Siskoni on opettaja ja tekee työtä kuulemma rahasta
Hieman huvittaa, mutta näin hän on kehaissut!
Onko tuollaiset 'arvot' olleet kova sana silloin joskus kasariaikaan..?
Mitä mieltä?
Kommentit (36)
Pitää niiden lasten kanssa haluta työskennelläkin ja sietää ja ymmärtää erilaisia persoonia. .
Ei koulukiusaamiseen puuttuminen ole ylimääräistä vaan kuuluu opettajan työhön.
opettaminen kuuluu opettajan työhön ja siitä maksetaan.
Luulen, että peruskoulussa koulukiusaamisjutut ovat kuitenkin ihan eri luokkaa kuin lukiossa, jossa ainakaan meidän opettajien huomion mukaan ei kiusata niitä "erilaisempiakaan". Opiskelijoilta kyllä kuulisi aika nopeasti edes rivien välistä jos jotakuta kiusataan. Varmaksi sitä en tietenkään voi sanoa, voi olla, että minunkin nenän alla on menossa todella törkeä kiusaamistapaus. Jos tällaisen huomaan, puutun siihen kyllä välittömästi, se ei ole ylimääräistä!
Hatunnosto kaikille peruskoulun opettajille, en jaksaisi sitä kasvattamista kuukauttakaan!
Ja palkasta vielä, kyllä tuo 2600e/kk kuulostaa aika surkealta. Itse tienaan tällä hetkellä 4000e/kk ja töitä sen eteen saa tehdä ihan helvetisti! Lyhyet päivät eivät todellakaan toteudu meillä lukion opettajilla, esim. elokuusta helmikuun alkuun olin keskimäärin kerran kahdessa viikossa kotona ennen klo 16 (töissä aamulla ennen klo 8), kun opetusta oli jaksossa viisi lukiokurssia. Hyvin usein meni klo 18 saakka. Nyt keväällä on onneksi ollut pari helpompaa jaksoa.
Tietysti kaikki opettajat rakastavat sun lapsikultaa oikeasti, prostituoidut rakastavat asiakkaitaan oikeasti, sairaanhoitajat rakastavat potilaitaan oikeasti ja myyjät myyvät tuotteitaan just sun parhaaksi jne. Huoh!
1. tarjota oppilaille turvallinen oppimisympäristö
2. tarjota oppilaille opetussuunnitelman mukainen opetus.
Koulukiusaamisen ehkäiseminen sisältyy kohtaan 1, eli kyllä kuuluu opettajan työhön!
en tee enää edes rahasta. Vuosi yläkoulussa riitti, kiitti. Kyllä on sen verran rankkaa hommaa. Vaikka tosiaan päivä on lyhyempi kuin useassa muussa työssä, on henkinen väsyttävyys *100.
arvokasta työtä tekevät, ainakin ne jotka ottavat työnsä tosissaan. Tietysti näiden, jotka ovat vaan rahan takia siinä hommassa, ei tarvitsisi saada euroakaan. Sillä eihän kukaan pysty valvomaan että opettaako se opettaja todella niitä lapsia siellä luokassa vai ei. Vai ottaako tuon huikean summan ihan pelkästä istuskelusta.
Lääkärien, opettajien, sairaanhoitajien kai ainakin.. miksei sitten myyjän tai insinöörin?
Eiköhän suurin osa ihmisistä tee työtä saadakseen palkkaa. Ei kai se tee kenestäkään kylmää tai kovaa. Onnellinen on se joka saa tehdä sellaista työtä josta myös pitää. Työn hyviä puolia 'kutsumuksen' tai palkan lisäksi voi olla mm. työmatka, työaika, paperitöiden määrä (toiset tykkää, toiset ei), monipuolisuus, luovuus, yksinkertaisuus, haasteellisuus jne. Kuka tykkää mistäkin.
Itse olen tutkija ja tykkään mm. joustavasta työajasta, itsenäisestä työotteesta, mukavista työkavereista, siististä sisätyöstä, sopivassa suhteessa mekaanista ja luovaa, saa lukea ja kirjoittaa jne. En koe, että minulla olisi suurta kutsumusta johonkin maailman parantamiseen uusimpien tutkimustulosteni avulla - kauheaa?
vaatii kutsumusta. Ja tottahan olisin luullut että tutkija on työssään kutsumuksesta eikä sen mukaan että saa tehdä siistiä sisätyötä. Eikö työ kuin työ ilman kutsumusta ole sellaista joka polttaa tosi nopeaan tekijänsä loppuun?
vaikka tekisi työtään rahasta, sen voi tehdä hyvin! Eihän ne sulje mitenkään toisiaan pois. Olen itse ollut mm. siivoojana, mitä työtä todellakin tein vain rahasta, mutta halusin silti työni jäljen olevan hyvää.
No ehkä me ajatellaan sitä kutsumusta eri tavalla. Sanotaanko näin, että koska palkan takia täytyy tehdä jotain työtä, teen mieluiten juuri nykyistä työtäni. Pidän siitä todella paljon. Siinä on oikeastaan kaikki minulle hyvän työpaikan ainekset. Ei mulla ole ollut mihinkään työhön sellaista kutsumusta, että tekisin sitä vaikka ilmaisesti, tai vaikka mieheni olisi miljonääri. Samaa mieltä olen siitä, että hyvä jos esimerkiksi myyjä tai insinööri haluaa tehdä juuri sitä työtä ja tykkää siitä. Yleensä vaan tunnutaan aina ajattelevan, että lääkäri, sairaanhoitaja ja opettaja ovat niitä kutsumusammatteja, joissa ei esimerkiksi ole oikeutta vaatia palkankorotuksia tms. koska kutsumuksestahan sitä tehdään. (Lue: en ole tästä samaa mieltä.
vaatii kutsumusta. Ja tottahan olisin luullut että tutkija on työssään kutsumuksesta eikä sen mukaan että saa tehdä siistiä sisätyötä. Eikö työ kuin työ ilman kutsumusta ole sellaista joka polttaa tosi nopeaan tekijänsä loppuun?
..jotenkin riittää, kun ukko tienaa reippaasti enemmän..
ilmeisesti opettajat eivät siksi puutu koulukiusaamiseen koska siitä ei makseta YLIMÄÄRÄISTÄ! Jos työsopimuksessa mainittaisiin että välituntivalvoja saa sata euroa (vai riittäisikö se edes?) että menee puolustamaan maassa makaavaa, väkivallan kohteeksi joutunutta lasta, niin ehkä silloin koulukiusaamista olisikin vähemmän. Mutta ei siitä kai makseta, niinpä siihen ei puututa,kuten joku opettaja tuossa edellä tokaisikin, "en tee MITÄÄN ylimääräistä, vain sitä mistä maksetaan"