Apua vahingonkorvausasiaan! Lapsi sotki lapsettoman ystävän nojatuolin!
Eli: lapsettomalla ystäväpariskunnalla on tosi kalliisti sisustettu koti. Silti he pyytävät aina esimerkiksi meitä kylään lapsinemme (5 ja 3-vuotiaat). Olimme lauantaina heillä ja 5-vuotiaamme kaatoi mustikkamehua heidän uudelle valkoiselle nojatuolille. Tarjouduin pesemään sen mutta verhoilua ei kuulemma saa irti ja nojatuoli on jotain mokkanahkaa tms, jota ei voi pestä koneessa. Tuoliin tuli aika iso tahra käsinojaan ja istuintyynyyn, joten se rehellisyyden nimissä on pilalla.
Mies ehdotti eilen, että ostamme heille uuden sillä emme halua tämän takia pilata ystävyyttä. Soitimme kavereillemme ja pyysimme tietoja tuolista, jotta voimme ostaa sen. Kävi ilmi että tuoli on jotain italialaista designia ja se oli maksanut noin 2 000 euroa. Meillä ei missään nimessä olisi varaa tähän ja mieskin on sitä mieltä, että se on ihan liikaa nojatuolista. Itse olen samaa mieltä, ei ole meidän tehtävämme kustantaa heidän kallista elämäntapaansa. Kaveripariskunnan nainen (Vanha ystäväni) sanoi, että heidän valintansa on laittaa sellainen tuoli kuin itse haluavat ja että meidän lasten ei silti ole lupa sotkea sitä. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? He ovat ihania ihmisiä, mutta jotenkin mielestäni on kohtuutonta että joutuisimme maksamaan 2000 euroa nojatuolista.
Kommentit (175)
se nyt aika idioottia antaa lasten juoda mustikkamehua valkoisilla sohvilla tai nojatuoleissa, lapsettomat ei välttämättä tajua kuinka helposti vahinkoja vielä tuon ikäisille sattuu, mutta vanhempien olisi se pitänyt tajuta.
Vakuutukset on kyllä hyviä olemassa lapsiperheessä, kannattaa myös tutustua vakuutusehtoihin jo etukäteen eikä vasta siinä vaiheessa kun olisi saatava korvauksia.
se nyt aika idioottia antaa lasten juoda mustikkamehua valkoisilla sohvilla tai nojatuoleissa, lapsettomat ei välttämättä tajua kuinka helposti vahinkoja vielä tuon ikäisille sattuu, mutta vanhempien olisi se pitänyt tajuta.
Vakuutukset on kyllä hyviä olemassa lapsiperheessä, kannattaa myös tutustua vakuutusehtoihin jo etukäteen eikä vasta siinä vaiheessa kun olisi saatava korvauksia.
[/quote]
ja korvata tai siistiä/pesettää/verholutta sohva. Mutta silti on pakko sanoa, että onneksi on tunne sinua.
En olisi kaltaisesi tyypin ystävä, enkä edes tuttava. Ei asioita hoideta huutamalla ja raivoamalla. Ja tajuat kai itsekin, ettei äiti voinut viedä lapsia yksin kotiin ja tulla takaisin siivoamaan. Taisi sitäpaitsi mennä lukkoon huudostasi.
Pikkusieluiselta kuulostat. Laita sohva pois, niin ei tarvitse rypeä itsesäälissä vuosikymmeniä. Se on kumminkin vain sohva, vaikka entinen kaverisi olisi ollut miten tyhmä.
[/quote]
mä olen nyt aivan eri ihminen kun olin silloin. Sohva oli vajaa vuoden vanha, mielestäni silloin hyvin arvokas, maksoi 4000 mk, vrt opintolaina vuodeksi oli 15 tuhatta.
Sohva oli liattu tahallaan. Sohvasta näki oli selvästi pyyhitty kädet käsinojaan ja sitten selkämykseen, otettu välillä lisää hilloa, eli lapsi tiesi tekevänsä väärin.
Mun poika on hyvin energinen enkä ikinä lähde hänen kanssaan paikkaan, jossa en voi seurata hänen tekemisiään. Ja jos mokia sattuu, otan vastuun.
Sohva on vieläkin jäljellä vain ja ainoastaan sen takia, koska siinä on älyttömän hyvä nukkua. Kunnon vuodesohvamekanismi. En vaihtanut sitä sinkkuvuosina, koska asuin keskustassa ja mulla oli joka kuukausi vieraita.
Itse asiassa muistin että tämän äidin äiti, olemme siis lapsuudentuttuja ja tämä äiti tuli kerran vastaan ja kysyi mikä tämä sohvajuttu on ja kerroin mitä hänen lapsenlapsensa on tehnyt. No, hän kysyi käviskö jos sohvan päällystää, kun hänellä oli jotain siihen sopivaa kangasta jäljellä. Mun sohva on sinivalkoraidallinen ja hänellä olis ollut tummansinistä. Sanoin heti käy ja lupas tulla laittaa, eikä ole häntäkään näkynyt. Joskus, n kerran vuodessa törmätään kaupungilla, aina jutellaan n 10 sanaa, mutta sohva sanaa ei ole sen jälkeen käytetty.
Mä en todellakaan ole ylpeä siitä että lasten edessä aloin huutamaan.
Mutta en ymmärrä edelleenkään ex-ystävääni, miksi änkee lasten kanssa sinkkunaisten iltaan, huom puhuttiin paljon asioista, jotka eivät ole lapsille tarkoitettuja, juotiin viiniä jne.
Tälläisiä iltoja ei meidän porukoissa enää vietetä, mutta jos olisin silloin ollut äiti, en todellakaan olisi ikinä lastani sinne tuonut, vaikka olisikin ollut tervetullut.
Selvitimme jo. Mies on ihan maassa, olemme säästäneet monta kuukautta omaan lomareissuun ja nyt kaikki rahat menevät tähän=( Sinänsä itse ymmärrän vastuumme mutta mies ei. Hän on sitä mieltä että on epäreilua että toisilla on varaa ja toisilla ei ja heillä, joilla on pitäisi antaa meille eikä tosin päin...=(
jospa ko. tapahtumasta olisi se hyöty, että vastaisuudessa opitte katsomaan niiden kakaroidenne perään ja komentamaankin tarvittaessa.
nyt teet niin, että maksat sen 2000 e ja otat sen likatuolin itsellesi. Sitten kokeilet niitä puhdistamisia tai edullista verhoilua ja jos tulee säällinen, niin myyt pois. Jossain huutonetissä saatat saada hyvänkin hinnan, kunhan et tietenkään tahran kanssa huijaa.
Ja lisäät saman tien kotivakuutukseen sen vastuuvakuutuksen.
Ottakaa yhteyttä teidän vakuutustoimistoon.
Kyllä teidän vaan on korvattava se mitä teidän lapsenne rikkoo oli se minkähintainen tahansa ja teillä siihen rahaa tai ei.
tottakai on vanhempien vastuulla, mutta on kyllä vähän outoa isäntäväeltä pitää esillä noin kallista nojatuolia suojaamatta sitä mitenkään, jos sitä ei saa puhdistettua eikä verhoiltua uudelleen ja vielä tarjota jotain mustikkamehua. Ei minulle tulisi mieleenikään jättää esim jotain erityisen kallista maljakkoa lapsen ulottuville.
Ja miten tässä tilanteessa suhtauduttaisiin, jos lapsi olisi vaikka oksentanut tuolille? Jos kyseessä ei olisi vanhempien vahtimattomuus, olisiko täällä näin jyrkkiä mielipiteitä?
kyllä aivan kohtuutonta. Siinä tuolissa on maksanut muutkin osat kuin pelkkä kangas, jonka voinee vaihtaa. Kyllä sitä verhoillaan maailmassa kaikenlaista. Tuolin jouset, fyllit, puuosat jne eivät ole pilalla ja niistä se suurin osa hinnastikin on syntynyt + työn osuus tietysti. Jos tosiaan annatte rahat uuteen, ottakaa ainakin tuo liattu tuoli itsellenne.
kyllä aivan kohtuutonta. Siinä tuolissa on maksanut muutkin osat kuin pelkkä kangas, jonka voinee vaihtaa. Kyllä sitä verhoillaan maailmassa kaikenlaista. Tuolin jouset, fyllit, puuosat jne eivät ole pilalla ja niistä se suurin osa hinnastikin on syntynyt + työn osuus tietysti. Jos tosiaan annatte rahat uuteen, ottakaa ainakin tuo liattu tuoli itsellenne.
Jos verhoilun vaihtaa, ei kyse ole enää samasta tuolista.
tuollaisille sohville kustaan ja heitetään roposet päälle ruikuttajille!!!!!
Mutta uskon, että jos kyseisen sohvan omistaja olisi itse nakannut sohvalle mustikkamehun, hän olisi kiroillut ja verhoiluttanut sohvan uudestaan. En millään usko, että hän olisi samoin tein tilannut uuden.
Mutta uskon, että jos kyseisen sohvan omistaja olisi itse nakannut sohvalle mustikkamehun, hän olisi kiroillut ja verhoiluttanut sohvan uudestaan. En millään usko, että hän olisi samoin tein tilannut uuden.
Niin ap:nkin pitäisi tehdä mutta on niin tyhmä ettei hänellä ole vakuutusta tällaisia varten. Sen sijaan hän yrittää saada ystäväänsä tekemään vakuutuspetoksen. Ap on kunnon kaveri!
Niin ap:nkin pitäisi tehdä mutta on niin tyhmä ettei hänellä ole vakuutusta tällaisia varten. Sen sijaan hän yrittää saada ystäväänsä tekemään vakuutuspetoksen. Ap on kunnon kaveri!
Pientä totuuden muuntelua vain. Ei umpirehellisyydellä pääse kuin metsään. Se on ikävä totuus, kannattaisi herästä siihen.
Parin vakuutus kuulemma korvaa mutta tosiaan karhuaa laskut sitten meiltä, eli helpoimmalla pääsisimme jos ostaisimme uuden. Verhoilu on jotain mokkaa, eli uudelleen päällystäminen tulee maksamaan varmasti ihan himmeästi ja pesulassa oltiin aika skeptisiä että mustikan saisi irti siitä
Eli siis jos vakuutus korvaa, niin mitä "laskuja" teiltä voidaan karhuta (menetettyjen bonuksien muuttaminen rahaksikin lienee aika monimutkaista)?? Aika vaikea kuvitella - vaikka kaverisi laskuttaisi teillä jotenkin ne mahd. menetetyt bonuksetkin - että pääsisitte 2000 EUR asti. Mieti ensi kerralla provosi ihan loppuun asti ennen kuin aloitat, ystävällinen neuvo... ;-)
Pientä totuuden muuntelua vain. Ei umpirehellisyydellä pääse kuin metsään. Se on ikävä totuus, kannattaisi herästä siihen.
omasta kotivakuutuksestaan vai vahingon aiheuttajan vastuuvakuutuksesta. Ei ole siis petos lainkaan. Kotivakuutuksesta korvattavat vahingothan eivät aiheuta mitään bonusvaikutuksia, kuten autopuolella.
Toinen asia on sitten se, paljonko olette valmiita maksamaan ystävyydestä. Tosi tyhmää kyllä niin teiltä kuin isäntäväeltäkin päästää muksu mustikkamehun kanssa tuolin lähellekään. Kotivakuutus on tätä varten ja sillä sipuli.
tässä tilanteessa muuten toimittaisiin, jos lika ei olisikaan tullut lapsen kaatamasta mustikkamehusta vaan esim aikuisen housuissa olisi jotain likaa tai jollekin tulisi haava, josta tulisi veritahra tms. Onhan nyt järjetöntä käyttää tuollaista kallista valkoista huonekalua, jota ei saa millään puhdistettua.
linkittää osoitteen noihin tuoleihin?
Tai sanoa muotoilijan, merkin ja valmistajan?
kiitollinen