jos isosisarukset alkavat samalla kirjaimella
ja ovat muutenkin samanlaisia,pitääkö kolmannellakin olla ko.kirjaimella alkava nimi?onko ihan tyhmää,jos on ihan erilainen nimi?
Kommentit (8)
kahdella ekalla on samalla kirjaimella alkava nimi, ja olen ajatellut että kai se pitää sitten kolmannellekin antaa jokin vastaava.
Tosin se helpottaa vaatteiden nimikointia kun menee vaatteet seuraavalle, olen kirjoittanut vain nimikirjaimet, niin ne on kaikilla samat.
kolmannella eri kirjain,mutta hyvin menee silti muilta ja ok itteltäkin nimet sekaisin:)..On sit kuitenkin niin saman tapaset nimet
eri kirjaimella alkavan nimen kuin isoveljillä (J). Ellei sitten jostain syystä satu näyttämään aivan Julialta (oli vaihtoehtona jo esikoiselle), niin tulee saamaan nimen Milla.
mielestäni sitä olisi hyvä jatkaa - muuten kolmas putoaa ikäänkuin joukosta. Juuri tuon orjuuttavuuden vuoksi antaisin kahdelle ensimmäiselle lapselle äänteellisesti mahdollisimman erilaiset nimet (tyylillisesti toki yhteensopivat).
niin, että meillä kahdella vanhimmalla on samalla kirjaimella alkavat ja nuorimmalla eri kirjaimella alkava etunimi. Tyyliin Maija, Matti ja Eelis. Nuorimman veljeni nimi oli siihen aikaan vieläpä aika harvinainen.
samoja kirjaimia :)
Meillä siis esim Nuutti ja Nooa ja kolmas sai nimekseen Onni,koska siinä on tuo N-voittoinen äänne. Neljäs sai sitten tyttönä nimekseen Linnea.
lapselle tulisi antaa se nimi, joka tuntuu juuri sopivalta tai parhaalta. Hänhän tulee elämään omaa elämäänsä eikä aina ole vain Matin ja Maijan pikkusisar. Muutenkin jos lapselle antaa nimen jonkin rimmaamisen vuoksi, mutta ei itse siitä oikeasti tykkää, se voi vaivata pitempään.
Mut tajusin tos yks päivä ku katoin lasten nimi...oli alekkain listassa,et meil menee ne jännästi T,J,T,J...siis alkukirjaimet...eikä kyl olla mitenkää katottu kirjaimia minkä mukaan nimi pitää alkaa.Nooh...kaavaan tulee muutos kunhan tää vitonen syntyy....se alkaakin sit E-kirjaimella :)