Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!

24.08.2005 |

Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)

Kommentit (746)

Vierailija
301/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä aamulla ja olisin toivonut saavani vastauksia, mutta ei niiitä oikeen saanut:( Lekuri sanoi vaan, että uus testi pitäis tehä viikon päästä ja kun kysyin kummallisesta vuodosta vastaukseksi tuli " voi olla että olet raskaana, mutta voi olla että et ole. Malttia nuori neiti!Lasten saanti vaatii kärsivällisyyttä" *PIIP* ku kävi ärsyttää >:(

Mä luin siitä osto-oppaasta, että on olemassa seimi jalat, jolla saa äitiyspakkauksen kehdoksi! (Ja hinta infoa: jalat maksaa 16,90) Mä en ollu ennen kuullukkaan tommosesta:) Kulta haki netistä pari kuukautta sitten tee-se-itse kehdon ohjeet. Lupas väsätä kasaan kun tulee ilo uutiset:) Musta tosi herttasta:)

Mä en oo tainnukkaan " esittäytyä" ollenkaan joten: 21vuotias opiskelut kalkkiviivoille saattanut kovasta vauvakuumeesta kärsivä lastenhoitaja:) Kainalosta löytyy 23vmies joka on saanut tartunnan emäntänsä kuumeilusta ;)

Kamalan ihana idea se isyyspakkauksen teko! :)

Vierailija
302/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmänä nyt kysyn, mutta mikä osto-opas?

selasin tuossa lastentarvike sivuilla, niin tuollainen osui silmään, en oo tiennykkään, että tuollaisia on:O ihan kätevä toisaalta, aiankin jos seuraava on samanlainen kuin esikoinenkin:)

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=351&vali…

mutta en kyllä ihan ymmärtänyt, että miten se sitten käytännössä toimii:)

mäki löysin netistä jokin aika sitten sen kehdon ohjeet, mutta ei oo oikeen aikaa tehdä sitä. vaikka miehen paappa kyllä on puutyö ihmisiä, että jos sitä kehtais pyytää tekemään kehdon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 9kuukautta lehden tekemä " jokaisen perheen ehdoton hankinta" :) Löytyy ihan ruokakaupasta ja maksaa 6.90 :)

Sen sisältö kaikessa runasudessaan on: vaunut, kuomurattaat, matkarattaat, turvakaukalot, turvaistuimet, sitterit, kantoliinat, rintareput, rinkat, sängyt, tekstiilit, hoitopöydät, hoitotarvikkeet, imetystarvikkeet+liivit, ruokailuvälineet+tarvikkeet, syöttötuolit, kodin turvatuotteet, vaipat ja tarvikkeet, äitiysvaatteet+ tarvikkeet, vauvojen vaatteet, lelut ja kirjat.

Kannattaa ostaa. Siinä on laitettu hinnat ja nettiosotteet sekä kuvaus kyseisestä tuotteesta:) (Mainostankohan mä vähän liikaa nyt;)) mutta itse ihastuin:)

Vierailija
304/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinattiin tehdä se joku kerta mökkilomalla:) Mun isän vanhemmat omistaa ihanan punaisen tuvan metsän keskellä. Se kun on niin keskellä ei mitään, niin siellä kyllä yhden kehdon ehtii kasata:) Ja kulta on jo päättänyt että hänen tekemästään kehdosta tulee semmonen perinne juttu jota annetaan sitten meidän suvussa eteen päin:) Onko teijän rakkaat miettiny mitään tommosta..? :)

Vierailija
305/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä oo moinen osto-opas tullut vastaan, vaikka yleensä katon kaikki vauva aiheeseen littyvät lehdet sun muut, vaikka ittelle tulee 2+-lehti, ja aikasemmin tuli vauva-lehti, mutta jätin sen pois ja nyt tilasin sen kaverille lahjaksi, kun oon saanu niiltä niin paljon vaatteita, tosin osa on sellasia mitä annetaan takasi vielä, mutta silti niistä on ollut ihan mieletön hyöty:)

niin no se kehdon vois hyvin tehdä kyllä sellaseks joka kulkis sitten suvussa:) ei oo tullu kyllä mieleen tuollanen. joitain vaatteita aijon säästää tuleville lapsen lapsille, sekä joitain leluja, onhan se sitten kiva kun on jotain omaa vanhaakin tavaraa säästynyt lapsuudesta:) mun vanhoja vaatteita on joitain säästyny, sekä kaikki nuket ja barbit tietysti:) mutta kaapinpohjalla ne nuket sun muut vielä on, josko ne nyt sitten jos tulis tyttö niin saisi kaivaa esiin.

Vierailija
306/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tiiä viittinkö vielä mennä niitä sieltä kinuamaan...Kastemekko on mun suvussa ollu semmonen " perintö kalleus" jossa mut ja veljeni ollaan kastettu, joten se varmaan tulee olemaan meidänkin pikkusen päällä. Muistan joskus pienenä neitinä pukeneeni nukkeni omiin vanhoihin vauvan vaatteisiin, täytyy toivoa että me sieltä jostain löytyy vielä:)

Vierailija
307/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastemekko oli meillä myös miehen suvussa kulkeva, eli siinä oli kastetu mieheni ja kummatkin mieheni sisarukset. mun äidin vanhoja lapsuuden vaatteitankin oli säästetty mummani luona, mutta kaikki paloi kun talokin paloi osittain:( olis ollut varmaan kiva pitää nyt niitä vaatteita mitä 60-luvulla on ollut:)

mä kyllä innostuin nyt tuosta hekto jutusta, jos sitä siltiki jossain välissä sais väsättyä sellasen, kun kaikki kädentyöt on munmielestä mukavia, että kaippa sitä yhden kehdonkin osais vääntää kun on tarpeeks hyvät ohjeet.

Vierailija
308/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alko taas innostamaan se vanhempieni varaston penkominen:) Täytyy ehkä lähteä kyläilemään;) Saatiin viime käynnillä anoppilasta semmonen itse tehty peitto, joka on kuulemma ollu miehellä ja sen veljellä aina rattaissa mukana:) Musta on ihania kaikki tommoset " perintö vaatteet" :)

Meillä oli ainakin aika simppelit ne kehto ohjeet ja oli muistaakseni vaikeusaste 3 (asteikolla 1-5) joten ei mikään mahdoton tehtävä:)

Vierailija
309/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt jotenkin masentaa kun tajusin lopullisesti että joudun olemaan vielä ainakin vuoden näillä näkymin " koulu-minä" enkä " äiti-minä" . Vaikka alakin on juuri se oikea ja kaikkea, mutta silti jotenkin surulliselta tuntuu. Jotenkin ärsyttää myöskin se, ettei meidän tila asuntojonossa ole edennyt kolmeen kuukauteen. Kakkosena jumitetaan. Mä haluun päästä sisustamaan! Ja v***u kun raivostuttaa nyt toi äijäkin kun vaan istuu kaiket päivät koneella ja pelaa eikä hommaa työpaikkaa mikä sen piti hankkia jo kuukausi sitten! Ei vissiin sitten päästä sinne Espanjaankaan kun tolla hyväkkäällä ei oo rahaa!

:´(

Huono päivä mulla...

Vierailija
310/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahaa senkun vihloo ja oksettaa. Kumma juttu muuten: pillereitä käyttäessäni oli joka toinen viikko menkat mutta nyt kun lopetin ne, ei oo ollu menkkoja kolmeen viikkoon :D

Nyt tuo möllykkä pelasti paljon kun ehdotti että hakisi mulle suklaata :)

Keskiviikkona kun tulee palkka haen ihan salettiin sen osto-oppaan. Sitten käperryn sen ja jonkun herkun kanssa peiton alle ja nautiskelen!

Vierailija
311/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäsin että onko niillä missä tallessa ne mun ja veljeni vanhat vaatteet, APUA mikä kysely tulva sieltä tuli: " ootko raskaana, millon lopetitte pillerit, ootteko kertonu kellekkään, millon viimeks teit raskaustestin.." Mä en millään pysty valehtelemaan omalle äidille, joten oli pakko kertoo kaikki:) Oli kyllä ihan kiva jutella sen kanssa, sai kysellä kaikenlaista sen omista raskauksista:) Vaatteita ei kyllä vielä tippunu, tuottaa kuulemman huonoa onnea jos vaatteet sais etukäteen;)

Vierailija
312/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta asuinpaikasta..

Envälttämättä viitsi sanoa kaupunkia, jossa asun, mutta sen verran voin kertoa, että muutimme Päijät-Hämeeseen kolmisen viikkoa sitten ;).

Itse ajattelin myös ostaa tuon vauvantarvikeoppaan vai mikä lie nyt olikaan.

Onneksi kohta on jo keskiviikko ja pääsen selailemaan sitä, kuitenkin kohta alkaa olla ehkä jo aika hankkia jotain pientä varten.

Maha on nyt jo järjetön pallo, eikä tätä kyllä enää kauaa salailla :)

Huomenna on neuvola, ja pääsee kuuntelemaan pienen sydänääniä, ihanaa.

Muuten, Mavu, paljos sulla onkaan viikkoja?

Vierailija
313/746 |
30.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

LaukkanenA: nyt olis viikkoja n. 11-12, np-ultra on ensviikolla niin sitten saan tarkan lasketun ajan:) luulin että lääkäri kattoo ultralla viimeks ku olin neuvolassa, mutta ei se sitten kattonukkaan:( mutta sydänäänet kuului, että ainakin joku siellä on:)

eleen käytiin kaupassa, enkä löytänyt sitä osto-opasta:/ onko se ihan sillä nimellä vai tuleeko se sen 9kk lehden mukana? tai sitten s-marketissa vaan ei ollut niitä.

nyt se painajainen sitten nähtiin viime yönä, nimittäin näin unta, että polttelin taas tupakkia vaikka olin raskaana:( heräsin sitten ja heti ajattelin, että enkai mä oikeesti oo poltellu:O

esikoista oottaessaki näin noita painajaisia.

Vierailija
314/746 |
30.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se kirjanen on ihan erikseen lehtihyllyssä, ei tule muun lehden mukana kai ollenkaan.

olin tänään neuvolassa ja kaikki oli ok. Paino noussut 3 kg viime kerrasta, melko paljon siis :). Oon vaan ollut ruoka-aikaan kotona, ja ehkä niiden välissäkin..

Hammaslääkäriin pitäis varata aika, samoin ultraan.

Vierailija
315/746 |
30.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino laskenu 700g viime neuvolakäynnillä:O vaikka oon syönyt ku hevonen, voi kyllä johtua siitäki, että nyt oon vähän paremmin kattonut mitä suuhuni laitan. viimeks lihosin 12kg yhteensä, vaikka ei se kovin paljon oo, eikä siitä paljon jäänyt synnytyksen jälkeen, samois painoissa olin nytte, kun viimeks rupesin odottamaan.

me nyt päätettiin sitten miehenkanssa, että pyydetään jos sen paappa tekis sen kehdon, kun eläkkeellä on niin aikaa luultavasti hänellä on paremmin.

millä nikillä muutes sä laukkanenA oot demissä?

Vierailija
316/746 |
30.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

laski paino pahoinvoinnin takia, mut nyt on lähtenyt ihan hyvin nousuun.

Ja demissä olen nikillä Jake1 ;)

Vierailija
317/746 |
30.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sullakin ollut jo 1 lapsi vai muistanko väärin?

Vierailija
318/746 |
30.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tämä on.

Tosin toinen raskaus.

Vierailija
319/746 |
30.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakuitti ei tullutkaan tänään ja nyt hermoilen, tuleeko palkkakaan sitten huomenna. Lisäksi äsken ulkona huitaisin vahingossa ylipitkään pensaan sisällä kasvaneeseen nokkoseen ja kättä kihelmöi vietävästi. Tämä on yksi niitä päiviä joina haluaisi ostaa maailman kaikki herkut ja sääliä niitä mässäten itseään mutta eipä ole rahaa! Tai olisi säästötilillä vaikka kuinka paljon mutta niihin en mielitekojeni takia koske!

Positiivista tänään tapahtui kyllä sen verran että tajusin mikä haluan isona olla ja päätin pääaineeni. Jotain sentään.

Vierailija
320/746 |
30.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sinne ultraan ja se onkin jo ens keskiviikkona.

Vähän jänskättää.

Tuossa päivällä luin vertailuja turvakaukaloista, ja päätin että se on meillä ainakin sellainen hankinta, minkä kanssa ei turhia säästellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän