Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

. : * : . KISSAKULMAN NAISTEN SYYSKUU . : * : .

01.09.2010 |

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vissiin liikaa vapaa-aikaa kun olen ihan itekseni täällä...?

puol kaks tänään hammaslääkäri:(( voi että mä pelkään sitä!! Ihan hirveä olo... en nukkunu juurikaan, vatsa sekasin ja mikään ei maistu:(( Miten voi aikuinen ihminen pelätä hammaslääkäriä näin paljon??????

mami

Vierailija
102/114 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin pelkään kuollakseni. Eniten ärsyttää että pitää käydä siellä usein koska mulla on sjögrenin syndrooma jossa vaivana on että hampaat reikiintyy syljen erityksen puutteesta. Nyt on tauko odotus ajan koska saatiin aika hyvään kuntoon kalusto. Tänään olen menossa poikani kanssa kahdelta hamppulääkäriin :) Siltä otetaan etuhampaat pois, Ovat heiluneet jo puoli vuotta eikä irtoa kun kasvavat niin vinoon. Nyt on alkanut ien sinertää siinä hampaiden ympärillä.. Taitaa olla sukuvika koska isolla veljellä kävi aivan samoin. Onneksi laittavat lapsille sellaista punaista jellyä ikeniin joka puuduttaa niin ei tunnu.

Jos joku laittaa tuota listaa kuntoon niin mulla on jo tiedossa la. Sen voi korjata. 23.2.11

Pirre

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/114 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muutto tohinoissa.. oon käyny iltasin nopeesti aina lukemassa, mut kirjottaminen jääny. Nyt kun tän viikon jaksaa puurtaa, ni sit ens viikosta lähtien helpottaa, voi alkaa pikkuhiljaa vauvan kamppeita pesemään ja laittelemaan valmiiksi ja muuta. Hyvä, et mami pääset ma sinne kontrolliin, toivottavasti selventää tilannetta!

Mulla kans kauheen iso ja ähky olo kokoajan, en tajua mitä seuraavat 14 viikkoa vielä tuokaan, kun nyt jo ihan lyllerö! Tosin sit kun masu lopussa alkaa laskea, ni aina vähän helpompi hengittää.

Mun pitäis selvitellä, saanko käydä loppuun asti ja sit vauvan kanssa vielä mäntsälässä neukussa, en millään haluais järvenpäähän vähäks aikaa siirtyä:/ Eikö väliaikanen muutto sen salli, et käyttää oman entisen ja tulevan kunnan palveluita? Pakko, en suostu muuhun!

Flunssaa koittaa mulle tyrkyttää, nyt ois kyl huono hetki alkaa sairastamaan..

Hyvää aurinkoista ja kirpakkaa viikkoa kaikille:)!

mami@6 & masukki 25+1 (viimeeks meni viikotki väärin;) )

104/114 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä hampilääkäriin! Hyvin se menee! Itelläki pitäis varata aika.. ikuisuus kun käyny viimeks. Ikinä ei oo reikiä ollu, ni tuudittautunu aina siihen, et ei oo mitään. Mut nyt kyllä tiedän, et on AINAKI 1 selvä reikä,jos ei enemmänki, apua, en haluais minäkään poran alle:/ Sulla se kohta onneks ohi! Minä täällä kärvistelen vielä..

Vierailija
105/114 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirrelle tsemppiä! Aika painajaisessa olette kyllä. Me ollaan yhden asunnon suoksi jouduttu aikanaan tappelemaan, ja se oli kyllä aika kamalaa. Tosin teillä asia on ns "selvä", meillä ei ollut. Ehdittiin n. vuosi asumaan ennen kuin ekat viat ilmeni, ja keittiön putkivuodon seurauksena niitä vikoja ilmeni sitten roppakaupalla lisää (mm ylimaamattua hometta jne) Voimia muuttoihin!

Vietin viimeviikonlopun partiojohtajakurssilla. Siellä oli kyllä tosi kivaa, mukava saada tuo kurssi alta pois ennen vauvan syntymää. MUTTA korssin toiseen osuuteen kuuluu retki-osuus. Siis haikki ja yöpyminen teltassa. Mulle onneksi raotettiin salaisuudne verhoa sen verran ,että (kunhan vartioni kanssa niin sovin) voin osallistua muuten ja pääsen sisätiloihin nukkumaan. Hyvä niin, muuten jäisi tuo kurssiosuus kyllä suorittamatta. Selkä mulla on ollut joka toinen päivä ihan ok, ja joka toinen päivä on todella kipeää ja kankeaa. Tänään on se parempi päivä :)

Tsemppiä mamille hammaslääkäriin! Mulla oli tuo riemu eilen, mulla oli viisaudenhampaassa reikä ja se oli pakko käydä korjauttamassa. Lääkäri totesi että muutne hän voisi nypätä sen poiskin, muttei hän raskaana olevalta kyllä nyppää. Olikohan ajatuksena se, että ne juuret olisi pitänyt kuvata (alaviisuri siis kyseessä) ennen poistoa, eikä hän nyt mielellään niitä kuvia ottaisi. Sama mulle, se paikattiin, ja hyvin meni. Lääkäri onnistui puuduttamaan tuo nniin ,että en tuntenut korjaamisesta yhtään mitään. Tosin suusta oli yli puolet puuduksissa pitkälle iltapäivään :) Ja nyt on tuo leuka vähän raka, mutta se johtuu siitä puuduttamisesta, mulla käy aina näin.

(.) Mä olen keksinyt uuden stressin aiheen. Olen kuulustellut tuota mahatyyppiä, hän kun nököttää sitkeästi takapuolellaan. Liikkeet on ihan koko ajan tuntuneet ihan alamahassa, ja selän puolella. Ja se viimeviikkoinen lääkärikäynti tuon vahvisti, tyyppi on perätilassa sitkeästi. Lähinnä mua siis hämää se, ettei tämä tyyppi ole missään vaiheessa ollut muussa asennossa (no ehkä poikittain, muttei pää alaspäin kuitenkaan). Eli onkohan hällä jokin syy, esim lyhyt napanuora tai tiellä oleva istukka, tuohon asentoonsa? Ja mahtaako hän heittää mitään kuperkeikkaa missään vaiheessa? Olen koittanut kuuklettaa noita pt- asioita, ei kauhean lohdulliselta kuullosta. Ulkokäännöstä voidaan ilmeisesti yrittää ihan loppupuolella, rv 36 tietämissä. Ainoa vaan ,että mun lapset on jo tuossa vaiheessa olleet liki 4 kiloisia (tyttö syntyessään 3,8kg rv 36+), ei tuon kokoista enää ulkokäännetä. Käännösraja kai meni jossain 3 kilon tietämissä. Ja alakautta en kyllä isoa lasta perätilassa synnytä. Sinänsä mulla on olleet helpot synnytykset, ja lantossa varmasti on tilaa. Mutta jos lapsi on sen mulle normaalin 4,4- 5 kg, niin kyllä se on liian iso peppu edellä syntymään.

Koska mulla on olleet helpohkot synnytykset en sektoitakaan haluaisi. ja koska toiveessa olisi saada vielä yksi lapsi heti perään, niin joutuisinko sitten sektioon hänenkin kanssaan? Missä se raja menee? Kaiken lisäksi nuo vanhemmat lapset siis ovat olleet "yllätysisoja", eli vaikka mulle nyt väitettäisiinkin että lapsi on alle 4 kg ja hyvin mahtuu tulemaan, niin en tasan sitä kyllä uskoisi.

Kuten näkyy, synnytys alkaa olemaa nenemmän mielessä jo. Paprut vein kelaan eilen, työnantajalta kuulemma pitäisi tulla vielä yksi lappunen. Se ei vaikuta mun asioihin mitenkään vielä, kun työnantaja maksaa palkan äitiysloman 3 kk:lta. Mutta koska Kela maksaa sitten työnantajalle, niin kaipa he toimittavat kaavakkeensa perille pikapikaa. koskakohan äitiysavustusta voisi nyt sitten odotella, anomus meni siis siinä samassa eilen? Ja esikoinen (joka siis haikaa kotoa muuttoa) oli mukana kelassa. Hänestähän loppuu lapsilisä tämän kuukauden jälkeen. Ja opintotukea hän tulee saamaan huimat 9,5e näillä tiedoilla. Naurettavaa touhua mun mielestä.. jos hän muuttaisi pois kotoa, olisi asumislisa ja opintoraha yhteensä 75e. Ja vanhemmillahan siis on edelleen elatusvelvollisuus, vaikka tässä ei mitään tukia hänen osaltaan tipukaan. Omituinen järjestelmä. Kun hän täyttää 18v, saa hän täysimääräisen asumisilisän yksin asuessaan ,vaikka opintorahaan meidän tulomme edelleen vaikuttavat. Mikä sekin on hullua, jos hän muuttaisi omaan asuntoon, mitä meidän tulomme siihen silloin kuluvat. Eikä tuo tukijärjestelmä muuten huomioi kuin vanhempien tulot, ei perheen kokoa...

Jeps, näissä aatoksissa uuteen viikkoon :)

Andrea 25+4 (kai?)

106/114 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan voi hammaslääkäriä pelätä, kauhein paikka ikinä!!! Olin viimeviikolla ja onneks ei tarvi hetkeen mennä, viisuritki on kaikki poistettu, kaks nyt kesän aikana ja olin jo raskaana, tiedossa oli kyl et juuret on suorat ja helposti ne irtoski.

Andrea, mun kolmas lapseni kääntyili isosta koostaan huolimatta ihan loppumetreillä, tehtiin ulkokäännös joka onnistu, eikä ollu mitenkään paha operaatio edes. No poika käänty samana iltana kotona takas perätilaan, ja kääntyili ties kuinka ihan loppuun saakka, pää edellä se sieltä kuitenki tuli :) Täälä ainaki sääntö et yli 4kg ei lähetä synnyttään alakautta, eikä jos jalat edellä tulossa ja lantioki kuvataan.

Mä pelkään sektioo ja olin kyl kans aika kauhuissani ku se niin kääntyili et kuinkahan vaan käy :)

Pidetään peukkuja et sunki vauva sielä kuitenki oikeinpäin asettuu ennen H-hetkeä!

Nyt ei ehi enempää, täytyy kuivatella hiukset, tänään kerhopäivä eikä märällä tukalla tuola enää viiti kulkee

wattu 16+1

P.S nani jos päivität listaa niin mun se uus la oli 14.3

Vierailija
107/114 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JIIHAA, sokerirasitus läpi hyvin arvosanoin! Hieman olin tulisilla hiilillä, kun piti viikonlopun yli tuloksia ootella. Neuvola oli myös perjantaina, paino oli tällä kertaa jopa ALLE 500g/vko, i did it. Vauva potki tätiäkin lujaa, että uskoisi liikkeitä olevan :)

MUTTA leukkarit oli pissassa +1. Meni viljelyyn, joka epäonnistui ja tänään piti viedä uus PLV, samalla th otti hiivatestit. (ois pitäny klamydiakin, mutta kylläpä muistin, että tunnin rakossa ollut pissa ja alapää pesemättä..)

Kaikki alkoi siitä 4vkoa sit, kun tajusin hiivan vaivaavan. Pidin kuurin Gyno Daktarinilla, se vei kokkareisen valkovuodon mennessään. Mut nyt tuntuu kuin se ois siirtynyt pissarakkoon tai jotain. Torstaina vasta selvii näytteiden tulokset. Joka raskaudessa on kyllä ollut hiivaa, tokaa oottaessa tosi sitkeessä olikin.

Nyt tuli vaan omaanapaa, velvollisuudet kutsuvat :/

Ananasmehu ja napa paukkuen rv 28+1

Vierailija
108/114 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

IM BACK!!!!!!!! :)))))

Ja hyvin meni, olin reipas tyttö:))) nyt on niin hyvä mieli. Sain peruutusajan heti to aamuksi, vielä yksi pieni reikä, niin sitten se olis taas ohi! On kyllä maailman ihanin hampilääkäri mulla, sanoinkin sille että olen ihan rakastunut:) Kiitos teille kaikille tsempeistä, olette ihania! halaa*

mami ja eemeli rv 27+4

109/114 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala mitä tahtia tänne satelee juttuja, mikä on siis pelkästään posetiivista :) Ite on vaan taas vähän pudonnu kelkasta, mutta taas päivittämään...

