DeMoms #3
Tein taas uuden kun alkoi mulla ainakin jo toi vanha takkuilemaan.
Aloitettaiskos taas tilanteilla kun ne ovat muutamilla muuttuneet :)
Kommentit (448)
mä laitoin sulle jii85 s-postia:) ja koitan tulla iltasin hetkeks ainaki meseen.
on ollu niin kiirettä ku tilasin hahtuvaa ja oon sormet ristissä yrittäny villahousuja kutoa, uutta aluevaltausta:D
yhet villikset tein jo novitan huopasesta ja ainoista, ne on pitäny ihan hyvin päiväkäytössä.
ompelin pojalle muutaman paidanki jo 98cm kaavasta ja oikee yllätyin, että onko se jo niin iso, ku ajattelin tehdä etukäteen vähä isompia paitoja, niin nehän oliki jo sopivia:O että ku nuo tenavat kasvaa nopeesti, sais olla jotain kasvun hidastus ainetta:)
no nyt keittämään kahvia ku mies tulee pian töistä:)
ja lähen sitte hakemaan lisää kangasta...taas....:D
mies tykkää hyvää, " eikö sulla ny ristus oo jo tarpeeks niitä kankaita, tee ne nyt esti pois!!" *hih*:D
mutta mitäpä sille voi jos johonki hurahtaa 110%:sesti
Tänään sitten tapahtu se mitä oon jo kauan aikaan miettiny ja pelänny...Lähettiin kyläilemään ja jätettiin koira kotiin saunalle siksi aikaan kun keittiön pöydällä sulattelin kakkua iltaa varten... oltiin vajaa parituntia kyläilemässä ja tultiin kotiin ja mieheni vielä lähti käymään kaupassa...tulin sisälle katsoin kylpyhuoneeseen ja ajattelin että koira nukkuu siellä vaan... Menin keittiöön siivoilemaan ja laittamaan leivonnaisia uuniin ku oli tarkotus hoitolapsille pitää pienet synttärit.. Sitten ajattelin että laitan koiran ulos...menin huutelemaan sitten meidän koirulia mutta ei mitään elonmerkkejä päästäny.. Olin aivan ihmeissäni menin katsomaan ja huomasin lopulta että Romeo olikin sitten nukahtanut viimeisille unilleen. Vähän tuntui pahalta ja edelleen tuntuu.. kauheena vaan itkettää koko ajan... Koira ehti olla meillä jo kaksi vuotta ja oli aivan ihanaa koko aika.. en jaksa ymmärtää mikä sille on voinut tulla.. Hirveenä vaan tuntuu että kaikki on vaan omaa syytä... Pitää mennä laittaa hoitolaisia nukkumaan... =(
Voi Miiu86 parkaa :/ Oliko koiranne kovin vanhakin jo?
Meillä taas täällä alkaa kohta Amin laihdutusprojekti. -5kg pitäisi saada pois ja laihdutus alkaa sitten, kun pääsen eläinkauppaan ostamaan kunnon ruoat koirille. Oonkin tässä jo jonkin aikaa puhunut, ettei noita markettimuonia voi syöttää. Paskaa vaan tulee mielettömiä määriä koirilta ja Jeni on koko ajan ripulilla (myös Amikin ollut.) Joten kummallekin omat ruoat.
Sain vihdoinkin noustua tänään ajoissa. Heräsin jo yhdeksältä (9h tunnin yöunilta, olin muutenkin jo illalla nukkunut 3h.. :S) Nyt tässä nälässä odottelen, että mieskin heräisi (nukkunut jo 11-12h.. Pientä flunssaa kyllä nyt sillä.) Pitäisi kauppaan päästä ja siivota täällä. Mulla onkin vapaapäivä ja huomenna myös. Sunnuntaina meen sit töihin ja maanantai on taas vapaata. Pikkuhiljaa työharjoittelu alkaa mennä ohitse.. Ja pääsen sitten lomille :D
Ei meidän Romeo ollut vasta ku vähän reilu kolme vuotias... Sillä ilmeisesti oli jotain pahempaakin sairautta. Epäiltiin että mahassa kasvain kuten tuttavien koirallekin oli...samalla tavalla oireili..söi kipuhetkinä kaiken mikä tielle sattui ja saattoi yllättäen nukkuessaan pissata allensa.. Sitten sillä välillä kyljet turposi aivan kuin olisi jalkapallon nielaissut.. Alkaa jo helpottaa ku miettii että sillä on nyt hyvä olla. Mutta oli se vaan niin ihana ja omalaatuinen koira... aivan puhetta vailla... Ikävä on varmaan aina.. Muuten täällä meillä kaikki ok...Öttimönkiäinen masussa kasvaa kovaa vauhtia ja on mahottomasti pitänyt elämää.. Mutta nytten lähen tuota miestä hoputtamaan kun pitäisi sinne automatkalle lähteä...
Se oli sitten tosi nuori :/ Eivätkö eläinlääkärit osanneet auttaa?
Siskon kissalla taas nisäkasvaimia ja sitä ei enää leikata, koska ne tulevat aina uudestaan. Yhtään ei tiedä kuinka kauan se vielä elää, vielä se ei sitä kuitenkaan lopeta. Jos nisistä alkaa vuotaa verta, niin sitten on pakko lopettaa. Kun kissoista (tai muista elämistäkään aina) ei tiedä oikein, että kärsiikö ne vai ei.
Sitten vähän iloisempia uutisia: Mies sai äsken pitkäaikaisen työpaikan!!! Maanantaina heti aloittaa, mahdollisuus myös vakipaikkaan ;) Ihan kiva palkkakin tulee, vaikka työpaikka vähän kaummempana onkin, Ylihärmässä. Tulevaisuus on nyt turvattuna :)
Meillä poika sairastaa silmätulehdusta j korvaulehdusta samaan aikaan! Kitinää on joo vähän ollut mutta ehkä se pikkuhiljaa alkaa helpottamaan.. läkket ku vaikuttaa.
ja ainiin.... tänään puhkes sitten ensimmäinen HAMMAS läpi :)
Mä aivan onnessaan!
Meilläkin ois semmosia muutto aikeita mielessä. On ollu jo viimeset kaks vuotta tarkotus muuttaa pohjoseen mutta etelässä me vielä ollaan.. tiiä miks. ehkä tää alkaa tuntumaan jo kodilta mutta kummanki sydän vetää pohjoseen, mun perhe asuu siellä.
ei siinäkään etteikö mulla ois täällä ystäviä, varmaan enemmän ku missään muualla, sairaalasta sain pari tuttua joilla on samanikäiset pojat ja vanhoja ystäviäkin on joilla on tänä vuonna syntyny lapsia. Mutta.. tää on niin vaikeeta päättää. jos me sinne muutetaan niin siellä ollaan varmaan loppuikä..välimatkaa tulee n600km mummoloiden välille. ehkä ku aika kuluu niin asiat järjestyy!
Ihanaa, tänään on perjantai.
miiu, harmi ku teidän koiralle kävi niin..mun vanhemmilla on myös koira joka joskus tuntui niinku perheenjäseneltä vaikka koirille oonki allerginen.. on ne kuitenki! *halaus*
hyvää viikonloppua kaikille!
Tervetuloa napero06...Ja totta kai sä olet ainakin mun puolesta tervetullut joukkoon... Minne päin pohjoista oletta muuttamassa...? on se varmaan aika vaikeaa tehdä päätös mutta kyllä se siitä... Mitäs tänne muille kuuluu kun ei täällä taas ole paljon porukkaa pyörinnyt?
kyllä tänne saa tulla löpisemään:)
tänne ei kuulu mitään erikoista:) likka nyt on kipeenä, hirvee nuha ja kuumetta välillä, huomenna pitää käydä tk:ssa jos ei kuume laske.
nyt kyllä nolottaa, mutta millos ne jii85 häät olikaa? ettei unohda onnitella:) ja tuut sitte kertoon kaikki häistä ku kerkeet!
no ei täs kummempaa, mä meen takasin touhuamaan alakertaan:)
Juu saapi tulla juttelemaan, mikäs siinä, ei vaan aina jaksa toivottaa kaikkia tervetulleiksi kun miiua lukuun ottamatta kaikki on haihtunut terevetulottelujen jälkeen kun pieru saharaan... Mutta tervetuloa, älä nyt häviä=)
Tää palsta on tämmönen, että välillä kaikki jaksaa kirjottaa parikin kertaa päivässä, ja joskus joku käy kerran kuukaudessa nostelemassa tän ykkös sivulle..:) Eli ihan normaalia, nou hätä;)
Mavu: Tää menee 25.11 naimisiin:) Kuis sä et muistanu, nyt merkkaat kalenteriin ;) Mä en oo vieläkään sua saanu kiinni...:( Meillä on torstaina kenraaliharkat kirkolla ja lauantaina on polttarit:) Jipii! Saa nähdä pysynkä minä vain limu linjalla..;) Epäilen kovasti, koska tuo vauva puuhailu on taas jäänyt vähemmälle kiireiden takia...=/
Mulla on joku ihmeen väsy kausi, tartten ihan sikana unta ja nukunkin koko ajan. Äskenkin vedin päikkärit ja ajattelin mennä kohta takas nukkumaan, sitä se stressi ja kaks työpaikkaa teettää...
Löydettiin nyt sitten taas ihana kämppä myyrmäeltä, vantaalta. Saa nähdä saadaanko me sitäkään, sinällään tässä on hyvä saumat siihen, mutta saa nähdä. Tällä viikolla pitäis tietää enempi:)
Voi hemmetti että voi taas mennä asuntoasiat päin mäntyä:( Löydettiin se ihana kämppä vantaalta, sovittiin kauppahinnasta, ja kämppä oli suullisesti luvattu ja myyty meille ja sitten sieltä tulee ihmeellisiä ehtoja!
*Käsiraha 30 000¿! (saisi olla max 4% kauppahinnasta)
*Pääsisimme muuttamaan asuntoon tammikuun 19päivä mutta, maksaisimme koko tammikuun vastikkeen itse.
*Meidän pitäisi hoitaa kaatopaikalle nykyisen asukkaan tavarat joita hän ei enää tarvitse...
Ei jumankekkuma! Sitten se välittäjä oli vielä laittanut sähköpostilla että he eivät vaadi liikoja ja nuo menoerät eivät ole maailmaa kaatavia>:( Ärrinpurrin...
Ai niin, ja kaiken kukkuraksi tiputtelen verta, eli menkat alkamassa:( Huono päivä..:(
Voi jii! Sulla ei nyt oikein mene nappiin nuo asuntoasiat! Vaan ehkä noita asuntoja ei oltu " tarkoitettu" teille...? Minä olen sen verran höperö, että uskon, että kaikella on tarkoituksensa, myös ikävillä asioilla! Löydätte pian sellaisen asunnon, että huokaisette helpotuksesta, etteivät nämä aiemmat kaupat onnistuneetkaan :) Ja jos ei mikään muu lohduta, niin pian teillä on häät!!! :D
Tänne ei mitään uutta. Masuasukki kasvaa ja kehittyy ja on niin mahdottoman aktiivinen tuolla, että mietin välillä, että eikö se koskaan nuku?!? Mutta ihanaa se on, että liikkuu, tiedänpä ainakin, että toinen on kunnossa.
Han ja Rumpali 28+0
Kyllä mäkin uskon siihen että kaikella on tarkotuksensa, mutta se vaan aina ketuttaa kun kaikki ei mee niinku pitäis;)
Onhan meillä kivat polttarit luvassa lauantaina, ja niissä saa nyt sitten nauttia alkomahooliakin kun en olekkaan siunatussa tilassa...
täälläki menkkojen kourissa elellään..Mulla ollu aina säännöllinen kierto 28pvä mut nyt sit yhtäkkiä vaa 26! masentaa ku luulin että oottaisin..
oon ollu ihan rikki ton meijän mukulan kans ku sille on nyt puhennu ne kaks hammasta ja sit oli se korvatulehdus päälle..kitisee ja herää yölllä kerran (yleensä ei koskaan) sit sillä on joku ihmeellinen vaihe menossa että ihan kokoajan seuraa ja roikkuu housunpuntissa kiinni!!!!??jos osaatte kuvitella tilanteen että oon yksin päivät pojan kans kotona,tai siis tietysti käydään ulkona ja kavereilla mutta siis se et se takertuu niin kiinni ettei itelle jää yhtään hetkeä hengähtää.. ja kyllähän mä sen syliin otan mut se haluis sit heti taas lattialle.. ja poika ku painaa jo lähelle 11kg ja on " vasta" 9kk..Onneks mies tulee suht aikasin töistä 16-17 mut sitte haluanki olla vähän aikaa omissa oloissani.. TOIVOTAAN että tämäki menee ohi joskus:)
ja vielä, oon ollu viimeksi äitienpäivänä 2004 vanhempieni luona, siis ku kyseessä on ollu äitin- tai isänpäivä... enkä nytkään pääse.. ois niin ihanaa viedä omalle isälle sänkkyyn kortti! :) mutta tietenki pääasia että vietetään isänpäivää omanki perheen kesken, miehelle tää on siis eka kerta :)
huh, tulipa tilitettyä. päätin lähtee käymään abc:llä iltakahvilla että saan vähän rauhottua. Vaikka poika on menny jo yheksän aikoihin nukkuun ...
mut kirjotellaanpa taas! :)
mäki oon niin vanhanaikanen, että ajattelen vastoinkäymiset niin, että se oli tarkotettu menevän niin, kuten äiteeki aina sanoo, että se ei ollu sitte tarkotettu teille se asunto jos ette sitä saa:)
kyllähän se vähä piristää aina ku se tuon sanoo.
napero06: meillä oli pojankans sama vaihe, mutta en kyllä jaksa muistaa missä ikävaiheessa, kokoajan piti kanniskella, lattialla ei ollu hyvä, sitterissä ei ollu hyvä omas sängys ei ollu hyvä ainoastaan sylissä. mutta kyllä seki menee ohi onneks, ja sitte tulee niitä muita ihania kasvuvaiheita, kuten meilläki se hirvee huitomis kausi joskus vähän alle 1v:)
meki tehtiin yhestä asunnosta tarjous, mutta on vähä sellanen kutina, ettei me sitä asuntoa saada, oli nimittäin vähän alle 10 kattomas sitä kämppää eilen ja on siis tullu vasta toissapäivänä myyntiin...
huomenna tulee yks välittäjä arvioimaan meidän kämpän, ja perjantaina toinen eri firmasta. saa sitte vähä osviittaa että päästäänkö plussan puolelle vai ei:)
Voi nyhyy! Miehen polttarit. Äh, sovittiin bestmanin kanssa että mies saa yhden päivän polttarit, ja palaa yöksi nukkumaan mun viereen. No, eiköhän tänään ilmennyt että pojat on viemässä tuota ukkoa kolmen päivän reissuun=/ Muuten homma on ihan jees, mutta kumpikaan meistä ei oikeasti osaa olla öitä erossa toisistamme. Jotenkin ei vaan osaa nukkua. Voi nyyh! No mutta ehkä tälläkin on tarkoituksensa ;) Harmittaa vaan vietävästi kun en millään haluaisi olla ilman tota ukkoa...
Nyt sitten asuntokauppa jututkin näyttävät hieman valoisimmilta, ja sopimusta on saatu viilattua parempaan suuntaan. Vielä en uskalla enempää hehkuttaa ettei se kostaudu...;)
Ah, kiitos kun sai taas purkautua:)
napero, meillä kanssa havaittavissa samanlaista lahkeessa roikkumista.
Eroahdistuksesta kai kyse.
Meilläkin poika siis n.9,5 kk.
Mitäpä muuta tänne, poika oppii koko ajan uutta, nyt kävelee pitkiä matkoja tukea vasten ja nyt on alkanut konttaamaankin pidempiä matkoja.
Istumaan oppi myös joku aika sitten.
Hampaitakin on nyt kolme, kahden viikon sisällä tulivat kaikki.
Kovin on pienikokoinen edelleen (9 kk 8180g/74,3cm :D), mutta onpahan helpompi kantaa.
Han_ , meillä poika oli jo mahassa sellainen elohopea, ettei oo tosikaan.
Sama meno on siis jatkunut syntymän jälkeen :D.
Oikeasti, jos poika oli paikoillaan viitisenkin minuuttia, ajattelin jo että se on suunnilleen kuollut sinne kohtuun...
Jonnekkin ovat tyttöset taas kadonneet;) Mä olin varannu oikeen tunnin aikaa että ehdin lukemaan teidän jurinat, mutta ei tänne ollutkaan kukaan mitään laittanut...:)
Se alkas olemaan tasan viikon päästä se mun " elämän tärkein päivä" :) Vielä ei jännitä, harmittaa vaan kun toi mun ompelija on tosi niukka:/ Mulla piti olla viime viikon loppupuolella ensimmäinen sovitus, ja kun soitin sille tämän viikon tiistaina se ei ollu edes alottanu sitä puvun kavennusta! :( Voi räkä miten huonoa palvelua..!
on tullu taas vaihteeksi tehtyä niin paljon kaikkea muuta että ei muka ole kerennyt käymään täällä moikkaamassa...mulla varmaan ahistas kanssa jos omaa hääpukua joutus odottamaan että saisi sitä sovitettua että joko se vihdoin olisi valmis ja sopiva....mulla puvun teki miehen äiti ja se oli valmiina jo viikkoja ennen h-hetkeä...varmaan jännittää VIIKKO enään...muistan että ittellä viimeinen viikko meni aivan niinku ohi kun vielä piti kaikkea mahdollista tehdä...mutta onnea ja tsemppiä sulle...Täällä masuasukki oikeen aktiivinen paukuttaa aamusta iltaan minkä ehtii...nyt sitten on oikeiden laskujen mukaan menossa rv 27+5... ihanalta tuntuu tuntea kaikki liikkeet ja pienet potkut...mun masu on miehen mielestä kasvannut aivan valtavasti...itse en sitä mukamas huomaa mutta kai se on...taas tässä viimeviikolla koiraa käytin ulkona( Otimma uuden koiran melko pian sen jälkeen kun meidän Romeo kuoli on ollut paljon helpompaa..) niin kaatusin kun täällä on niin sika liukkaat noi kaikki tiet...mutta onneksi en mitenkään pahasti...mies uhkasi jo noi mun monta vuotta hyvin palvelleet kenkäni heittää roskiin ku niitten kanssa aina meinaa kaatuilla ku liukasta...mutta joop pitää tässä taas mennä jatkamaan kotitöitä...Iloista viikonloppua kaikille jos en täällä taas satu pistäytyy...Meillä muutes tänä iltana pikkujoulut kaveriporukalla...ensiviikolla miehentyöpaikan pikkujoulut mutta niihin en taida lähteä sitten vielä 9 pv joulukuuta olisi miehen jääkiekkojoukkueen pikkujoulut saa nähä...mutta palaillaan... =)
Meillä netti inhottavasti takkuilee, on todella hidas ja välillä katkaisee yhteyden. Ei sitten jaksa oikein netissäkään kauaa olla sen takia.
Rv 26+0 tuli tänään täyteen :) Laitoin perjantaina äityispakkaus/rahahakemukset menemään (sain vasta viime viikolla raskaustodistuksen) ja nyt sitten odottelen innolla, että koska sen pakkauksen saisi.
Pitäisi käydä jyskistä ostamassa hoitopöytäkin ja lipasto heti, kun tarpeeksi rahaa on koossa.
Eilen tuli sellainen hermoromahdus siivoamisessa, että mä päätin haluavani mahdollisimman pian tiskikoneen. Aluksi oli puhetta (jo viime vuonna), että tänä jouluna miehen isä ostaa meille tiskikoneen joululahjaksi tänä jouluna, mutta nyt se ei enää ole asiasta puhunut. Toivottavasti se on vielä sitä miettinyt, koska tiskokone on aika kallis noin vain ostettavaksi. Ja mä haluan sen ennen vauvan syntymää. Meillä on muutenkin koirien (ja tuon miehenkin) takia jatkuvasti siivottavaa, joten kun vauva tulee, niin haluan jotain tätä siivousta helpottamaan.
Iloista viikonalkua kaikille! Mulla onkin mukava maanantai, kun oon vapaalla :)
Eipä ole täällä taas ehtinny muka käymään kun on sairaana tullu oltua... mahatautia ollut jo monta päiväää, onneksi ohi on jo menossa.. Voi että mä uskon Jii85 että teille tulee etteen vielä se oikea ja parempi asunto minkä sä tosissas tahot.. Meillä taas on auton vaihto ongelmia kun tuolle miehelle ei mikään meinaa kelvata.. Tällä hetkellä on sellainen ihanan violetti Nissan Sunny ja nyt sitten Farmaria ollaan hommaamassa.. Ois tiiossa yksi mutta saas nähdä onnistuuko kaupat.. Nyt on alkannu vähän olemaan vaikeeta nukkua öitä ja ärsyttää ku ei oikeen löydä mitään asentoa missä nukkua koko ajan vaan pyörin ja hyörin.. Sit se että yleensä auttanu ja helpottanu nukahtamista kun käy lämpimässä suihkussa mutta kiva meillä ei sitten täällä ole koko viikolla tullutkaan lämmintä vettä... joku juttu hajonnu ja sitä ne on jo korjannu pitempääkin ku se on reistaillu aiemminkin.. ärsyttää... Huomenna lähdetään käymään haaparannassa viikonlopun ylitse saas nähä onko vaikeeta istua autossa ku viimesin reissu oli jo niin ärsyttävää.. mutta eikai siinä pitää mennä laittaa hoitolapsille ruokaa.. =)