Plussanneet PCO-plikat pinoon!
Mitäpä sitä kuuluu itse kullekin ja kuinka on matkanteko plussanneena tähän asti sujunut? Ajattelin alkaa huhuilemaan, kun tuntuu ettei vanhoja tuttuja hoksaa enää mistään palstalta.
Meillä mennään jo rv 30+4 ja voidaan paksusti. Raskaus on sujunut kaikenkaikkiaan oikein hyvin. Alkuun oli sellaista jatkuvaa pahaa oloa ja ällötystä mutta se loppui joskus rv 12 paikkeilla. Sitten melko pian tulikin kuvioihin närästys, jotan on jatkunut oikein kiitettävästi tähän päivään ja varmaan loppuun saakka.
Mulla todettiin myös raskausajan diabetes ja olen insuliinihoidolla ollut jo kesäkuusta lähtien. Rutiinillahan tuo alkaa jo sujumaan ja äitipolilla saan juosta ultrattavana (ihan kivaa) ja syynättävänä ihan parin viikon välein.
Rakenneultrassa meille selvisi, että pienen pientä mutta tomeraa tyttöä odotellaan meille joulukuun alussa syntyväksi. Synnytystä en osaa pelätä, vaan yritän kykyjeni mukaan pärjätä siitä luomukonstein mutta en ole suunnitellut sen tarkemmin ja kipulääkityksenkin hyväksyn jos sellainen katsotaan aiheelliseksi.
Muuten on ihanaa, kun nämä ilmat viilenevät. Tuntuu, että mulla on jatkuva keskuslämmitys ja sekin turhan kovilla kierroksilla kun kuuma on jatkuvasti.
Näin meillä. Kertokaahan plikat kuulumisianne!
-samo ja pikkuneiti pippuri
Kommentit (126)
H-R: Hieno homma että ultra meni hyvin. Olikos siellä ultrassa enää puhetta niistä kokeista missä saitte vähän epävarman tuloksen? Eikö se ole niin että myös siellä 20-viikon ultrassa pystytään toteamaan jos vauvalla on down? Eli ilmeisesti teillä on kuin onkin kaikki hyvin sittenkin? Hieno homma.
RONJOO: Terkkuja sinulle ja Idalle ihan hirmuisasti. Kuinka vanha se teidän neiti nyt onkaan? tuntuu että siitä o NIIN kauan kun palstailtiin ja olen jo ihan unohtanut että millos sä siirryitkään tänne toiselle puolelle?
SAMOJEDI: Huhuu? Siellä taitaa olla vauvanhoitokiireitä kun ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan? Halaus sinnekkin :)
SP:Mullahan oli oikein horrori tämä raskauden alku. Vuosin verta ekaksi 10 ja sit 12pvää siirrosta. Tosin ihan vähän. Sitten mun verenpaine nous pilviin ja jouduin sairaslomalle makaamaan pariks viikoks. Ennen joulua tuli taas verta -silloin kaikkein eniten eli ei mitään tuhrua vaan ihan kunnolla tippui pönttöön. Olin varma että kesken meni,mutta verenvuoto loppui kuin seinään eli ei onneksi jatkunut. Sitten sain flunssan perään ja taas saikulle.
Nyt on saatu paineet kohilleen. Tosin ihan aavistuksen ovat vielä koholla. Äippäpolilla sanoivat että näin alkuvaiheessa ei pitäisi tulla raskausmyrkytystä mutta että mulla on siihen sitten kyllä aika hyvät " mahikset" vissiin sitten myöhemmin kun tää alkukin oli tälläistä. Muuten olen voinut ihan hyvin. Ei pahoinvointia (oli ehkä 2pvää rv 7+jotain) Ei hajuherkkyyttä (oli ehkä 1pvän rv 6+jotain). Selkää jomottelee nyt aika kivasti tällä hetkellä ja tissien arkuuskin on jo vähän helpottanut (par viikkoa oli sairaan kipeet),mutta muuten en uskoisi että olen raskaana jos en olisi sitä kaveria tuolla mahassa nähnyt. Yöunet on pidentyneet eli nukun nykyisin 9h yössä,koska illalla ei pysy silmät auki.Levollisesti olen ollut kun urheilutkin kielettiin verenpaineen takia. Koiran kanssa lenkkeillyt ja tuollaista.
Kuinkas vanhoja ne vesselit nyt on? 2-3kk? Hitsi kun aika menee niin nopeasti että en ppysy mukana...
Terkkuja muillekkin pco-plikoille. Mä yritän nyt jäädä taustalle ja palailen np-ultran jälkeen eli parin viikon kuluttua.(joka on muuten nyt sit alkanut jo pikkuhiljaa hirvittämään näitten teidän uutisten takia)
Ai niin. onks teillä kellään kokemusta matkustamisesta raskauden aikana. mehän varattiin unelmaloma kaukomaille jo viime kesänä ja se olis edessä rv22-24. Nyt täällä on kova arvonta päällä että lähteäkkö vai ei. Mä en todellakaan tiedä mitä tehtäsiin ja neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan. Neuvolatäti ei osannut sanoa mitään asiaan...(ajattelin että laitan tän ihan kyssäriksi tuonne yleisestikkin kunhan np-ultran tulos on tiedossa)
Piippuli rv 10+3
Meillä pohdittiin matkustamista myös kovasti viime kesänä-Kreikan reissu oli varattu hyvissä ajoin ennen koko raskautta, oltiin silloin vielä tutkimuksissa ja ajateltiin ettei sitä vauvaa varmaan vähään aikaan kuulu. No, toisin kävi ja raskaudessakin oli sitten kaupan päälle pientä hässäkkää. Kuukausi ennen reissua oli vuotoa, jonka syy ei koskaan selvinnyt ja sen jälkeen alkoi sitten supistella enemmän ja vähemmän, kivuttomasti kuitenkin. Pähkäiltiin siinä sitten, että uskalletaanko lähteä ollenkaan, lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, ettei asialle esteitä ole supistelusta huolimatta, kaikki oli muuten ihan niin kuin pitääkin. Vakuutukset oli varmuuden vuoksi totta kai ja päätettiin lähteä, mutta sillä ajatuksella että mennään mahan ehdoilla. Viikkoja oli silloin 24 ja matka sujui kaikin puolin hyvin-syömiset katsoin normaalia tarkemmin ja melkoinen löhöloma siitä tuli, mutta mukavaa oli. Jos eivät neuvolasta osaa kantaa ottaa, niin kannattaa varmaan kysäistä äitipolilta ja varmistaa asia-periaatteessa matkustamiselle ei pitäisi noilla viikoilla esteitä olla jos kaikki on ok.
Hiltsukka & Aksu 2kk
Kävin tänään sitten siinä lapsivesipunktiossa, pikkuinen painaa nyt tuollaiset 2,5 kiloa ja keuhkot ovat jo kypsät. Nyt siis menossa 34+5. Olin kyllä ihan puulla päähän lyöty kun minulle ilmoitettiin, että vaavelimme syntyykin sitten jo keskiviikkona...SIIS YLIHUOMENNA! Tämä kiire nyt vissiin sitten taas huonontuneen silmän takia, haluavat minut leikkuupöydälle heti kun mahdollista. Itseä kyllä nyt " vähän" hirvittää, että miten kaikki menee, vauva kun kuitenkin nyt sitten syntyy viisi viikkoa etuajassa, mutta kovasti vakuuttivat kaiken menevän hyvin. Keuhkot kun kuitenkin jo ovat hyvät ja painoakin mukavasti. Sanoivat, että mahdollisesti joutuvat antamaan happea, mutta tämä ilmeisesti on vielä näillä viikoilla enemmänkin sääntö kuin poikkeus jolla varmistetaan vauvalle hyvä alku. Nyt on kyllä ajatukset ihan solmussa ja valtavan kiireen iski päälle! Pitäisi tuhat ja sata asiaa keretä tekemään ennen keskiviikko aamua, huh!
HILTSUKKA. Kiva kuulla rohkaisevia tarinoita. Kattellaan nyt täällä ihan rauhassa vielä. Onhan tuo NP-ultrakin ensin edessä joten ehkä ihan turha vielä pohtia matkustamista.
SWEET77: Mitä kuuluu? Pääsittekö jatkotutkimuksiin jo? Toivottavasti kaikki on kunnossa. (((Haleja sinne)))
Piippuli tänään 11+0 ja viikko vielä neuvolan lekuriin (tiistaina) ja ultraan (torstaina) Paniikki alkaa jo kertymään pikkuhiljaa...
Kiitos kysymästä, hieman paremmin menee.Hirveästi ei ole nyt jaksanut osallistua keskusteluihin tän tilanteen vuoks. Istukkanäyte otettu viikko sitten ja huoemenna pääsee toivottavasti ylimääräiselle käynnille neuvolaan kuunteleen sydänääniä et onko se pikkunen vielä hengissä. Pari päivää näytteenotosta oli ne riskialtteimmat päivät ja kyllä silloin pelotti ihan sikana. Onneksi ei oo vuotoja/kauheita vatsakipuja ollut mutta eihän km aina anna mitään merkkejä....
Jotenkin jaksan toivoa lapsen olevan terve. 2-3 viikkoa menee vastauksien saamisessa. Mikä on jännää niin jos lapsi on terve he laittavat kirjeen kotiin ja jos on kromosomihäiriö soittavat vastauksen, arvaa saako hyppiä seinille joka kerta kun puhelin soi?
Niin ja Piippuli, jos ne kuuntelee neuvolassa sydänääniä niin ÄLÄ sitten säikähdä jos ne ei heti löydy kun se on vielä niin pieni et se on vaikee saada doplerin alle. Meilläkin kätilö etti ekan 40 min. ei löytänyt kun kaiun, hätäännyin tietty. Kätilö otti sitten yhden asiakkaan siinä väliin ja kuunteli uudelleen ja löysi ne, kyllä kyyneleet siinä vaiheessa valui... kätilö ehti soittaa jo äippäpolillekin. Mutta se on siis tosiaan viel niin pieni et meil meni aikaa varmaan tunti et löyty, joten älä säikähdä heti!!! Toivotan onnea ultraan ja et kaikki on hyvin!
SWEET77: Hienoa kuulla, jotta tutkimuksen jälkeen kaikki menny hyvin!! Ja uskotaan vahvasti siihen, jotta vaavilla kaikki kromosomit kohdallaan ja voitte huokaista helpotuksesta. bdbd Voima halaus täältä, sillä varmasti aika matelee nyt.
PIIPPULI: Juu, mitään mainintaa mistään poikkeavuudesta ei lääkäri rakenneultrassa ainakaan maininnut, enkä edes itse sitten huomannut kysyäkään mitään down mahdollisuudesta, joten näin ainakin oletamme että kaikki hyvin. Vaavin painoarviohan oli hieman viikkoihin verrattuna suuri (0,5kg) mutta ei myöskään siitä sen kummemmin mitään maininnut. No, huomenna neuvola niin pääsee kyselee sieltä tulkintaa raporttiin.
Mutta upeeta, sulla viikkoja jo pian niskaturvotus ultran verran=) Niin se aika mennee. Ja siihen uskotaan ja luotetaan, jotta kaikki siellä on hyvin!!! Vieläkö muuten olet jatkanut sitä hiilihydraatitonta ruokavaliota? Olis kyllä kiinnostusta koittaa sitä. Tiedätkö voiko sitä imetyksen aikana yrittää, vai onko parempi odottaa se neljäkuukautta, minkä painonvartijatkin " vaativat" ? Mistä sait siitä tietoa? Suomenkielellä!!=)
Kaikille pco-plikoille ihanaa alkanutta viikkoa ja voikaa hyvin!!!
H-R rv 22 tasan=:)
Ronjoo: ONNEA MATKAAN!!! Täällä pidellään peukkuja ja uskotaan vahvasti että kaikki menee varmasti hyvin!!bdbdbd Voi, jukra, siis jo huomenna olette viisi henkinen perhe=) Tulee pikkaiselle sama syntymäpäivä kuin miehelleni, siispä lupaan ottaa huomisesta kakusta toisen siivun (ja vain siksi kaksi siivua=:)) teidän uudelle tulokkaalle.
Nyt siis jään jännityksellä tiirailemaan koska jälleen sinusta kuulemme!!
H-R rv 11+1
Huh-huh, pulssi alkaa tasaantua ja happikin kulkee vapaammin...saatiin kolmen viikon lisäaika :)) Silmäntila on pysynyt nykyisellä lääkityksellä vakaana, eikä tilanne muutu kuulemma muutamassa viikossa, joten olen aivan onnesta soikeana että pikkuinen saa vielä kasvaa ja kehittyä siellä missä kuuluukin eli omassa masussa!!! Eli nyt sitten voidaan paksusti vielä kolme viikkoa...IHANAAAAAAAA!!!
Täytyy kyllä myöntää, että eilisestä tähän hetkeen oli aika lailla suru puserossa...sektio ei huoleta tai pelota, mutta se että vaavi olisi joutunut syntymään jo viikolla 35 keskosena huoletti ja PALJON! Onneksi näin ei nyt sitten käykään :)))
ei oikeastaan jaksa olla edes kenellekään kiukkuinen sähläämisestä kun on niin helpottunut olo! Mutta sen sanon, että on se kumma kun ei kahta eri asiaa hoitavaa lääkäriä saa puhumaan keskenään ja asiat menevät sitten näinkin ristiin kuin nyt minulla! Ja pelotellaan siinä sinussa puolikuoliaaksi :( Nytkin oli ihan sattuman kauppaa, että tälle tarinalle oli onnellinen loppu. Sitä nuorempaa lääkäriä, joka eilen oli paikalla oli jäänyt vaivaamaan minun reaktioni pikaiseen sektiopäätökseen, olin kai näyttänyt super-surkealta ;) Hän oli sitten ottanut tehtäväkseen metsästää kiinni ja PUHUA hoitavan silmälääkärini kanssa...ja niinpä nyt sitten saimme tämän kolmen viikon lisäajan.
Käytiin neuvolassa ja kuultiin vauvan sydänäänet :) se siis ainakin selvis istukkanäytteenotosta hengissä. Nyt vaan odotellaan tuloksia.
Lisäksi saatiin parempi tarjous asuntolainaan pankista.
Ronjoo: Hienoja uutisia!!! Hyvä niin jotta vaavi saa olla vielä siellä missä pitääkin ja vahvistuu kunnolla=) Mutta kyllä pitää taas ihmetellä noiden lääkäreiden touhua!! No, mutta onneksi kohdallasi kävi näin ja kaikki hyvin. Otamma siis tänään sille sen toisen kakkusiivun=;)
Omaa napaa: Täällä sitä mennään ilman oireen oiretta. Siis kaikki taakse jäänyttä. Omat housutkin menevät vielä, joten koko raskauden saattaa välillä jopa unohtaa. Hulluna kuitenkin odotan ensi maanantaina olevaa np-ultraa, jotta pääsee näkemään että kaik ok ja jos se hitsin hyytymä olis vaikka kadonnut, tai edes pienentynyt. No, mutta vielä muutama päivä odotettavaa.
Mutta edelleen huhuilen muita plussanneita pco-plikkoja. Jäänkö mä tänne yksikseni, kun nää loppu suoralla olevat jakaantuvat??? HYMYHUULI?????!!!! Ja JANEWAY????!!!!! Liittykää pinoon ja kertokaa mitä kuuluu!!!! Eikös Janeway mene kanssani jokseenkin samoilla viikoilla, olis kiva vaihtaa kuulumisia.
H-R rv 11+2
Eilen tein elämäni ensimmäisen plussatestin (Clearblue) ja tänään vielä toisella eri merkkisellä testillä varmistin. Ja selkeät plussat tuli molemmista, pp15 ja pp16. Olen aivan pihalla... Onko tämä oikeasti totta???? Taustasta sen verran, että yrityshän meillä aloitettu 10/03 ja klinikalla aloitettiin 11/04 ja siellä todettiin pco. Sitä on nyt hoidettu välillä clomeilla, välillä clomeilla ja metuilla ja nyt sitten pelkästään metuilla. Joten " luomuplussa" tämä sitten varmaan on, tikutuksen ja metujen tulosta.
On aivan epäuskoinen olo, että mitä nyt? Asumme ulkomailla ja tämän maan käytännöt ovat enemmän kuin vieraita. Ultraan olisi kova hinku, että näkisi onko siellä oikeasti joku. Milloin sitä voisi ultraan mennä, että näkisi sydänäänet?
Onnea kaikille teille, jotka olette jo edenneet raskauksienne kanssa. Muistan kun olen teitä tänne plussanneisiin saatellut, Samo, Ronjoo, HR jne. Olisi kiva pitää yhteyttä myös " tällä puolen" .
t. Virtuaalirutistusta ja tukea kaipaava, ilmeisesti sitten rv4+2 viettävä bisous
Kyllähän tässä on vauva-arkena kiirettäkin pitänyt ja netin käytön ihanuuskin on jotenkin niin huumavaa että en meinaa kantoliinojen ja kestovaippojen ostelulta ehtiä kuulumisia kirjoittelemaan lainkaan.
HR:lle kestämistä närästyksen kanssa. Mulla se oli kans tosi kamalaa mutta kyllä se loppuu synnytyksen jälkeen niinku luvataanki.
Piippulille tsemppiä kovasti ja kiitos kun muistutin kirjoittelemaan. Aika tosiaan rientää tosi nopsaan, vaikka se raskaana ollessa tuntui vain matelevan.
Ja toivon kovasti että Sweetin tilanne selviää parhain päin.
Nyt Saga (pian 7 viikkoinen) nukkuu ja mulla on kone käytössä kun iskä meni kauppaan. Meillä on täällä -27 astetta pakkasta, joten sisätiloissa pysytään visusti. Muuten ollaan kyllä ulkoilstu kovasti lauhemmalla säällä ja neiti nukkuu aina vaunuissa sekä autokyydissä.
Saga on kova nukkumaan mutta rytmi on vielä sellainen, että hihhuloi täysin hereillä iltaisin yli puolen yön. Sitten kyllä herää vain 3-5 tunnin välein syömään ja nukkuu taas. Ollaan siirretty nyt neiti meidän väliin perhepetiin niin on jotenkin rauhallisempi ja tyytyväisempi. Nukahtaa jopa itse ilman tissiä ;)
Hieman mahavaivoja on itketty mutta oon ollu antamatta d-vitamiinia nyt pari päivää ja olo on ollut parempi. Täytyy kokeilla merkin vaihtoa, meillä käytössä oli Jekovit. Muuten neiti on iloinen ja harjoittelee kovasti jo jutustelua ja naureskelua.
Mulla tuo synnytys oli niin kauhea kokemus että ihan pian ei vauvakuume nosta täällä päätään. Se kun kesti kaikkiaan 57 tuntia ja kaikki mahdolliset kipulääkkeet oli käytössä. Silti kokemus oli hirveintä juuri epiduraalia odotellessa, kun kohdunsuu ei auennut juuri nimeksikään eikä kuulemma voitu siksi vielä puuduttaa, ettei olis stopannu koko homma. Myöskään ei voitu hoputtaa oksitosiinilla. Sitten kun vihdoin saatiin homma kunnolla käyntiin kahden ja puole vrk:n supistelujen jälkeen, niin ponnistusvaihe kesti 1h 44min. Neiti syntyi avosuisena eli kasvot ylöspäin. Siksi kesti synnytys pitkään ja eteni hitaasti.
Mutta palkinto siitä on kyllä ihana ja niin kauan odotettu. Mieheni sanoikin, että niitä tuskia annetaan jokaiselle sen minkä pystyy kestämään. Olenkin salaa toivonut, että vauva-arki olisi sitten jo suhteessa hieman helpompaa kuin koko projekti tähän saakka on ollut.
Mutta nyt pitää mennä laitteleen jotain ruokaa itselle ja koiruleille.
-Samo ja pikku-Saga
Tänään tuli vastaukset istukkanäytteestä ja vauvalla ON KAIKKI KROMOSOMIT KOHDALLAAN!!!!! Mä oon ihan onnesta sekaisin, oon niin helpottunut!
Samojedi: Ihanaa kuulla miten Sagan kanssa on lähtenyt arki sujumaan. Olipas sulla rankka synnytyskokemus mut yleisimmin se ekan tekeminen onkin kaikista tuskallisinta ja seuraavat synnytykset helpompia, näin oon ainaskin kuullut :)
Upeaa bisous!!!!! Muistan kyllä sinut tuolta pco-plikkojen pinosta=) Mutta mahtavia uutisia sinulla, ja vielä " luomuna" HIENOA JA LÄMPIMÄT ONNITTELUT!!!!! Itse tein plus testin pp17, eikä siinä kyllä jäänyt mitään arvailujen varaan, niin selkeä oli myös toinen viiva. Ensimmäisessä ultrassa olin rv 7+2 jolloin ultra tehtiin alakautta ja vallan mainiosti siellä näkyi pienen pieni musta " möykky" (10,5mm) joka kiivaasti pompotteli=)
Kivaa saada tänne lisää seuraa, tuossa kun noi samo ja ronjoo alkavat pian jo jakautua, niin jäisin yksikseni tänne palstaa pitelee=)
H-R rv 11+3...neljä yötä vielä np-ultraan.....=)
Olipa ihanaa lukea näin hyviä uutisia täältä. Paljon onnea sweet teille! Miten loistavaa, että saat nyt rauhallisin mielin jatkaa odotusta. Olen hirveän iloinen teidän puolesta.
H-R, valaisepa tietämätöntä että mikä ero niissä lääkinnällisissä tukisukissa on verrattuna tavallisiin? Mulla auttoivat ne tavalliset kivasti pitkällä lennolla, ei turvottanut ollenkaan jalkoja. Anna Wahlegren muuten suosittelee päivittäistä 10 min varpailla kävelyä suonikohjujen ehkäisemiseksi, tiedä sitten tehosta ;)
Ronjoo, (sinähän kyselit siitä reissuun lähtemisestä?) pitkä lento voi olla aika rankka noilla viikoilla, mutta kyllä siitä varmasti selviää tukisukilla, juomisella ja jumppaamisella. Ja olisihan aurinkoloma aika poikaa pimeän talven jälkeen! Omaa kokemusta ei ole, joten en nyt osaa oikein sanoa muuta. Peukkuja np-ultraan!
Samo&Sp, kiva kun käytte kertomassa vauva-arjesta, ihanaa lueskella ja miettiä että millaiseksi se oma arki sitten muodostuu.
(.) ei mitään uutta. Liikkeitä olen yrittänyt kuullostella, mutta en voi väittää vielä tunteneeni. Toivon että pian tuntuisi. Kohta pääsen lääkäriinkin kuulemaan sydänääniä. Pitkästä aikaa, edellisestä käynnistä onkin jo yli kuukausi.
Voikaatte hyvin.
bisous rv15+2
Onko tää nyt sitä odottamista? Sanoinkin miehelle, että mitä me nyt tehdään? Mitenhän tässä pysyy järjissään kun oottelee ekaa ultraa. Ja sitten sitä tokaa jne. Pitäisi varmaan odotella se muutama viikko ihan rauhassa (what? miten??) ultraan menoa.
Ootko (H-R) kertonut jo monille plussasta? Mun oli pakko kertoa yhdelle kaverille, kun hän on tukenut mua niin paljon tän kaiken keskellä. Ennen ajattelin, että halua kertoa aika pian monellekin hyvällä kaverille, mutta nyt ajattelin odotella ekaan ultraan asti. Samoin vanhempien kanssa eli ei varmaan kerrota ennen kuin nähdään itse pieni ultrassa.
Millaista oli odottaa sitä ekaa ultraa? Mähän täällä jo suunnilleen suunnittelen vauvan huonetta... Samaan aikaan ei pitäisi liikaa innostua, mutta toisaalta pitää jo vahtia syömisiään ja juomisiaan jne.
Kuten huomaat, niin olen hieman sekaisin tästä jutusta. En ole ikinä toivonut mitään niin paljon kuin tätä lasta.
Kyllä näitä pinoja on niiiin ihanaa luke, kun kaikilla pelkkiä hyviä uutisia kerrottavana=)Joten, hienoa Sweet77 kyllä varmasti helpotti!! Nyt voitte taas jatkaa normaalia odottelua=)
Samo: Ihanaa kuulla teidän auvoisesta vaavionnesta=) Vaikkakin toi sun synnytys ei korvia hivellyt...kääk!!! Itse olen sun rinnalla täysin tietämätön synnytyksen tuskista, sillä esikoinen syntyi 4h 5 min, josta ponnistus vaihe taisi olla 12min tai jotain, mutta ei tuonne päinkään mitä teillä. Mutta äkkiä ne unohtaa, kun palkinto siitä tuskasta on sanoin kuvaamaton=)
Bisous:Lääkinnälliset sukat tehdään ns. mittatyönä, eli saadaan puristus juuri niihin kohtiin mihin pitää. Ja varsinkin mulla kun tota pituutta on, niin nämä ns. tavalliset lentosukat jäävät mulle lyhyeksi.
Ja sitten omaa napaa: Neuvolassa olin tiistaina ja voi veljet....se puntari!!! Taas se pomppas sen +900g/per vko!!!=/ Vaan kun katsahdin sitten kotona neuvolakorttia esikoisen odotuksen ajalta, niin olin silloin käynyt päivää aikaisemmin neuvolassa ja paino oli 100g tarkkuudella sama. Mutta voishan se vähemmänkin olla. Vaan kun ahtaa kaksin käsin sapuskaa ja sitä KAIKKEA MUUTA ja kävely tuottaa tuskaa....on loppu tulos tässä. Minkäs siis teet?? No, mutta pääasia oli että kaikki veriarvot(Hb136) ja paineet oli kohdallaan ja pissa puhdas. Pikku2 sydänäänet jyskyttivät kuuluvasti. Vaan niin taas vahvistui poika ajatus, kun esikoinen (tyttö) syke oli aina 150-160 välillä oli Pikku2 jälleen vain 130 ja rapiat=)
Mutta tämä taas täältä tällä erää....
Aurinkoisia pakkaspäiviä kaikille ja hyvää viikonloppua!
H-R rv 22+3
SWEET:Voi että -olipas mukavaa luettavaa taas pitkästä aikaa. Oikein hymyilyttää vieläkin hyvin mennyt kromosomi-vastaus. ihan mieletöntä,mahtavaa,upeeta :) Onnee ihan hirveesti sinne nyt!
SAMO: Voi jummijammi. Nuin vanha tytterö siellä jo on. Mullakaan ei juu nyt tosiaankaan nää viikot etene sitten ollenkaan. Joku on varmaan käynyt käpälöimässä mun kalenteria :(
H-R: Siellähän jo puksutetaan keskiraskauden " auvoisissa" tunnelmissa. Mulla vielä PIIITKÄ matka sinne. Hohhoijakkaa. Mitenköhän nää viikot menis nopeemmin.
Bisous: Vilk vilk sinnekkin ;) Sä oot sentään melkein samoissa kun mä ja pääset mukaan tähän viikot ei etene-vali-vali -klubiin jonka perustin just äsken ;)
(.) Joo viikot kulkee matelemalla. Onneks huomenna on perjantai. Neuvolan lekuri on vasta ens tiistaina -joten pinnaa täällä venytellään nyt kovasti. NP ultra kauhistuttaa jo nyt. Entäs jos siellä onkin turvotusta???!!! Mun maailma romahtaa ihan varmasti sitten. Muuten luin jostain palstalta että keinoalkuiset antaa useemmin hälyttävän tuloksen np-ultrasta kun ei keinoalkuiset. En tiedä mistä johtuu.
Muuten mistä kohtaa se np-oikein mitataan? Miten ne pystyy siitä kuvasta mitään mittaamaan? Mä en ymmärrä. Missä se poimu niinkuin näkyy? Valistakaas nyt tyhmää.
Täälläpäin on ihan kamalat ilmat, ulkona jo pimeää, lämpötila roikkuu kiikun kaakun nollan molemminpuolin ja tiet ovat vetisessä peilijäässä....YÖK!!!
Olika kurja lukea Sweet:in uutisia...täällä ihan kaikki sormet ja varpaat umpisolmussa, että kaikki menisi parhain päin!!!
(H-R):lle...vai menee rennietä ;) Täällä meni kans...ja lopusta paketti rennietä ja pullo gavisconia per viikko...ja tuntui ettei sekään riittänyt...hoh-hoijaa, tuo närästys on kyllä se mitä ei todellakaan raskaana olossa kaipaa! Täällä rinsessa voi oikein hyvin ja unelmaisen rauhallinen lapsi...parempi ollakin kun kahdella vanhemmalla pukkasi yhtäaikaisen uhmaiän päälle ;) Mutta Ida syö ja nukkuu ja on todella helppo tapaus, toistaiseksi ainakin! Minulla oli vähän aikaa sitten kontrolli ja se on nyt sitten elettävä tätä elämää puolisokeana. Silmä oli pitänyt pystyä leikkaamaan heti kun lasiaisen hyytyminen huomattiin, eikä odotella useampaa kuukautta. Mutta minuahan ei voitu leikata koska olin raskaana, että minkäs teet. Harvinaisen huono ajoitus. Mutta jotenkin hassusti tuntuu että tämä pikkuinen tuhisija on nyt entistä rakkaampi koska sen saamiseksi on joutunut käymään niin paljon lävitse. Neuvolasta tosin ovat minusta huolissaan...ovat ihan varmoja, että masennun kohta kaiken tämän jälkeen ja joudun nyt käymään aina " näytillä" ;) No hyvähän se toki on että huolehtivat!
Innolla odotan kevättä! Ida on niin ihana vauva, että tässähän kohta iskee vauvakuume uudestaan :))
Iloista ja onnellista raskausaikaa kaikille toivoo ronjoo