Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua vahingonkorvausasiaan! Lapsi sotki lapsettoman ystävän nojatuolin!

Vierailija
19.07.2010 |

Eli: lapsettomalla ystäväpariskunnalla on tosi kalliisti sisustettu koti. Silti he pyytävät aina esimerkiksi meitä kylään lapsinemme (5 ja 3-vuotiaat). Olimme lauantaina heillä ja 5-vuotiaamme kaatoi mustikkamehua heidän uudelle valkoiselle nojatuolille. Tarjouduin pesemään sen mutta verhoilua ei kuulemma saa irti ja nojatuoli on jotain mokkanahkaa tms, jota ei voi pestä koneessa. Tuoliin tuli aika iso tahra käsinojaan ja istuintyynyyn, joten se rehellisyyden nimissä on pilalla.

Mies ehdotti eilen, että ostamme heille uuden sillä emme halua tämän takia pilata ystävyyttä. Soitimme kavereillemme ja pyysimme tietoja tuolista, jotta voimme ostaa sen. Kävi ilmi että tuoli on jotain italialaista designia ja se oli maksanut noin 2 000 euroa. Meillä ei missään nimessä olisi varaa tähän ja mieskin on sitä mieltä, että se on ihan liikaa nojatuolista. Itse olen samaa mieltä, ei ole meidän tehtävämme kustantaa heidän kallista elämäntapaansa. Kaveripariskunnan nainen (Vanha ystäväni) sanoi, että heidän valintansa on laittaa sellainen tuoli kuin itse haluavat ja että meidän lasten ei silti ole lupa sotkea sitä. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? He ovat ihania ihmisiä, mutta jotenkin mielestäni on kohtuutonta että joutuisimme maksamaan 2000 euroa nojatuolista.

Kommentit (175)

Vierailija
1/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitteko keskustella ystävällisesti pariskunnan kanssa ja kertoa tilanteenne? Teillä ei ole rahaa eikä sellaista vakuutusta joka korvaisi vahingon. Pariskunta voi itse omasta kotivakuutuksestaan hakea korvausta ja te voisitte maksaa sovitusti vaikka omavastuun. He olivat kuitenkin kutsuneet teidät ja päättäneet tarjoilut eli osa vastuusta on heidänkin. Mikseivät itse saaneet lasta kiinni? pöh

Vai onko ihmiset oikeasti noin ilkeitä, että pilaavat ystävyyden muka raha-asioiden vuoksi??? En myöskään usko, että tämä on totta.

Vierailija
2/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa asioista selvää, ap:llakin on siis kotivakuutus mutta ei heillä ilmeisesti ole tuota vastuuosaa. Siitä pitää yleensä maksaa hieman ekstraa (varmaan pari kymppiä vuodessa) mutta se kannattaa todellakin ottaa. Tai jos ei ota, niin kannattaa tosiaan olla varma omasta maksukyvystään isompien "paukkujen" sattuessa kohdalle.

Eli nyt kaikki tarkistamaan oman kotivakuutuksenne sisältö. mars mars.

Ja tälle joka sanoo että ap:lla ei ole velvollisuutta maksaa 2000 euroa. Kyllä on. Jos tuoli on viikko sitten ostettu, hankintahinta on ollut 2000 euroa, niin kyllä korvaus on nimenomaan tuo 2000 euroa. Mitään arvonalenemaa ei tuossa ajassa todellakaan tule (paitsi nyt kun se on pilattu mustikkamehulla). Vahingonkorvausvastuu tarkoittaa sitä, että vastaavankuntoinen sama tuote on korvattava. Tässä tapauksessa tuoli on uusi ja nyt ilmeisesti täysin pilalla.

Toki jos ap nyt löytää saman tuolin esim. Vepsäläiseltä tai vaikka Skannosta -10 % alessa (olettaen että kyseessä ei ole mallikappale, vaan ihan vaikkapa kesätarjous) niin hän voi tuolin ostaa sillä hinnalla. Pidän vaan erittäin epätodennäköisenä tuollaista vaihtoehtoa. Toki ap voi ottaa yhteyden tuolin myyneeseen tahoon ja selvittää onnistuuko puhdistus/uudelleen verhoilu. Puhdistus voi maksaa maltaita, ja lopputulos tuskin on uuden veroinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minusta jo tältä isäntä perheeltä kummallista. Käykää kysymässä pesulasta osaisivatko/pystyvätkö sen siellä kuivapesemään.