Ekaks DolceVitalle "päevee" :) Onhan täällä muitannii savolaesia linjoella...tai jotenkin noin. Itse en ole ainakaan vielä kovin pahasti alkanut viäntämään, mutta miehellä ja lapsilla tuntuis olevan jo osittain savolainen puhetapa :) Me asutaan Rautalammin kunnan puolella, matkaa Kuopioon tulee meiltä n.85 km, (J-kylään 100 km), keskellä ei oikein yhtään mitään ;) Mies on täältä lähtöisin ja hänen kotipaikkaansa siis nyt asutetaan.

Mahtavaa, että voit asennoitua tohon sektioon noin positiivisesti! Mä oon aina aatellu, että ihan mitä tahansa, kunhan ei leikata! Taitaa se mun sterilisaatiokin jäädä ihan vaan sen takia, että se operaatio kuulostaa sellaselta, että valmiiks jo alkaa oksettamaan. Ehkä vielä nyt, kun tietää niin hyvin millasta se synnyttäminen on, mulle olis ainakin pettymys joutua leikattavaksi, oonkohan ihan outo?

Leannalle vilkutuksia :) Onpa aika tosiaan taas juossut, sullakin siellä jo "iso" vauva...

Kyllä voi sanoa, että pirren perhettä tosiaan onni potkii kirjaimellisesti! Luin oikein miehellekin, joka on aina sitä mieltä, että hänellä on huono tuuri, tuon teidän "stoorin" ja oli hänkin ihan ihmeissään, että miten voi olla mahdollista tuollainen. Nyt on pakko teilläkin olla vain suunta ylöspäin, että ei muuta ku sisulla pintaan :)

Hammaslääkärikammosta on paljon puhuttu ja juu, en mene ihan vapaaehtoisesti minäkään! Laitatin kaikki kuntoon ennen tuota nelosta kalliisti yksityisellä ja nyt voi sanoa, että tilanne on vähintään yhtä kamala kun ennen sitä. Meillä ei suvussa vissiin kukaan ole hautaan omillaan menny ja mullakin on paikkaamiset alotettu jo ennen kouluikää, että ihan kauheen hyvää ennustetta ei ole. Nyt on sitten tuo pelko taas jo niin suuri, ettei pysty menemään, kun tietää, että tekemistä on ja paljon + mulla ei kerta kaikkiaan ole varaa tonnin remonttiin. Annanpa siis olla toiseen kertaan...

mami@6:lle vielä extrapuristus muuttoon! Varmaan aikamoinen projekti siirtää iso perhe tavaroineen, mutta ehkä sit saa huokasta ja eikös se ole ihan positiivista, kun saa käytyä tavaraa läpi ja heitettyä pois kaikki turha? Musta vaan tuntuu, että vuos muuton jälkeen sitä roinaa on taas vaan jostain hiipiny nurkkiin...Ärrrr! Ja toivottavasti et tuu kipeeks, ei nimittäin ole kivaa. Mulla on vieläkin yskää ja tauti kuitenkin alko heinäkuun lopulla!

Andrealle perätilasta, vaikka oon siitä tainnu jotain täällä joristakkin. Eli mulla löydettiin tuo nelonen pt:sta viikolla 36 viimesessä ultrassa. Käännöstä yritettiin kahden lääkärin voimin 37+ -viikolla, jolloin painoarvio oli muistaakseni jotain 3200-3400g. Mua roikotettiin kaks tuntiä pää alaspäin ja veivattiin ja heivattiin, mutta ei suostunut tuo neiti hievahtamaankaan. Passittivat lantiokuviin, jotka odotetusti osoittivat, että ei mitään ongelmaa ole synnyttää alakautta, tarjosivat kuitenkin sektiota, josta jyrkästi kieltäydyin. Sanoivat silloin, että 4 kiloa on sellainen suositusraja alatiesynnytykselle, vaikka olisi aiempia synnytyksiä takana. Mulle sovittiin kontrolli viikolle 39, jolloin oli tarkoitus kattoa sitä kokoa ym.

No kontrollia ei koskaan ollut. Toinen lääkäri oli kattonu mun papereita ja missannu sen pt-kohdan, joten kun synnytys spontaanisti käynnistyi 39+6, mulla ei ollut hajuakaan koosta, asennosta tai mistään muustakaan. En edes ressukka tajunnu synnytyksen käynnistyneen ennen ku olikin jo sitten tosi kiire ja tuo neitihän meinasi tulla autoon ihan väkisin. Avautumisvaihe oli kivuliaampi ku aiemmin ja tietysti se, että väkisin koko alakroppaa tiukasti "kiinni" jännittämällä ambulanssissa pidättelin, varmaan vaikutti vielä asiaan lisänä. Sairaalassa, kun heti saliin päästyä sain luvan ponnistaa kaikki olikin ihan vaivatonta. Tunsin ainoastaan pään ulostulon, muuten ponnistaminen oli "helppoa" ja kaiken kaikkiaan voi sanoa, että todellakin kaikista helpoin synnytykseni. Likka painoi sen 3990g ja gyne sanoi, että puoli kiloa isompikin olisi varmasti tullut vielä ihan helposti, toki myönsivät, että viimeisen kontrollin peruminen oli virhe heidän puoleltaan.

Voisin kuvitella, että jos kohdallasi pt:aan jää, tuon kokoarvion tekevät takuulla tarkasti ja jos yhtään on riskiä, niin varmaan suosittelevat sitten sektiota. Aika pitkälti kyse on kuitenkin äidin halusta lähteä synnyttämään alateitse (jos sellainen optio on), koska sinänsä sen pyllyn työntäminen ensin on pienempi "paha" kuin pää, joka on isompi. Merkittävä tekijä on juuri se, etteivät voi auttaa ennen kuin lapsi on tullut olkalinjaan, ettei tule mitään "säpsähdyksiä", jolloin vauvan asento saattaa muuttua epäedulliseksi. Minäkin muistan, kun sanoivat jossain vaiheessa, että "älkää koskeko vauvaan".

Toivottavasti netistä löytämäsi tiedot on olleet ns. lääketieteellisiä julkaisuja, koska minua ainakin "peloteltiin" tuon perätilan suhteen ihan turhaan, mm. että synnytyksessä sidotaan kiinni pöytään ym. Lääkäri keskussairaalassa sanoi, ettei parätilasynnytys ole yhtään sen riskaabelimpi kuin "tavallinenkaan". Tsemppiä pohdintoihin ja viime kädessähän on kuitenkin tärkeintä se, että teidät molemmat saatetaan turvallisesti synnytyksen läpi. Jollakin voi olla eri kokemuksia, mutta minulle tuo synnytys oli mieleenpainuva ja "mukava" kokemus :)

Omaa napaa sen verran, että kunto on suht rautainen :) Viikonloppu painettiin puutöitä täällä tontilla oikein urakalla ja ainoastaan selkä vähän jäykisty pöllien ja risujen kantamisesta. Siistin sit noita puskia leikkurilla ja haravoin sunnuntaina ja siitä sit tuloksena kipeytyneet kädet. Alkaa vissiin taas tää meikäläisen "loppumaraton" vaivata eli touhuta tohotan koko ajan jotakin, eikä homman raskaudella väliä tai käytetyllä tuntimäärällä, kunhan saa valmista. Nytkin tossa kattelin, että vielä pitäis toinen puoli pihaa karsia, siivota mökit ja verkkovaja ja ja ja...

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ihan ok. Täti oli vaihtunu, on kuulemma jääny vuorotteluvapaalle se vakkari (en edes tienny sellasesta tai siis ei sanonu mitään, ku viimeks kävin), mut kiva oli tämäkin. Verenpainetta ihmetteli kun on niin hyvä 105/57 ja liikkeet ja sykkeet samaten. Se mistä itse olin ihmeissäni, että painoa oli tullu 5 viikossa melkein kaks kiloa, ku mielestäni oon ollu tosi niukalla syömisellä ja sit sokeria oli pissassa, mut niin oli tolla edelliselläkin eikä silti ollu mitään. Väkisin silti alko toi sokeriasia taas mietityttämään, kun muakin huolettaa, ettei kasva kauheeks jätiks tämä mukula. Kohdun mittas olevaks 29 senttiä, mikä musta ei ollu oikein todellinen, kun piti niin kauheen löyhästi sitä mittaa. Tuskin kuitenkaan on siinä viidessä viikossa kasvanu melkein kymmentä senttiä! Kaveri on kuulemma poikittain, että ei tässä itsekään ole vielä mitenkään varma olo siitä, että tämä pää alaspäin tänne jää. Seuraava aika sovittiinkin jo sit parin viikon päähän, että nyt sit alkaa se "ramppaaminen" :)

Äitiyspakkaus tuli tänään ja päivärahapäätöksestä täytyy pikkasen käydä narisemassa, muuten ei kai mitään ihmeitä. Keski-Suomeen matka viikonloppuna vähän kohentelemaan tätä omaa ulkokuorta, kun kulmakarvat saa kohta letille ja tukkakin roikkuu ku kyntöruunalla. Ai niin, ja kärryt tuli huudettua netistä. Sain nyt sit Emmaljungan Twin Cerox:t ihan suht edullisesti, niin nappasin kiinni. Täytyy joku paikka vaan keksiä niille nyt vauvan tuloon asti, kun en taikauskoisena tuo kärryjä taloon ennen vauvaa :)Mut nyt turpavärkki tyynyyn, huomenna on vaikka mitä tekemistä ja kamoja täytyy alkaa pakata, koska pe aika aikainen lähtö ja to päivällä Suonenjoen keikka ilta menee Kuopiossa. Veikkaus tarjos liikkeelle leffaillan, joten mennään äipän kanssa kattomaan se Prinsessa. Odotan tosi innolla!!!

Palaillan taas ja vilkutuksia kaikille :)

-omppu ja Yllis 29+3-

Vierailija
110/114 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,laitetaanpa raapustaen muutama rivi. Meillä kun on tuon kuopuksen kanssa aina keskiviikko ja perjantai vapaapäiviä,niin jos vähän joutas..

Omppu, minä olen asunut Kuopiossa 1v-19v ja samana päivänä kun kynä tippu YO-kirjotusten päätteeks, hyppäsin laivaan ja lähdin maailmalle... veri veti isoihin kaupunkeihin ja kunnon actioniin. Asuin ensin Tukholmassa puoltoistavuotta ja sitten aloitin taideopinnot San Franciscossa toiset puolitoistavuotta ja jatkoin Lontoossa kolmannen puoltoista vuotta. Sitten riitti ja kotomaa on ollut ihana siitä lähtien!! Levoton olen aina ollut ja aina kun meillä tuntus olevan ylimääränen lantti, lähetään perheen kanssa matkoille..Haaveilen myös lähivuosina vuoden reissusta jonnekkin tosi kauas, ehkä taiteen nimissä, kahellaan. Aina pitää olla jotain hurjia haaveita ja unelmia. Onneks mun mieskin on aika impulsiivinen, joten kun me lyödään viisaat päät yhteen,koskaan ei tiedä.

Nomutta takas arkeen ja pakkaseen, grr eka pakkasaamu,nyt se alkaa! Ja minä kun olin ekana piipittämässä kauheesta helteestä!

Mulle tuo sektio on jo tuttu juttu, siks osaan asennoitua lunkisti. Tottakai synnyttäsin mieluummin normaalisti, mutta kun ei meinaa mahtua, menee brutaaliksi koko touhu. Kakkostyttöä punkiessa muutuin eläimeksi ja kaadoin tippapullon, huusin miehen ulos salista kun oli niin ärsyttävän avuttoman näkönen ja yritin työntää kädellä vauvan päätä takas.. kipu meinas tappaa mut, idiootti kun vielä synnytin luomuna, koska edellisestä epiduraalin kanssa ponnistus kesti yli tunnin ja meikäläiseltä meinas silmät pukkistua ulos päästä. Mutta kun sitten kuvattiin lantio kolmosta odotellessa, se oli suorakulmion muotoinen, ei pyöreä, joten ei paras mahdollisen synnytyskanava. Eka sektio oli helvetillinen, en ollut osannut varautua niin koviin jälkikipuihin ja taisin popsia kaikki sallitut napit vähän liian nopeasti. Toinen menikin jo hyvin, tiesin mitä tuleman piti. Ensimmäinen ylösnouseminen on kauhee, tuntuu että puukko survottas vatsaan, kun mahan koko sisältö römähtää leikkaushaavan päälle, mutta kyl se siitä.

Mutta todettakoon, tapa kuin tapa, ei ne vaavelit ihan helpolla ulos tule, mutta onneks vaivanpalkka on sanoinkuvaamaton!!!!

Minäkin löysin netistä käytetyt kiesit, vaikka olin ajatellut ostaa uudet. Löyty tosi siistit ja edukkaat Brio Kombit ja viksuna taloudenpitäjänä (heh, heh) päädyin tähän ratkaisuun.

Vielä pari viikkoa taiteen tekoa, senjälkeen alan rempata lastenhuoneita jne.. musta tulee oikea kodinhengetär.

Mamit, jos pörräätte Järvenpäässä 17.10-6.11, käykkää kurkkaamassa taidenäyttely Järvenpääntalon aulagalleriassa.taitaa olla aamusta iltaan auki.

Mamiof@4, toivotaan että sun olo nyt tosiaan alkas kohenee ja että hilpperi vili olisi vain painellut mahassa vääriä nappeja!! Pääsisit kunnolla nauttimaan odotuksesta.. Ja voi teidän kanssa tuota hammaslääkäripelkoa, eihän se mukavaa ole,mutta kun vaan pyytää tarpeeks puudutusta!

Mama@6, et voi olla tosissas että sulla ei ole oluut reikiä?? What?? Mulla oli 6 vuotiaana 11 ja samaa rataa jatkettu. Mutta kuka käski syödä kilon karkkia aamuin illoin.

Jaksuja kaikille ihanille mammoille, voidaan hyvin!!

DolceVita ja mammanpoika rv 26+6

Vierailija
111/114 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANA AAMU:)) nukuin niiiiin hyvin, ei kuulkaas satu mihinkään!!!! Ei mahaan, ei mihkään... kivut loppu heti kun sain ajan hyvinkäältä;) noo, pääasiahan onkin tuon lapsiveden tsekkaaminen ja vaavin koko. Se h-i-r-v-e-ä-n huono/uupunut olo mut valtaa päivittäin, mutta sen kestää!

Maalaisomena: Mullekkin kuopio tuli kaupunkina jollain lailla tutuksi kun sisko opiskeli siellä muutaman vuoden (savoniassa) joten tuli siellä sitten oltua siskon luona:) Kiva kaupunki! Sulla on muuten ihana tyyli kirjottaa:D Mä tuun aina hyvälle tuulelle kun luen sun kirjotuksia:) Sulla on sellanen "Perusmaalaisjärkimäinen" tapa ajatella ja lähestyä asioita! Tuo perätilajuttu jne... sä et turhia kohnota ja olet sellanen "äitimäinen"... sellanen olo tulee susta, että jos itsellä olisi paha mieli tai jotain tapahtuisi niin sun olkapäätä vasten olisi ihana painaa pää:) Mitäs tykkäsit pakkauksesta? Mä kävin muuten kannssa kalliisti nukutuksessa laittamassa kaluston kuntoon 3 vuotta sitten, ihanaa ja helppoa, mutta kuten totesit, sellaseen ei riitä kukkaro koko ajan:o!

Dolcevita: Kyllä, maailma vetäny muakin aina puoleensa:) Mä kävin aikoinaan peruskoulun 8 ja 9 luokan lontoolaisittain, sain stipendin opiskelemaan tanssia ja siellä tulikin sitten asuttua 3 vuotta. Ja sitten tosiaan exän kanssa asuttiin thaimaassa ja italiassa lasten kanssa. Mua kanssa aika ajoin purasee matkakärpänen ja sillon pitää lähteä:) kyllähän tuolla järvenpäässä tulee käytyä, tarttee käydä kurkkaamassa taidetta:) Mites remppaat lastenhuoneet? ja toivotaan tosiaan, että isäntämies on painellut tosiaan vääriä nappeja ja saisin nauttia odotuksesta nyt loppuajan!

Siellä on tosiaan kylmät ja kuulaat aamut:)) en valita, tätä odotettiin!!! Piha tarttis viikonloppuna laittaa talviteloille.

Ainiin, mäkin olen menossa viikonloppuna katsomaan sen prinsessan, tosi mielenkiintonen leffa, ja mua se koskee aika läheltä, olen ollu kellokoskella itse töissä:)

nyt vois lähteä imuroimaan ja siistimään paikkoja, kulmille taas:)

mami ja eemeli rv 27+5

ps: alkaa taas jännittää, huomenna se vika hampilääkäri:(((

Vierailija
112/114 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuliniin haikean ihanat muistot omalta partiotaipaleelta kun kerroit olleesi PJkurssilla.kaipaan itse takaisin partiotouhuihin.Nyt on poika partiossa mutta mulla ei ole vielä ollut aikaa lähteä taas aktiiviksi...

mukavia hetkiä ja partsikaretkiä :)

Pirre 19+0

Vierailija
113/114 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niiiiin hyvä mieli, vika keikka heitetty hampilääkärille:)) Nyt on helppo hymyillä:))

myös minä olen ollut pikkutyttönä partiossa, ihana harrastus!!!!

mami

Vierailija
114/114 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki alkoi siitä kun kello soi aamulla 6.40- tosin olin herännyt jo ennen kuutta, mutten viitsinyt/ jaksanut nousta. Siitä pirteästi labraan .Ja vastoin ohjeita (tosin en saanut mitään ohjeita koko rasituksesta...) join vähän vettä aamulla kun koko suu oli kuiva kuin sahara. Labrassa meni kivasti se 2h, ei mitenkään paha keikka kumminkaan. Sukastanikin sain kantapään kudottua valmiiksi. Siitä kotiin, esikoinen hereille kevarituntia varten, koiran kanssa lehtilaatikolle, aamupala, esikoisen herättelyä x 100, ulos ovesta taas 10.30, kaupungissa mammuttimarkkinoille siksi ajaksi kun esikoinen oli ajelemassa (2h), kotiin tuomaan kauppatavaroita (jossain välissä soitto koululle, että ohjaavat kuopuksen iltikseen, kun en ihan ole 12.45 hakemassa), kauppatavarat jääkaappiin, pikkuisen tuoremehua ja leipää kitusiin, esikoisen patistus hammaslääkäriin, toiskon hakureissulle (työharjoittelussa eikä täällä yleiset kulkuneuvot liiku), kunnantalolle kopioimaan syysleirilippusia, siinä välissä toisikko sitten karkasikin omille reisuuilleen. Leirilappuset partiomajalle, kuopus kotiin iltiksestä... ja NYT istun hetken. Päivän lehden sain luettua tovi sitten. Joten ruokaa pitäisi kehitellä. Minun piti ostaa eineslihapullia eilisen kastikkeen jatkoksi, mutta unohdin. Tuolla kastikkeessa lilluu 5 orpoa lihapullaa- ehkä käyn vielä paikallisesta hakemassa lihapullia samalla kun vien toisikon palautuspaketin postiin.

Tänään olisi vielä ohjelmassa omenoiden pesua, huomenna olisi aika mehustamolle. Että kyllä kotonakin aika kuluu.

Viimeyönä tuo mahatyypi keikahti selvästi poikittai ntuolla mahassa. Mutta ympäri asti ei vaan mennyt, aamulla hän istuanökötti taas tutussa asennossa. Sikäli vähän harmillista, että esim kuopus (joka muuten taputtelee ja halailee mun mahaa) ei voi tuntea vauvan potkuja mitenkään, eikä mieskään.. Ne potkut kun tuntuu tuolla ihan alamahssa ja selän puolella, ei niitä tunne kukaan muu kuin minä. keksimahalla tuntuu joskus "käsien" räpellystä, ja pehmeitä pukkauksia. Mutta suurin osa, ja ne voimakkaammat liikkeet on kyllä tuolla lantion seudussa.

Hieno ilma.. sain vaan sokerirasituksesta lahjaksi päänsäryn. Ei huvita mennä ulos aurinkoon yhtään.

Andrea 25+6