Plussanneet PCO-plikat pinoon!
Mitäpä sitä kuuluu itse kullekin ja kuinka on matkanteko plussanneena tähän asti sujunut? Ajattelin alkaa huhuilemaan, kun tuntuu ettei vanhoja tuttuja hoksaa enää mistään palstalta.
Meillä mennään jo rv 30+4 ja voidaan paksusti. Raskaus on sujunut kaikenkaikkiaan oikein hyvin. Alkuun oli sellaista jatkuvaa pahaa oloa ja ällötystä mutta se loppui joskus rv 12 paikkeilla. Sitten melko pian tulikin kuvioihin närästys, jotan on jatkunut oikein kiitettävästi tähän päivään ja varmaan loppuun saakka.
Mulla todettiin myös raskausajan diabetes ja olen insuliinihoidolla ollut jo kesäkuusta lähtien. Rutiinillahan tuo alkaa jo sujumaan ja äitipolilla saan juosta ultrattavana (ihan kivaa) ja syynättävänä ihan parin viikon välein.
Rakenneultrassa meille selvisi, että pienen pientä mutta tomeraa tyttöä odotellaan meille joulukuun alussa syntyväksi. Synnytystä en osaa pelätä, vaan yritän kykyjeni mukaan pärjätä siitä luomukonstein mutta en ole suunnitellut sen tarkemmin ja kipulääkityksenkin hyväksyn jos sellainen katsotaan aiheelliseksi.
Muuten on ihanaa, kun nämä ilmat viilenevät. Tuntuu, että mulla on jatkuva keskuslämmitys ja sekin turhan kovilla kierroksilla kun kuuma on jatkuvasti.
Näin meillä. Kertokaahan plikat kuulumisianne!
-samo ja pikkuneiti pippuri
Kommentit (126)
On se jännä miten toinen kokee ettei viikkoja tuu yhtään lisää ja aika matellee, ittestä taas tuntuu et aika menee hurjan nopeesti et rv on kasassa niinkin paljon ja vastahan tässä kamppailtiin lapsettomuuden kanssa.
Muuten se np mitataan niskasta eli niskapoimu. Sitä sitten verrataan pää-perämittaan ja sikiön ikään (en tiedä vaikuttaako vielä äidin ikä). Pää pitäis olla irti rinnasta et saadaan luotettava mitta. En oo kuullut sitä, että hoidoilla alkunsa saaneilla ois enemmän turvotusta, sitä kandee varmaan kysyä sieltä!
Onkos jo pidemmälle ehtineet hankkinu vauvalle tavaroita? Tai muutkin mitä ootte aikoneet hommata? Me ajateltiin tilata Saksasta vauvalle turvaistuin jo kohtapuoliin (jos toimitus kestää...) Muuten ei oo kiirettä mutta käyty toki jo katselemassa.
Omaa napaa: kiitoksia kaikille hirveästi tuestanne, se tuli silloin tarpeeseen mutta kaikki nyt parhain päin! Kohtahan se alkaa olla rakenneultrankin aika. Lääkäri kyllä jo aika hyvin katselikin vauvan rakenteita silloin ennen kuin istukkanäyte otettiin (sanoi et kannattaa kuitenkin mennä rakenneultraan). Meidän pikkuisen sai uuden lempinimen; epeli. On se meinaan sen verran meitä pitänyt jännityksessä/säikäyttänyt. Ekana oli niin haalea plussa josta ei voinut varmaksi sanoa mitään. Sydänääniä ei meinannut neuvolassa ekalla kerralla löytyä ja toi np-hälytys ja kaikki silti kunnossa ;) Täälläkin odotellaan kovasti niitä ensimmäisiä potkuja. Terkkari muuten sanoi, että alkaa raskaus jo musta näkyä :)
Rv 15+1
Nyt ei sitten kuin voi paksusti =) Mukavaa, että uusiakin plikkoja ilmaantuu pitämään palstaa yllä (H-R):n kanssa kun meitä muutama tässä kohta poistuu takavasemmalle. Vaikka luulempa, että ainakin itse käyn aina välillä kurkkimassa mitä tänne kellekin kuuluu.
Täällä lähtölaskenta on alkanut...ei ole tuohon sektioon enää kauaa...23.11...hui kauhistus :)
TUA:Siis vitsi minkä paukun latasit!!! Onnee ihan hirveesti. Oon lukenut paljon näistä pcolaisista jotka on raskautuneet heti ekan jälkeen melkein ekoista tai tokista menkoista. Raskaus ilmeisesti sitten parantaa tota munasarjojen tilannetta huomattavasti. Mitkäs on mietteet muuten? Onko yhtään mitään hajua kuinka pitkällä voisit olla? Siistii. Jotenkin sitä ei usko että vois tulla raskaaks heti raskauden jälkeen kun tätäkin vauvaa on värkätty 3v. ja oonkin jo ajatellut että jos meille tämä lapsi suodaan niin ehkäisyä ei käytetä sen jälkeen enää ollenkaan.
SWEET: Kiitti tiedoista. Joo tosiaan lueskelin (muistaakseni verkkoklinikan sivulta) et jollekkin lekuri oli sanonut et keinoalkuset hälyyttää useemmin. Tarttee varmaan alkaa tutkiin asiaa.
(.)Onneks on perjantai ja viikonlopun pääsee nukkumaan. Mä oon ihan hirvee iltatorkku nykysin? (ei normaalia mulle) Alan meneen nukkumaan jo 21.00!!!???ja viimeistään 22.00 meikä on untuvasaarilla ja koisin sitten sen 9h joka yö! ...paitsi tuleehan siinä 2x herättyä pissalle ja ainakin 2x herättyä kun koira vinkuu sänkyyn (osaa kyllä hypätä itse mutta jostain syystä pyytää aina lupaa ja tietty mun puolelta) Joo tunnustetaan me nukutaan koiran kanssa sängyssä-bad bad bad.Mut se on niin pieni (7kg) et ei siitä oo haittaa. Ja se yleensä kaivautuu peittojen alle isännän kylkeen et mua se ei pahemmin sit edes häiritse :)))
viittiskö seuraava alottaa uuden ketjun? Alkaa oleen aikas pitkä tää ketju meinaan...
Jos mä vielä vastaan Piippulille tähän, ja seuraava sitten aloittaa uuden pinon..?!
Kiitos vaan onnitteluista! Olo on kyllä kovin onnellinen!
Ehkä se raskaus tosiaan jotain hyvää teki niille munasarjoille, joskin kauanhan mulla kesti, että menkat synnytyksen jälkeen alkoi, ja vähän epämääräisiksihän ne jäi... Mutta pääasia on, että ovis tapahtui jossain vaiheessa ihan itsestään!
Niin, luulen, että olen vasta jossain rv5+?. Parin viikon päästä pääsen ultraan, joten siellä se sitten selviää... Jännää!
Palaan asiaan!
Hyvää viikonloppua kaikille!
-Tua
Hei Bisous: Juu, kyllä toi sun " hössötys" ja " haaveilu" kuuluu ihan asiaan. Meillä on nyt aluillaa toinen inssi plussa ja se ensimmäinen taapertaa täällä kotona pian 2 vuoden tytön " minä itse" tahdonvoimalla:) Mutta yhtä paljon sitä tälläkin kertaa odotti ultraa kuin ekalla. Ja ne viikot, ne menivät niin hitaasti! Välillä mielen valtasi epäusko siitä, että mitään olisikaan massussa, tai että onko edes oikeassa osoitteessa. Mutta kyllä se helpotti, kun sitten näki siitä ruudulta kuinka sydän sykki ja kaikki hyvin. Mutta niin malttamattomana taas odotan, kun huomenna on niskapoimu-ultra. Ja varsinkin, kun mulla siellä se verihyytymä on ollu mustana pilvenä mielessä koko ajan. Kyselit kenelle olemme kertoneet, niin mulla on aika iso hyväystävä piiri ja kyllä näillä hyville ystäville, jotka jo tiesivät aikaisemmin meidän hoidoista, tuli kerrottua heti plussan ilmaannuttua. Mutta isovanhemmat saavat kuulla nyt tulevana isänpäivänä, kun 13 viikko on täyttymässä. Sama tilanne oli esikoisen kanssa, silloin 12 viikkoa tuli täyteen äitienpäivänä ja kerroimme uutisen silloin=)
Mutta toivotan sinne massuasukillesi hyviä tarrasukkia ja peukkuja jotta kaikki etenee hyvin bdbdbd Käy nyt sit palstailemassa ja kertoile kuulumisia. Niin kuin Ronjoo tossa jo mainitsikin, on hällä todella lähellä, jotta pieni käärö on jo käsillä, niin olis kivaa saada juttu seuraa täällä palstalla.
Hyvää alkavaa isänpäivä viikkoa kaikille! Meillä se alkaa jännittävällä NP-ultralla ja esikoinen näyttää saaneen vesirokon...=(
H-R rv 11+6
Huh, huh tulipas tekstiä;)
Itse juuri plussasin ensimmäisellä loppuun asti viedyllä inseminaatiolla (pitkällä stimulaatiolla). Mulla siis raskausviikkoja 4+5. 2 munasolua siellä oli, joten jännitän älyttömästi ultraa et monta sieltä on tulossa. Toivottavasti ei 2 enempää ;D
Tosi kiva nähdä vanhoja tuttuja täällä ja että pco:kin on voitettavissa :)
Hienoa nähdä sinut täällä puolella Sweet77!!!=) Todellakin on hienoa nähdä että pco on sittenkin vain hidaste pikkuruisen alkuunsaannille=) Paljon peukkuja täältä uudelle massu asukille/asukeille ja hyvällä tarroilla vahvistettuja sukkia=) bdbdbd
H-R
Ihana kuulla, että teillä myös onnisti! Hyvin samoissa mennään sun kanssa, mulla nyt viikkoja 4+6. Toivon sinulle ihana ja turvallista masun kasvatusta! Onko teillä tulossa esikoinen vai onko ennestään lapsia? Kivaa saada tänne palstaseuraa.
(H-R), kiitos kun jaksat vastailla tälle hätäilijälle :) Toivottavasti teidän esikoinen ei kovasti sairastunut! Niin ja tule pian kertomaan np ultran kuulumiset.
(.) kaikki on uutta ja jännittävää. Viikonloppuna piti kylässä näytellä juovansa siinä missä muutkin ja täytyy sanoa, että jollain jännällä tavalla se oli hauskaa :) Edelleen tietysti jännittää, että onko kaikki hyvin, mutta melko levollisella mielellä olen ollut. Rinnat ovat sen verran kipeät ja turvonneet, etteivät jätä hirveästi arvailun varaan.
Heippa vaan, ja huh, kyllä toi np-ultra vaan jotenkin tuntuu siltä viimeiseltä rajapyykiltä, että jos siellä kaikki hyvin alkaa vähitellen jo uskoa tätä todeksi, vaikka ainahan kaikki on mahdollista, mutta...
Joten, np-ultrassa kaikki hyvin!=) Siellä mennä vipelsi " iso" vaavi jo koko 59mm pituudellaan:) Mutta saatiin kuin saatiinkin niskapoimu tulos joka oli hyvi, 1,5mm. Vaan edelleen se helatooma, verihyytymä siellä oli ja oli joutunut muuttamaan hieman muotoaan kasvavan kohdun tieltä. No, nyt sitten suljimme lopullisesti perässämme lapsettomuusklinikan ovet ja tämän raskauden (viimeisen) myötä siirryn omaan neuvolaan. Sitä kautta sitten vielä rakenne ultraan viikolla 16-20, jossa sitten katsotaan hematooman tilanne ja tietysti vaavin varpaat ja sormet laskemme=)
Isänpäivänä saavat sitten lähisuku tietää toukokuisestamme ja ensi viikolla olis tarkoitus mennä pomon juttusille....se jännittää, koska olen uudessa työpaikassa ja aloittanut vasta elokuussa...hui...=)
Mutta jotta hyvin täällä, entäs teillä?? Koskas bisous sulla on eka ultra?
Ja Ronjoo käyppä vielä kertoilemassa viime hetken tunnelmat ennen kuin lähdet!!!
H-R rv 12+1=)
Hirmuisen paljon onnea bisous ja sweet77 sekä (H-R):lle hyvistä np-kuulumisista. Ihanaa, että pcolaisten onni jatkuu.
Mulla on hiukka kiire ja ongelmiakin netin kanssa, mutta loppusuoralla mennään, jo 10.kuukausi menossa, ja kovasti jo vauvaa mailmaan odotellaan. Olo on valtava!!!
-Samo ja pikkuneiti pippuri, rv 36+5
Hienoja np-uutisia (H-R)! Oli varmasti helpottova kuulla, että kaikki on hyvin siellä massussa. Niin ja nähdä pieni! Sitä mä odotan ihan hulluna, että näkisi sen sydämen sykkeen. Ja nyt sitten pääset myös jakamaan hyvää uutista, sekin on tärkeää!
Samo, jaksuja sulle viimeisille viikoille!
ON: tänään on taas vähän epäuskoinen olo koko raskaudesta. Viime päivät rinnat ovat olleet tosi kipeät ja viime yönä eivät enää olleetkaan niin kipeät. Ja mitä tästä päättelin 03.36 kun hereillä satuin olemaan -> kaikki ei ole hyvin. Ja itkuhan siinä tuli. No, nyt sitten tunnustelen oloa ihan toden teolla ja stressaan hieman... Äh, eka lääkäri on vasta 22.11. Sinne asti pitäisi siis jaksaa sinnitellä. Tuntuu että sinne on ihan ikuisuus! En myöskään tiedä tämän maan käytännöistä, että ultraavatko ekalla kerralla. Sitä aion pyytää/vaatia, mutten tiedä mitä tehdä jos kieltäytyvät. Aikaa piti kuulemma varata 1,5 tuntia, joten kai siinä nyt ehtisi ultrankin tehdä!
Mitenhän tän mielen saisi rauhoittumaan?
Ompas super-mukavaa huomata, että pinoon on pompannut lisää raskautuneita plikkoja, IHANAAA :) Varmasti tulee käytyä aina välillä kurkkimassa mitä tänne kenellekin kuuluu vaikka siis oma jakautumisen aika on jo kohta käsillä!
Sektioon aikaa siis enää tasan kaksi viikkoa, kahden viikon päästä makaan sängyssä ja vieressä tuhisee piskuinen tytöntyllerö tai pojanpallero :) Viime viikkoisen lapsivesipunktion jälkeen on meinannut ajoittain aika kovastikin supistella, joten aika rauhallisesti saan nyt nämä viimeiset hetket ottaa. Ärsyttää vain ihan tuhottomasti, että kaikki vaiva turhan punktion takia! Mutta kohta odotus palkitaan ja sitten eikun pika-toipumaan, silmäleikkaus on tasan 3vkoa sektiosta. Kaikki sormet ja varpaat ristissä toivon, että tuo nyt toisi hieman helpotusta elämään ja ehkäpä jopa näön silmään takaisin...!
Bisous: Ihanaa et mennään suunnilleen samoilla rv :) Meillä ois hoitopaikassa eka ultra 21.11 eli viikon päästä. Pelottaa ihan älyttömästi et onko siellä kaikki kunnossa. Etenkin kun ei oo mitään oireitakaan. Välillä on ihan uskomaton olo, et voiko tää olla totta mutta uskottava se on! Varmasti helpottaa, kun näkee pikkuisen ja jos vielä sydän lyö. Sillonhan mulla on rv 6+6, et välttämättä sydämenlyönnit ei vielä näy....Kuukautisista jos laskettaisiin rv ois taas sillon jo reilusti yli 7.
Ronjoo, Samojedi: Alkaa olla jännät paikat käsillä, muistan kyllä sillon kun teitä useampi lähti plussajonoon ja ajatella et ootte jo näin pitkällä!
H-R: Ihana kuulla, että np-ultrassa kaikki hyvin. Oli varmaan sykähdyttävää nähdä oma pikkuinen ihme sieltä ruudulta.
Millonkas sitä pitäis neuvolaan ilmottautua, jos eka käynti on 10 rv hujakoilla? Odotan kai maanantain ultrakäynnin, kai ne sieltä sitten neuvovat :)
Siis, voi rähmä näitä ilmoja...=( Kun paistais edes, niin ei olis näin väsynyt mitä koko ajan nyt on. Isänpäivät tuli vietettyä ja kiirettä piteli, kolmet isänpäivä juhlat ja vielä siinä välissä ristiäisissä tärkeää sylikummin tehtävää suoritin, joten....huh,huh...=) Mutta nyt sitten isovanhemmat ovat uudesta tulokkaasta tietoisia=)
SWEET77: Mä olen tähän saakka käynyt lapsettomuusklinikalla ja ensimmäinen neuvola käynti omassa neuvolassa on vasta keskiviikkona. Muistaisin kyllä että ekasta olin aikaisemmin, mutta silloinkin tosiaan tuolla viikon 10-12 tietämissä. Ja nyt " kieltäydyin" kokonaan lääkäri käynniltä, kun olen ultrassa ollut jo kolmesti, niin on ihan turhaa antaa mulle aikaa neuvolalääkärille, kun ei sillä ole edes ultra laitetta. Ja tuosta ultrasta, niin kyllä siellä jo noilla viikoilla komeesti ultrassa sydämmen pompottelut näkyivät. Mutta tosin en tiedä tehdäänkö aina alakautta, vai voiko tehdä jo tuolloin vatsan päältä?? Mulla vaan kaikki tehty alakautta.
Ja omaa napaa: Tossa todella vielä viime viikolla hehkuttelin, kun housut ei lainkaan kiristä, mutta nyt...plääh...kiristää niin vietävästi ja nää sukkahousut (vilukissa kun olen) on ihan kamalan tuntuiset vyötäröltä. Liekö sitten vaavi niin kasvanut, vai onko syy viikonlopun mässäilyn, mutta ähky on olo. Mutta muuten täällä voidaan hyvin, väsyttää vain...
Massun kasvatusta kaikille ja teille viime metrien kävijöille, voimia!!=)
H-R rv 13=)
Ainakin te " vanhat" pco-plikkojen pinoutujat varmasti muistatte Sadepäivän jolla sitten otti ja tärppäs, niin bongasin tuolta pco-plikoista hänen viestinsä, että on marraskuun alussa saanut terveen tytön ja pojan!!=) Kyllä noi uutiset aina luo uskoa pco:n nujertamiseen ja onhan meitä jo tässäkin monta sen tehnyttä ja loppuun asti mennään=)
H-R
Taitaa olla tänään viimeinen neuvola ennen sektiota, siihenhän ei ole enää kuin kahdeksan päivää! Alan kyllä olla täällä ihan valmis koitokseen...särkee, ahdistaa, närästää, oksettaa, särkee päätä jne jne...sitä tavallista :) Ennenkaikkea odotan kuin kuuta nousevaa, että a) närästäminen loppuu b) pääsen siihen silmäleikkaukseen ja toivottavasti se nyt auttaa c) jospa alkaisi happikin kulkea paremmin...astma kun on huonontunut koko raskauden ajan ja tänään aamulla puhalsin PEF:iin taas uudet pohjat :(
Vauvalle alkaa kaikki olla valmiina ja jännitys tiivistyy...kumpaa laatua sieltä on tulossa! Toivottavasti kaikki menee hyvin emmekä joutuisi olemaan kovin pitkään osastolla, viimeksi meni pojan bilirubiini-arvojen takia muistaakseni yhdeksän päivää. Nyt kyllä tahtoisin kotiin paaaaljon aikaisemmin :)
Ihanaa kun pino kasvaa ja komistuu!!! Mitä muille kuuluu?
Kiva kuulla et kaikki meni hänellä hyvin, onhan kaksosraskaus aina riskiraskaus myös. On varmasti kädet täynnä nyt töitä ja sylin täydeltä pääsee antamaan rakkautta.
Mul on sellanen kutina et oottaisin myös kaksosia, tyttöä ja poikaa. Oikeestaan se lähti jo inseminaation aikaan kun siinä pöydällä maatessani katse kiinnittyi yhteen valokuvaan, jossa juuri kaksoset, tyttö ja poika köllötteli. Ja sit kun mulla oli ne 2 munasolua siellä. Noh, maanantaina selviää.
Ronjoolla on varmasti jo luksusta kun pääset noista extravaivoista eroon syntymän myötä.
Sweet, sä pääsetkin sitten päivää ennen mua kurkkimaan pientä ultraan! Tulehan heti kertomaan mitä siellä näkyi. Onko oireita jo ilmaantunut? Mulla on edelleen melko oireetonta, rinnat on vaihtelevasti kipeät ja kuvotusta tulee, jos ei syö kunnolla. Hauskaa, että voidaan täällä mennä yhtä jalkaa eteenpäin :)
Ronjoo, aika hurjaa että sulla on oma pieni sylissä jo noin pian! Toivottavasti sitten omakin olosi helpottuu ja pääset tutustumaan tulokkaaseen paremmissa voimissa!
(H-R), mä en malta odottaa että vatsa kasvaisi! Olen niin pitkään ihaillut komeita vauvavatsoja kateellisena. Joten nauti siitä vatsan kasvamisesta! Eikun shoppailemaan!
(.) tänään olen ollut tosi huolissani uudesta vaivasta, eli vihlonnasta tuossa nivusten yläpuolella /alavatsalla (munasarjoissa?). Ei tee kauhean kipeetä, mutta tuntuu selvästi. Kohdun ulkoistahan tietysti pelkään, kun en ole vielä päässyt katsomaan missä se meidän pikkuinen majailee. Odotus-puolella minua kovasti lohduteltiin, että kuuluu asiaan. Mutta jännittäähän tuo silti, että miten tässä käy. Nyt sain kuitenkin pahimman itkun rauhoittumaan... Ei auta kuin odottaa. Mutta tuskaista se on.
Moi kaikille!
Onpa pitkä pino! En ehtinyt vielä edes lukea kaikkia viestejä...
Tulinpa vaan kertomaan, että sain maanataina raskaustestiin +! : ) Ja aivan yllätyksenä - ja aivan luomuna!! Eihän me tosin ehkäisyä ole enää käytetty muutamaan kuukauteen, mutta koska olen edelleen vähän imettänyt eikä menkkoja ole ollut kuin yhdet hassut marraskuussa, niin en todellakaan uskonut, että näin voisi käydä...
Sitä nyt ei vaan vielä tiedä, kuinka pitkällä olen, tuskin kovinkaan pitkällä. Niistä menkoista sitä ei nimittäin voi missään nimessä laskea. Ultraan pitäisi päästä tässä lähiaikona, niin siellä se sitten selviää...
Mutta näin! Luomunakin voi siis onnistua! : ) Olen kyllä todella iloisesti yllättynyt. Tosin myös vielä vähän varuillani, eihän sitä koskaan tiedä, kuinka käy... varsinkin kun oletettavasti olen vielä kovin alkuvaiheessa.
terv. " vanha" pco-plikka Tua sekä poika 1v. (clomeilla " tehty" )