Mutta siis meidän 5-v karkasi ja ei totellut vaikka käskimme pöytään takaisin, juoksi olkkariin ja heitti mehut tuolille

tiedätte sen varmaan itsekkin joten olis kannattanut vahtia paremmin.

Vierailija
4/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 15 v sitten olin muuttanut Helsinkiin ja ostanut ekan asuntoni, josta olin NIIN ylpeä. Asuin kantakaupungissa ja mun luo yleensä kokoonnuttiin.

Taas kerran järjestettiin tyttöjen ilta mun luona, tarjosin pannaria ja äidin hilloja. Kun soitin ystäviä läpi, soitin myös yhdelle äidille, ainoa äiti koko meidän porukassa ja kerroin on tyttöjen ilta, jos saa lapset jäävät isän kanssa, on tervetullut. Ja paskat ! Tuli muksujen kanssa, ovella sanoin nämä oli tyttöjen ilta ja lapset eivät olleet tulossa. Kertoi miehen joutuneen töihin ja oli pakko ottaa mukaan. No, lapsille ekaks, söivät keittiössä, muut oltiin olohuoneessa ja lapsille ja äidille sanoin pitää syödä keittiössä. Lapset söivät ja menivät sitten makkariin katsomaan videoita ja muut sitten mentiin keittiöön. En vieläkään tiedä missä välissä tämä tapahtui, koska asuntoni oli 60 neliöinen kaksio, mutta toinen poika oli hakenut keittiöstä lisää pannaria ja oli mennyt olohuoneeseen syömään niin että sohva oli AIVAN likainen. Täynnä rasvaläikkiä, hilloa jne.

Astia tippui lattialle ja poika alkoi itkemään, kun tajusin ja mentiin katsomaan olohuoneeseen ja mä raivostuin todella paljon. Aloin mesoomaan äidille mitä hittoa on tapahtunut, katso mun sohvaa ja poika halus lisää kun matolle oli tippunut pala ja mitä vielä.

Heitin ne ulos, sanoin viet nyt lapset kotiin, tulet sen jälkeen takaisin ja haet jotain magic-pesuainetta ja siivoat jäljet. Sen jälkeen en ole heitä nähnyt. Sain joulukortin ja vastasin hänelle kortilla et ole vieläkään tullut siivoamaan jälkiäsi, olet velkaa mulle sohvan.

Mun onneksi lähes kaikki meidän ystävät olivat silloin paikalla ja näkivät tilanteen. Kuulemma kaikki kysyivät aina tämän äidin nähdessään oletko sopinut. Äiti oli AIVAN SAMAA MIELTÄ kuin jotkut täällä, mun vastuulla tämä koko juttu oli. Joopa joo, mä en kutsunut lapsia, en antanut heille lupaa mennä syömään olohuoneeseen.

Hän on 2 krt soittanut mulle, n vuosi tapahtuman jälkeen ja kysyi ollaanko ystäviä. Sanoin sohva on vieläkin likainen. Eihän kangassohvasta ikinä moisia jälkiä saa pois. Yritin ehdottaa että hän hankkisi käytetyn sohvan ja vaihtaisi, koska minun sohva oli jatkuvasti vilttien peitossa ja todellakin tosi epäsiistin näköinen. Lupasi kysellä. Seuraavan kerran soitti, kun kuuli olen menossa naimisiin ja kysyi kutsua. Sanoin sohva on edelleenkin täällä, sotkuisena ja vilttien peittämänä. Jos pyytäisin häihin, vaihtaisiko sohvan ja jättäisikö lapset kotiin. Lupasi miettiä ja meille tulee seuraavaksi 10 v hääpäivä mieheni kanssa, eli ei sitten palannut.

Onneksi välimatkaa on meillä yli 200 km. Me ei ikinä mennä heidän tuppukylään vahingossa eikä tahalleen ja me taas asutaan Helsingissä, täällä on aika mahdotonta tulla jonkun kanssa vastakkain, kun hän käy Helsingissä varmaan max 3 krt vuodessa.

Ikävä sanoa, mutta ystävyys kaatui sohvaan. Ja siihen että äiti ei ottanut vastuuta lapsiensa tekemisistä.

