteessa vähän sama juttu, kuin että sanoisin koiralle että "jätän tähän nyt kinkun pöydälle, jos syöt sen kun menen ulos, niin olet KIROTTU JA AJAN SINUT POIS KOTOA"

Ei koiran äly riitä ymmärtämään tuollaista. Ei varsinkaan jos sitä ei olisi koulutettu.

Se joka sanoisi noin, ja vieläpä toteuttaisi tuon, olisi idiootti, sadisti ja täydellinen älykääpiö.

Vierailija
33/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa sanotaan että kolkuttavalle avataan ja etsivä löytää.. ja siihen voi luottaa 100%.

Jos oikeasti mietit, onko Jumala olemassa, ja olet vilpitön halussasi tietää, voit rukoilla (mutta tee se vilpittömin ja avoimin mielin!) vaikka tyyliin että "hei Jumala, jos olet oikeasti olemassa niin näytä se minulle!"

Jumala ei jätä vastaamatta. Ei tietysti pidä odottaa että se vastaus tulisi HETI siinä hetkessä ja kirjallisesti (vaikka voi se niinkin tulla! :D ) mutta vastaus TULEE, jos vilpittömästi sitä kysyt ja haluat tietää.

ap

Mulle ei ole vielä tähän päivään mennessä selvinnyt, että mitä sairasta nautintoa jumala saa siitä, että piileskelee, antaa hankalia ja ristiriitaisia vihjeitä itsestään ja sitten katsoo, kuka näihin tarinoihin uskoo ja kuka ei ja viskoo sen perusteella helvettiin.

Miksi ei vaan voi näyttäytyä vaikka Lontoon keskustassa ja sanoa, että hei tässä mä oon ja yrittäkääpäs nyt elää ihmisiksi täällä!

Vierailija
34/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten istun odottamaan seuraavaa mainittavaa tapausta elämässä. Sori, mutta ei kyllä toimi mulla.

Vierailija
35/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko se vastaus tulla sähköpostilla?

Tai miksei jumala ole facebookissa?

Vierailija
36/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselkää lisää jos tulee jotain mieleen.

En toki lupaa että tietäisin kaikesta kaiken (tai edes jostain jotain :D ), olen vielä uskossanikin aika lapsenkengissä, mutta yritän, ja keskustelen mielelläni, nämä keskustelut ovat mielestäni mielenkiintoisia! :)

ap

Vierailija
37/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... selkiytyi moni asia minulle ihan uudella tavalla. YRITIN ja YRITIN uskoa monta vuotta, koko ajan siis pyysin ja rukoilin uskoa, kun samaan aikaan omatuntoni ja järkeni yritti hiljaisella äänellä sanoa, että tämä oikeasti just tuota ylempänä mainittua bs:ää...

Lopulta kuuntelin omatuntoni ja sydämeni ääntä. Olen nyt agnostikko ja tutkin erilaisia mahdollisuuksia, en halua enkä pystykään "hurahtamaan" enää mihinkään. Kristinusko on kyllä ihan oma omituinen lahkonsa, been there, done that ja aika hullun hommaahan se oli. Tulipahan nähtyä kuitenkin.

Onnea kuitenkin ap:lle valitsemallasi polulla. Toivottavasti sinä pystyt siihen, mihin 99% uskovaisista ei pysty: avoimeen mieleen ja muiden, miljoonien ja miljoonien erilaisten ihmisten näkökantojen kunnioittamiseen tasa-arvoisena omasi rinnalla.

Toisaalta eihän sitä voi vaatia kristityiltä, koska jo ihan käsitteenä se sotii koko uskontoa vastaan. Surullista ja myös pelottavaa. Jotenkin niin... naivia ja putkiaivoista. Sori vaan.

Vierailija
38/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten istun odottamaan seuraavaa mainittavaa tapausta elämässä. Sori, mutta ei kyllä toimi mulla.

mitä hävittävää sulla voi olla? Rukoile vaikka salaa illalla vessassa niin ettei kukaan näe (jos sua hävettäisi julkisesti testata näitä "satuja" ja niiden paikkaansapitävyyttä) mutta tee se siis vilpittömin mielin, nyt musta vaikuttaa että sä olet valmiiksi niin kyyninen että siksi ehkä et ole saanut vielä vastausta? (En tiedä, tämä tuli vaan itselleni mieleen) ap

Vierailija
39/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap kertoa, miksi niin monet uskovaiset ovat vähän inhottavia ihmisiä? Siis sellaisia "mä oon oikees sä oot väärässä"-asenteella varustettuja. En tarkoita, että sinä olisit, mutta tiedän niin monta sellaista tapausta. Eikö the kirjassa nimenomaan opeteta suvaitsevaisuutta?

Vierailija
40/146 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän täällä sanonut jo ennenkin, mutta minusta kristinuskon jumala on moraaliton olento. En voisi seurata sellaista, vaikka se olisikin olemassa. Omatuntoni ei sitä sallisi.

Täällä on myös puhuttu "lampivertauksesta" moneen kertaan. Siinä kuvitellaan jonkun olevan hukkumassa lampeen. Hukkuva huutaa apua hädissään, mutta lammen rannalla seisova hemmo ei viitsi auttaa hädässä olevaa, koska hän huutaa väärää tyyppiä apuun. Nice.

Ja jos Jumala on kaikkivaltias, niin hän tiesi ennalta senkin, että ihminen lankeaa syntiin. Jos hän rakasit ihmistä ja halusi pitää hänet luonaan paratiisissa, niin miksi hän loi ihmisestä lankeavaisen - ja etenkin kun vielä tiesi ihmisen lankeavan syntiin? Periaatteessa vähän sama juttu, kuin että sanoisin koiralle että "jätän tähän nyt kinkun pöydälle, jos syöt sen kun menen ulos, niin olet KIROTTU JA AJAN SINUT POIS KOTOA" Ei koiran äly riitä ymmärtämään tuollaista. Ei varsinkaan jos sitä ei olisi koulutettu. Se joka sanoisi noin, ja vieläpä toteuttaisi tuon, olisi idiootti, sadisti ja täydellinen älykääpiö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän