Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!

24.08.2005 |

Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)

Kommentit (746)

Vierailija
261/746 |
27.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kai aika keskivaikea murrosikä. Mä olin sellainen " pikkufilosofi" että luin kauheasti kaikesta filosofiaan ja politiikkaan ja ympäristöön liittyvästä ja kipuilin sitten sitä kun maailma oli niin paha. Enemmänkin kohdistin sitä raivoa muuhun yhteiskuntaan kuin äitiin, esimerkiksi opettajiin. En sietänyt mitään mielestäni typeriä sääntöjä ja istuin sitten jälki-istunnossa kun kirjoittelin ja piirtelin tunneilla omiani. Mä olen vieläkin semmoinen: just kiistelin töissä pomon kanssa siitä että saanko neuloa tauoilla vai en. Mielestäni se olisi ollut ihan oikeutettua kun sitä istumista kuitenkin välillä tulee. Pomo vaan kielsi sen mielivaltaisesti väittäen sen " pilaavan yrityksen kuvaa" . Kysyn vaan että mitä kuvaa ja kenelle: ihan omalla porukalla siellä ollaan! Pakko oli sitten kuitenkin alistua kun olen vaan tällainen sijainen eikä ole virkaa.

Vierailija
262/746 |
27.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tossa poikaystävän kanssa juteltu tavaroista joita vauvalle hankimme. Olemme päättäneet panostaa vaunuihin ja syöttötuoliin ja hommata sitten muut tarvikkeet vähän halvemmalla.

Vaunuiksi otamme Teutonian kuomurattaat, todennäköisesti Mistralit tai Timmyt pehmeällä kantokassilla. Värin täytyy ehdottomasti olla musta. Inhoan ruutukankaita, nallekuoseja ja muuta rattaissa rikollisen usein nähtyä...

Syöttötuoli saapi olla Stokken Tripp Trapp. Se sitten tosiaan kasvaa lapsen mukana ja on tyylikäs.

Vauvan kanssa nukkuminen aiotaan järjestää " sivuvaunutaktiikalla" eli meidän parisängyn viereen mun puolelle laitetaan pinnasänky josta sängyn puoleinen laita on irrotettu. Ikeasta voisi ostaa sen pinniksen ja jonkun pyörällisen laatikoston vauvan tavaroille. Hoitopöytänä voin käyttää meidän pesukonetta tai vaihtaa lattialla tai sängyssä.

Kestovaippoja meinataan käyttää ja niitä aletaan ostella pikku hiljaa raskauden aikana. Meinaan myös neuloa itse vaippahousuja ja vaatteita vauvalle.

Vauva saa varmaan suurimman osan vaatteistaan kirpputoreilta ja H&M:ltä. Mun äiti on Marimekkofani ja ostelee pikkuiselle taatusti niitä raitabodyja ja mua ei haittaa yhtään :) Jotain Tutan retrovaatteita voisi ehkä pyytää lahjaksi. Prismassa oli myös klassisen näköisiä Ristomatti Ratian suunnittelemia pikkuvaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/746 |
27.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täs puoli unissani vielä tulin kattomaan josko täälä olis joku:) koko päivä ollaan kierrelty kaupoissa, haettiin paha maa elokuva, se olis tarkotus kattoa tänä iltana:) haettiin pojan vaatekaappiin lisähyllyjä kun ei meinaa vaatteet enää mahtua yhteen kaappiin, niin piti viereisestäkin kaapista tehdä hyllykaappi, sielä oli ennenstään pelkkä tanko.

vaatteita ollaan saatu nyt mun isältä ja äitipuolelta (pikkuveli 4v), enon lapsien vaatteita (4v kaksoset) sekä serkkuni pojan vaatteita (1,5v) että ihan mukavasti tässä vaatteita on tullut, ei ole itte tarvinnut ostaa oikeen mitään, paitsi nyt hennesissä kun ollaan käyty, niin jos on ollut joku yli söpö vaate joka on ollut pakko ostaa.

Dagny: eittäkö te tarvitte ollenkaan turvakaukaloa? ajattelin kun et siitä maininnut mitään. me ostettiin hiljan se TM:n testivoittaja turvaistuin, kun ei mahtunut etään kaukaloon, eli se graco cosmic xtp, maksoi aika paljon, mutta kyllä se sen arvonen oli, kun se kuitenkin menee sinne 4v asti ainakin.

yhdistelmärattaat meillä on brio kombit, anoppi ne osti silloon jo kun odotin poikaa, olisin halunnut toisen väriset, mutta kyllä nuokin ihan hyvin menee.

syöttötuoli taitaa olla mun ja isoveljen vanha:) sellainen minkä saa taitettua niin, että siihen eteen tulee pöytä ja alla on pyörät, sen hioin ja maalasin ja hyvä siitä tuli:)

mutta nyt on pakko mennä hetkeks nukkumaan, väsyttää nii hirveesti.

Vierailija
264/746 |
27.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans miettinyt mitä kaikkea sitten ostan yms. vauvalle. Pinnasängyn aijon laittaa myös sängyn viereen, joten mieluusti sellainen pinnasänky jossa on sellainen pohjan saa laitettua mahd. ylös ja laidat sais olla sellaisia, jonka saa säädettyä alas (niin on helpompi yöllä ottaa vauva viereen ja imettää.) Vitsi kun en aina osaa oikein selittää hyvin, mutta kaipa te ymmärrätte :)

Oon miettinyt myös leikkikehää, koska en aina haluaisi laittaa vauvaa tänne lattialle koirien ja koirankarvojen sekaan. Tosin eihän se vauva siellä kauaa viihtyisi, kun muu maailma alkaa kiinnostamaan. Mutta sitten sinne voi heittää kaikki lelut ;) Äitin mielestä tuo olisi turha ostos, koska meillä lapset on aina ollut koirien seassa. Mutta siellä vauva ei jäisi vahingossakaan koirien alle :)

Vierailija
265/746 |
27.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nimittäin ole ollenkaan autoa kun ollaan tälleen jonkin verran ekohenkisiä. Mulla ei ole edes ajokorttia :) Kaupungin keskellä kun asutaan ja bussilla ja pyörällä liikutaan niin turvakaukalolla ei kauheen paljon tekisi. Voisi sitä tietenkin ostaa sellaisen mallin joka toimisi ikäänkuin myös sitterinä ja keinuna ja siihen voisi pikkuisen laittaa jos matkustetaan vaikka junalla tai sitten jos hän pääsee isovanhempiensa tai setänsä auton kyytiin :) Sellanen pyörän perään laitettava lapsivaunu ois ihana!

Vierailija
266/746 |
27.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se tässä kuitenkin varmaan vielä ennen lasta meille tulee. Koiravauva on kätevä opettaa olemaan siellä esimerkiksi ruuanlaiton ajan ettei pyöri jaloissa ja lapsenkin voi sitten sinne lykätä. Luin vain jostain että lasta täytyy alusta asti pitää kehässä, ei vasta sitten kun se jo liikkuu ja tajuaa pitää kehää vankilana.

Kysymys: Mitä hyviä vauvoja käsitteleviä kirjoja olette lukeneet? Mä kun olen kauhee kirjatoukka, joten laskujeni mukaan lähemmäs 40 lapsia käsittelevää opusta olen lukenut. Poikaystävä naureskelee jo ja pyörittelee silmiään kun luen sille otteita ja laitan senkin lukemaan isille suunnattuja kirjoja. Mun lukemia hyviä on ollut ainakin Tracy Hoggin Opi kuuntelemaan vauvaasi (tms.) ja Gro Nylanderin Äidiksi ensi kertaa. Lisäksi oli yks ihana jostain 80- tai 90-luvulta peräisin oleva päiväkirjatyyppinen jossa oli osioita joita äiti voisi itse täyttää ja kuvia siitä kuinka vauva ja äidin vartalo kehittyvät ja muutuvat. Siinä oli myös ihania tarvikelistoja. Ostaisin semmoisen omaksi jos niitä vielä löytyisi kirjakaupoista mutta ei vissiin. Se sellainen suomalainen paksu opas jonka nimi oli kai vaan Vauva oli kans perusteellinen.

Vierailija
267/746 |
27.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei leikkikehää ole ollut, uskon ettei siitä olisi edes kovin paljon apua ollut, kun ensin poika oli sitterissä, sitten lattialla omalla matolla, sitten kun oppi liikkumaan, niin laitoin joskus vain omaan sänkyynsä jä sinne leluja, siirsin siis sängyn keittiöön jos tein ruokaa, siinä poitsu viihtyi jonkin aikaa, mutta nyt ei liikkumista estä kukaan:)

mä oon ostanut ittelle 2+:san suomalainen vauvakirja, sitten on vanhempi painos myös 2+:san suuri vauvakirja, niitä oon lukenut moneen kertaan, tietysti kaikkia pikku vihkosia mitä neuvolasta ja muualta on saanut.

siitä turvakaukalosta, niitähän saa vuokratakkin lastentarvikeliikkeistä, ainakin täällä saa, että esim. sairaalasta kotiin menoksi voisi vuokrata sen, jos siis menette autolla kotiin. sitten on ihan vaunujen koppaan sellaisia turvaverkkoja mitä saa myös vuorata ja ostaakkin, siinä vauva saa maata koko ajomatkan, ei selkäkään väsy.

mutta nyt alkaa elokuva, pittää mennä kahtomaan:)

Vierailija
268/746 |
27.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpä en muistanutkaan vaikka olen siitä lukenut. Se voisi olla hyvä ratkaisu meille ainakin kotimatkaa varten ja sitten matkoille lähtiessä. Tulisi meidän autonkäyttömäärillä taatusti halvemmaksi kuin oman ostaminen.

Kysäisenpä taas, nimittäin että onko kukaan teistä kiinnostunut/innostunut kestovaippailusta tai yleensäkin, mitä vaippasysteemiä käytätte/aiotte käyttää?

Toinen kysymys: Mitkä on teistä tällä hetkellä kauneimmat nimet? Mä oon ihan nimifriikki!

Vierailija
269/746 |
27.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli me käytetään kestovaippoja, kotona päivisin kestoja, ja öisin sitten kertakäyttöisiä, sitten kylään otamme kertakäyttövaippoja. mä oon ite tehny kaikki kuorivaipat, sisävaipat ja lisäimut, sideharsot on ainoa mitä oon ostanu valmiina, ruskovillan harsot on mun mielestä paksumpia ja imukykysempiä ku esim. äitiyspakkauksen harsot.

nyt on kyllä pakko myöntää, että kestoilu on vähän ollut vähissä, kun on niin väsy ollut eikä pyykkiäkään oo jaksanu pestä:/ mutta jatkaa aijon silti kestoilua, kun paljon halvemmaksi se tulee nyt varsinkin kun ei enää tarvis ku kuorivaippoja tehdä lisää ja nekin saan ilmaiseks tehtyä, kun äiteellä on siihen kankaita yllin kyllin.

nimiasioista mulla ei oo oikee mitään omaa suosikkia, kävin kirjastossa varaamassa sen eemu, ukri, amelie-kirjan, mutta vielä ei oo tullu ilmotusta että sen sais hakea, pitää vissiin itte sinne soittaa ensviikolla, siinä olis niin paljon kaikkia nimiä. viimeks ku pojalle yritettiin keksiä nime, lainattiin se kustaa vilkunan etunimet kirja, sielä oli kans paljon hyviä nimiä.

Vierailija
270/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin tuonne demiin aloituksen tästä paikasta, että muutkin löytäisi tänne:)

tunnin päästä pitäis lähteä sinne anoppilaan syömään ja kertomaan ilo uutiset, vähän meinaa jännittää:S sielä taitaa olla kaikki miehen sisarukset ja niiden kumppanit, mutta kyllä uskon, että he ovat iloisia, kun he jo viimekerralla kyseli, että koskas on kakkosen vuoro, ja silloon meni jo pokka miehenkans, että voi olla että he silloon jo arvas.

Vierailija
271/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut myös varmaan kaikki kirjastoista löytyvät nimikirjat. Se Kustaa Vilkunan kirja on yksi mun suosikeista perusteellisuudessaan. Se Eemu, Ukri, Amelie ei ole yhtä hyvä kuin se samojen tekijöiden aiempi, mutta kivoja ideoita siitäkin saa. Mä ihastuin siinä olevaan nimipariin Kuura ja Riite. Sopis talvella syntyneille kaksospojille :)

Ja mä kysyn taas. Uskallatteko paljastaa asuinkaupunkejanne?

Vierailija
272/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitetaan selvitä ehjin nahoin takasin:)

mä oon demissä tainnut jo sanoa oman paikkakuntani, kun löysin sieltä vanhan lapsuuden ystäväni:) senkanssa sitte juteltiin jonkin verran sieläkin. eli mä oon etelä-pohjanmaalta, kotoisin samasta paikasta kun MSOL eli sepultura:)

Vierailija
273/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikään käsitöiden ihmelapsi ja poden jonkinasteista ompelukonekammoa, joten en uskaltaisi itse alkaa ompelemaan kestovaippoja. Villaisia vaippahousuja sen sijaan meinaan neuloa urakalla kun neulominen on mun vahvimpia puoliani :)

Olen tutkinut perusteellisesti kaiken maailman kestovaippainfot ja nettipuotien sivut ja päättänyt että meidän vauva tulee kellimään Igu*leen sisävaipoissa ja kuoriksi hommaan Modern Babyja ja Popolini Ventoja. Minkin fleece-kuoretkin houkuttaa. Ne on ihan uutuus Suomessa joten odottelen vielä käyttäjäkokemuksien ilmantumista nettiin. Aluksi käytellään varmaan lähinnä harsoja (Disanan ja Ruskovillan) niissä itseneulotuissa villapöksyissä. Maltan tuskin odottaa! Mua pelottaa että musta tulee yksi niistä äideistä jotka käyttää tuhansia euroja kokeillakseen kaikkia kestoratkaisuja " ettei vaan jossain olisi vielä parempi ratkaisu kun tää meidän nykyinen. Ja kun ne on niin sööttejäkin"

Vierailija
274/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alunperin pääkaupunkiseudulta mutta olen muuttanut jokunen aika sitten (miehen perässä!) Tampereelle. Kauhee koti-ikävä kyllä piinaa ja mä toivon että asuinpaikka vaihtuisi. Poikaystävää nimittäin kiinnostaa biologian opiskelu yliopistossa ja täällä se ei kuulu ainevalikoimaan, Helsingissä kylläkin. Helsingissä olisi myös mun kiinnostukseni kohde: mahdollisuus opiskella erityiskasvatustiedettä. Tahtoo tahtoo, odottaa odottaa...

Vierailija
275/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tänne on luotu tää Demin kuumeilijoiden paikka:) Pyörinkin pariin otteeseen siellä mutta ei teitä näkynyt... Nimimerkki on muuttunut kun maija oli varattu, mutta käypähän tääkin, otin sen saippua paketista hätäpäissäni:)

Vierailija
276/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidankin olla ainoa jolla on täällä sama nicki kuin Demissä :) Mitäs kuuluu?

Vierailija
277/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Mutta oli kamalan niukat. Kyselinkin jo apua tuolta vauvakuume osastolta ja sieltä valettiin uskoa, että niukan vuodon jälkeen saattaa tulla positiivinen tulos, joten toivotaan parasta:) Mitens sulla..? :)

Vierailija
278/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperinhän meillä oli tarkoitus alkaa lisääntyä noin kahden vuoden päästä häiden jälkeen mutta nyt sitten tuli tämä yllättävä pillereiden lopetus. Ostetaan nyt kuitenkin kortsuja kun mä en yllättävää kyllä tunnekaan olevani vielä valmis ja tuli toi antibioottikuurikin. Kauheesti kyllä edelleen unelmoin vauvasta mutta oikea raskaus tässä vaiheessa ois varmaan kuitenkin liikaa mulle.

Tässä keskustelussa on muuten ihan kauheesti aiheita ja kysymyksiä jo esitetty että tartu ja vastaile niihin jos kiinnostaa :)

Vierailija
279/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huomasinkin että on tullut kysymyksiä vaikka mistä asioista:) Otetaan ensimmäiseksi se kaikkein helpoin vastattavaksi eli nimi asiat: Jos meille siunaantuu tyttö, tulee hänestä Hanni. Siinä on kullan ensimmäinen tavu ja mun viimenen:) Mun mielestä tosi nätti:)

Vierailija
280/746 |
28.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun ei saa edes itse päättää vaan pitää kuunnella myös miehen mielipiteitä :) No ei vais, ihan hyvin me ollaan päästy yhteisymmärrykseen. Mies ei vaan tajua kun mä tykkään suurten ikäluokkien nimistä kuten Pirkko ja Ritva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi