Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms #3

31.03.2006 |

Tein taas uuden kun alkoi mulla ainakin jo toi vanha takkuilemaan.

Aloitettaiskos taas tilanteilla kun ne ovat muutamilla muuttuneet :)

Kommentit (448)

Vierailija
221/448 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JII, täällä ollaan :) Toivotaan nyt sulle kahta viivaa seuraavaan testiin (joka onkin raskaustesti) :)

Jokohan MSOL on saanut vauvan? Noh, eiköhän hän sitten ilmoita, kun on kotiin päässyt vauva kainalossa.

Sain lopultakin kantoliinan! Ja kaikeksi onneksi vauva viihtyy liinassa, joten kyllä nyt arki vähän helpottuu meilläkin. Kun tuo poika valvoo niin paljon, niin nyt voin sentään olla välillä kädet vapaana, vaikka poika onkin sylkyssä. Tähän mennessä on joka kerta kyllä nukahtanut liinaan, nytkin tuhisee täyttä päätä :) Että kaikinpuolin mainio vempele meille! Eka kerralla kun kokeilin, niin poika aloitti hirveän huudon kun hädin tuskin olin hänet liinaan saanut. No, sinnikkästi kuitenkin laitoin hänet seuraavanakin päivänä liinaan eikä enää tullut huutoa, ainoastaan väsyitkeskeli ja nukahti sitten liinaan. Nyt ei ehtinyt kuin tovin ihmetellä maailmaa tuolta liinan sisästä, kun jo nukahti. Tehokas apu meidän pojan uniongelmiin. Huono puoli on se, että poju herää heti, kun hänet ottaa liinasta pois :/ Ja toinen huono puoli on se, että mun selkä tulee äkkiä kipeäksi kantelusta (kun se muutenkin vähän väliä reistailee), niin en kovin pitkiä aikoja voi kanniskella. No, mieskin saa opetella kantoliinan käytön jalon taidon, että mun selkä saa lepohetken edes joskus.

Ollaan ajateltu viedä poika vyöhyketerapiaan noiden masuvaivojen vuoksi. Vaikka ei pojalla mitään koliikkia ole, niin selvästi nuo masuvaivat häiritsee pienen unta, yöt vain ähisee ja puhisee ja kitisee, reppana :( Pari viimeistä yötä olleet todella levottomia. Poika on valvonut molempina öinä pari kolme tuntia putkeen ja muutenkin heräillyt useasti. Siinä pojan ähistellessä on äiti ja isikin olleet hereillä. Ja isi sentään käyttää korvatulppia, mutta ähinät ja puhinat kuuluu niidenkin läpi! Ollaan kokeiltu niin Cuplatoneja kuin Rela-tippojakin ja Relatipat kyllä laitta pierut tulemaan ulos asti (paukuttelee yöt läpeensä!), mutta ei ne noita ähinöitä ole vähentäneet. Eli selvästi pojalla kipristelee massussa, vaikka tippojen avulla rupsut kyllä löytää tiensä ulos asti.

JII, minäkin olen pahimpina kausina kirjaillut ylös kaiken syömäni ja aina lista on näyttänyt liian pitkältä/rasvaiselta/sokeripitoiselta tms. Nyt en ole vähään aikaan sitä tehnyt, kun saan vain ylimääräisen vitutuksen, kun huomaan syöneeni " liikaa" . Voi tätä elämätä :/

Nyt ajattelin yrittää laittaa nukkuvan pojan sänkyynsä. Josko se edes vartin nukkuisi siellä, sitten voisikin jo heräillä syömään ja ulkoilemaan.

Han ja Rumpalipoika 1kk

Ps. missähän MORTEM luuraa? Ei ole tyttöä näkynyt vähään aikaan, olisi kiva kuulla mitä kuuluu...

Vierailija
222/448 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vieläkään synnytys käynnistynyt :/ Eilen kyllä hieman tuli lapsivettä! No jospa se kohta tästä käynnistyy :) Yhdeltä on neuvolakin, saa nähdä mitä ne siellä sanoo.

Neuvolareissun jälkeen teen taas suursiivouksen, kun ulkona on kivat pakkasetkin. Saa heittää kaikki matot ja vuodevaatteet pihalle.

Energiaa on taas vaikka millä mitalla, mikä on tietysti vaan kiva juttu. Eilen vedin 1,5 tunnin lenkin Jenin kanssa ja sen jälkeen sitä lapsivettä tulikin. Nyt on sen verran kylmän näköistä ulkona ettei samanlaista lenkkiä viitsi Jenin kanssa mennä. Olis mulla kyllä tuo toinenkin koira, Ami, joka pärjäisi ulkona paremmin mutta saa mies hoitaa sen lenkkitarpeet. Kovin uskalla tuolla liukkaudessa mennä 40 kiloisen koiran kanssa.

Mieskin on taas vaihteeksi flunssassa, oli eilen kotona sairaslomalla. Toivottavasti olis jo tänään parantumassa, ainakin töihin se meni. Koko tää loppuraskaus on pikemminkin mennyt miehen valituksia kuullessa (eilenkin niiin kolotti paikkoja) kuin että olisi toisinpäin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/448 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin viime viikolla aivan yllättäin. Olin 99% varma, etten ole raskaana, mutta varmuustoimenpide, kun kipeänä söin särkylääkkeitä. Me saadaan perheen lisäystä sitten lokakuussa. En vieläkään usko, että olen raskaana, mutta pakko kai se on olla, kun ultrassa joku sikiö mahassa kellui. En tiedä, miten amiskan käy. Toivon pystyväni suorittamaan koulun loppuun normaaliajassa, koska aloitan tod.näk.:sti ammattikorkean syksyllä -08. Jos ei suorittaminen onnistu niin jätän ammattikoulun siihen. Tämä lapsi saa olla viimeinen vähälle aikaa ja palaan aiheeseen uudelleen aikaisintaan 10 vuoden päästä!

Vierailija
224/448 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han_ Toivotaan toivotaan, ihan hyvä fiilis tästä kierrosta, mutta voihan se olla ettei meillä tärppää ilman lääketieteellisiä apuja...Mutta positiivinen mieli ja sitä rataa niin eiköhän me saada joku pieni ihme aikaan:) Mä muuten kannoin meidän koira vauvaa kantoliinassa sillon kun se oli ihan kirppu :D Se ei antanu ikinä jättää sitä yksin minnekkään joten tein vanhasta kaululiinasta kantoliinan. Hyvin toimi koirankin kanssa;)

MSOL: Herttinen! Siis paljon sulla on nyt menny yli aikaseksi? Kohta sä jakaudut, jos et ole jo jakautunut;) Tsemppistä ja heti kertomaan kun vauveli syntyy:)

Onnea minun! Voi että, ihanaa kun jollain tärppää;) Toivottavasti saat sun koulu jutut selviksi! Oliko tää se salaisuus josta et voinut puhua :D

Mortemista sen verran että se tuskin käy täällä ainakaan hetkeen. Syyn neiti saa sitten itse kertoa jos tänne tulee vielä käymään.

Vierailija
225/448 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA MINUN! Tulipa yllättävältä taholta nuo uutiset :) Mutta kivahan se on, että täällä näitä odottajia piisaa. Eipä oo tainnu Demomseissa olla sellaista hetkeä, ettei olisi ollut odottajia kirjoittamassa! Kukahan sitten alkaa odottamaan minun:n kanssa...?

Mitenköhän LAUKKIKSEN pikkukakkospuuhailut etenee?

Tällä hetkellä tuntuu, että miten ihmeessä sitä sitten joskus jaksaa toisenkin vauvan kanssa... Haaveissa kuitenkin olisi se 2 lasta, mutta just NYT en kyllä osaisi kuvitella toista kullannuppua talouteen. Vaan ehtiihän tuo vauvakuume uudestaan nostaa päätään, varmaan kun Rumpali on jotain 4kk niin mulla on jo hirveä vauvakuume :D Meinaan, nyt kun olen lueskellut ihmisten plussauutisista, niin alkanut kummasti kutkuttaa, että " oispa ihana odottaa jännityksellä plussaa ja myös saada plussa ja alkaa odottamaan VAUVAA" . Jessus sentään, meillä on kotona vasta kuukauden ikäinen vauva ja minä jo mietin seuraavaa :D No en ehkä aivan tosissani, mutta kumminkin.

Kummasti myös unohtunut se raskausajan " kamaluus" . Vaikka mulla oli suht helppo raskaus, niin en siltikään nauttinut siitä juuri ollenkaan (joinakin harvoina hetkinä ehkä). Ja nyt jo mietin, että olispa kiva olla raskaana, kyllä nuo naisen aivot on oudot!

Muuten, meidän poika nukkui jopa 5minuuttia omassa sängyssään aamulla, kun otin hänet liinasta pois. Että liina kyllä toimii hyvänä nukuttajana, mutta jos haluaa, että pojan unet on pidemmät, pitää sitten kanniskella monta tuntia. Vaan mitäpä sitä ei tekisi oman vauvan eteen :)

Vierailija
226/448 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pliis, säästäkää toi paikka mulle ;D Minä minä minä minä! Nyt kp 23 menossa ja viikon päästä alkais piinaviikko...Miten sitä jaksaa odottaa? Tässä on tuolla tarhassakin uudet työpaikkojen jaot, ja haluaisin jatkaa samassa paikassa saman ohjaajan kanssa, mutta se tuskin tulee onnistumaan=/ Tässä ei nyt olekkaan kun stressin aiheita...

Mä muuten luin, että raskauden onnistumis prosentti on 30% silloin kun seksiä harrastetaan ovulaation aikana.

Vierailija
227/448 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää nyt sit alotti yrityksen vähän sovittua aikasemmin:) Mies halus eilen illalla keskustella oikeen vakavasti ja istutti mut alas sohvalle. Mä olin eka et mitä kummaa on tapahtunut, hermoilin ihan mielettömästi että joku on kuollu, tai häitä ei tuu tms. Noo, sitten tuo rotjake sanoi että mitä jos jätettäis ehkäsy pois ja alettais jo nyt yrittämään sitä vauvaa :D Ukko lupas jopa jättää omat polttarit väliin jos satuttais ensimmäisellä yrityskerralla tulemaan raskaaksi. Ihana mies <3

No sitten siitä talosta. Päätettiin että ei sitten osteta sitä korpikämppää vaan otetaan noin 60 laina ja ostetaan täältä yksiö. Siinä mahdutaan sitten asumaan vauvelinkin kanssa hetki ja saadaan säästettyä sen verran rahaa että on mahdollisuus vaihtaa isompaan kämppään :)

Elämä hymyilee...:) Mitens mortem, mä haluan kyllä sitten kuulla että miten ne sun poppakonstit onnistu ;)

Vierailija
228/448 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nää nyt sit alotti yrityksen vähän sovittua aikasemmin:)"

voi ku jännää!!:D mulla on kyllä sellanen kutina että nyt tärppäis melko pian;) sori ku en oo kerenny taas mesessä käymään hirveesti! koitan taas yrittää käydä useemmin:)

mä niin toivosin, että jomman kumman sukuun tulis perheen lisäystä niin sais noita meidänki vaatteita kiertoon, rupee varasto oleen aika täynnä ku en malta laittaa myyntiinkään kaikkia. ja muutenki haluan säästää ainaki hienoimmat ja omat vanhat vaatteet omille lapsen lapsille (jos sellasia siis joskus tulee)

ainiin, ja meidän villakoiralla on nyt purenta korjaantunut kokonaan, sillä oli sillon ku haettiin se alapurenta, mutta nyt ku on kasvanu täysiin mittoihin ja kaikki etumaitohampaat ainaki lähteny, niin on ihan normaali purenta:)

että ei ole vikainen koira ulkoisesti ainakaan:D

mä en ymmärrä! se on ruvennu pelkäämään miehiä:O

ei sille kukaan mies ainakaan meillä olon aikana mitään oo tehny:/ sillä kesti 1h että se luotti mun pikkuveljeenki joka on 13v.

eikä se kaikkia miehiä pelkää vaan joitain...

ihan kummallinen juttu.

flunssa sen ku jatkuu, on kyllä joku sitkee virus ku ei millään parane.

nyt on miehellekki tullu jo nuhaa ja kuumetta. poika on taas ihan kunnossa, toivottavasti tytölle ei tuu mitään.

Vierailija
229/448 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että jardins, ihanata :) Toivottavasti päästään odottamaan samaan aikaan :D

Mä en tunne mun vartaola enään ollenkaan :( KOKO ajan tulee sellaisia oloja että NYT ne menkat alkaa, mutta ei. Saa nähdä mitä tästäkin tulee.

Mies menee tammikuussa armeijaan. Joidenkin mielestä on tyhmää että yritetään vieläkin vaikka J' llä on armeija edessä. Mutta ei mua haittaa että pahimmassa (taisiis parhaimmassa) tapauksessa odotan yksin.

Vierailija
230/448 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka vaan kaikille, ajattelin liittyä teidän seuraanne kun ei hirveesti nuita äiti ystäviä ole... Elikkäs mä Olen Miia ja tällä hetkellä rv 23 menossa laskettu aika siis on siinä ystävänpäivän tienoilla. Oon 86 syntyny (mies 83)ja ensimmäistä oottelen. Naimisissa olen ehtinyt olla reilun vuoden, häitä vietettiin 2005 heinäkuussa yhdessä ollaan oltu helmikuussa 5 vuotta.Yritettiin 2005 vuoden huhtikuusta alkaen kunnes sitten tämän vuoden toukokuussa tärppäsi. Siinä välissä jouduttiin moneen kertaan käynnistämään menkat kun ei millään meinannu kuulua. oli melkeen kaksikuukautta taukoa ja monessa raskaustestissä piti käydä.. Ennen yrityksen alkua ehdin käyttää e-pillereitä reilu 3 vuotta.. No en sitten toukokuussa uskaltanut luottaa plussaan kun menkat olivat juuri kuun alussa olleet. Mutta viikko menkkojen jälkeen tuli jotenkin hassu olo ja piti saada tehdä testi. Mies oli töissä ja soitin selvän plussan saatuani itkukurkussa ja kerroin ilouutisen. Ei meinannu uskoa joten kännyn kautta laitoin testistä kuvan... Soitin uudelleen ja sitten päätettiin kokeilla viellä se toinen testi kaapista tehä ja sekin näytti tosi vahvaa plussaa joten pakko oli uskoa. Oli aivan ihana tunne monien negatiivisien testien jälkeen. Ja tälläinen intoilija kun olen ilmoitin heti äidille ja isälle... Nytten siis rv 23 ja kaikki on tähän mennessä mennyt todella hyvin.. Rakenne ultra oli rv 19 ja kaikki oli ok.. Elikkäs olisi todella kiva saada uusia äitiystäviä... Onnea kaikille odottajille ja yrittäjille oikeen paljon tsemppiä!!!!!!!!!!

Vierailija
231/448 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan mukaan miiu86:) Vaihtelevasti me tulevat ja nykyiset mammat täällä pyöritään mutta saa toki hypätä mukaan:) Tiedätkös jo että kumpi sieltä on teidän arkea piristyttämään tulossa?

Kiitos vaan Mortemille ja Mavulle:)Saatais kyl mortemin kanssa plussata samaan aikaan :D Mua jännittää jo ihan hulluna että millon tärppää;) Aattelin koittaa tota miestä pupuiluttaa vähän useemmin nyt jos ei ihan sitä puolta vuotta (tai yli) tarttis odotella:) Täytyy vaan toivoo että ei olis niin isoja pettymyksiä kun viime kerralla, eli jäitä vaan hattuun..;)

Vierailija
232/448 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan juttelemaan vaan miiu :)

Mä haluaisin jo alkaa juomaan noita teitä että saisi ne menkat nyt ensin tässä tulla. En kyllä oo varmaan ikinä näin paljoa toivonut niiden alkavan mitä nyt. Pitäisköhän mun käyttää paljon vaaleita housuja niin jos ne tulis. Tai suunnitella romanttisia seksintäytteisiä iltoja.. :D

Vierailija
233/448 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Miiu86 mukaan :) Mistäs päin Suomea kirjottelet? (olen utelias :D)

Meitä onkin sitten kolme tulevaa helmimammaa :) :)

Eilen illalla tunsin taas kovaa möyrintää masussa ja masu vain nytkähteli, kun vauva vissiin jumppasi siellä. On kyllä niin ihanaa olla raskaana.

Tosin kyllä niitä vaivojakin löytyy. Voisin kopsata tuolta toiselta palstalta juttuni, kun en jaksa uudestaan alkaa kirjoittamaan vaivoistani :D :

Soitin just fysioterapiaan.. Oon kärsinyt selkäkivuista jo vuosia ja nyt raskauden myötä mun paikat on ruvenneet naksumaan kunnolla ja joudun päivittäin rusauttamaan selkää paikoilleen. Neuvolasta sitten soitettiin fysioterapiaan ja siellä oltiin juuri jossain koulutuspäivillä (?) ja lupasivat, että mulle soitetaan seuraavana päivänä. No mitään ei kuulunut ja tänään, kun soitin neuvolaan näytetuloksistani niin kysyin siitä. Ihmettelivät kovasti ja antoivat mulle numeron, että itse saan soittaa.

Soitin sitten äsken ja sieltä sanottiin, että me ollaan ymmärretty väärin.. Että ne soittavat sitten sieltä mulle aikaa, mutta vasta sitten myöhemmin kun siellä oli jonossa kolme ennen mua. Aika sekavaa toimintaa. Tiesivätköhän ne varmasti nyt siellä, että oon raskaana ja pitäisi varmaan aika pian päästä selkääni hoitamaan. Ennen kuin joudun pian jonnekin sairaslomalle. Ja kuinkahan kauan joudun sitä soittoa odottamaan??

Ja sitten mun näytetuloksestani. En olekaan maininnut täällä, että kärsin hiivaoireista (kipeitä haavoja ollut jo vuosia, kutinaa ja polttelua) ja alapääni oli terveydenhoitojankin mukaan tosi tulehtuneen näköinen. Tulosten mukaan mulla ei kuitenkaan ole mitään hiivaa, tulehdusta ja bakteerikanta mitenkään erilainen. Mikäköhän mulla sitten on? Argh!

Että semmoista, muuten ihan loistavaa kuuluu. Mitenkäs teille muille? :)

Vierailija
234/448 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups elikkäs mä täältä Kuusamosta päin kirjoittelen... Meillä tänään ollut todella inhottava päivä.. Masuasukki oikeen kunnolla potkinnu ja muutenki on ollu vähän sellainen mahatautinen olo... Nyt sitten jo alkaa helpottaa... Meillä on taas ensi maanantaina neuvola-aika ja jotenkin vaan jännittää vaikka ihan normaali tarkistus on.. Juu ja ei vielä olla varmoja kumpaa sukupuolta meidän Ötökkä on mutta pää-asia että se on terve..

Vierailija
235/448 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mortem: Yleensä aina kun suunnittelee jotain erikoista ne menkat sieltä tulee:) Älä stressaa niitä niin kyllä ne sieltä tulee:) Jos sulle noi teet auttaa täytyy munkin koittaa niitä:) Kaikki poppakonsiti on tervetulleita :D

Mun tekis mieli kuksii tota miestä koko ajan;) Kerroinkin eilen mavulle että me ei voida ukon kanssa harrastaa toimintaa sängyssä koska tuo koiran retale tulee aina väliin ja tunnelma vähän laantuu..:( No, eilen illaalla tuo ihana ukkeli oli vienyt meidän vessaan patjan ja sitten laittanut kynttilöitä palamaan sinne pitkin poikin :) Tosi söpöä, mutta ei se vessa ihan kaikista romanttisin paikka maailmassa ole;) Täytyy vaan koittaa tota koiraa kouluttaa että saatais hommailla sängyssä :)

Vierailija
236/448 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, jardinskin aloittanut yrityksen uudelleen, hieno homma! :) Nyt vaan plussailemaan, viimeistään sitten häälahjaksi plussatesti!

Ja tervetuloa vaan miiu!

Oon alkanut tuntemaan myös nuo sisäänpäin olevat potkut. Eilen illallakin tuntui, että vauva yrittää polkea mun suolen hajalle :p Ei kauheen kivaa.

Nyt ei just muuta, kiva kun täällä ollaan oltu vähän ahkerampia! :)

Han ja Rumpali 24+5

Vierailija
237/448 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö on kivaa olla taas yrittämässä raskautua:) Mies halusi että tilataan se sylkyovistesti härveli :D Tuo on ihan vauvakuumeen kourissa tuo ukkeli;) Hyvä niin, jos saataisiin tuloksia:)

Jos tuo toimii hyvin tuo testi tyrkytän semmosta sitten Mortemillekkin, joten varo vaan ;D Pitäisi tulla parin päivän sisällä:)

Plus testi ois kyllä tosi ihana häälahja:) Tai sitten jos hääyönä tärppäis;)

Nyt vaan ärsyttää kun olen niin vauvakuumeen kourissa ettei aika meinaa mennä ollenkaan eteenpäin vaan haaaveilen koko ajan vauvasta (ja seuraavasta kuksuttelu kerrasta;))

Vierailija
238/448 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa munki puolesta miiu:)

nyt pian mullekki tulee vauvakuume ku teijän juttuja kuuntelee:O

mutta toivottavasti ei kuiteskaa:) kyllä tuo uhmaikänen sen aika hyvin pitää poissa, vaikka mistäs sitä tietää jos seuraavaki on yhtä helppo ja kiltti ku tyttökin:)

koitetaan tytöltä muutaman viikon päästä lopettaa yösyötöt kokonaan, saa nähä miten käy:) poika tais huutaa 2-3yötä ja sen jälkee nukkui yönsä heräämättä, että tyttö voi kyllä olla helpompi tapaus ku poika...

mullaki oli papakoe II luokkaa ja joudun meneen ensvuoden maaliskuussa uudestaan, sitte jos ei oo parantunu niin saan vissiin lääkityksen.

mutta neuvolatäti sanoi, että on ihan normaalia ku on synnyttäny ja imettää että on II luokan arvot.

menkkoja täs sitte taas odotellaan ku imetyski loppui kokonaan.

Vierailija
239/448 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin kanssa tilata sellaisen sylkytesti jutun, mutta ajattelin että tilaan sittenkin noita " normaaleja" ovistestejä. Sittenkun ne on loppu ja jollei plussaa näy varmaan sellaisen voisinkin ostaa. Sitä voisi sitten käyttää " ehkäisynä" myöhemmin.

Vierailija
240/448 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko ostaa se laite, kun en oikeen tykkää noista kusikippo leikeistä..:( Sama juttu kun raskaustestien kanssa pelkään että tavara ei ole tarpeeksi " tiukkaa" ...Kahden vuoden takuuaika siinä on että ei sekään ikuisesti kestä, mutta uskon että se tulee kuitenkin halvemmaksi kuin ne tikut. Tuota voi kuitenkin käyttää joka päivä:)

Nyt tää lähtee koiran kanssa iltalenkille ja sitten nukkumaan:) Tosi kiva kun tää paikka on alkanut taas elää enemmän;) Jee! Hyvä me!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi