Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plussanneet PCO-plikat pinoon!

27.09.2005 |

Mitäpä sitä kuuluu itse kullekin ja kuinka on matkanteko plussanneena tähän asti sujunut? Ajattelin alkaa huhuilemaan, kun tuntuu ettei vanhoja tuttuja hoksaa enää mistään palstalta.

Meillä mennään jo rv 30+4 ja voidaan paksusti. Raskaus on sujunut kaikenkaikkiaan oikein hyvin. Alkuun oli sellaista jatkuvaa pahaa oloa ja ällötystä mutta se loppui joskus rv 12 paikkeilla. Sitten melko pian tulikin kuvioihin närästys, jotan on jatkunut oikein kiitettävästi tähän päivään ja varmaan loppuun saakka.

Mulla todettiin myös raskausajan diabetes ja olen insuliinihoidolla ollut jo kesäkuusta lähtien. Rutiinillahan tuo alkaa jo sujumaan ja äitipolilla saan juosta ultrattavana (ihan kivaa) ja syynättävänä ihan parin viikon välein.

Rakenneultrassa meille selvisi, että pienen pientä mutta tomeraa tyttöä odotellaan meille joulukuun alussa syntyväksi. Synnytystä en osaa pelätä, vaan yritän kykyjeni mukaan pärjätä siitä luomukonstein mutta en ole suunnitellut sen tarkemmin ja kipulääkityksenkin hyväksyn jos sellainen katsotaan aiheelliseksi.

Muuten on ihanaa, kun nämä ilmat viilenevät. Tuntuu, että mulla on jatkuva keskuslämmitys ja sekin turhan kovilla kierroksilla kun kuuma on jatkuvasti.

Näin meillä. Kertokaahan plikat kuulumisianne!

-samo ja pikkuneiti pippuri

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis totta kai on totta! UPEETA PIIPPULI, VIHDOINKIN!!!! =) Aivan kylmät väreet meni pitkin selkäpiitä kun huomasin viestisi!!! Juuri tässä keskiviikkona lueskelin tuolla lapsettomien puolella, jos jotain sinusta kuulisi, mutta jotta PLUSSA!!! Hei, todella upeeta! Ja nyt tosiaan pidän varpaatkin pystyssä jotta kaikki menee hienosti ja siellä massuasukilla on vahvaakin vahvemmat tarrasukat jalassa ja siellä pysytään loppuun asti, tai siis kaikilla heillä jotka siellä on=) bdbbdbd Voi, vitsit, olen kyllä tosi onnellinen puolestanne, niin pitkä ja kivinen tie on teilläkin takana. Mutta tuu kertoilee tuntemuksistasi ja sitten viimeistään tammikuussa kun ultrassa olette käyneet.

Omaa napaa: Niin, tosiaan viikot ovat kyllä menneet aikast haipakkaa. Tuntuu että nyt tämä toinen raskaus etenee huomattavasti nopeammin kuin esikoista odotellessa. Ja Bisous, usko pois kyllä se massu kasvaa=) Mä sitten kyselen tuolla kesällä, että NOH, vieläkös saa kasvaa=;) Tuosta raskaudestani vielä, jotta ihan tulee välillä syyllinen olo siitä, kun en ole mitään tuntemuksia/ajatuksia kirjoitellut ylös, kun esikoista odottaessa tuli kirjoitettua vaikka mitä ja melkeest viikottain=/ No, vielähän minä ehdin.

Mutta joo...Vointeja kaikille ja kuullaan taas!

Piippulin ihanista uutisista aivan pökerryksissä oleva H-R rv 16+4...todellakin ajatella ma alkaa jo 18 raskausviikko...huh,huh...kevät tulee=)

Vierailija
22/126 |
28.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon vielä Samojedi, muistan sinut hyvin! Olen itsekin totenut samaa, ettei enää näe tuttuja nimimerkkejä ja varmasti senkin takia on oma hiljaisuus. Käyn kyllä lukemassa, mutta en ole kirjoitellut pitkään.

Olen itekin loppusuoralla, ihanaa, eli rv 35+4 ja laslettu on vika vko lokakuussa. Olen voinut hirmu hyvin ja vieläkin tulee huono omatunto siitä jos valittaa jostain pienestä vaivasta, kuin muistaa sen ikävän lapsettomuus ajan. Silloin muistan miettineeni etten ikinä valittaisi mistään jos nyt vain tulisin raskaaksi...

Itsellänikin on närästystä, mutta vain nukkumaan mennessä ja eilen aloitin magnesium-kuurin koska mulla on niin pirun " levottomat jalat" nukkumaan mennessäni. Tuntui että se olisi tepsinyt, koska nukuin tosi hyvin moneen moneen viikkoon.

Olen tähän asti " lihonut" 13 kg, ja edellinen raskaus 2002 paino nousi jopa 20kg, eli ihan kiva näinkin. Mites sulla. Nyt on sf-mitta 34 mutta vkolla 31+2, minulla oli 30.

Kirjoittele jos näet tämän, kivaa että sulla menee hyvin.

mites muut pco- plussanneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
28.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon vielä sullekin. Tokihan minäkin sinut muistan.

Lupasin aikanaan myös etten valita ihan vähästä jos vain vauvaa saisin odottaa ja musta tuntuu ettei tuo lapsettomuuden mukanaan tuoma " leima" koskaan kuihdu pois vaikka kuinka monta pientä onnistuisi saamaan. On se niin syvälle juurtunut. Onneksi siltä suolta ollaan päästy roimasti eteenpäin.

Mulla on tuota painoa tullut noin 9 kiloa lisää ja siihen olen ihan tyytyväinen. Olisin uskaltanut isompiakin lukemia tuijottaa mutta olihan tuota jo lähtiessä kymmenisen kiloa liikaa kannettavaa. Vielä olen jaksanut ihan hyvin koirien kanssa lenkkeillä reippaita kävelylenkkejä. Hengästyttää vaan helpommin, joten täytyy valita mahdollisimman tasamaastoisia reittejä.

Nukkunut olen kuin tukki, jos ei lasketa yöllisiä vessakäyntejä. Herekmmin kuitenkin herään koirienkin liikkeisiin. Hyvä vaan, onpahan oppia tulevaa varten.

Mulla tuo sf-mitta mitattiin toissapäivänä, eli rv 30+3, ja oli 27,5 cm. Tasan keskikäyrällä neiti kasvaa. Painoarvio oli pari viikkoa sitten 1400g ja sekin keskikäyrällä. Huomenna meen taas kätilölle ultraan äitipolille.

Muiden kuulumisia odottelen kans. Miten SP? Joko alkaa tuplilla olla ahtaat oltavat?

-samo ja pikkuneiti pippuri, tänään rv 30+5

Vierailija
24/126 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mulla pco ja plussa saatiin aikaan maaliskuussa 1:llä ivf-hoidolla. Nyt edetään jo rv:lla 30+1. Jotenkin olen vieläkin ihan ihmeissäni tästä onnistuneesta hoidosta.

Kärsin viikolle 28 saakka pahoinvoinnista ja oksentelusta, muuten ei ole ollut mitään kummempia oireita.

Monilla pcolaisilla on raskausajan diabetes ja itselläkin sokerit heittelee. Sokerirasituksessa en ole käynyt, omaseurantaa välillä toteutan.

Raskaus ei ole vaatinut mitään erityisseurantaa. Toki olen käynyt muutamassa omakustanteisessa ultrassa yksityisellä oman mielenterveyden säilymisen takaamiseksi.

Hyvää vointia kaikille pco-plikoille ja masuvauvoille!!

Vierailija
25/126 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vihdoinkin!! Täällä mä olen pari viikkoa jo kurkkinut sinne sun tänne, tähyille onko missään tuttuja pco-plikkoja pinossa (teitä kun silloin urakalla lähti plussa junaan). Mutta siis, todellakin olette jo noin pitkällä!!! Miten aika onkaan mennyt! Hienoa kuulla että voitte hyvin!

Tosiaan siis täällä ollaan=) Kovin alku metreillä vielä, mutta toiveet korkealla. Ensimmäinen ultra ensi viikolla. Eli inssi sitten otti ja tärppäs viime metreillä, sillä meidän hoidot olisivat sitten päättyneet siihen. Mutta nyt siis toivomme jotta kaikki menisi hyvin loppuun asti ja " nyssykkä" pysyisi kyydissä ja olisi oikeassa osoitteessa.

