Kuinka kauan odottaisit reseptin uusimista ennenkuin soittaisit ja kyselisit
sen perään? Ei näköjään ole mitään merkitystä silläkään, että kyseessä on lääke, jonka käyttöä ei saisi lopettaa seinään.
Kommentit (42)
Jätin uusintapyynnön hoitajalle kun soitin eräässä päivystysasiassa. Siitä on aikaa jo yli kaksi viikkoa.
Viikon verran ainakin voisin odotella.
8 vuorokautta lukee Kannassa. Se voi olla mitä vaan tunnista viikkoon.
Kannattaa varautua niin että lääkkeet ei lopu kesken. Eli uusii noin viikkoa ennen kuin lääke loppuu reseptin ohjeen mukaan otettuna.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varautua niin että lääkkeet ei lopu kesken. Eli uusii noin viikkoa ennen kuin lääke loppuu reseptin ohjeen mukaan otettuna.
Ei sekään mitään auta. Viimeksi kun laitoin uusimispyyntöjä omakannan kautta, niin pari viikkoa odoteltuani soitin ja kysyin, ei ollut kuulemma mennyt yhtään uusimispyyntöä perille. Ja siitä huolimatta saa uusimispyynnöt jättää vain ja ainoastaan omakannan kautta.
Soita ihmeessä miksi reseptiä ei ole uusittu.
Sitä just mietin, että voikohan sinne soittaa ja kysyä, vaikka kokemukseni mukaan hoitajat ovat tosi vihaisia jos reseptien perään soittelee ja kyselee. Kun ne kuulemma hoidetaan omakannan kautta.
Kyllä mulla on toiminut. Paraimmillaan illalla tehnyt uusimispyynnön ja aamulla kilahtanut viesti, resepti uusittu.
En kyllä noin pientä aikaa jätä kuin viikko, kyllä ainakin kolme viikkoa aikaisemmin uusin. Minulla tavalliset peruslääkkeet, verenpaine ja metformi.
Tuo 1-8 päivää on mennyt aina, joskus tulee tosi nopsaan, viimeksi meni just se 8 päivää. Katson aina ajoissa että laitan sen uusimispyynnön eli viimeistään tuossa 2 vkoa ennen kuin lääke loppuu niin ehtii sitten kysellä perään jos ei ala reilun viikon jälkeen kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa.
Muutaman euron maksaa. Itse en ole uusinut siellä, mutta apteekissa ei voi olla kuulematta mitä kailotetaan sermin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on toiminut. Paraimmillaan illalla tehnyt uusimispyynnön ja aamulla kilahtanut viesti, resepti uusittu.
En kyllä noin pientä aikaa jätä kuin viikko, kyllä ainakin kolme viikkoa aikaisemmin uusin. Minulla tavalliset peruslääkkeet, verenpaine ja metformi.
Viikko? Kirjoitin kylläkin, että jätin uusimispyynnön yli kaksi viikkoa sitten.
Itse käyn terveyskeskuksessa niitä uusimassa jos 2 vuotta alkaa olla täysi reseptissä.Olen koittanut soittaa mutta ei kukaan vastaa.Asumme terveyskeskuksen lähellä niin silloin se on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko? Kirjoitin kylläkin, että jätin uusimispyynnön yli kaksi viikkoa sitten.
Joku suositteli viikkoa. Kyllä mulla on nuo ihan vakilääkkeet uusittu sen 3-4 viikkoa aikaisemmin. Ei varmaan kaikkia lääkkeitä tilapäisempään käyttöön.
Tein uusimispyynnön. Tuli ilmoitus että ei oltu uusittu aikarajan puitteissa. Tein uuden uusimispyynnön. Tuli taas ilmoitus että ei oltu uusittu aikarajan puitteissa. Laitoin soittopyynnön. Kukaan ei soittanut. Laitoin kiireellisen soittopyynnön. Silloin sain jonkun kiinni.
Lopulta tein virallisen valituksen alueen terveydenhuollosta vastaavalle taholle.
Hyvin toimii tää veroilla maksettu terveydenhuolto....
Vierailija kirjoitti:
Sitä just mietin, että voikohan sinne soittaa ja kysyä, vaikka kokemukseni mukaan hoitajat ovat tosi vihaisia jos reseptien perään soittelee ja kyselee. Kun ne kuulemma hoidetaan omakannan kautta.
Jos sanotaan, että omakanban kautta houtuu, niin sitten pitää myös hoitua! Turha siinä onnhoitajan kiukutella, kun asiakas yrittää saada adiansa kuntoon. Jos omakanta ei hoida, niin sitten hoitaja hoitaa, eikä kiukuttele! Eihän ne tekisi mitään, jos niiltä kysyttäisiin ja ellei olisi pakko.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn terveyskeskuksessa niitä uusimassa jos 2 vuotta alkaa olla täysi reseptissä.Olen koittanut soittaa mutta ei kukaan vastaa.Asumme terveyskeskuksen lähellä niin silloin se on helppoa.
Meiltä vietiin pois 60 kilometrin päähän , toimiva oli terveyskeskus ja hyvä palvelu mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan . Eipä ole sote minusta hyvä asia .
Ennen oli terveyskeskus paikkakunnalla jonne mentiin ovesta sisään ja tiskille hoitamaan asioita , siinä ne hoitui eikä tarvinnut perään kysellä . Nyt ei mikään onnistu ja pompotellaan paikasta tai palvelusta toiseen jos silloinkaan saa ketään kiinni .Ennen oli toimiva terveydenhoito , ei enää .Ja hintavaakin on ja kaikki maksaa .
Siinä on joku sääntö missä vaiheessa ennen lääkkeiden laskettua loppumista resepti voidaan uusia siellä kannassa ja tämä sääntö on varmaan väärinkäytösten ehkäisemiseksi laadittu ( ohjelma ilmoitti ainakin minulle yrittäessäni uusintaa liian aikaisin). Pyydä apteekista apua reseptin uusimiseen jos et osaa itse hoitaa sitä tai et onnistu uusimaan reseptiä siellä omakannassa. Minulla on aina onnistunut reseptin uusiminen siellä kannassa edellyttäen, että olen hoitanut ennen uusintapyyntöä tarvittavan laboratoriossa käynnin. Reseptin uusimista ei kannata jättää ihan viimehetkeen, sillä lääkåreillä ei ehkä ole joka päivä aikaa kytätä uusittavia reseptejä vaan tekevät sen ehkä vain tiettyinä päivinä viikossa.
Mitä kautta laitoit uusintaan? Jos kannan kautta, niin soita samantien. Itse en ole saanut kannan kautta uusittua yhtään reseptiä ainakaan vuoteen. Jossain vaiheessa uusintapyhntö siellä vanhenee ja tulee ilmoitus, että ei ole uusittu. Enää en edes yritä uusia kannan kautta vaan chattään suoraan hoitajalle, joka laittaa sen lääkärille. Yleensä kahden päivän sisään tulle.