Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni on opettaja ja tekee työtä kuulemma rahasta

Vierailija
31.05.2010 |

Hieman huvittaa, mutta näin hän on kehaissut!

Onko tuollaiset 'arvot' olleet kova sana silloin joskus kasariaikaan..?

Mitä mieltä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siskosi pitäisi töitä tehdä???

Vierailija
2/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumus on vain kaunis sana jolla perustellaan ettei naisten töistä tarvitse maksaa palkkaa.

Vierailija
4/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että harva tätä työtä pelkästään palkan takia tekee. Muualta saisi samalla koulutuksella paljon parempaa palkkaa.

Vierailija
6/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkiin ammatteihin kai se kutsumus on.

Tuntuu ihmeelliseltä että sinun tarvitsee noin panetella täällä toisia.

Vierailija
7/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että harva tätä työtä pelkästään palkan takia tekee. Muualta saisi samalla koulutuksella paljon parempaa palkkaa.

Ja mistä saisi paremman paikan samalla koulutuksella?

Vierailija
8/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se on rahallisesti tarpeen. Ja sitten pyrin etsimään sellaista työtä, mitä saa tehdä mielekkään lyhyellä työmatkalla, ja joka muutenkin on minulle jossain määrin mielekästä. Ja mulle se on opettajan työ. Mutta en todallakaan tee sitä vain huvin (tai kutsumuksen) vuoksi nyt, kun se ei rahan takia ole tarpeellista.

Vierailija
9/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit saada vaikka jonkin Darwin-palkinnon...

Vierailija
10/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi halusin opettajaksi. Vastasin haluavani koulutksen jolla saa töitä ja rahaa. Valitsijat olivat mielissään rehellisestä vastauksestani, sillä heidän mielestään vain kutsumuksesta opettajaksi haluavat palavat loppuun ja pettyvät odotuksissaan. Olen aika paljon samaa mieltä. Toki minusta lapset on kivoja ja pidän opettamisesta, mutta työtä se on , ei kutsumus, jota tekisin ilman palkkaakin.

Vierailija
11/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jotakin kutsumuksen tynkää on joskus ollut, mutta nykyisin teen työtä vain rahasta. Varmasti moni muukin ihminen tekee työtään saadakseen rahaa. :) Palkkahan ei ole kaksinen (minulla sellaiset 2600e/kk), mutta työajat (lue "vapaat, jolloin palkka juoksee) ovat aika hyvät. :)

Vierailija
12/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, kertoo karua kieltään. Pitää niiden lasten kanssa haluta työskennelläkin ja sietää ja ymmärtää erilaisia persoonia.

Uskomatonta että sitä tehdään todellakin vain rahasta. Ei ihme että kaikki koulukiusaamiset yms jää huomiotta ja niihin suhtaudutaan yliolkaisesti.

Vierailija
13/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös kutsumusammatissa, eli sairaanhoitaja. Jos en tarvitsisi rahaa en tekisi töitä enää päivääkään.

Vierailija
14/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkumiset mamuista ja muista poikkeavista oppilaista...

Että silleen.

Vierailija
15/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan kaikki on sanoneet, että pitävät kyllä työstään. Joten älä tulkitse omiasi, vaikka opettajatkin haluavat saada palkan työstään.

Vierailija
16/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja olen minäkin, töissä lukiossa, ja tykkään työstäni todella paljon. En kuitenkaan tee mitään "ylimääräistä", josta ei makseta palkkaa. Joskus opiskelijat kyselevät tukiopetusta tms. ylimääräistä ohjausta, johon koulun budjetissa ei ole rahaa. Olen sanonut suoraan opiskelijalle, että en pidä hänelle tukiopetusta, koska minulle ei makseta siitä. Kyllä he ovat asian ymmärtäneet kun olen selittänyt, että opettaminen, myös tukiopetuksen pitäminen, on työtäni ja haluan tekemästäni duunista palkan.

Olen huomannut aikamoisen eron meidän "nuoremman polven" opettajien (olen syntynyt 1970-luvulla) ja vanhempien kollegoiden välillä. Vanhemmat ovat usein ylikilttejä ja suostuvat lähes kaikkeen. Me "nuoremmat" sanomme suoraan, ettemme tee hommia joista ei makseta palkkaa. Tämä ei tietenkään ole mikään tutkittu tieto, ainoastaan omiin havaintoihini pohjautuva mielipide.

Vierailija
17/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on itselläni monta lasta, ja saisin oikein hyvin päiväni kulumaan kotona heidän kanssaan, jos minulla ei olisi rahan tarvis. Pidän kyllä työstäni.

Vierailija
18/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jotakin kutsumuksen tynkää on joskus ollut, mutta nykyisin teen työtä vain rahasta. Varmasti moni muukin ihminen tekee työtään saadakseen rahaa. :) Palkkahan ei ole kaksinen (minulla sellaiset 2600e/kk), mutta työajat (lue "vapaat, jolloin palkka juoksee) ovat aika hyvät. :)

Sehän on aivan huikea palkka!

Ja kuten sanoit,työajat ovat vielä hyvät, pitkät lomat yms.

Vierailija
19/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt töihin menis jos siitä ei ole itselle mitään hyötyä. Kyllä ihmiset ovat aina menneet juuri rahat takia töihin ja jos työ on sattunut olemaan kivaa niin se on sitten vaan extraa. Muuten voisi olla ikuisesti lomalla.

tv. ekonomisti

Vierailija
20/36 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on akateeminen ammatti. Suomalaista keskitasoa tuo palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän