Plussanneet PCO-plikat pinoon!
Mitäpä sitä kuuluu itse kullekin ja kuinka on matkanteko plussanneena tähän asti sujunut? Ajattelin alkaa huhuilemaan, kun tuntuu ettei vanhoja tuttuja hoksaa enää mistään palstalta.
Meillä mennään jo rv 30+4 ja voidaan paksusti. Raskaus on sujunut kaikenkaikkiaan oikein hyvin. Alkuun oli sellaista jatkuvaa pahaa oloa ja ällötystä mutta se loppui joskus rv 12 paikkeilla. Sitten melko pian tulikin kuvioihin närästys, jotan on jatkunut oikein kiitettävästi tähän päivään ja varmaan loppuun saakka.
Mulla todettiin myös raskausajan diabetes ja olen insuliinihoidolla ollut jo kesäkuusta lähtien. Rutiinillahan tuo alkaa jo sujumaan ja äitipolilla saan juosta ultrattavana (ihan kivaa) ja syynättävänä ihan parin viikon välein.
Rakenneultrassa meille selvisi, että pienen pientä mutta tomeraa tyttöä odotellaan meille joulukuun alussa syntyväksi. Synnytystä en osaa pelätä, vaan yritän kykyjeni mukaan pärjätä siitä luomukonstein mutta en ole suunnitellut sen tarkemmin ja kipulääkityksenkin hyväksyn jos sellainen katsotaan aiheelliseksi.
Muuten on ihanaa, kun nämä ilmat viilenevät. Tuntuu, että mulla on jatkuva keskuslämmitys ja sekin turhan kovilla kierroksilla kun kuuma on jatkuvasti.
Näin meillä. Kertokaahan plikat kuulumisianne!
-samo ja pikkuneiti pippuri
Kommentit (126)
Bisous: ei oo pahemmin oireita. Paitsi et tänään oli niin kuvottava olo et hyvä etten oksentanut. Ehkä niitä oireita alkaa pikkuhiljaa ilmestyä.
Mulla on välillä kans pientä selvää nippailua ollut, nyt jo vähemmän ja kun oireitakaan ei pahemmin on itsellä kanssa pelko kohdun ulkoisesta. Yritän nyt kuitenkin olla luottavaisin mielin ens maanantaihin asti ja työntää noi ajatukset vaan kylmästi taka-alalle.
On se vaan niin jännään...kuuden päivän ja kahdenkymmenen minuutin päästä tämä mamma makaa leikkurissa :) (muka)tekemistä olisi ihan kamalasti, ainahan sitä on, mutta jotenkin tuntuu etten jaksa enää stressata, taitaa meillä tuo mies stressata enemmän ;) Sekun kuitenkin on ettei varsinkaan näin joulun alla tuo pyykkääminen, siivoaminen ja sekalainen touhuaminen lopu kesken, niin teemme sitä mukaa kun kerkeämme ja saa luvan passata! Joulua nyt kun kuitenkin vietetään ihan oman perheen kesken. Mutta luulempa, että enemmän kuin tuleva sektio miestäni mietityttää tuleva silmäleikkaukseni. Pikkuisemme kun on tuolloin kuitenkin vasta kolmen viikon ikäinen, niin varmaan miettii jo miten pärjää kotona kaksosten ja vauvan kanssa. Mutta hyvin se menee ja omat vanhempani asuvat niin lähellä, että pystyvät tarvittaessa auttamaan. Ja mikä parasta auttavat mielellään, ei siis tarvi puoliväkisin pakottaa :) Kyselin kyllä sairaalasta sitäkin vaihtoehtoa voisiko vauva tulla minun mukaani, mutta vähän näyttää siltä ettei. Onneksi kyse on kuitenkin vain muutamasta päivästä niin niistä nyt kyllä selviää vaikka päällään seisten.
Ihanaa lueskella alkuraskautta elävien kirjoituksia :) ja varsinkin kun tuttuja tuolta lapsettomien puolelta liittyy pinoon! Se kummasti valaa uskoa, että tämä PCO vihulainen on vain hidaste eikä mikään este! Sanokaa muuten olenko ihan kaheli (tai siis me molemmat, mieheni ja minä) kun olemme vähän miettineet, että jospa tämän vauvan jälkeen emme sitten aloittaisi mitään ehkäisyä vaan jos meidän perheeseen olisi vielä sitten pikku-nelonen tullakseen niin saisi tulla...taidamme olla ;)
Ei muuten (H-R) sinulla olisi mitään vastustamattoman syntisen hyvää jouluista reseptiä? Täällä rupeaa nimittäin mammalla maistumaan muukin kuin porkkanat ja kukkakaalit ;)
Lumi satoi maahan, toivottavasti pysyykin!!!
PInossa on ollut näköjään vipinää taas viime aikoina... Onnea kaikille uusille pinoon tulleille (sen jälkeen kun olen täällä viimeksi käynyt).
RONJOO:Onnea ja tsemppiä viime metreille!! Eipä enää montaa päivää ole odotusta jäljellä. Oispa itsekin jo noin pitkällä, mutta niinkuin sanoit, niin parempihan sen vauvan on siellä masussa kasvaa mahdollisimman pitkään, vaikka äiti ois jo kuinka malttamaton.
Taidan mennä aika yksikseen tässä Plikkojen pinossa tätä keskiraskautta. Alussa olevia olikin sitten jo useampia. Noo, nopeasti ne viikot kertyy. Itsellä täyttyi tänään 26. viikko, joten maagista 30. viikkoa odotellaan. Sitten kääntyy jo ikäänkuin voiton puolelle.
Olo on ollut ihan ok. Töissä on kiirettä, ei jouda ainakaan tylsistymään. Nyt alkaa maha olla jo aika hyvän kokoinen ja iltaisin tuntuu ettei voi syödä mitään kun kauhea närästys/hengenahdistus alkaa heti syömisen jälkeen. Ei varmaan tekis pahaa syödä vaikka vähän vähemmänkin. Painoa on kuitenkin tullut noin 8 kiloa, mut edellisessäkin raskaudessa tuli parikymmentä, ja silloin lähtivät imettämällä, niin en ole osannut paljon huolestua tosta painonnoususta. Vaatteetkin mahtuu hyvin päälle, selvimmin on pyöristynyt mahan seutu ja varsinkin ylävatsa. Taitaa kasvava kohtu työntää noita läskejä ylöspäin. Höh. On aika pöhkön näköistä.
Liikkeitä tuntuu kovasti ihan päivittäin tai pikemminkin illoittain, varsinkin nukkumaan mennessä. Ja supistelujakin on melko paljon mutta ihan kivuttomia. Väsymys on taas palannut, päikkärit on pakko nukkua siinä viiden jälkeen kun esikoinen kattelee lastenohjelmia. Eikä töissä olokaan huvittais yhtään, mut en nyt kuitenkaan ole sairaslomaa hakenut, kun en varsinaisesti tunne oloani sairaaksi. Pikemminkin vetämättömäksi.
Hupsis, meinaa mennä valittamisen puolelle, mut hyvin siis kaikki sujunut.
Äitiysrahahakemuksetkin jo laitoin, en ottanut pakkausta, vaan senkin rahana. Mitään ei vielä ole hankittuna, koitan malttaa joulun jälkeisiin alennusmyynteihin. Ja veronpalautuksilla ostetaan uudet vaunut, niistä olen jo haaveillut. Muut (sänky, kaukalo, sitteri yms) saadaan käytettynä ja esikoiseltakin on vielä jotain, lähinnä vaatteita, säilössä.
Koitan pinoutua silloin tällöin. Tsemppiä ja ihanaa odotusta kaikille
T:Hymyhuuli + junior rv 26 tasan
Eka neuvola käynti takana. Niin kuvittelin että nopeesti sieltä selviää, kun toista kierrosta mennään, mutta mitä vielä 1,5h siellä tuli taas istuttua. Mutta oli se vaan niin ihanaa kuulla pienokaisen sydänäänet=) Niitä kun en vielä ollut kuullut, nähnyt vain. Kaikki siis hyvin, painoa vois olla vähemmän, mutta kun ei ole, niin...Ensi viikon perjantaina menen ikäni puolesta sikiön kehityshäiriöiden seulantaan. No, aika luottavaisin mielin menen, kun niskapoimukin on jo tehty.
Ronjoo: Siis, huh,huh sä siellä voit melkeest jo alkaa laskee tunteja!! Hienoa jotta sulla vanhemmat lähellä jotka voivat tulla auttamaan miestäsi, kun olet sairaalassa. Varmasti selviävät, mutta onhan siinä hulinaa hetkeksi=) Vai että neljäs jo mielessä...hmm...;) Mutta samoilla raiteilla meikäläiset on, että ehkäisyä ei oteta, mutta hoitoihin ei ovea enää aukaista. Mutta eikös ne sano, että pco saattaa heittää häränpyllyt tossa neljänkympin korvilla ja silloin saattaa helpostikkin tulla raskaaksi, joten kait meille sitten viiden vuoden päästä iltatähti vielä tupsahtaa=) Sitä odotellessa kasvatellaan nyt tätä massua. Vai että herkkuja...no, nyt ihan näin äkkiä tulee mieleen, kun eilen tarjosin töissä " vauva ilmoitus" torttua ja oli kyllä hyvääää, jos tykkää rusinoista, suklaasta ja rommista(paheeni, kuin suklaakin;)) Elikäs K-plussan sivuilta löytyy Pirkka osuus ja siellä resepti suklaarusina-rommikääretorttu...nams, ja on muuten näin päivän vanhana parempaa=) Juuri syöneenä pyörähdin tähän koneelle " työn" pariin=)
No, nyt lopetan.
Kaikille mukavaa loppu viikkoa ja antakaas taas kuulua itsestänne!!!
H-R rv 13+3
Eli nyt sitten niitä torstain tarinoita, joita yritin jo tiistaina tarjota :)
Ronjoo, on toi kyllä niin jännää! Mä en tiedä miten malttaisin edes nukkua, kun tietää miten lähellä vauvan näkeminen on. Toivottavasti saat kuitenkin levättyä hyvin!
Mulla olis muuten sairaan hyvä suklaakakku ohje ja helppo. Se on tässä:
3dl sokeria, 1,5dl jauhoja, 2tl vaniljasokeria, 0,5tl suolaa, 150g voita, 4rkl kaakaojauhetta (tummaa, esim.van heuten), 2 munaa. Sekoita kuivat aineet. Sekoita voisula ja muna. Sitten kuivat ja voisulamuna yhteen. 200C noin 15-20 min. Voi jättää keskeltä vähän raa' aksi jos tykkää. NAM!
(H-R) mukavaa, että sait sydänäänet kuulla neuvolassa. Kun liikkeitä ei vielä ole, niin onhan se sellainen yhteys masuun.
Hymyhuuli, mukava että tulit kertomaan kuulumisia. Hauska tietää mitä myöhemmin on odotettavissa.
(.) ei oikeastaan mitään uutta. Tätä epäuskon ja toivon välillä lillumista. Oireita ei juurikaan, mutta yritän olla stressaamatta siitä. Vielä 5 yötä lekuriin...
Milläs aikavyöhykkeellä sä bisous olitkaan??=;) Vai yritätkö hieman kiirehtää aikaa, jotta ultra tulis pikemmin=)
Mä kyllä huomaan nyt etten lainkaan välittäisi vatsan kasvavan, kun taas esikoista odotellessa odotin aivan malttamattomana, koska se näkyy ja pömpöttää=) Toisaalta kun nyt tiedän, että se kasvaa ja kasvaa ja kasvaa, niin kuin meidän suvussa on naisilla tapana ollut, niin nauttisin mielelläni vielä tästä, ei kumpuavasta olotilasta. Ja kenties kun olisin niin halunut painoa hieman enemmän pois ennen raskautumista, mutta...No, ensi syksynä sitten=)
Vai että kaksos tuntemuksia siellä on ilmassa=) (olen huono muistaa nimiä, joten en muista nyt nikkiäs) Tule sitten het ultran jälkeen kertomaan montakos siellä köllötteli=)
Ronjoo: Aivan varmasti olet jo valmis vaavin tuloon ja toivotaan, jotta saat myös vaavin synnyttyä itsesi kuntoon. Jaksamisia vielä viime metreille. Voi, että siis se hetki todella on lähempänä, kuin arvaammekaan=) Kaikkea hyvää sinulle!
Tänään sitten eka neuvola käynti ja hieman jännittää mitä paineet ja verikoe näyttää, sillä olo ei hevin hyvä ole. Pientä pinta liitoa kaiken aikaa ja väsymys painaa stressin kera...Mutta, kahtellaan kuinka käy.
H-R rv 13+2