Vointeja teille kaikille!

H-R rv6+4

Vierailija
26/126 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla pinoutumaan tänne. Samojedin ja H-R:n nimet kuulostivat tutuilta vaikka ihan eri viikoilla mennäänkin. Meillä yritys alkoi elokuussa/04 ja siitä lähtien pyörinkin tuolla lapsettomuus puolella. Pco oli todettu jo edellisen synnytyksen yhteydessä ja kun lopetin pillerit, niin oireethan rupes jylläämään oikein tosissaan. Käytiin Väestöliitolla jonkin sortin tilanteen kartoituksessa mutta ei oltu vielä halukkaita mihinkään suurempiin hoitoihin. Niinpä aloin syömään Metformiinia maalis-huhtikuussa ja siitä tuloksena plussaa. Nyt mennään rv 19+1 ja helmikuun lopussa on laskettu aika.

Olo on ollut mainio, oireita ei juuri nimeksikään. Tosin olo on selvästi väsyneempi kuin ekassa raskaudessa, mut silloin opiskelin ja elämä tais olla muutenkin " lunkimpaa" . Vielähän tässä on tosin yli puolet matkaa jäljellä... Paino kylläkin nousee järkyttävää vauhtia, esikoista odottaessa tuli reilu 20 kiloa ja samaan taidan päästä nytkin vaikka olen koittanut ruokavaliota seurata tarkemmin. Nyt kuitenkin liikkuminen on jäänyt aika minimiin, mikä osaltaan vaikuttaa painon nousuun.

Mut teille pidemmällä oleville: onnea loppusuoralle ja H-R:lle puolestaan iloista ja onnellista taivalta!

T:Hymyhuuli 19+1

Vierailija
27/126 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä nyt menossa 30+2 ja Mini kasvaa kovaa vauhtia. Kaksi päivää sitten oli ultra ja painoksi arvioitiin 1320g. Pikkuinen on kasvanut niinkuin pitääkin ja itse raskaus on muutenkin sujunut oikein mallikkaasti.

Oman terveyteni kanssa onkin sitten ollut saikkaamista...kesäkuussa leikattiin kaihi, mikä sinällään kuulemma oli jo täysin käsittämätöntä, että minun ikäiselleni ihmiselle yleensä tulee harmaakaihi ja sokeuttaa silmän vajaassa vuodessa...sitten tuli tulehdukset, silmänpaine...silmänpaineen aiheuttamat komplikaatiot, silmä laser-operoitiin kolmesti...kaikki epäonnistuivat, joten eikun takaisin leikkuupöydälle, tosin tällä kertaa paikallispuudutuksessa, kun kieltäytyivät enää nukuttamasta...ei tuntunut hyvältä! Kesäkuusta asti olen joutunut tiputtamaan silmään kortisonia, antibiootteja ja painelääkettä, nyt sitten kuukausi takaperin todettiin lasiaisen sakkaantuneen...ja taas on leikkaus edessä, tosin tämä vasta synnytyksen jälkeen kun pitää nukuttaa...ja saas nähdä vaikuttaako tämä synnytystapaankin kun tuo lasiainen uhkaa repiä verkkokalvon silmänpohjasta ja isona kysymysmerkkinä on nyt kestääkö silmä alatiesynnytystä...ja jotta " hauskuus" ei lopu kesken viimeisimpänä todettiin sekundaarinen toksoplasma (minulla synnynnäinen toksoplasma) ja olen kuulemma OYS:in ensimmäinen " live" -potilas jolla ko vaiva on...ja astma takkuaa...muuten menee hyvin ;)

Pitää olla vain kiitollinen, että vauvalle kaikki hyvin ja että asumme kaupungissa, jossa on iso sairaala! Ja kun vaihtoehtoina on joko synkistyä tai sinnillä eteenpäin niin taidan kyllä valita jälkimmäisen, kaikesta selviää, mikä ei ole kuolemaksi.