Nyt sohva on mökillä ja edelleen peitettynä vilteillä. Ja joka ikinen kerta tulee paha mieli kun näen sen. On mökillä niin kulmassa ettei joka kerta edes tule näköetäisyydelle.

Vierailija
5/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa, mutta ystävyys kaatui sohvaan. Ja siihen että äiti ei ottanut vastuuta lapsiensa tekemisistä.

.

Tosi ikävää, varsinkin kun nuorena on niin paljon rahareikiä, tuollainen toisen aiheuttama ylimääräinen harmi on suuri. Itse olisin silti hankkiutunut sohvasta eroon, ettei se olisi aina muistuttamassa. Ehkä olet kaikki nämä vuodet odottanut että ystäväsi kuitenkin korvaisi sohvan ja siksi et ole voinut päästää siitä irti. Esineisiin muodostuu kummallisia tunnekytköksiä. Aivan kuten peritty tavara on arvokkaampaa kuin kaupasta ostettu.

Vierailija
6/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensa tekemät vahingot. Olipahan kyse sitten pilalle menneestä tuolista, rikkoutuneesta tv:stä, ikkunasta, tms....

Ikäväähän se on ja turhaa rahanmenoa, mutta toivottavasti lapsikin saa arvokkaan opetuksen.

Vierailija
7/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin käsittämättömiä: "5-vuotias juoksee mehulasin kanssa, onpa huonosti kasvatettu, siinä on varmaan jotain vialla?!"

Mitä väliä minkälainen lapsi on kyseessä, se ei taida kuulua tähän juttuun mitenkään. Ja jos koko juttu on totta, ei varmaan ap:n mieltä piristä moiset kommentit yhtään.

Ihmettelen myös kovasti sitä, että noin pirun kallista tuolia ei pysty mitenkään puhdistamaan. Ei saa päällisiä irti, kangas ei siedä pesua. Jos minä käyttäisin 2000 egeä nojatuoliin, katsoisin että tuli on sellainen jonka voi edes puhdistaa, oli taloudessa lapsia tai ei. Lapsille ja välillä aikuisellekin sattuu vahinkoja, elämästä ei ikinä pysty tekemään sellaista että kaikki olisi sataprosenttisen varmaa. Täydellistä typeryyttä on mennä lastenhuoneeseen hankkimaan satojen eurojen arvoinen tuoli (niinkuin joku itseään vähävaraiseksi kutsunut äiti tuolla aiemmin kehui tehneensä), jonka tärvääntyminen aiheuttaisi vuosien mielipahan ja taloudellisen ahdingon.

Halvemmallakin saa kauniita ja hyviä huonekaluja. Ihmiset vaan elää täydellisesti yli varojensa, jos 2000 euron nojatuolin pilalle meneminen aiheuttaa katastrofin ja ystävyyden päättymisen. Toki se saa harmittaa, ja toki ap on siitä korvausvastuussa (tuolin omistaja kyllä voisi yrittää sälyttää sen kotivakuutukseensa), mutta kyse on kuitenkin vain materiasta, elottomasta ja ylihintaisesta tuolista.

Vierailija
8/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:han sanoi että kaverit olivat säästäneet KAUAN tuoliin! Heille se ei todellakaan ollut mikään pikkuostos, jonka voi vain korvata! Itse olen samanlainen, etten osta kuin sitä mitä oikeasti haluan, vaikka se olisikin kallista. En elä yli varojeni mutta säästin esimerkiksi sohvaamme melkein vuoden. Eli jos joku tuon tärvelisi, ei minulla olisi varaa uuteen ja kokisin sen uskomattoman loukkaavana, ettei kaveri tarjoutuisi korvaamaan vahinkoa.

on täysin käsittämättömiä: "5-vuotias juoksee mehulasin kanssa, onpa huonosti kasvatettu, siinä on varmaan jotain vialla?!"

Mitä väliä minkälainen lapsi on kyseessä, se ei taida kuulua tähän juttuun mitenkään. Ja jos koko juttu on totta, ei varmaan ap:n mieltä piristä moiset kommentit yhtään.

Ihmettelen myös kovasti sitä, että noin pirun kallista tuolia ei pysty mitenkään puhdistamaan. Ei saa päällisiä irti, kangas ei siedä pesua. Jos minä käyttäisin 2000 egeä nojatuoliin, katsoisin että tuli on sellainen jonka voi edes puhdistaa, oli taloudessa lapsia tai ei. Lapsille ja välillä aikuisellekin sattuu vahinkoja, elämästä ei ikinä pysty tekemään sellaista että kaikki olisi sataprosenttisen varmaa. Täydellistä typeryyttä on mennä lastenhuoneeseen hankkimaan satojen eurojen arvoinen tuoli (niinkuin joku itseään vähävaraiseksi kutsunut äiti tuolla aiemmin kehui tehneensä), jonka tärvääntyminen aiheuttaisi vuosien mielipahan ja taloudellisen ahdingon.

Halvemmallakin saa kauniita ja hyviä huonekaluja. Ihmiset vaan elää täydellisesti yli varojensa, jos 2000 euron nojatuolin pilalle meneminen aiheuttaa katastrofin ja ystävyyden päättymisen. Toki se saa harmittaa, ja toki ap on siitä korvausvastuussa (tuolin omistaja kyllä voisi yrittää sälyttää sen kotivakuutukseensa), mutta kyse on kuitenkin vain materiasta, elottomasta ja ylihintaisesta tuolista.

Vierailija
9/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi nähdä, olisiko ap:lla tai jollain vaikka linkkiä laittaa noihin tuoleihin?

Kalliita ovat mielestäni, Nyyrikki Tapiovaaralla mielestäni paljon parempi hinta-laatusuhde.

Vierailija
10/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliin sisustuksen omistaja tekee joka kerta tietoisen riskin kutsuessaan pikkulapsia kylään. Jokainen tietää että lasta ei voi sitoa kyläilyn ajaksi liekaan, kutsuja on ihan yhtä suuressa vastuussa kuin vanhempikin. ja pitikö tarjota juuri mustikkamehua? ei vanhemmat sitä varmaankaan pyytäneet.

Teidän pitää vahtia lasta niin, että tällaista vahinkoa ei pääse tapahtumaan. Kuvittele tilanne jossa kävelet kadulla, joka heittää päällesi jotain ainetta joka tuhoaa vaatteesi täysin. Vahinko, mutta vaatteesi ovat arvokkaat ja olet sitä mieltä että vastapuolen kuuluu korvata. Vastapuoli sanookin että ei kuulu hänelle, itsehän kävelit kadulla juuri siinä kohdassa. KUKA ONKAAN OIKEASSA? Aivan. Se joka vahingon aiheuttaa, se joutuu korvaamaan. Lapsenne aiheutti vahingon ja teidän tulee se korvata.

Teidän pitää vahtia lasta niin, että tällaista vahinkoa ei pääse tapahtumaan. Kuvittele tilanne jossa kävelet kadulla, joka heittää päällesi jotain ainetta joka tuhoaa vaatteesi täysin. Vahinko, mutta vaatteesi ovat arvokkaat ja olet sitä mieltä että vastapuolen kuuluu korvata. Vastapuoli sanookin että ei kuulu hänelle, itsehän kävelit kadulla juuri siinä kohdassa. KUKA ONKAAN OIKEASSA? Aivan. Se joka vahingon aiheuttaa, se joutuu korvaamaan. Lapsenne aiheutti vahingon ja teidän tulee se korvata.

Jokaisella on oikeus kutsua ihmisiä kotiinsa (kyllä, myös lapsia) ja olettaa, että vieraat eivät sotke taloa ja sen irtaimistoa. Lastensa touhuista ovat vastuussa vain ja ainoastaan lasten vanhemmat. Ja kun lapsiperheelle tarjoaa syötävää ja juotavaa niin sitä olettaa, että vanhemmat huolehtivat, että lapsukaiset syövät ja juovat pöydässä, normaalien käytöstapojen mukaisesti.

Ja jos kyläilevä perhe on niin moukka, että antaa (vaikka ihan vahingossa) lastensa juosta tarjoilujen kera pitkin asuntoa niin kyllä ne vanhemmat ovat ihan yksin asiasta vastuussa.

Entäpä, jos tämä "Kamala, lapseton pari" olisi kutsunut pelkät vanhemmat, eikä lapsia olelnkaan? Mikä hirveä poru täällä olisikaan....

Minusta tuntuu nyt siltä, että meillä on tässä jonkin sortin ääriesimerkki siitä, miten kalliiksi lasten kasvattamattomuus voi tulla. Mitäs annoitte kersan rynnätä pöydästä.

Vierailija
11/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko olla niin, etteivät pitäneet tuolista ja odottivatkin, että lapsi sen sotkisi. Sitten vaatisivat teiltä rahat ja ostaisivat uuden silmiä miellyttävämmän tuolin. Voisko olla näin?? Jos tosiaan tuolin maksatte, niin otatte sen myös itsellenne, ettei sillä enää voi vak. yhtiötä rahastaa. Lopettaisin muuten kaveruuden myös.

Huoh...

Vierailija
12/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävän moni on sitä mieltä, ettei tuolia tarvitse korvata. Tottakai tarvitsee, ihan samalla tavalla jos ne mussukat hajottavat tai sotkevat jotain julkista omaisuutta. Miettikääpä hetkinen minkälaisia lapsia olette kasvattamassa - ei tarvitse ottaa vastuuta omista teoistaan, syy on aina muissa. Loistava tulevaisuus edessä näillä mussukoilla.

Huvittavinta on, että moni on sitä mieltä, että kutsuja on vastuussa "mitäs kutsui/ miksi on ostanut kallii tuolin" - aikamoista kateutta ilmassa. Tottakai jokainen saa ostaa omaan kotiinsa ihan mitä haluaa ja ihmisiä kutsuttaessa on itsestäänselvyys, etteivät vieraat sotke paikkoja - ja jos sotkevat niin korvaavat. Lapsia kutsuttaessa ei liene liikaa vaadittu, että lasten jalkikasvu huolehtii lapsistaan.

Ja todentotta 5v on huonosti kasvatettu jos lähtee kielloista huolimatta kyläpaikassa ruokapöydästä ruuan kanssa juoksemaan.

Eikä ap ole rutiköyhä, juurihan ap eräässä viestissä sanoi, että tuolin korvaamiseen menisi lomamatkaan säästetyt rahat. Aika vähässä arvossa ap pitää ystävyyttään jos lomamatka on tärkeämpi kuin vastuun kantaminen. Eli lomamatka jää nyt tekemättä ja ap perheineen korvaa sotketun tuolin.

Vierailija
13/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siis lasten jälkikasvu

Vierailija
14/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ihmettelen sitä, miten moni jättäisi ystävyyden jos kaveri vaatii korvaamaan pilalle mennneen tuolin! Itse en edes KEHTAISI olla tekemisissä ihmisen kanssa, jonka tavaran olisin pilannut enkä olisi korvannut. Ap: kaiva nyt vain kuvettasi niin toimit kuin kunniallinen ihminen.

yllättävän moni on sitä mieltä, ettei tuolia tarvitse korvata. Tottakai tarvitsee, ihan samalla tavalla jos ne mussukat hajottavat tai sotkevat jotain julkista omaisuutta. Miettikääpä hetkinen minkälaisia lapsia olette kasvattamassa - ei tarvitse ottaa vastuuta omista teoistaan, syy on aina muissa. Loistava tulevaisuus edessä näillä mussukoilla.

Huvittavinta on, että moni on sitä mieltä, että kutsuja on vastuussa "mitäs kutsui/ miksi on ostanut kallii tuolin" - aikamoista kateutta ilmassa. Tottakai jokainen saa ostaa omaan kotiinsa ihan mitä haluaa ja ihmisiä kutsuttaessa on itsestäänselvyys, etteivät vieraat sotke paikkoja - ja jos sotkevat niin korvaavat. Lapsia kutsuttaessa ei liene liikaa vaadittu, että lasten jalkikasvu huolehtii lapsistaan.

Ja todentotta 5v on huonosti kasvatettu jos lähtee kielloista huolimatta kyläpaikassa ruokapöydästä ruuan kanssa juoksemaan.

Eikä ap ole rutiköyhä, juurihan ap eräässä viestissä sanoi, että tuolin korvaamiseen menisi lomamatkaan säästetyt rahat. Aika vähässä arvossa ap pitää ystävyyttään jos lomamatka on tärkeämpi kuin vastuun kantaminen. Eli lomamatka jää nyt tekemättä ja ap perheineen korvaa sotketun tuolin.

Vierailija
15/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 15 v sitten olin muuttanut Helsinkiin ja ostanut ekan asuntoni, josta olin NIIN ylpeä. Asuin kantakaupungissa ja mun luo yleensä kokoonnuttiin. Taas kerran järjestettiin tyttöjen ilta mun luona, tarjosin pannaria ja äidin hilloja. Kun soitin ystäviä läpi, soitin myös yhdelle äidille, ainoa äiti koko meidän porukassa ja kerroin on tyttöjen ilta, jos saa lapset jäävät isän kanssa, on tervetullut. Ja paskat ! Tuli muksujen kanssa, ovella sanoin nämä oli tyttöjen ilta ja lapset eivät olleet tulossa. Kertoi miehen joutuneen töihin ja oli pakko ottaa mukaan. No, lapsille ekaks, söivät keittiössä, muut oltiin olohuoneessa ja lapsille ja äidille sanoin pitää syödä keittiössä. Lapset söivät ja menivät sitten makkariin katsomaan videoita ja muut sitten mentiin keittiöön. En vieläkään tiedä missä välissä tämä tapahtui, koska asuntoni oli 60 neliöinen kaksio, mutta toinen poika oli hakenut keittiöstä lisää pannaria ja oli mennyt olohuoneeseen syömään niin että sohva oli AIVAN likainen. Täynnä rasvaläikkiä, hilloa jne. Astia tippui lattialle ja poika alkoi itkemään, kun tajusin ja mentiin katsomaan olohuoneeseen ja mä raivostuin todella paljon. Aloin mesoomaan äidille mitä hittoa on tapahtunut, katso mun sohvaa ja poika halus lisää kun matolle oli tippunut pala ja mitä vielä. Heitin ne ulos, sanoin viet nyt lapset kotiin, tulet sen jälkeen takaisin ja haet jotain magic-pesuainetta ja siivoat jäljet. Sen jälkeen en ole heitä nähnyt. Sain joulukortin ja vastasin hänelle kortilla et ole vieläkään tullut siivoamaan jälkiäsi, olet velkaa mulle sohvan. Mun onneksi lähes kaikki meidän ystävät olivat silloin paikalla ja näkivät tilanteen. Kuulemma kaikki kysyivät aina tämän äidin nähdessään oletko sopinut. Äiti oli AIVAN SAMAA MIELTÄ kuin jotkut täällä, mun vastuulla tämä koko juttu oli. Joopa joo, mä en kutsunut lapsia, en antanut heille lupaa mennä syömään olohuoneeseen. Hän on 2 krt soittanut mulle, n vuosi tapahtuman jälkeen ja kysyi ollaanko ystäviä. Sanoin sohva on vieläkin likainen. Eihän kangassohvasta ikinä moisia jälkiä saa pois. Yritin ehdottaa että hän hankkisi käytetyn sohvan ja vaihtaisi, koska minun sohva oli jatkuvasti vilttien peitossa ja todellakin tosi epäsiistin näköinen. Lupasi kysellä. Seuraavan kerran soitti, kun kuuli olen menossa naimisiin ja kysyi kutsua. Sanoin sohva on edelleenkin täällä, sotkuisena ja vilttien peittämänä. Jos pyytäisin häihin, vaihtaisiko sohvan ja jättäisikö lapset kotiin. Lupasi miettiä ja meille tulee seuraavaksi 10 v hääpäivä mieheni kanssa, eli ei sitten palannut. Onneksi välimatkaa on meillä yli 200 km. Me ei ikinä mennä heidän tuppukylään vahingossa eikä tahalleen ja me taas asutaan Helsingissä, täällä on aika mahdotonta tulla jonkun kanssa vastakkain, kun hän käy Helsingissä varmaan max 3 krt vuodessa. Ikävä sanoa, mutta ystävyys kaatui sohvaan. Ja siihen että äiti ei ottanut vastuuta lapsiensa tekemisistä. Nyt sohva on mökillä ja edelleen peitettynä vilteillä. Ja joka ikinen kerta tulee paha mieli kun näen sen. On mökillä niin kulmassa ettei joka kerta edes tule näköetäisyydelle.

ja korvata tai siistiä/pesettää/verholutta sohva. Mutta silti on pakko sanoa, että onneksi on tunne sinua.

En olisi kaltaisesi tyypin ystävä, enkä edes tuttava. Ei asioita hoideta huutamalla ja raivoamalla. Ja tajuat kai itsekin, ettei äiti voinut viedä lapsia yksin kotiin ja tulla takaisin siivoamaan. Taisi sitäpaitsi mennä lukkoon huudostasi.

Pikkusieluiselta kuulostat. Laita sohva pois, niin ei tarvitse rypeä itsesäälissä vuosikymmeniä. Se on kumminkin vain sohva, vaikka entinen kaverisi olisi ollut miten tyhmä.

Vierailija
16/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit on just tollaisia ahneita ja vastuuttomia, kun ei osata vanhtia omia kersoja ja vahinko tapahtuu. Ja Mieluummin lopetetaan ystävyys kuin maksetaan.

Anhetta paskasakkia.

Vierailija
17/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko olla niin, etteivät pitäneet tuolista ja odottivatkin, että lapsi sen sotkisi. Sitten vaatisivat teiltä rahat ja ostaisivat uuden silmiä miellyttävämmän tuolin. Voisko olla näin?? Jos tosiaan tuolin maksatte, niin otatte sen myös itsellenne, ettei sillä enää voi vak. yhtiötä rahastaa. Lopettaisin muuten kaveruuden myös.

Huoh...

Täytyykin muistaa, että näin saan helposti itseäni miellyttävän tuolin! Ensin säästän monta kuukautta ja ostan kalliin tuolin, sitten kutsun lapsiperheen kylään ja juotan heidän penskoilleen mustikkamehua ja toivon että he sotkevat tuolin, jonka jälkeen vaadin korvausta ja ostan paremman. Minkä ihmeen takia tekisin asian niinkin helposti että ostaisin kerralla itseäni miellyttävän tuolin?

Sivuhuomautus: sille joka sanoi että halvemmallakin saa hyvää: niin saa MUTTA ei ole sinun tai AP:n asia päättää, millaisia kalusteita ihmiset kotiinsa hankkivat.

Vierailija
18/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, tämä tarina on lainattu Sinkkuelämää-sarjasta. :) Siinä Carrien kalliit kengät hävisivät eteisestä, kun ystävä järjesti juhlat vauvansa syntymisen kunniaksi ja pyysi ottamaan kengät eteisessä pois (poikkeuksellista USA:ssa).

Ystävä oli sitä mieltä, "ettei ole hänen tehtävänsä kustantaa Carrien elämäntapaa."

JOS tämä tarina nyt kuitenkin sattuisi olemaan totta, niin ette nyt aivan tosissanne voi lässyttää jotain omista mielipiteistänne siitä, mikä on sopiva hinta tuolille. Millainen idiootti päästää lapsen mustikkamehun kanssa valkoiselle mokkatuolille tai edes harkitsee jättävänsä sen korvaamatta vahingon tapahduttua?

Vierailija
19/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heittää mustikkamehut tuolille? Aivan järjetöntä käytöstä tuon ikäiseltä. Se on eri asia, jos annetaan juoda tuolilla ja vahingossa kaatuu, mutta ihan juoksee ja heittää tarkoituksella? ja sitten ap vielä on sitä mieltä, ettei tuolia tarvi korvata ja ap:n miehen mielestä näiden ihmisten pitäisi pikemminkin maksaa heille!

Musta ap:n kannattaisi nyt selvittää se puhdistuspuoli. Mustikka on pirullista ja valkoinen paha väri, mutta jos sen tahran saisi kuitenkin jollain ammattilaisella poistettua? Tai miksi ette verhoiluta sitä tuolia uusiksi? Samanlainen valkoinen kangas (alacantara?) ja työ, pääsette paljon halvemmalla! Kunnon ammattilainen varmasti saa tuolista ihan alkuperäisennäköisen ja voi olla, että ei tarvi vaihtaa kuin osa kankaista (ei se kuitenkaan yhtenäistä ole), jos on sama sävy. Selvitä tämä vaihtoehto! Ei kannata lähteä siitä, että koko tuoli kannattaa uusiksi ostaa.

Vierailija
20/175 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas tullut viestejä. Meidän vakuutus ei tosiaan korvaa ja kaverit ei suostu pettämään omaa vakuutusyhtiötään. Laitamme siis tuolin maksuun. Selvittelemme veilä mahdollista verhoilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän