Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua vahingonkorvausasiaan! Lapsi sotki lapsettoman ystävän nojatuolin!

Vierailija
19.07.2010 |

Eli: lapsettomalla ystäväpariskunnalla on tosi kalliisti sisustettu koti. Silti he pyytävät aina esimerkiksi meitä kylään lapsinemme (5 ja 3-vuotiaat). Olimme lauantaina heillä ja 5-vuotiaamme kaatoi mustikkamehua heidän uudelle valkoiselle nojatuolille. Tarjouduin pesemään sen mutta verhoilua ei kuulemma saa irti ja nojatuoli on jotain mokkanahkaa tms, jota ei voi pestä koneessa. Tuoliin tuli aika iso tahra käsinojaan ja istuintyynyyn, joten se rehellisyyden nimissä on pilalla.

Mies ehdotti eilen, että ostamme heille uuden sillä emme halua tämän takia pilata ystävyyttä. Soitimme kavereillemme ja pyysimme tietoja tuolista, jotta voimme ostaa sen. Kävi ilmi että tuoli on jotain italialaista designia ja se oli maksanut noin 2 000 euroa. Meillä ei missään nimessä olisi varaa tähän ja mieskin on sitä mieltä, että se on ihan liikaa nojatuolista. Itse olen samaa mieltä, ei ole meidän tehtävämme kustantaa heidän kallista elämäntapaansa. Kaveripariskunnan nainen (Vanha ystäväni) sanoi, että heidän valintansa on laittaa sellainen tuoli kuin itse haluavat ja että meidän lasten ei silti ole lupa sotkea sitä. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? He ovat ihania ihmisiä, mutta jotenkin mielestäni on kohtuutonta että joutuisimme maksamaan 2000 euroa nojatuolista.

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä nyt porvoosta?

kai jokainen tietää, että on vastuussa lastensa tekemisistä 100-prosenttisesti. ei kakaroilla ole mitään oikeutta tuhota kenenkään omaisuutta, ei julkista tuolla kaduilla ja kouluissa eikä kenenkään yksityiksenkään. siksi ne kasvatetaan ja vahditaan.

Lisäksi on vastuuvakuutus, jotta voi antaa kaupassa lasetn katsella ihan rauhassa kalliitakin tavaroita kauniisti ja rauhallisesti, posliinia ym. koska aina voi korvata jos jotain sattuu. Tosin eivät ole vielä tähän saakka rikkoneet mitään. On kehuttu keskittyumiskyvystä ja tarkkaavaisuudesta. sekä neuvolassa että päiväkodissa.

Miksi muka ystäväperhe tarjoaisi jotain noin sotkevaa kuin mustikkamehu?

ja jos teitä oli 2 vahtimassa 2 lasta, niin miten hän muka pääsi valkoisille sohville? ja kun vielä tiesit mitä hän oli juomassa? vaikuttaa niin nprovolta.

mutta jos on totta, niin tottakai te maksatte lastenne vahingot. Koska olette olleet huonoja vanhempia ja antaneet heidän tuhota toisten omaisuutta. ette ole kasvattaneet kunnioittamaan toistenomaisuutta jakotia. jos sanotaan, että pöydästä ei liikuta niin ei liikuta. jo 1v ymmärtää puhetta ja puhuu, jos hänet on kasvatettu.

Vierailija
162/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt vaan luovuttava lomastaan tai tyydyttävä halvempaa, tottakai vahinko on korvattava!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotki jupin tuolin! *tanssii*!

Vierailija
164/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on kotivakuutus niin se korvaa.

JOKAISEEN kotivakuutukseen sisältyy vastuuvakuutus, mikä korvaa vahingot, mitkä lapsi tekee VIERAALLE omaisuudelle.

Vierailija
165/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elän "kädestä suuhun",mutta olen sisustanut kotini ei nyt kalliisti,mutta ei mitään ikea-roskaakaan. huonekaluni ovat muuramen ja artekin. joiden ostoon minä olen joutunut penniä venyttämään.osapäivätyössä käyn...

ja esim. lapseni luoneessa on ritz-lepotuoli,maksoi 800e. jos siihen joku menisi mustikkakeitot heittämään,niin voihan perkeles, ei minulla olisi varaa tuosta vain ostaa uutta.kyllä saisi sopanheittäjä korvata.

Vierailija
166/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mutta meillä on kallis nojatuoli kotonamme Tapiola-Leppävaarassa. Jos joku vetäisi siihen mustikat, niin olisin kyllä Sithit housuissa.

t. Melba

Vierailija
167/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihalla vakuutuksistaan. Kannattaa kaivaa vakuutuskirjat esiin ja vaikka soittaa omaan vakuutusyhtiöön pääsisikö sinne asiantuntijan kanssa katsomaan teidän oma vakuutusturva läpi, lähes kaikissa vakuutusyhtiöissä tämä palvelu. Tietäisitte mitä vakuutuksia teillä on ja mitä ne korvaa. Jos naapurin Pertillä sattunut joku vahinko ja on korvattu x määrä, ei automaattisesti tarkoita että teillä sama tilanne vahingon sattuessa. Ja mikä huvittavinta suomalaisissa, on autot, koirat, talot, lapset ja jopa nämä tuolit vakuutettu mutta ei vanhempia, kun se on jo rahan tuhlausta. Jokainen voi miettiä mitä tapahtuu jos puoliso kuolee, ja voin kumota sen harha kuvitelman että yhteiskunta antaa rahaa ja esim taloudellinen tilanne ei muutu miksikään. Ei näin se ei mene.

Kaikki nyt tekemään itselleen ja rakkaille ihmisille palveluksen ja ottakaa selvää TEIDÄN omasta turvasta :)

Vierailija
168/175 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä vakuutuksethan on mm. sitä varten että ihmisille sattuu virheitä.

Te olette velvollisia järjestämään tuolin puhtaaksi/puhdistuksen/uuden tuolin. Ette ole velvollisia nimenomaan maksamaan siitä tuolista 2000e, vaan järjestämään vaikkapa niin että te maksatte omavastuuosuuden ja vakuutus loput. Pääasia on että heillä on jatkossaankin olohuoneessaan puhdas valkoinen nojatuoli.

Teinä en enää kyläilisi tuon perheen luona, sopisin tapaamiset mieluummin vaikka teille tai pihalle.

Vierailija
169/175 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojatuolit maksaa melkein sen minkä sohvakin. Jos ei osta Ikeasta tms. niin alle 1000 ei saa yhtään mitään. Eli ei kyllä kerro mistään hulppeasta elämäntavasta.

Vierailija
170/175 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa huonekaluliikkeessä saa ns.joustoluotolla ostaa eli korottomissa kk erissä maksaa tuolin pikku hiljaa. Osatatta tällä tavalla uuden tuolin, ja maksette laskun pikku hiljaa. Eli ette anna 2000 euroa pariskunnalle suoraan, ovat varmaan saaneet itsekin alennusta? Vaan ostatte tuolin itse, viette kamuillenne ja maksatte laskut kk erissä esim 200 e kk ja 10 kk maskuaikaa?? Olette minunkin mielestä toki velvollisia tuolin korvaamaan ja ilman muuta ostatte uuden tilalle, tai vie tuoli pesulaan, jossa saavat mitä ihmeellisimmätkin tahrat usein poistettua.

Vierailija
171/175 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan kehtaisi pyytää mitään korvauksia, jos lapsi vahingossa kaataisi jotain. Ainakaan, jos itse olisin ehdoin tahdoin sitä mustikkamehua tarjonnut.

Olisiko vanhemmat teidän mielestä korvausvastuussa, jos lapsi vaikka oksentaisi sen mustikkamehun siihen? Tai just tulis vaikka verta. Siis niin ettei se lapsi olis itse voinut näitä estää.

Vierailija
172/175 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä, jos tämä "Kamala, lapseton pari" olisi kutsunut pelkät vanhemmat, eikä lapsia olelnkaan? Mikä hirveä poru täällä olisikaan....

.

- joku aikuisista vieraista olisi räiskäyttänyt punaviinit tälle ko tuolille :).

(Ap viesti on trolli, sen näkee jo porvoosta asti :)

Vierailija
173/175 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan, jos itse olisin ehdoin tahdoin sitä mustikkamehua tarjonnut.

- tarjoilisi mustikkamehua lapsivieraille, jos minulla olisi valkoisia huonekaluja.

(Tarkemmin ajatellen, ehkä en aikuisillekaan :).

Enkä punaviiniä :)

Vierailija
174/175 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai se joka hajottaa/tuhoaa myös korvaa. sehän on itsestään selvyys!

Vierailija
175/175 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai se joka hajottaa/tuhoaa myös korvaa. sehän on itsestään selvyys!

Täysin käyttökelponenhan se tuoli on vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän