Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

. : * : . KISSAKULMAN NAISTEN SYYSKUU . : * : .

01.09.2010 |

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmalla mielellä:)

Nukuin sitten 4h unet päivällä ja teki kuulkaas tytöt terää:) Aivan ihana olo oli sen jälkeen... mutta siitä sitten parin h päästä alko taas toi selkä kiukuttelee ja vetää pakaroihin ihan kun sähköisku, iskias ehkä... ja tää närästys, hitto että on ikävä vaiva!!!! ihan sama vaikka vettä vaan joisi niin sekin närästää.

Mami: kiitos kaima:) joo, totta on, että kyllä synnytyksen jälkeen pitäisi pikkusen paremmalla tolalla tuo ruokapuoli olla!! Sitä tosiaan oli vähän sitä ruokaa ja mautonta, hajutonta, oikeen peruspaskasairaalasafkaa:(( ja sitten siellä on kanssa se jääkaappi, mutta sielläkin on pelkästään ruisleipää jonka päälle pelkkä voinappi tai sitten sellasia ihania 3cm paksuja juustosiivuja ja luumumehua ja viiliä:D Sitä viiliä siellä kyllä saisi syödä vaikka kymmenen purkkia päivässä! eli tosiaan, omat eväät mukaan, tai sitten että isäntä tuo aina tullessaan eväitä:) mä pyysin sinne mehukeittoja, tuoremehua, hedelmiä, suklaata (tietysti) ja sitten mun mies toi esim. subwayn patongin tms tullessaan... laitoin mehut ja hedelmät ja sellaset sinne jääkaappiin, oma nimi vaan päälle. Mähän jouduin olemaan tuon tytön kanssa siellä viikon verran, joten olin siellä sitten uudenvuoden aatonkin:D

Dolcevita: anteeksi kun nauran:))) sun tapa kirjottaa tosta ihanasta hurtasta sai mut nauramaan kun näen sieluni silmillä sut juoksemassa siellä koiran perässä ja toinen nauraen karkuun:D Mutta juu, siis aikuisten oikeesti, ei kiva tietenkään. Meidän aikaisempi koira, cockeri, oli oikea karkurikuningatar:) joten tiedän todellakin miltä susta tuntuu!! Meidän koira tuli kaksi kertaa poliisikyydilläkin kotiin, toiselle kertaa oli ollut ensin kiireisellä tehtävällä mukana:D mutta kuten wattu sanoi, hyvä siitä vielä tulee! toinen on vauva vasta...

Meidän pojan vaunut tuli tänään matkahuollosta, ja pitihän ne sitten kasata, ja on kuulkaas komiat:) ai että! mulla ei ole noin hienoja vaunuja vielä ollutkaan, en ole koskaan aikasemmin raaskinut ostaa ihan uutena kun ne on niiiin suolasen hintasia!! Mutta on nätit, ihan mun näköset, olen tosi tosi tosi tyytyväinen. Jos haluatte katsella niin googlatkaa ABC Design bramy luxe, ja väri on ruskea/vaaleansininen.

Tänään kävin (taas) vähän shoppailemassa sellasta jota sieltä pakkauksesta olisi saanut, eli petivaatteita parit kappaleet ja pyyhkeen vauvalle. Mukaan tarttui myös reunapehmuste ja

mulle äitiysfarkut:) ja piti tietysti tytöillekkin jotain ostaa:)

Huomenna meille nyt vihdoin tulee "inarian mies" asentamaan nuo vaatekaapit! Viime viikko ei onnannutkaan kun tuli asentaja kipeäksi. Joten oma kultakin pitää huomenna vapaapäivän (!!!) ja on täällä auttamassa kaappien kasaamisessa.

Jaahas, jos nyt alkas toljottaa netti-TV:tä...

kauniita unia ja oman kullan kuvia tytöt

mami ja veikko 24+3

Vierailija
22/114 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

DolceVitalle voimia koiran kasvatukseen. Voin vain kuvitella sinut silmissäni juoksemass akoiran perässä :D meidän eläkeläishurtta saattaa vieläkin karata neitien perään, mutta koska hän on väsynyt eläkeläinen, päätyy karkureissu yleensä tytön koulukaverin pihaan, ja sieltä he soittavat hakemaan. Koira kun ei jaksa juosta enää kotiin, mutta tietää "kuljetuspalvelun" järjestyvän tuosta yhdestä pihasta. Ei mikään tyhmä koira siis. Perässä en viitsi juosta ;)

Mami@6:lle tsemppiä asunnon etsintään, ja toiselle mamille jaksamista vaivojen kanssa!

Minulla on eka lomanjälkeinen yö menossa, ja mietin kuumeisesti missä menee raja hakea sairaslomaa. Issias kiukuttelee ihan kivasti jo, ja supistelee. Mitä siis ei ole tähän mennessä tehnyt oikeastaan lainkaan. Ihan napakasti tuntuvatkin mokomat, johtuu varmaan tuosta selkäkivusta. Vanha raskausvaiva, närästys; on sekin palannut. Viimeyö meni valvoessa, enkä päivälläkään saanut nukuttua kuin hetken. Onneks imies toi Rennietä apteekista ennen kin lähdin töihin, olen saanut sentään syötyä ja olo on ihan kohtalainen nyt, ainakin pystyasennossa.

Äitiyslomaa laskeskelin tässä yön pimeinä tunteina; itseasiassa se alkaisi jo 29.11. Ja sitä ennen olin ajatellut pitää loput 2 vk vuosilomaa pois. Paitsi että näyttää etten sinne asti pääse muutenkaan. Olisiko viisaampi ajoittaa ne lomat tuohon syyslomaan?? Mutta järkytyksekseni huomasin, että vanhempainvapaat loppuisivat jo marraskuussa. Eihän niin pientä voi hoitoon viedä?? Edellinen äitiysloma minulla oli Ruotsissa, ja isoista olen ollut joko opiskelija tai työtön sen ekan vuoden muutenkin. Ruotsissa sai vanhempainvapaan jaksottaa eri tavalla, käytännössä tuo nykyinen kuopus oli siis minun kanssani kotona 13kk:n ikään (ihan maksetuilla vanhempainpäivärahoilla) ja mies jatoi siitä 8 kk eteenpäin, Suomeen muuttoon asti. Kotihoidontukijärjestelmää ei tuolla tunneta, mutta kyllä pitkä vanempainvapaa oli silti parempi. Nyt täytyy oikeasti alkaa miettimään miten saan pidettyä itseni kotona edes muutaman kuukauden pidempään.

Täti soitteli, että meidän vaunut ja matkarattaat ovat saapuneet heidän eteiseensä. Ovat kuulemma hyvän oloiset. Hyvä niin :) Rahallinen sijoitus ei ollut kummoinen, mutta toivon silti että sillä saisi toimivaa :) Nyt pitäis ivaan keksiä miten saan nuo kotiin.. täti kyllä meinasi että hän tässä syksyllä ajelee vielä meille päin, joten ehkä kulkeutuvat hänen mukanaan?

Äh, ja työt jatkukoot. Soitto työterveyshuoltoon on vakaassa harkinnassa huomispäivän ohjelmalistalla.

Andrea 22+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/114 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin illalla vielä kirjotella, mut yhteydet takkus niin pahasti niin en viitsiny ees yrittää.

Eilen kokkailun jälkeen söin, oli seki varmaan näky ku välillä oksetti ja sen jälkeen mitäs muutakaan ku nukkumaan, voi pöh en tykkää!!! Kaikki muut lähti raksalle, paitsi mä kissoineni. Menin kyllä perässä mut ne oli jo tulossa pois. Mua vaan niiin ärsyttää ku pitää päivällä nukkua, olisin halunnu mennä sinne siivoileen ja illalla ei sit uni tullu ku muut meni nukkumaan. Tänään en kyl kaadu sänkyyn vaan meen ulos ja aikasin vaa sit yöunille, katotaan kuin käy :)

Mukavaa kun täältä löyty toinenki jouluhöperö, mä oon lähipiirissäni aikalailla ainoo, muut vain hymähtelee mulle.

Harmi ku sulla mamiof on niin vaivoja nytte ja samoin Andrealla issias vaivoja, ei muutakun saikulle ja lepäileen!

Mä oon kans tuota pakettia miettinyt, mikä ihmeen idea siinä on et ei voi olla kertiksiä, ei tuttipulloo ja mitä muuta sieltä puuttuu? Jos se ny on niin ekologista ku vain kestoja ja imetys kunniaan niin miks pakkauksen kotimaisuudestakin on pitäny niin rutkasti tinkiä???

Mä oon joka lapselle säästänyt muutaman ns. muistovaatteen ja pakkauksestakin on yks asu ja makuupussi, toki noita löytyy kirppariltaki jos vain ostais noi kaks asiaa ja rahalla sit muuta.

Vaatteita mulla on jo aikamoinen kasa ja ihan niitä vastasyntyneen kokoa lähes kaikki.

Onnittelut mami@ asuntokaupoista! Vai Järvenpäästä meette kattoon, mun isä perheineen asuu sielä :) Itekin asuin joskus jonku aikaa mut halusin takas pohjanmaalle, täälä on sukulaiset ja vanhat kaveritki. Toivottavasti saatte sen talon jota meette kattoon niin pääsette muuttopuuhiin. Koska teillä alkaa raksalla tapahtua?

Hienot oli mamiofin vaunut ja ihana väri!

Nyt aamupalan laittoon.

wattu 14+2

Vierailija
24/114 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että muillakin on ollut yömenoja.. Mulla veti suonta jaloista viime yönä, sit oli ihan sikakuuma, kun mies "hieman" lämmitti uunia, kurkku rutikuiva, nenä tukossa ja pissitti. Mies nukkui pyjamassa kahen täkin alla!!!

Voihan koirat :D Miun tipsu, kuoli reilu 7v sit, oli kans mainio tapaus karatessaan, mutta onneksi vikat vuodet asuttiin kerrostalossa.. Ja meillä ollut ajokoira-rotwailer-pystykorva karkasi kerran koko -28 pakkasyöksi ja haukkui vasta klo 6 ovella. Pelto oli täynnä koiran ja pupun jälkiä. Minua kyrsii naapurin kissa. En siis muutenkaan ole mikään catwoman.. Mutta, tämä kisurouva on päättänyt nukkua yönsä meidän autotallissa ja siellä rattaissa! Päivälläkin lompsii muina kissoina sinne. Taisi loukkaantua, kun perhe hankki kissanpennun, mutta tulee meille kalliiksi, kun pitää kai lähteä ovikaupoille.

Ja joulu.. Olen sanaton :) Odotan jo Lumiukkoa telkkarista, enkä haluaisi katsoa sitä sairaalassa!

Olikohan mulla oikeestikin asiaa, en muista. Pinnasängystä, taidan ostaa Lastentarvikkeesta uuden, kun semmonen ihan perusperus maksaa 69e. Kaveriperhe pyrki kauppaamaan mulle purtua vanhaa sänkyä hintaan 50e, joten kai mie sen uuden hankin. Toinen kaveri antaisi taas heidän lainaan, vanha ja nätti sänky, mutta pelottaa, et meijän ipanat hajottas sen kiipeillessään vauvaa kurkkimaan. Mies kun suunnittelee jo kuudetta lasta, että siinä mielessä uusikaan ei mitään haittais :D

Ananasmehu 25+1

Niin juu ja pelkopoli on ensi ma 13.pv. Sanoin miehelle, et hän saa hankkii lapsenhoitajan, jos taas sopii jotain päällekkäin :/ Grrr..

Vierailija
25/114 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi aamu ja uusi aurinkoinen mieli!

Olipas kiva tyrkätä eilen kaikki raivo teidän niskoille ja johan helpotti. Mun sisko on aika pätevä koirien kanssa, ja laitetaankin yksi metodi työn alle,perustuu ehdottoman johtajuuden saamiseen, eli koira ei missään välissä kyseenalaista johtajaa. Katotaan kuis käy..

Andrealle, Watulle ja Mamiof@4 jaksuja huonoihin vointeihin, eikun saikkua peliin jos siltä tuntuu. Helppohan mun kun olen elämäni kunnossa, mulla ei kerta kaikkiaan ole mitään vaivoja..kop kop!

Mä olen kahden vaiheilla vaunujen kanssa, joko Orat tai Briot. Melkeenpä ora taiga tai Jovi air kiinnostas eniten. Kohtahan nuo 2010 mallit myydään uusien alta ja vois tulla hyvät alet!

Ens viikolla sokerirasitus ja seuraavalla eka neuvolalääkäri, aikas myöhään..

Hyvinkään pöperöistä,joo kauheita on, minä kyllä saankin sektion jälkeen pari päivää vaan vellejä, niitä fazerin sinisiä menee sitten muutama per päivä..

Tuo äitiyspakkauksen alasajo kuulostaa pahalta, mutta kai mä sen otan, sen tulo saa tajuamaan että taloon tulee vauva, jos ei muuten mene jakeluun. Meillä ei ole kukaan syönyt tuttia tai pulloa, kauheita tissirottia joka iikka..apuva osaisikohan sitä tietoisesti tämän mammanpojan totuttaa toisin. Ei imettäs niin lapsentahtisesti. Olen tosiaankin imettänyt 5 vuotta. Mutta mutta, mun pitäs maalata ja täällä mä netissä pörrään...hyi minua!

Voikeee!

DolceVita ja mammanpoika rv 23+5

Vierailija
26/114 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin aamulla sinne työterveyshuoltoon. Hoitajan kanssa sain jutella, kylläkuulemma vieä pitäisi jaksaa kun viikkoja on niin vähän. Ja yleensä yötyö jätetään ekana pois kun raskaus alkaa tuntumaan raskaalta. Koitin sanoa etei meillä kotitilanne salli sitä, mut tarvitaan aamuisin laittmaan lapsia kouluun. Pitäisi kuulemma pyytää joku muu hoitamaan lapset kotiin, ja kyll ätää tth:kin on vuorotyötä tehnyt, ja tietää mitä ne aamut joskus on. Jaa-a, hälle ei vissiin noita ongelmanuoria ole siunautunut?

Mutta ongelma jaksamisen kanssa on tuo sampuran selkä, ei se itse valvominen. Suostui sitten antamaan mulle lääkäriajan, huomiseksi. Katsotaan nyt mitä se sitten tuo tullessaan, tuoko mitään? Omalle gynelle koitin kanssa saada aikaa, noita supistuksia on nyt tullut viimeyöstä aika tiuhaa kutenkin, ja ajattelin että ehkä se puoli pitäisi katsoa jossain vaiheessa myös. Eka aika on vasta 1.10. En vielä sitä sitten varannut, katselen mitä tuo tt-lääkäri huomenna sanoo, ja mietin sitten sitä gyne/ tai (pitkin hampain) neuvolalääkäriasiaa.

Osittaista hoitovapaatakin mietin, mutta siitä ei ilmeisesti ole apua tähän hätään, se olisi pitänyt anoa ajat sitten. Minä pöhkö kun luulin pystyväni olemaan töissä ihan normisti tuonne vuosilomaan ja äitiyslomaan asti. Alkuraskaus kun meni niin loistavasti.

No valitukseksi meni taas. Ja sen tt-hoitajan kanssa juttelun jälkeen tuli kyllä sellainen olo, että tässä nyt vaan pitäisi jaksaa. Työpinnari olen, kun mieluummin en täällä olisi noita nostelemassa ja kääntelemässä.

Andrea 22+4

27/114 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussutan mumun tuomia tuliaiskarkkeja vaan menemään, oikein tervellinen iltapala ollu tässä parina päivänä;)

Kurjaa andrea, jos vaan pakolla jaksettava vaikka vaivoja on:/ Ei siitäkän kyllä mitään tuu, jos kovin selkä ränkkää ja supistelee! Pakkohan niiden ois saikkua saikun perään vaan sit antaa!

Ite vaikka on kotona, niin tämänkin päivän päätteeks mahaa kivistelly ikävästi. Hulina päivä ja hermoilua poikien kanssa,kun ei mitään meinata uskoa ja riehuttais vaan (iltaa kohden nimenomaan). Asunto asiatkin ressaa ja pyörii kokoajan päässä. Nyt onneks se järvenpään ok talo meille varattuna:) Rauhallinen kiva alue n. 2km keskustasta. Harmi vaan, että kyllä nyt meidän 1lk ja 3lk joutuvat lähikouluun vaihtamaan vuodeksi,ei tulisi mitään, että kuskataan niitä yli 10km päähän joka päivä, varsinkin kun lukkarit niillä ihan eri aikoihin:/ Eli toivottavasti ei tuu liian rankaks niille vaihto. 7lk haluaa bussilla ite kulkea n. 20km koulumatkan ja 6lk. kulkee bussilla myös sen 10km matkan. Vähän itteä harmittaaa muksujen puolesta kyllä, ne ei tunnu ite olevan moksiskaan, ainakaan vielä..

Pääasia, että katto on sitten pään päällä, lähempää ei mitään löytynyt.

Pitäis alkaa pakkailemaan sitte vaan.

Pakkauksesta äkkiä vielä,otan sen nyt varmaan sit kuiteski. Tarttis toppapuku vaunuiluun+töppöset ja hattu hommata, sit tarviin pakkauslaatikkoa ja patjaa alkun pinnikseen kun se niin iso muuten, sit pitäis harsoja,harja, kynsisakset hommata ja kiva saada uus makuupussi aina vauvalle,et oikein lämmin ja paksu vielä. Laskin, et noihin menis n. 100e (puku, töppöset,hattu, makuupussi, harja,sakset, harsot) ni ei sillä 40e paljon mitään hankkis enää ja tosiaan kun laatikon ja patjan tartten kans:)Eli pakkaus sit kuiteskin, vaikka pikkuvaatetta muuten onkin jo tarpeeks hamstrattuna;)

Nyt koisimaan,

mami@6 kera neidin 22+2

28/114 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks korostus mamiof4 väärinymmärrysten välttämiseksi, ettei missään nimessä ollut tarkoitus arvostella mitenkään! Kaikki tallatkoon tyylillään, minä olen vaan yleensä "antisukupuolistinen", mutta en mitenkään halunnut osoitella. Kun on kuullut kaikenlaisia ei leikillään -törppöyksiä matkan varrella, tulee aina "kiehustus", mm. seitsemän lapsen (6 tyttöä ja poika) äiti aivan pokkana: Siis todellakaan noita kakaroita ei olis tehtailtu tällaista määrää, jos tuo poika vaan olis tullu aiemmin... tai isä kolmannen tyttären syntymän johdosta onnittelijoille tokaisi: Tässä ei ole kyllä enää mitään onnittelemista... No mutta se siitä! Minä ainakin itkua puhalsin teidän onnestanne silloin ja onnellinen olen edelleen puolestanne :) Onnea päikkäreille, ihanille uusille vaunuille ja vaatekaapeille (kateellisena kaikista kolmesta huom!).

Pakkauksesta tulikin mainittua, että otan sen nyt kaikesta huolimatta, kun vaan joku viisas tulis nuo laput täyttämään...

Sairaalaruoasta oli myös juteltu. Tosi tyytyväinen olen aina ollut Jyväskylän sapuskoihin, mutta viime "visiitillä" oli totaali järkytys ettei pajala-puuroa enää saanut! Oikein odotin sitä, kun se on niiiiin hyvää ja auttaa ihan uskomattomalla tavalla mahan toimintaan ja sitten ekana aamuna melkein itku pääs, kun sanoivat ettei sitä ole hetkeen ollut :( Ei ole kyllä milloinkaan tullut tuotatettua mitään eväitä sairaalaan, paitsi pillimehua esikoisen aikaan, saa nyt nähdä, mitä KYS tuo tullessaan... Saa nyt sit sapuskaakin jännittää, kun muutenkin vähän jänskättää sairaalan vaihtuminen :) Ruokahalu varmasti seuraa mukana, mulla tahtoo imetysaikana olla ongelmia painon nousun kanssa (silloinkin!), joten ei liian hyvää tarviis ruokien olla laitoksellakaan :)

Täällä myös yksi joulumaanikko kelkassa! Olen tosiaan yks vuosi laittanut joulua 3 vrk putkeen, mutta oli se sitten sen arvoistakin! Haluan vaan sen tunnelman tupaan ja paljon hyvää syötävää ja juotavaa, kynttilöitä ja kultanauhaa... Joululaulut melkein itkettää ihanuudessaan ja kaikki aaton lastenohjelmat on niin huippuja, "Lumiukko" ihan ykkösten joukossa! Itse toivon ettei kehenkään lapsista tarttuis ihan näin "ehdoton" jouluisuus vaan oppisivat relaamaankin sen kanssa :) Kun tuo edellinen joulukuinen syntyi kohta kuusi vuotta sitten, oli mies komennuksella ulkomailla, joten oli hyvin aikaa laittaa kaikki valmiiksi ajoissa. Kun tuli kotiin marras-joulukuun vaihteessa, olin riehunut kaiken niin, että saatiin aika rennosti olla ja odottaa joulua ja vauvaa, joka saapui 2 viikkoa ennen pukkia :) Saa nähdä miten tänä vuonna, viime joulu oltiin ekaa kertaa ihan omalla porukalla ja onpa takana yksi hotellijoulukin, joka oli oikeasti tosi mukava ja rentouttava kokemus :)

Andrea: Minäkin olen sitten nytkäyttänyt liikkeelle "taistelun" tuon 8-vuotiaan poikani puolesta. Hänellä on todettu laaja-alainen kehitysviivästymä, jota sitten lievennettiin ja nyt ollaan ihan omillamme, ei tarapioita, eikä mitään. Syksy on lähtenyt tosi takkuillen käyntiin. Läksyjen kanssa on hankaluuksia ja tunne-elämän laahaaminen näkyy entistä selvemmin. Välillä tekis mieli laittaa haiseva postilähetys pojan edelliselle lääkärille, joka tympeänä totesi, että hän voisi tehdä as-diagnoosin, mutta ei tee sitä, koska se leimaa lasta liikaa! Ja p-marjat! Sillä diagnoosilla saisi ainakin apua tähän tilanteeseen, ja ennen kaikkea tuon lapsen ahdistusta hälvenemään. En todellakaan aio jäädä odottamaan, että kahden vuoden aikana tehty työ valuu hukkaan ja kohta ollaan taas lähtöpisteessä, vaan lähdin nyt uudestaan tarpomaan tietä, josko saisimme jonkun PÄTEVÄN ihmisen lasta arvioimaan, ja mahdollisesti jonkinlaiset tukitoimet käyntiin.

DolceVitalle lohtuhalaus! Tiedän tunteen, kun talossa on pikkuinen piski, joka riipii viimeisetkin voiman- ja järjenrippeet... Meidän koiruli ei yllättävää kyllä karkaile ollenkaan, vaikka tosi paljon viettää aikaa tuossa pihassa vapaana. Eipä tässä nyt kauheasti ole mitään ihan välittömässä läheisyydessäkään, mutta muuten on kyllä koiruudet mielessä koko ajan. Virtaa on ihan liikaa minun aivoille juuri nyt, ja tosiaan minun harteillahan tuo pitkälti täällä on. Kaikkia tavaroita kuskaa ja yrittää järsiä, "hämpsii" hampaillaan lapsia ja "riehakoi" pitkin päivää, iltaa ja yötäkin! Viime viikonloppuna meinas tosiaan palaa käpy, kun pomppi vähän väliä tuolla sorsatarhassa, raahas yhden linnunkin sieltä pihaan (onneks ei kuollu se tipu!)ja uhkasin jo tosiaan kääntää niskat nurin koko hurtalta! Isäntä asenti nyt sitten paimenen tarhan ympäri, niin johan lakkas kiusaamasta lintuja, kun kävi parit tällit hakemassa nenäänsä sieltä!

Mami@6: onnea uuteen väliaikakotiin! Toivottavasti pian alkaa oman uuden kodin pystytys, niin se aikakin varmaan menee nopeammin.

Nyt on pakko kyllä lopetella, kun alkaa aivot lyödä ihan tyhjää... Otsikko kertokoon olotilan, ei tää ...tanan lenssu tai mikä sikalunssa lieneekään lähe mihinkään. Reilu kuukausi menny, pullollinen yskänlääkettä juotu ja olen aivan loppu! Voimia ei ole mihinkään, olen tänäänkin laittanut astianpesu- ja pyykkikoneen pyörimään, mutta siihen se on jäänytkin. Istun nytkin, huomio, yöpaita päällä tässä koneella parhaan ystäväni nenäliinapaketin kanssa ja kiittelen Saarioisten äitejä erinomaisesta ateriapalveluista... Ite söin tänään maksalaatikkoa, et jos vähän voimistais, mutta ei. Se onkin ollut koko päivän ainoa ateria, kun on niin tajuttoman huono olo, ettei tosikaan, hikoiluttaa. Yö oli (taas) ihan helvettiä! Jos ei muuten herätä, ku on ihan tukossa tai yskittää tai pitää lähtee vessaan, niin toi piski haukottelee, rapistelee tai käpyttelee täällä kämpässä, ja minä onneton herään siihenkin! Sit on pakko nousta kattomaan mitä pahojaan se seuraavaks tekee... No onneks ajattelevainen puoliso teki lyhemmän päivän liikkeellä...vain mennäkseen illaks jonkun tutuntutun luokse sähkötöihin!!! Nyt pois, ei jaksa. Sori valitus :/

-mätä omena ja Yllis 26+3-

29/114 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andrea, olipas se nuiva hoitaja, selväähän se et jos selkä vaivaa ei nostelut ym hyvää tee pahemmaks vaan menee. Toivotaan et lääkäri sairaslomaa nyt antas kuitenki.

Ompulle myös parane pian toivotus!

Sairaalaruoka oli yks aihe, ihan sontaa tuola Seinäjoella, prenalla ollessa ei millään oo meinannu mennä alas mut kummasti sit synnytyksen jälkeen lähes kaikki tullu syötyä ku nälkä niin kova, paitsi se jauhomuusi yäk! Synnytyssalissa saatavat leivät on kans maistunu jotenki tositosi hyvälle :D

Omia eväitä ei oo ollu ku pillimehut ja karkkia on mies tuonu.

Eilinen meniki hyvin, ei ees ollu huono olo ja siivoilin raksalla ilman päikkäreitä mut silti oli vaikee saada unenpäästä kii en kuitenkaa noussu ylös ja tuli se uniki sitte. Tää päivä myös ilman päikkäreitä mut huono olo on ollu, en kauaa jaksanu siivoilla tuola ja sopivasti saiki luistaa kakkavaipan vaihtoon ja iltapalojen laittoon. Mies sinne jäi ahertaan eristeiden kanssa koirat seuranaan.

Todella viittävaille valmis talo ollutki, ilmanvaihtoputketki pitää ite eristää...

Huomenna olis se lääkäri+ultra, mies ei pääse mukaan ja oikeestaan hyvä niin, hermoilisin vain koko aamupäivän sille ku jännitän kuitenki ite huomenna niin lujaa.

Eilen juteltiin mun synnytyksistäni miehen kaa, eipä se tunnu niistä paljookaan muistavan ei edes mitä eroja niissä oli :D

Meillä toivoo kaikki tyttöä joten mä aattelin olla sit erilainen ja toivon vaikka poikaa ;)

Yhtään ei ole oloja et kumpi vois olla, niin erilaisia ollu kaikki mun raskaudet. Viimeks aattelin et tyttö mut rakenneultraan mennessä oli olo kääntynyt poika oloon ja poika sanottiin olevan niinku oliki. Kolmonen sanottiin pojaksi jo np ultrassa! Ekasta en menny ku rakenneultraan eikä kerrottu kumpi on, jotenki vaan tiesin et poika ja tytön kohalla sain varmistuksen muutamaa päivää ennen synnytystä et tyttö on.

Tiän ainaki et lähipiirissä tulee voivotteluja jos on "TAAS" poika. Mut mulle kelpaa kyllä kumpi vain, niin miehellekin vaikka tyttöö sano toivovansa ku asiaa tivasin, tänki vois aatella silleen et toinen sanoo ensi et no sama se kumpi ja minä sanon et eiku sano ny vaa nii sano sit tyttö ;)

Onko teillä muuten mitään kummallisia ruokahimoja?

Mulla ei, liian montaa tekis mieli ja syön mitä kykenen, se vaan et valmiiks tehty ruoka laskis paremmin ku ite tehty tää on toistunu joka raskaudessa, tiä sit mikä siinäki on?

Pahoinvoinnista huolimatta on tullu mässäiltyä eikä sais mutta..ravintoloissa söisin vaikka joka päivä ja jos pääsen valmiiseen pöytään niin harmittaa aina kun tekis mieli syödä enempi mut ei kykenekkään. Oma ruoka tökkii jo parin haarukallisen jälkeen.

Jääkaappikylmät apelsiinit on ollu aika pop ne helpottaa oloa.

Maha on valtava viikkoihin nähden, tokasta lähtien kasvutyyli ollu sama alkuun kasvaa silmissä ja loppua kohen ei enää juurikaan. Toki mulla on noi pojat olleetki kaikki yli 4kg ja noi pikkupojat vielä 54cm pitkiäki ja ylhäällä olla möllöttäneet et siinä on ollu vauvaa ihan kurkussa saakka :D no eipä oo tarvinnu vaappua.

Tulipas tässä joristua ja niiiin fiksuja ;)

wattu

Vierailija
30/114 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilinen päivä meni sängyssä... tosi hirveä hedari koko päivän... 4 panadolia vasta alko toimimaan niin että kovin kipu lähti:( ihan hirveä olo oli... mulla jumahti niskat jostain syystä, taitaa olla siitä...

omenaiseni: Nou hard fiilings:) ja ihan samaa mieltä olen minäkin. Mulle kanssa sanottiin ihan pokkana kun 4. oli tyttö kanssa, että "voi itku, voit lopettaa lasten teon, kun ei sitä poikaa tule" joillekkin sitten sanoinkin, mm. omalle äidille, että tyttöä mä vaan aina toivonkin:) Mutta ei se mun mielestä ole "kiellettyä" toivoa jompaa kumpaa, vaikka sanomattakin selvää että tervettä lasta jokainen toivoo... mä olen aina toivonut tyttöä, kuten tiedätte, että tästäkin "salaa" toivoin tyttöä, vaan kun poika on luvattu, oli se aivan ihana uutinen:)) Koita parantua!!

Wattu: Tänään on jännä päivä sulla:) tuleppas heti kertoilemaan mitä sanoivat? mulla ei kanssa ole ollut mitään erityisiä himoja, kaikkea vaan ja koko ajan!! mutta ihan sama kuin sulla, jos toinen tekee, niin "tavallinenkin" ruoka maistuu ihanalta:)

Andrea: olipas tökerö ämmä terkkarina:((( eihän nyt noin voi suhtautua!!! ihme touhua!!! ei sun tartte jaksaa jos ei pysty, oma ja lapsen terveys menee edelle, ilman muuta! Tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, että siellä ne työt odottaa... ja varsinkin tollanen osasto jossa joudut nostelee ja kääntelee... mä jäin äitiyslomalle tosta nuorimmasta psykiatriselta jossa ei periaatteessa nostamisia ollu, mutta painimaan välillä joutu:) Mutta niihin tilanteisiin en onneksi raskaana joutunu. Ja yötyötä jaksoinkin tehdä sitten vkolle 30 asti ja jäin äitiyslomalle kokonaan 37.

Miten muuten teillä on nuo saman perheen tyttöjen ja poikien kokoerot menny? Onko pojat järjestään isompia ollu? vai riippuko millä vkoilla syntyi?

Nyt on meillä ihanat vaatekaapit:) tuli vihoviimein valmiiksi kämppä!

ainiin, mami, me muutettiin järvenpäästä tänne tuusulaan, jäke on kiva paikka:) mihin päin muutatte? me asuttiin kyrölässä ja keskustassa.

nyt meen laittaa kissojen paskalootat kuntoon ja käyn mahani viereen maate!!

ps: saikku on tehny hyvää:) mulla on nuo yöt jo ihan hanurista, pyörin 03.00 asti ennenkun saan nukahdettua. Mikään asento ei ole enää hyvä kun ei mahalleen pääse, ja tää pojan odotus on siitäkin erilainen että mun maha on "pelkkää vauvaa" siis etten voi yhtään enää kääntyä vähänkään niin että maha osuu patjaan, kun se sattuu! maha on sellanen pinkeän kova koko ajan:( sitten se pissatus ja närästys siihen ni avot!

mami ja "eemeli" 24+6

Vierailija
31/114 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen lääkäri oli kiva :) Sairaslomaa heti 20.9. asti, silloin mulla on neuvola. Mutta jatkosta en sitten tiedä, omalle gynelle en saanut aikaa ennen kuin 5.10.. Edelleenkään en sille nla-lääkärille oikein menisi. Mutta katsotaan nyt sitten.. jos saisin tt-lääkärin kirjoittamaan tuonne 5.10 asti, ja gyne voisi sitten katsoa jatkot. Tai jotain.

Levon kannalta ainakin otin eilisen, ja sama tahti jatkuu tänään. Uusia vaivoja on se, että istuminenkin on aika tuskaista, ja supistelee nyt ihan mukavasti muutnekin. Alkoivat tuossa ekana työyönä, ja luulin että himmaisi kun ei töissä tarvitse rehkiä. Himmasihan nuo hiukan, mutta istuessa tuntuu pahiten ja eniten edelleen. Joko valitin että närästyskin on palannut? Mutta onneksi Rennie auttaa ihan hyvin.

Vähän nyt siinä mielessä harmittaa, että ihan elin kuvitelmassa että tuonne marraskuulle olisin töissä ollut. Mutta ei kai tälle mitään voi. Oh soitteli tuossa hetki sitten ,ja sovittiin että suosiosta siirtää mun yövuorot ainakin muualle, päivävuoroja on helpompi sijaistaa tarvittaessa. Noita papruja pitäisi sitten viedä töihin ensiviikolla, koitan neuvolasta saada sen raskaustodistuksen siihen mennessä ,niin saan kaikki jätettyä samalla.

Menipäs tämä valitukseksi, taidan siirtyä takaisin sohvalle..

Andrea 22+6

32/114 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin vain sanoon et hieno juttu et sait sairaslomaa! Mä oli tyttöä odottaessani saikulla viikoilta 13-14 äitiysloman alkuun saakka, oli supistuksia ja kipuja. Makoilu ei ollu kauaa hyväks, istuminen ei eikä sit taas liika kävelykään, ihanaa aikaa...mut niin vaan kaikista supistuksista ja kivuista huolimatta neiti syntyi käynnistettynä 41+5!

Poikien odotukset paljon helpompia, ellei nuorimman aikaan pahoinvointia viikoille 30 lasketa.

Mamiof, mäki oon asunut Kyrölässä ja keskustassa :) se lääkäriaika on 12.30

wattu taas

33/114 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli kanssa tulla heti pälisemään, jos ei kerkeis ihan älyttömästi ketju repeemään.

Andrealle tosi hyvä juttu tuo saikku sun tapauksessa! Ihan älytöntä veivaamista joskus toi, kai sitä nyt vallankin jo useamman lapsen tehneenä vähän itsekin omasta jaksamisestaan tietää. Mä jäin kolmoselta kanssa viikolla 18 pois töistä ja edelliseltä viikolla 23. Nyt tuntuis, että vauvan puolesta voisin olla töissä vieläkin, mutta mun ns.leipätyö on kyllä fyysisesti sen verran raskasta, että saattais noutaja tulla hyvinkin muutaman päivän jälkeen :) Tossa kaupalla oon kyllä ihan hyvin jaksanu ne muutamat päivät ku oon ollu.

Watulle on kassillinen lämpimiä ja mukavia ajatuksia :) Tule tosiaan sitten kertomaan uutisia, kun pääset kotiin. Ainakin yhden kynnen joutuu varmaan nyrhimään hyvän asian puolesta, vaikka virallisesti siitä tavasta on jo päässyt eroon ;)

Ruokahimoja ei ole nyt kyllä ollut. Esikoisesta söin lakuja ja mandariineja ja omppukiisseliä! Muuten tuntuu, että tytöiltä on tehnyt makeaa enemmän mieli kuin pojilta puolestaan suolaista. Niin ja petipuuhat ja niihin liittyvät unet on tytöiltä olleet hyvin pinnalla! Isäntäkin totes tossa taannoin, että oli kuulemma tyttöä ounastellut mun "aktiivisuudesta" päätellen...

Mamiof4 ihanalta kuulostaakin ne uudet kaapit! Munkin pitäis ton nuorimman vaatteet siirtää pois tuosta "vauvanvaatekaapista" ja tuoda esikoiselle tuolta se "uus" kaappi (huutonetistä 30 euroa...), mut nyt ei vaan pysty! Mun kunto on ihan nollassa, tänä aamuna tuli sitten oksennuskin (sori), kun eka yskitti ja sit tuli ihan järkky olo. Soitin sit sinne oh:lle ja kehtas kysyä, että olenko kokeillu höyryhengitystä... Anto kyllä ihan kiltisti lääkäriajan huomisaamuks, kun katto, et oon 16.8 käyny siellä, ja jo sillon mulla oli ollu tää tauti kolmatta viikkoa! Alan varmaan huomenna itkemään siellä, niin väsyny olen tähän. Supistelutkin on alkaneet, mikä nyt ei sinänsä näillä viikoilla ole uutinen, mutta takuulla jatkuva röhiminen ja valvominen edesauttaa tilannetta. Mutta se taas siitä.

Meillä ei nuo pojat ole todellakaan olleet isoja, vaan lasten painot on lisääntyneet loppupäätä kohden. Esikoispoika syntyi rv 38+4 (krapulainen lääkäri vahingossa käynnisti :D ) 2860g/48cm; kakkonen, poika, rv 40+0 (taas sisätutkimuksesta) 3440g/49cm; kolmostyttö rv 40+3 (jälleen sisätutkimuksella) 3680g/50cm ja nyt nelostyttö (aivan "itse", perätilasta) rv 39+6 3990g/48cm. Pieni toive elää, että tämä vitonen syntyisi nätisti sitten hätisteltynä rv 38+ jotain ja painais sen max 3,5 kg... Anteeks, mutta mä en haluais sellasta neljä ja puol' kilosta mammutinpoikasta vaan pienen vauvan :)

Jaahas, pieni neiti alkaa olla unta vaille, jos yrittäis jaksaa orientoitua, sais hetken ehkä henkästä itekkin... Palaillaan!

-omppu ja Yllerö 26+4, vai mitä se oli-

34/114 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haipakkaa pitänyt nyt pari päivää. Meillä rakennuttaja osoittautu viimemetreillä ihan täys kusipääksi ja selviteltiin taustoja, niin on melkonen huijari! Kiva nyt kiireessä etsiä uutta rakennusfirmaa ja niin, ettei kustannukset kamalasti nousis!:/ Eilen olin ihan rikki tilanteesta, mutta nyt näyttää taas paremmalta. Ei meinaan halua muuttaa väliakas asuntoon, jos aikatauluja uudelle ei selvillä ym. Ei haluta kauaa pienessä talossa asua kuitenkaan.

Muutetaan näillä näkymin Järvenpään Kaakkolaan, ihan vanhankylänniemen lähelle. Rauhallinen ok-talo alue ja 2km prismalle ym:) Harmittaa vaan, kun 2 pienintä koululaista joutuu sitä koulua vaihtamaan. Voihan se olla ihan kivaakin heidän mielestään,jos uusia kaverita löytyy sitten läheltä. Vuosi on kuitenki pitkä aika kuskata vanhaan kouluun. Muuten kyllä ihan tykkään iteki Järvenpäähän muuttaa, hyvät palvelut, puistot ym. lähellä ja mun äitikin asuu miehensä kans siellä, kuten mun 2 serkkua lapsineen ja mun setä;) Tuttu paikka, kun nytkin siellä monta kertaa viikossa asioidaan:)

Watun ultra kuulumisia jälleen täällä ootellaan:)

Tuuhan pian kertomaan.

Jaksuja sairastaville! Inhottava tää flunssa aika taas. Just oli meilläkin muksuilla yks räkä tauti ja uutta pukkaa:/

Ihanaa, viikonloppu se taas lähestyy:)

Menee aika niin nopeesti kaiken kämppä häsellyksen ym. keskellä! Tän kk lopussa muutto, sit lokakk meneeki uutta laitellessa ja sen jälkeen saaki alkaa joulua valmistelemaan, minäkin oon jouluhullu, mutta osaan höllätäkin, en siis ressaa siitä kummemmin;)

Mukavaa loppuviikkoa!:)

mami@6 rv 22+3

35/114 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ultrasi ja sanoi että KAIKKI KUNNOSSA!!! Voi huokaus sentään kun putos iso kivi sydämmeltä!

Kokoa ei alkanu mittaileen laskettuna aikana on vaan nyt pidettävä sitä 14.3, sanoi et itepä tiedät paremmin ku kone mutta ku ne sielä sairaalassa sen laitto niin sen mukaan on mentävä, no se on yks hailee nytte onko se la 6 vai 14pv kerta kaikki ok :)

Sukupuoltakaan en kyselly et näkyiskö tuntu seki jotenki niin merkityksettömältä, kysytään sit rakenneultrassa.

Muutenki oli mulla kaikki ok, painoki tippunu parikiloa.

Voi tuska mami@ noita raksa ym miehiä!! Meillä kaivinkoneurakoitsija osoittautui kusipääksi ku olis pitäny hommiin alkaa, kaks viikkoa timpurien tuloon ja tää tekee oharit, kyllä vitutti mut saatiin onneks toiset miehet ja aikataulu piti ku ne teki pitkää päivää.

Täytyy alkaa siivoileen kuhan muu porukka tosta lähtee alta pois raksahommiin.

wattu ja laitetaan nyt ne viralliset viikotki eli 13+3

Vierailija
36/114 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi onnea onnea ja iiiiso HALI ystäväni:))) ihania uutisia!!!! mikä sillä on väliä, rinssi tai rinsessa, kunhan kaikki on hyvin!!!!!

mami kaima: Kaakkola on ihan parasta seutua järvenpäässä, koulukin on TOSI kiva jota kaakkolan lapset käy:) kyllä se siitä hyvin suttaantuu, lapset on niin sopeutuvaisia!

Minä tyttö se kävin taas vähän kaupoilla, syksyn tunnelmiin ostin vähän kanervia, kynttilöitä, lyhtyjä ja koristekurpitsoja:)

"eemelin mami" ja samat viikot, vaan huomennapa paukkuu taas:o!

Vierailija
37/114 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Wattu olet asunut järvenpäässä? missä päin kyrölää? me asuttiin tanharissa ja sitten mannilantiellä keskustassa.

kiitos omenalle vastauksesta painokysymyksiin:) toiset on sitä mieltä että pojat olis sen 200-500g isompia kun tytöt syntyessään, mutta kyllähän se taitaa olla geenikohtaista ja tietysti millä viikolla syntyy! mites vointi muuten?

hyvä että Andrea sait saikkua:)))

mami, saitkohan mun vastauksen sulle tohon omaan kysymykseeni imetystyynyistä? eli hyvinkäältä saa kahviosta ostaa mollavauvan imetystyynyjä:) se on hyvä!!

mami ja eemeli rv 25:)))

Vierailija
38/114 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyörittelen peukaloita ja mietin mitä tekisi, vai tekisikö mitään. Pyykit olisi pesukoneessa mutta joku muu saa käydä hakemassa ne sisälle (meillä on pesukone ulkosaunassa). Yö meni ihan ok, tosin selkä herätteli kyllä aina kun asento oli huono. Mä en niitä lääkärin määräämiä Panacodeja vielä ole hakenut, mutta täytyy nyt katsoa mihin nuo yöt sitten menee.

Lasten koosta joku kyseli. meillä oli kylle se ainoa tyttö pienin, mutta hän syntyikin rv 36+2 :) Muuten ei mikään ole lasten koon suhteen pitänyt paikkaansa, eka oli minulla isoin- tosin se oli ainoa ylipäiville mennyt raskaus. Minulla siis lapset ovat olleet ; eka reilu 4,9kg/ 53,5cm (41+3), toinen reilu 4,4kg/ 54cm (40+0), kolmas 3850g/ 50cm (36+2) ja neljäs 4715g/ 53cm (39+6). Nyt tässä odotuksessa on ensimmäisen kerran sanottu heti neuvolassa, että yli ei annettaisi mennä van aika pian la:n täytyttyä lähetetään käynnistysarvioon. Nuo kaikki ovat kyllä syntyneet ihan spontaanisti, synnytykset ovat olleet kohtalaisen helppoja eikä mitään repeämiä ole tullut sen isommin. Tyttö on ainoa jonka painoarvio on mennyt edes sinne päin, muita on arvioitu vähintään ½ kiloa pienemmiksi.

Jeps, jos siirtyisin taas takaisin sohvalle, istuminen pidemmissä jaksoissa ei edelleenkään tunnu kauhean kivalle.

Andrea 23

Vierailija
39/114 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pätkii, kun olisi ollut asiaakin. Palataan :/

40/114 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahti homma wattu, että kaikki oli hyvin:) Nyt ei tartte enää mitään mietiskellä sen suhteen, ihana juttu!:)

Käytiin tonttikaupat nyt lopullisesti tekemässä ja uusi hyvä rakentaja porukka onneksi saatiin myös hommattua:) Kustannukset nousi kertaheitolla kyllä reippaasti, mutta kartalla pysytään vielä, eli eiköhän se talo meille nyt saada kuitenkin:)

Mies lähti just tekemään vuokrasopparia kaakkolan kämpästä. Ihana kuulla, etä on hyvä koulu ja alue:) Siltä kyllä vaikutti. Lasten opet kehu myös sitä koulua. Aiotaan nyt alkuun katsoa miten kuskailut vanhaan kouluun sujuisi,jos ei tuota tuskaa, niin ehkä jopa käyvät vanhaa koulua muutosta huolimatta? Kuulostaako hullulta ja liian vaikealta? Vauvan tultua aikataulut kyllä varmasti tuottas mulle tuskaa..

Isoja vauvoja oli mulla kas 2 ekaa (4500g ja 4660g) siks käynnistetty loput aina rv39. Toi 4660g oli ihan vika piste mulle, kipu oli mitä kamalin ja syn. kesto 2h, eli rytinällä tuli kaveri maailmaan.Nyt olisi vaarana syöksysynnytys jos päästetään itekseen tulemaan javrsinkin jos koko tota 5kg luokkaa. Mieluummin otan sen n. 3500-4kg sit rv 39;)

Kaimaseni, luin joo sillon vastaukista, et hyvinkäältä saa molliksi:) Se on hyvä juttu!

Mua niin nyt jo jännittää, et miten kaikki siel Hyvinkäällä sit sujuu.. 6 kertaa ku naikkarilla ollu, ni se niin tuttu ja turvallinen paikka;)

On täs viel aikaa harkita, joskus rv 35 vasta laittavat neukusta synnärille lähetteen käynnistysarvioon.

Taas tuli omanapaista höpinaa..

Nauttikaahan viikonlopusta:)

mami@6 rv 22+4