Mutta sektiouhasta johtuen voi siis olla että vauva tulee jo aikaisemmin kuin 7.12., ilmeisesti n. 2-2,5 viikkoa aikaisemmin. Oli muuten viimeksi mammapolilla lääkärinä sama sankari, joka kaksosia odottaessani ehdotti, että jos edes toinen saataisiin muljautettua ympäri niin synnyttäisin sitten toisen alateitse ja vain yksi jouduttaisiin leikkaamaan...kieltäydyin kunniasta ja jästipäät perätilassa nököttäjät syntyivätkin suunnitellulla sektiolla. Jännityksellä jään odottamaan miten nyt käy, itse kyllä toivoisin alatiesellaista, mutta mitään riskejä silmän suhteen en enää ala ottamaan. Aika näyttää.

Ihanaa syksyn jatkoa kaikille!!!!!!!!!

Vierailija
28/126 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera onnea todella paljon plussasta!! Tervetuloa joukkoon :)

Piippuli todella mahtavia uutisia. Muistan sut hyvin tuolta lapsettomuuspuolelta. Tietysti siirryt tänne heti tammikuun puolella. Kyllä se aika menee nopsasti, joulukiireet ja yks kaks onkin jo ultran aika. Oli oikein sykähdyttäviä uutisia :) Lämpimästi tervetuloa!

Omaa napaa: Odotellaan kutsua np-ultraan. Millä viikoilla olette siellä käyneet? Oon lukenut et jo 10 vois mennä mut neuvolan lapussa oli 12-14 rv. Oireita ei pahemmin ole, kuvotusta ja väsymystä (ehkä väsymys alkaa vähän helpottaa). Mietitään kuumeisesti kerrotaanko jouluna ilouutinen perheelle vai ei ihan vielä (eivät tiedä lapsensaantiongelmistakaan)...

Mäkin odotan kovasti, että masu alkaa kasvaa ja kyllä housunkaulus jo hiukka kiristääkin ainakin farkuissa ;)

Vierailija
29/126 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava homma!!!

Nytpä odottelen entistä enemmän innolla helmikuun ivf:ää, muistaakseni meillä on ollut ainakin osittain niin samanlainen hoitotausta.

Tsemppiä ultraodotukseen, koeta uskaltaa iloitakin!

Ja kaikille muillekin onnellista odotusta!

-Osse

Vierailija
30/126 |
06.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sitten VIHDOINKIN koitti SE päivä ja pääsimme ensimmäiseen ultraan. Siellä se pienen pieni sydän pompotteli....sniif....=) Mitta 10,5mm vastasi täysin viikkoja. Lääkäri vain kyseli, että eikö mulla tosiaan ole ollut pienintäkään vuoto, sillä siellä näkyi jotain hyytymiä. Mutta rauhoitteli sitten, että ei ole hätää, koska alkion mitta oli niin kuin piti, että ehkä istukasta kiinnitys vaiheessa ja häipyy aikanaan. Toivottavasti näin!

Seuraava ultra onkin jo kahden viikon päästä, siitä kolme viikkoa ja jo niskaturvotus ultra ja mikäli kaikki ok siirrytään oman kunnan neuvolaan=)

Mutta siis täällä sitten oikeesti aletaan odottelee ja pullentumaan, joten se siitä laihduttamisesta ja jo tuossa kaivoinkin arkistoja, josta löysin RONJOON antaman pallero reseptin;) Kaloreita nolla! Mutta niiiin hyviä=) Jotta näillä eväillä täällä kohti toukokuun 22. päivää jolloin pikkukakkosen on laskettu syntyvän.

Toivekkain mielin syksyssä H-R rv 7+4

Vierailija
31/126 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihittelen täällä vähän väsyneenä kyyneleet silmissä (H-R):lle ja palleroreseptille :) Todella kevyt iltapala tosiaan :)) Mutta aaaah, herkkua. Jospa sitä minullekin alkaisi taas kohta makeakin maistua, tämä on kyllä ollut ihan ihme raskaus! Viimeisin mieliteko porkkanat...joita meneekin kilo illassa...ja sitä ennen kukkakaali...

Täällä kohta tulee täyteen 32 viikkoa. Huomenna olen taas menossa osastolle silmäkontrolliin ja jospa saisin kohta jonkun ottamaan kantaa tuohon synnytys-asiaankin...mammapolilta sanoivat vain, että puhu silmälääkärisi kanssa ja neuvola puolestaan sanoi, että silmäosastolta et lähde pois ennenkuin joku ottaa kantaa asiaa...saapa nähdä tuleeko huomenna pitkäkin istunto ;) Vähän kyllä epäilen, että sektioksi tämä taas menee, mutta ei sekään nyt mikään paha vaihtoehto ole. varsinkaan jos se toinen vaihtoehto on sitten alatiesynnytys ja siitä seurauksena toisen silmän repeäminen.

Mutta huomenna viisaampana, nyt nukkumaan!

Vierailija
32/126 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on kaik pco-massun kasvattajat ja tietysti jo synnyttäneet=) kadonneet??? Joulun kiireetkö ovat jo vieneet mukanaan?

Ihanaa, tänään oli sitten neuvola ja kaikki oikein hyvin. Esikoinen, 2v oli aivan ihmeissään vieressä kun sydänääniä kuunneltiin, että äiti mikä toi ääni=) Mutta kaik kohallaan ja rakenne ultraan mennään 11.1. Sinne siis kun jaksaisi taas kärvistellä=) Jos jotain huonoa niin puntari!!! Voi kääk!!! Ja mitä se näyttääkään kaikkien näiden juhlapyhien jälkeen!!!=:/ Nimittäin oli sitten tullut +900g/per vko taas kuukaudessa...huh,huh...Mutta tää oli jo tiedossa, että tuskin tää toinen raskaus ekasta paljon poikkeaisi...No, syksyllä sitten...heh,heh...Ainut harmin aihe tässä on ollut, kun kävely (taas) sattuu johonkin tonne häpyluun tietämiin, niin että ei oikein millään tahdo eteenpäin päästä. Tietääkö kukaan olisko siihen mitään lievennys keinoja?? Tosi kurjaa, kun se nyt on oikeastaan ainut liikunta keino mitä tällä hätää ehdin tehdä ja sekin nyt sitten tuottaa tuskaa=(

Mutta kirjoitelkaa joulukiireidenne keskellä mitä teille kuuluu ja kuinka voitte!!

Hyvillä mielin H-R rv 17+4

Vierailija
33/126 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan terveiset ekasta ultrasta. laitoinkin tuonne jo aloitusta..

en ole aiemmin pinoutunut kanssanne, mutta pesunkestävä 30+ pco-tyttö täälläkin.

kyllä siellä ultrassa näkyi eilen joku pikkuolento, jonka sydän sykki! raskausviikkoja on tasan 7. ihan hassu tunne, en ole oikeen vielä ymmärtänyt tätä asiaa. mies on ihan liikuttunut, mutta minä pöllähtäneenä hymyilen ja ihmettelen vaan.

sain neuvolaan ajan joulun jälkeiselle viikolle eli silloin rv 9. miehen kanssa puhuttiin, että nautitaan nyt tästä raskaana olosta täysillä 2,5 vuoden odotuksen jälkeen. jos raskaus ei jatku tai tulee muita ongelmia niin surraan vasta sitten, kun on suremisen aika.

minkälaisella fiiliksellä muut plussanneet täällä? kaikille ihanaa ja rentoututtavaa joulunodotusaikaa!

Vierailija
34/126 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipäs taas tulla kurkistelemaan mitä tänne kaikille kuuluu :) Pääsin viikonlopulla pois sairaalasta, minulla oli nyt se silmäleikkaus viime viikolla. Niin siinä sitten kävi, että tämä raskaus maksoi yhden silmän, ei siihen enää näköä saada aikaiseksi. Toivottavasti nyt kuitenkin leikkauksella silmä saatiin rauhalliseksi eikä luvassa olisi enempää hankaluuksia! Pikkuinen kasvaa ja voi hyvin. Äitini ihmetteli, että mistäköhän tämä lapsi rauhallisuutensa perinyt, ei meidän suvusta ainakaan :)

Joulua odotellessa, rauhallista masun kasvatusta ja piparintuoksuisia terveisiä!

Vierailija
35/126 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis rauhallista masun kasvatusta muille plikoille...ei meillä ainakaan ihan vielä odotella uutta pikkuista kun ei tämä viimeisinkään ole vasta kuin vajaan kuukauden :))

Vierailija
36/126 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin sitten eilen siellä kontrollissa ja taas jouduin laseroitavaksi :( Mutta onneksi edes tälläkertaa onnistui ja silmänpaineet lähtivät taas laskuun. Mutta se nyt sitten on selvää, että taas on sektio edessä lasketunajan 7.12 sijasta pikkuisemme tulee syntymään +/- 23.11 paikkeilla.

Missä (H-R)? Mitä kuuluu?

Vierailija
37/126 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronjoo: Voi, olipas aika ikäviä kuulumisia silmäsi kohtalosta=( Mutta toivotaan tosiaan, että saavat sen nyt vihdoinkin siihen kuntoon, jotta sillä pystyt elämään eteenpäin. Ihanaa kuulla että pikku prinsessanne se vain jatkaa samaa rauhallista tyyliään=) Jokos teillä ristiäispäivä on päätetty, entäs nimi?

Oma massu se tosiaan on alkanut kasvaa ihan niin kuin silmissä=) Mutta kyllä nää viikot menee ihan hurjan nopeesti ja ihanaa ajatella, että ihan pian ollaan puolessa välissä ja sitten sama matka eteenpäin ja ollaan hyvinkin pitkällä jo keväässä=) No, joo mutta jos nyt ensin nautitaan tästä niin ihanasta joulunajasta ja aletaan sitten odottelee kevättä. Olen nimittäin ihan hullu joulu ja kevät ihminen, joten passaa mulle oikein hyvin, että esikoinen on syntynyt joulukuussa ja nyt toista odotamme syntyväksi toukokuulle=)

Mutta myös minun puolesta Teille kaikille hyviä vointeja ja kasvatellaan massuja....niin kuin jouluun kuuluu=;) *halaa kaikkia*

H-R rv 18 tasan, hip hei=)

Vierailija
38/126 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan Ronjoo ja muut tytöt!

Kyllä minä päivittäin täällä käyn myös kurkkimassa, vaan kovin on hiljaista.

Vai että sektioon menet. No, sitten kuulemme jo ensi kuun lopulla oliko sukat vaaleanpunaiset vaiko -siniset. Kumpias muuten teidän kaksoset ovat?

Niin omaa napaa: Väsyttää aivan kamalasti. Työpäivän jaksaa hyvin, mutta kun kotiin pääsee on virta aivan nollissa. Etova olo on ehkä jo hieman helpottamassa, mutta yön vessa käynnit ovat tulleet:( Mutta en valita, vaikka siltä kuulostaisikin, sillä eihän tämä loputtomiin kestä:). Niin se aika vaan menee, jotta jo viikon päästä pääsen jo toiseen ultraan, odotan sitä kuin kuuta nousevaa ja toivon kaiken olevan hyvin ja verihyytymien häipyneen. Nyt saamme varmaankin jo paremman kuvan pienokaisestamme=)

Mutta tämä täältä tällä erää!

Koittakaas nyt muutkin pco-plikat kertoa kuulumisianne!!

H-R rv 8+2

Vierailija
39/126 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan tällekin puolelle, että meille syntyi pieni tyttövauva 3.12. Strategiset mitat 3320g ja 52cm.

Synnytys oli pitkä (26,5h) ja aika lailla tuskainen mutta kaiken vaivan palkinto ja monen vuoden odotuksen tulos on sangen ihana.

Nyt täällä toivutaan synnytyksen jälkeisestä verenvuodosta ja kamalista alavatsakivuista ja opetellaan jälleen istumaan uudelleen.

Piippulille sylin täydeltä onnea ja kaikkea hyvää matkan varrelle, toivon mukaan kestää loppuun asti ja kaikki menee hyvin.

-Samo ja pikku Saga

Vierailija
40/126 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEE KOKO PERHEELLE!!!! Ihanaa, lisää pikkuprinsessoja pco plikoillie=) Pitkä oli synnytyksesi ja varmasti raskas, mutta se on kyllä kumma miten se kaikki tuska ja kipu unohtuu, kun saa siitä niin upean, korvaamattoman lahjan syliinsä=) Kaikkea hyvää Teille ja ihanaa joulunaikaa!!

H-R

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän