Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elina Nurmi: lapsi jää isälleen.

Vierailija
08.01.2009 |

vakavasti masentunut, ettei pysty huolehtimaan.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli ero, kun kuopus 2v, muut lapset 4, 5 ja 10.

Mietimme kokonaisen viikon, miten lasten kannalta olis parempi asua ja olla. Päädyimme siihen, että kuopus oli (ja on edelleen, nyt 4v) vuoroviikoin mulla ja isällään. Muut asuvat pääasiassa mulla, ovat vaan joka toinen vkonloppu isällään.

Syynä tähän oli se, että kuopus on aina ollut läheisin isän kanssa. En tiedä mistä ja miksi heille on syntynyt erilainen side kuin muilla lapsilla isäänsä. Olemme olleet ratkaisuun tyytyväisiä ja lapsetkin selvisivät erosta verrattain erittäin hyvin. Mutta voi sitä arvostelijoiden määrää, kun kuulivat tuosta vuoroviikkosysteemistä..

Vierailija
22/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhteen lapseensa on täysin erilainen suhde kuin muihin. :(

Päädyimme siihen, että kuopus oli (ja on edelleen, nyt 4v) vuoroviikoin mulla ja isällään. Muut asuvat pääasiassa mulla, ovat vaan joka toinen vkonloppu isällään.

Syynä tähän oli se, että kuopus on aina ollut läheisin isän kanssa. En tiedä mistä ja miksi heille on syntynyt erilainen side kuin muilla lapsilla isäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeinen masennus alkaa kuitenkin usein jo paljon aiemmin, itselläni n. kuukausi synnytyksestä. Koska neuvolassa harvemmin kiinnitetään äidin kuntoon huomiota ennen kuin tilanne on jo paha, monilla diagnoosin saanti pitkittyy. Lääkitys tehosi itselläni nopeasti, luultavasti se johtui hormoneista, koska olotila koheni jo parissa kuukaudessa huomattavasti. Puoli vuotta jouduin syömään lääkettä, että kai se sitten ihmeparantuminen oli minullakin.

Vierailija
24/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen muutaman kerran törmännyt täällä viesteihin ettei äiti ole kiintynyt vauvaansa ollenkaan ja haluaa päästä siitä eroon. Surullista.

On äitejä jotka vihaa lapsiaan joten niissä tapauksessa on toki parempi että lapsesta huolehtii sellainen henkilö joka pystyy rakastamaan olipa se isä, mummi, tai muu kasvattaja.

Tästä tapauksesta ei ole tietoa enempää mikä lienee taustalla mitä tuo linkin juttu.

Vierailija
25/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotias isälle. Tai no, ehkä tässä tapauksessa on sitä masennusta ja kaikkea, mutta muuten vanhemmat EI TODELLAKAAN ole mitään tasavertaisia vauvan maailmassa. Luonto on suonut äidille ja vauvalle symbioosin, joka alkaa jo odotusaikana ja tämä symbioosi alkaa pikkuhiljaa purkautua vasta uhmaiässä. Siihen asti pienen lapsen maailman tärkein ihminen on äiti ja äidin syli. Isä on kiva ja läheinenkin, mutta ei mitenkään rinnastettavissa siihen, mitä äiti merkitsee pienelle lapselle. EIkä tässä ole kysymys mistään kulttuurista vaan biologiasta, joka on luonut tälläisen asetelman lapsen ensimmäisille elinvuosille.

Vierailija
26/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paha mieli :(

Vierailija
27/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidille asumaan. Mutta näköjään se on ihan yleinen mielipide, että lapsi kuuluu aina äidille erossa. Aika vanhakantaista ajattelua.

Vierailija
28/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle jäi 1,5,v poika kun erosi exästään. Syynä oli exän vaativa ja paljon matkustelua sisältänyt työ. Nyt poika on 15v ja suhde äitiin hyvä.

Enkä mä voi mennä pojan äitiä huonoksi vanhemmaksi moittimaan, ihan normaali, järkevä nainen.

Mikä siinä äidissä on parempaa kuin isässä? Lapsi tarvitsee turvallisen aikuisen, ei liene eroa onko sillä housuissa munat tai ei?

Vierailija
29/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän ei ymmärrä mitenkään äitejä joille iskee masennus. Silloin on kuulemma parisuhteessa jotain pielessä jos masennus iskee, tai lapsi ei ole toivottu.

Ikävä tilanne, mutta valitettavan usein menee elämä niin että kun jotain oikein hehkuttaa se on kun verta kerjäisi nenästään. Eli ei kannata turhaan syyllistää ja aliarvioida muita, koska voi olla itse siinä tilanteessa hyvinkin pian.

Vierailija
30/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun alkuhuuma, joka kestää vuodesta kahteen, on ohi niin normaali arkielämä ei sitten kiinnostakaan.

Pitää taas olla jotain uutta ja jännittävää.

Vähän niinkuin Mika Häkkinen totesi eronsa jälkeen:"Minulla on nyt uusi ja jännittävä elämä". Voi tsiisus mikä urpo, Erjalla taisi käydä loppupeleissä ihan hyvin että pääsi moisesta eroon.

Jännä muuten miten E.Nurmi on jaksanut lehdille antaa haastatteluja ja poseerata siellä täällä vaikka on ollut niiiiiiiin masentunut.

Vierailija
31/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten äiti voi hylätä lapsensa?

Lapsen paikka on äidin luona.

Vierailija
32/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelle laps jää

Vierailija
33/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahasta suurimmalle osalle teistä vastaajista. Pahansuopuus, kateus, ilkeys jne. suorastaan paistaa teksteistänne.

Vierailija
34/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikille kiviä käteen ja kivitetään se akka hengiltä! Me kaikki mammat ollaan niiiiiiiiin paljon parempiii ihmisii, naisiii, äitei, kun toi Nurmen Ellu! Maailma on parempi paikka ilman tuollaista Nurmen Ellua! Ja varsinkin kun ME MAMMAT, tiedetään PALJON PAREMMIN, mikä sille lapselle on parasta ja MIKÄ ÄIDIN terveydentila on!

Vierailija
35/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Elina ei kerro, rakastaako hän lastaan nyt. Voi itku :( Niin suloinen vauva tuossa kuvassa... varmasti kaipaa äitiään.

Vierailija
36/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin haukkumista.

Vierailija
37/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhteen lapseensa on täysin erilainen suhde kuin muihin. :(

Päädyimme siihen, että kuopus oli (ja on edelleen, nyt 4v) vuoroviikoin mulla ja isällään. Muut asuvat pääasiassa mulla, ovat vaan joka toinen vkonloppu isällään.

Syynä tähän oli se, että kuopus on aina ollut läheisin isän kanssa. En tiedä mistä ja miksi heille on syntynyt erilainen side kuin muilla lapsilla isäänsä.

todella putoa että vain yksi lapsi on isälle rakas?

Vierailija
38/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei äiti kykene nauttimaan äitiydestään vaan jättää lapsen isälleen. En ymmärrä, kuka sellaiseen pystyy. Taisi olla bimbomissi liian nuori äidiksi. Eikä millään pahalla, vaan toivon että saa pääkoppansa kuntoon ja kykenee äidiksi vielä joku päivä lapselleen. Säälittävää.

Vierailija
39/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei siitä lapsesta eroonkaan pääse, kun on sellaisen tehnyt. Vaikka olisi ilman lasta, kyllä sitä ikävöi niin paljon. Saa nähdä kuinka tuossa vielä käy, kun toipuu.

Vierailija
40/112 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaisu olisi ollut, että lapsi olisi jäänyt isälleen erossa...valitettavasti näin ei käynyt.

Elina Nurmen tapauksessa ainoa asia, joka kuvottaa, on julkisuus: Kuvitelkaa, miltä lapsesta tuntuu lukea näitä Seiskan juttuja viidentoista vuoden päästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän