Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!

24.08.2005 |

Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)

Kommentit (746)

Vierailija
281/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nimiasiaa ei vielä ole päätetty, mutta eihän tässä kiirekään vielä ole (rvk 18+0).

Pojan nimi on mahdollisesti jo tiedossa, mutta tytön kohdalla on vielä epäselvyyksiä.

Mies on kuitenkin tuonut ehdotuksiaan julki :).

Ihan kohta pitäisi varata aika rakenneultraan, hiukan jännittää onko kaikki hyvin ja näkyykö sukupuoli.

Sukupuolella ei siis todellakaan ole mitään väliä, mutta ajateltiin kysyä, josko kumminkin näkyisi ja olisihan se ihan kiva tietää, että pitääkö nämä arvailut lapsen sukupuolesta paikkaansa.

Vaipoista... Meillä ei ihan riitä mielenkiinto kestovaippailuun.

Luulen että pienen lapsen vanhemmilla on muutakin tekemistä kuin pestä vaippoja ;).

Mutta hienoa, että jotkut moisia käyttävät.

Vaunuiksi ajattelin ostaa joko Briot, Emmaljungat tai Teutoniat.

Meillä on onneksi liftback-mallinen auto, niin mahtuu helpommin vähän isommatkin rattaat kyytiin.

No ehkä tämä riittää tällä kertaa :)

Vierailija
282/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että rakastan pyykinpesua. Se on ehdottomasti mukavin kotityö. Tunnen myös niin suurta vastuuta ympäristöstä että kertavaippoja käyttäessäni tuntisin varmasti kamalaa syyllisyyttä. Tietenkin jos kestoilu ei millään onnistu, vaihdan kertiksiin. Onhan sitten tietyksti osakestoilukin jos vaikka öiksi ei löydä tarpeeksi imukykyistä vaippaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea LaukkanenA Raskauden johdosta!:)

Meillä on ollut nuo nimi asiat selvillä jo pitkään. Pojalle piti valita semmonen nimi joka sopii mun perheen perinne nimen kanssa:)

Mullakaan ei oo oikeen kiinnostusta niihin kestovaippoihin. Ostettiin kullan kanssa vauvan tarvike osto opas (ihan kamalan kuumeen kourissa) ja siellä just ihmeteltiin niitä vaippoja.

Samasta oppaasta katteltiin niitä kantoliinoja. Mä oon kamalan innostunu niistä, mutta mies on ihan järkyttyny ja niitä vastaan. Mitä meiltä te ootte kanto liinoista:)

Vierailija
284/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt noita nimiä lapsille jo ala-asteelta lähtien :D Tällä hetkellä suosikkeja olisi tytöille Melissa Sofia ja Ronja Tuulia. Pojille on vaikeampi keksiä mutta ehkä Sebastian Aleksi (?) ja Joonatan (?).

Mä olen sitten Vaasasta tai oikeastaan Isostakyröstä kotoisin.

Mulla on noista rattaiden merkeistä jäänyt mieleen vaan Briot. Mulla oli lapsena Brion punaiset nukenrattaat :P

Mulla on täällä " omana" (oikeastaan äidin) Dorothy Einon: Kehittyvä ja onnellinen lapsi. Tarvitsisin sitä kirjaa yhteen työssäoppimisen tehtävääni, kun olin päiväkodissa työssäoppimisenjaksolla.

Ja olen mä yhden vauvakirjankin (nimeä en muista) lainannut. Mutta noita vauvalehtiä lainailen mieluummin enemmän.

Vierailija
285/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein tiedä jaksanko lähteä siihen mukaan.. Kantoliinan hankin mieluusti. Kesäisin siinä olisi helppo kantaa vauvaa, kun lähden koiran kanssa lenkille.

Vierailija
286/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapoi Nummenmaan lapsipsykologia kirjaa koulutehtävää varten. Miten on, haluatteko te tietää lapsenne sukupuolen ennen syntymää..? Mulle sillä sukupuolella ei ole väliä, mutta oishan se kiva tietää:) Duuni kaveri kerto, että hänelle oltiin kerrottu, että tyttö sieltä on tulossa, mutta ylläri ylläri, poika tuli:)

Vierailija
287/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan tietää kumpi on tulossa; tyttö vai poika.

Vierailija
288/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on kotiuduttu ja saatu poika nukkumaan(vaikka ei taida kyllä vielä nukkua) sielä olikin sitten miehen isovanhemmatkin paikalla, ensin mietittiin kun ajettiin pihaan, että pitäiskö sittenkin jättää vielä kertomatta:) mutta kyllä mies sitten hetkenpäästä kertoi, heti anoppi huusi " mä tiesin, kyllä mä aavistin silloon jo ku me viimeks käytiin!!" sekä anopin äiti sanoi mulle, että " no mä katoin, että sä voisit olla raskaana, mutta en viittiny sanoo mitään"

sitten istuttiin kahvipöytään, niin miehen sisko sanoi, että he jo silloon anopinkanssa mietti, että oonkohan mä raskaana, kun sanoin lopettaneeni tupakoinnin(lopetin n.1kk sitten). no kaikki olivat onneksi iloisia asiasta:)

kyllä taas rupes ottamaan päähän appiukko! TAAS sen oli pakko antaa pojalle suklaapatukka!ARGH!! nyt poika huutanut vissiin mahakipuja:( en ymmärrä mitä se appiukko yrittää sillä, että joka kerta antaa suklaapatukan!? yrittääkö se saada poikaa tykkäämään siitä enemmän vai mitä? mieskin jo sanoi, että ei sen tarvis vielä kyllä mitään suklaapatukoita syödä, kun ei edes hammastahnaa vielä käytetä. toivottavasti mies sitten sanoo appiukolle seuraavalla kerralla jos se tuo suklaapatukan.

sukupuolesta, mä en viimeks saanu tietää sukupuolta rakenne-ultrassa, ei vissiin näkynyt kunnolla niin ei kätilö sitten edes viitsinyt veikata, mulle ei nyt ole väliä kumpiko tulee, toisaalta olis kiva jos olis tyttö, mutta toisaalta kiva jos olis poika, kun kaikki vaatteetkin on pojan, mutta kummatkin käy:) tai jos tulee kaksoset, tyttö ja poika:D

Vierailija
289/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa varmaan päästä kertomaan perheelle ja tutttaville raskaudesta! :) Voi kun meillekkin tulis jotain kerrottavaa. Huomen aamulla tehdään testi, ja huikkasen jännittää:)

Vierailija
290/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi seuraavalla kauppakäynnillä tarttua mukaan :)

Mä olen suunnitellut kantoliinan hankintaa. Olen vaan aika pyörällä päästäni että minkälainen ois paras. Sitä varmaan tulee sitten käytettyä miehenkin ja onhan se kätevä vaikka mökilläkin.

Vierailija
291/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaakseni sopivan värisiä vaatteita ja etenkin kestovaippojen vuoksi: niissä täytyy olla tytöllä ja pojalla hieman erilaiset imusysteemit. Ja nimenkin saa mietittyä valmiiksi niin että ei sitten pety kun ei saakaan nimetä vaikka ihanalla tytönnimellä jos tuleekin poika.

Me ollaan sovittu jo mitkä lasten nimiksi tulee. Etunimet on varmat mutta toisia ja kolmansia vielä mietitään. Voisinkin tässä vähän selostaa kunkin nimen taustaa jos jotkakuta sattuu kiinnostamaan.

Juri- etunimeksi. Poikaystävä on ihastunut Ilja-nimeen ja pitää muutenkin venäläisperäisistä nimistä. Minä taas en Iljasta innostunut, ja ehdotin Juria. Se kelpasi miehelle :)

Meri -etunimeksi. Rakastan merta ja olen kasvanut sen läheisyydessä, joten osuva valinta tyttären nimeksi.

Siru -etunimeksi. Herkän ja siron tytön nimeksi. Tosi kaunis vaikka työkaveri (on raskaana) moitti koiran nimeksi!

Tero -etunimeksi. Sellaisen tosi topakan vesselin nimi! Kumpikin tunnetaan monta mukavaa Teroa joten se tulee toisen poikamme nimeksi, mikäli meille sellainen suodaan.

Sormet väsyy joten jatkankin myöhemmin niistä toisista ja kolmansista nimistä jos jotakuta kiinnostaa.

Me haaveillaan siis neljästä lapsesta. Kumpikin ollaan isosta perheestä ja suvusta joten itsekin halutaan monta lasta.

Vierailija
292/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan meilenkiintoinen ja meillä monta kertaa läpi koluttu:) Käytiin äsken apteekissa hakemassa testi. Jännittää ihan hirveesti!! Sovittiin että tehdään se testi aamulla yhessä, en malttais odottaa..!

Vierailija
293/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jardins: mä en kyllä malttaisi odottaa:) silloon kun plussasin haamun, niin en edes malttanut odottaa sitä muutamaa päivää, vaan hain samana päivänä uuden ja sekin näytti haamu plussan, ja vielä seuraavanakin päivänä oli pakko hakea testi ja sekin näytti plussaa:) joten oli se vain pakko uskoa. vielä neuvolassakin epäröin raskauttani, meinasin kysyä terkkariltakin vielä, että näyttikö se varmasti plussaa myös täällä:D

kantoliinaan unohdinkin ihan vastata, eli me saatiin lainaan kantoliina, kun poika oli jotain 5-6kk, mutta ei sitä tullut käytettyä, kun ei ollut oikeen ohjeita miten sitä edes käyttää ja en varmaan olisi uskaltanut pelkän kankaan varaan poikaa laittaa:) mutta nyt ajattelin hankkia kunnon liina, kun uskon että lapsikin on paljon rauhallisempi jos saa kulkea mukana äidin kehoa vasten, tai isän.

tuosta nimi asiasta vielä, meillä kummallakin on jotenkin ihme juttu, kun me ei haluta ollenkaan sellaista etunimeä lapsellemme, jota jollain tutulla on. minä taas tykkään asta nimestä, mutta miehen entinen tyttöystävä on sen niminen:/ eli sen takia en halua sitä omalle lapselle.

Vierailija
294/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti negatiivista:( Mutta teemme uuden aamulla kun kerta kaksi ostettiin...Oon jo kamalan kyllästyny noihin negatiivisiin testeihin, vaikka ei tässä kauan oo vielä ees yritetty...Mieskin ottaa asian tosi raskaaksi, epäilee jo ettei voi saattaa mua raskaaks...Täytyy toivoo et ens kuussa tärppää:)

Meillä kulta kanssa sano ettei uskalla lasta pelkän kankaan palan kanssa kantaa missään:) Mutta eiköhän ne aika turvallisia ole kun niin monella se on käytössä. Mua viehättää siinä just se vauvan lähellä pitäminen:)

Itsekkin haluan antaa lapsilleni nimet, joita ei tule mieleen kukaan muu. Mä hoidan työkseni lapsia ja vielä olen onnistunut välttämään lapsia joilla olisi sama nimi kuin meidän tulevilla:) Meinataan antaa pojan nimeksi Pasi, vaikka mulla onkin saman niminen serkku:) Pasi on niitä harvoja nimiä jotka sopii Tapio- nimen kanssa, ja kun sitä ollaan jo puhuttu kullan kanssa että :" Pasille ostetaan recaron turvaistuin" (Miehelläni on PAKKOMIELLE tähän asiaan, muut turvaistuimet ei tule kuuloonkaan) niin on jotenki tottunu jo siihen.

Vierailija
295/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti siis laittaa että mies ottaa asian RASKAASTI...

Vierailija
296/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ne kuukautiset tulikaan, alkoiko ne tänään vai miten?

voihan se testi näyttää vielä negatiivista vaikka olisitkin jo raskaana, toivotaan parasta:)

mä tilasin muutes netistä kuitusinettejä, meinaan laittaa hiuspidennyksen:) aikasemmin meinasin ottaa pikkuletit, mutta ne sitte jäi ottamatta, ku olis ollu niin kallista ja jos äitee olis laittanu, niin olis kestäny niin kauan, ja varmaan liian työlästä yksin laittaa, eli päätin kokeilla vain pidennystä, kun nyt on juuri ja juuri olkapäille ylettyvät hiukset.

kattoo nyt miten sitte onnistuu. onko teillä ollut pidennyksiä tai pikkulettejä?

Vierailija
297/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo koskaan ennen ollut niin vähäistä vuotoa. Nyt illemmalla ei oo oikeen mitään...Tosi kummallista!! Aateltiin jo vähän että oisin raskaana, mutta ei :(

Kaverillanikin oli vielä 6raskaus kuun aikana vuotoa, mutta terve 9pisteen poika sille tuli...Mutta onhan meillä aikaa vielä yrittää ja tuleepahan entistä isompi riemu kun tulee positiivinen tulos:)Kaikki ois ihan hyvin mutta kultaa taitaa nää epäonnistumiset haitata enemmän kun mua :( Mä meen nyt silittelemään mussun päätä, kaipa sekin innostuu kun kuulee että intensiiviset harjoittelut jatkuu;)

Vierailija
298/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kiitos tsemppauksesta:)

Vierailija
299/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut viikonloppuna paljon istuttua koneen ääressä. Meinaa olla muuttotohinat päällä... Ja huomenna alkaa koulukin, pitäähän siitäkin vähän stressata :]

Niin, täällä on puhuttu vauvojen nimistä, kotipaikkakunnista, kestovaipoista ja vähän kaikesta. Minä asun Oulussa. Mieheni alunperin kotoisin eteläpohjanmaalta, mutta muuttanut nelisen vuotta sitten tänne opiskelemaan. (Siellä päin muuten hyvin perinteikästä sakkia! Järjestivät miehen vanhemmat meille kihlajaset vuosi sitten. Minä olin, että " mitkä ne kihlajaiset on?" Itse keitin porukoille vain kahvit kihlauksen kunniaksi, siellä oli koko suku paikalla!)

Olemme miettineet paljon lasten nimiä. Välillä ykkösvaihtoehtona on ollut Ronja ja välillä Aurora, pojalla ensimäinen vaihtoehto on ollut jo pitkän aikaa sama. Nyt on nuo Ronjat sun muut väistyneet noissa tyttöjen nimissä, kun keksin kauneimman ja ihanimman nimen mitä olla voi! Mutta en taida vielä paljastaa ;)

Lapsen sukupuolta en välttämättä halua tietää etukäteen. Tokihan se saattaisi helpottaa valmistautumista, mutta vauvan vaatteiden väri ei ole niin suuri asia, että siihen pitäisi osata valmistautua etukäteen :D Kestovaippoja en ole ajatellut, vaikka se ilmeisesti tulisi pidemmän päälle halvemmaksi (ja ekologisemmaksikin)...?

Vierailija
300/746 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä eileen vasta hoksasin, että pojallahan on vasta 2vko päästä ne synttärit:O mä oon ihan ollu siinä uskos, että ensviikonloppuna on 10pv. mä vaan ihmettelin, kun anoppi eileen sanoi, että nähdään sitten 2vko kuluttua. ihan turhaa tässä hössöttänyt ja yrittäny järkätä paikkoja:)

mä oon miettiny muutes jos sille toiselle vauvelille hommais kehdon, kehto tuntuis paremmalle vaihtoehdolle, tai sitten jos hommaa äitiyspakkauslaatikkoon kehto jalat, ainakin sellaset kuulemma on mahollista saada siihen. sitten myöhemmin siirää se pinnasänkyyn. vauva nukahtaiski paremmin jos olis liikettä, mutta sitten onkin eriasia jos se ei viihdykkään siinä:/

pitäis pikkuhiljaa ruveta tekemään sitä isyyspakkaustakin:) meinaan kasata sitä mun äiteen luona, kun se asuu tuos 10km päässä. pitäis vaan päästä jollain kylille ostamaan sitä tavaraa, niin ettei mies näe. ja sikarit ja samppanjat pitäis ostaa ennenkö tuo maha kasvaa niin, että muutki näkee, nimittäin mä en voi sietää jos pitää ostaa alkoholia tai tupakkituotteita raskaana, ärsyttää ku myyjät sitte kattoo sen näkösenä, että " meinaakohan tuo itte poltta ja juoda nuo vaikka on raskaana:O" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme