Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammat miksi huudatatte vauvaanne keskellä kaupunkia asioidessanne rattailla?

Vierailija
01.11.2009 |

Tekisi mieleni huomauttaa asiasta. Ettekö te kuule kun vauvanne itkee? Ottakaa vauva syliin ja lohduttakaa sitä.

Syöttäkää vauvaanne, tehkää jotain tekee niin pahaa katsella välinpitämättömiä vanhempia.

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni vauvahan parkuu just ennen nukahtamistaan muutaman minuutin täysillä ja sammuu sitten. Bussissa on tietty ikävä kuunnella itkua, mutta kai vauvan ja äidin on kotiinkin päästävä, ei paljon hyödytä jäädä bussista pois seuraavaa odottelemaan, sitten ainakin on nälkä, ja molemmilla. Ja ruokakaupassa on totta kai pakko käydä, oli koliikkivauva tai ei.

Mutta vaatekaupassa mua tosiaan ärsyttää, jos vauva vaan itkee ja äiti mallailee vaatteita. Menis pihalle tai himaansa. Kirjastosta vois kans poistua, jos ei vauva rauhoitu, niin kuin konserteista ja myös lasten koulu- ja kevätjuhlista.

Tottakai mä tajuan, että se äitikin haluaisi nähdä isomman lapsensa juhlat, mutta ei se silti oikeuta pilaamaan 100 muun lapsen esitystä vauvansa jatkuvalla parkumisella.

Vierailija
22/151 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkee 24 h joka vuorokausi otti syliin tai ei. mut ap ei ymmärrä kun ei ole lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen vauvan ole hyvä itkeä viittä minuuttia pidempää. itku kertoo jostain. nälkä, märkä vaippa, ilmaa masussa tai haluaa syliin. itku ei todellakaan ole vauvalle hyväksi.

Vierailija
24/151 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ihan keskustassa ja jos kotiin on muutaman minuutin kävelymatka eikä vauva huuda pää punaisena, on helpompaa, että menemme rivakasti kotiin ja tämä onnistuu parhaiten työntämällä vauvaa vaunuissa. Jos vauva on oikein äityy huutamaan, otan kyllä syliin.

Joskus vauva itkee vähän ennen kuin nukahtaa, vaikka olisi juuri syönyt ja muuten hoidettu.

Vierailija
25/151 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen vauvan ole hyvä itkeä viittä minuuttia pidempää. itku kertoo jostain. nälkä, märkä vaippa, ilmaa masussa tai haluaa syliin. itku ei todellakaan ole vauvalle hyväksi.

jos lapselle kaikki nuo tehty ja on koliikkivauva niin sille ei voi mitään jos se huutaa.

itselleni on sanottu neuvolassakin ettei lapsen huuto satuta sitä ja se on ihan normaalia kyllä. silloin säikähtäisin jos lapsi ei huutaisi vaikka ikinä

Vierailija
26/151 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuvat joskus itkemään. Ja äideillä voi olla kiire kotiin imettämään eivätkä halua hukata turhaa aikaa ja välillä pysähdellä vauvaa hyssyttämään kun se vaan hidastaa matkaa.

Kysy ens kerralla itkevän vauvan äidiltä että miksi itketät vauvaa, niin pääset siitäkin piinasta.

kamala kiire jonnekin, joka tyytyväisenä juorusi kaverinsa kanssa eikä reagoinut mitenkään vauvansa huutoon. Kyseessä ei todellakaan ollut mikään 'unen etsiminen'.

On minullakin kokemusta itkuisesta vauvasta enkä silti ymmärrä sitä ettei viitsitä vastata vauvan itkuun millään tavalla.

Kuopukseni huusi pää punaisena suurimman osan ajasta riippumatta siitä mitä tein. Itselleni helpoin ratkaisu oli kantaa lasta kantoliinassa. Huusi hän siinäkin mutta ainakin sai olla sylissä eikä joutunut yksinään itkemään.

Vierailija
27/151 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaa tai rasvaista maitoa niin lapsi nukahtaa helpommin sillä se on ravintoaineksiltaan niin "raskasta".

Toinen tehokas tapa on ottaa lapsi syliin ja tehdä noin 40 kpl jääkärikyykkyjä. Kyykkyyn ylös vauva kasvojen edessä. 40x toistetaan pienen tauon jälkeen. 40 kertaa tehdään kolmannen kerran jos ei nukahda palataan kermaan tai punaiseen maitoon.

Kolmas keino on pitää samaa paitaa päällä useita päiviä niin että hiostuu. Paitaan voi myös tursottaa rintamaitoa. Kun lapsi itkee voi haisevan paidan siirtää vaunuihin jolloin tilanne eskaloituu.

Vierailija
28/151 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä silti taida toimia meidän koliikkibabyyn.

Vierailija
29/151 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata vauvoja kantoliinassa kannella.

Ovat vaunuissa paremmassa suojassa. Varsinkin jos väentungoksessa liikutaan.

Minun vauva itkee aina ennen nukahtamista.

En todellakaan vastaa siihen vaan saataisin vaikka juoruta kaverinin kanssa jos juuri silloin paikalle sattuisi osumaan. Yleensä kyllä olen "uni aikaan " kotona, ettei av-mammat turhaan häiriinny lapseni itkusta. Tänään itki meidän terassilla ja minä vain join kahvia termarista. Hui kauhistus!

Vierailija
30/151 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitejä, jotka keskittyneesti vaan katsovat vaatteita ja vauva makaa kitisevänä, pahimmillaan täysissä pukeissa, vaunuissa.

Vierailija
31/151 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näille anopeille että maitoa ei saa antaa alle 1v lapselle. ja se lapsi tuskin siihen kuolee jos hiukan huutaa vaunuissa ennen nukahtamista

Vierailija
32/151 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia nuoria kasvaa vauvoista joita ei ole lohdutettu kun itkevät?

Entä niistä joita on lohdutettu kun itkevät?

Minusta maalaisjärki sanoo että kun vauva huutaa naama punaisena niin kyllä silloin pitää rauhottaa vaikka sylillä. Teen yleensä niin kuin tuntuu oikealta. En aina nosta vauvaa syliini jos itkee.

Vierailija
33/151 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks anoppi puhunu just lapsista vauvoista eli alle vuoden..

mua inhottaa kans äidit jotka ei ota itkevää lasta syliin edes muiden takia. näyttää paremmalta kuin se että antaa huutaa vaunuissa.

Vierailija
34/151 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sielä hedelmähyllyillä joku naaras huudatti vauvaansa vaunuissa. Kommentoin että voisit edes nostaa vauvasi syliin ettei tuntisi oloaan yksinäiseksi.

Hän tokasi tylysti että on 4 lapsen äiti ja kyllä tietää miten lapsia käsitellä.

Ehkä olen tämän ensimmäiseni kanssa vähän varovainen. Minusta on luontevaa ottaa vauva syliin ja lohduttaa..

Vierailija
35/151 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vauva 4 kk itkee aina vaunuissa. ainoa paikka mihin poistun kotoa on kun vien ja haen esikoisen eskarista. matkaa noin kilometri. ärsyttää suunnattomasti muiden ihmisten syyllistävät katseet ja niinpä melkein joka päivä tällä matkalla sekä vauva että äiti itkee. alan olla aika poikki eikä yhtään helpota että tällä palstalla on tollasia idiootteja jolla ilmeisesti on helpot vauvat kun kehtaa tälläsiä aloituksia tehdä. ja joo on mulla kaikki kantoliinat ja -reput mutta ei auta. eipä päästä autollakaan mihinkään kun huutaa kaukalossa. joten pliis jos näätte kun mun vauva huutaa ni ei tartte mulkoilla, kaikkeni teen..

Vierailija
36/151 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensitiivinen äiti, joka vastaa lapsen itkuun nopeasti, edesauttaa turvallisen kiintymyssuhteen kehittymistä. VAuvan itkuun kehoitetaan vastaamaan nopeasti, sillä se tukee lapsen perusturvallisuuden tunteen kehittymistä.

Vierailija
37/151 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen ostoksilla en tod. ala vauvaa hössöttämään vaan hoidan nopeasti ostokset ja menen kotiin hoivaamaan. Jos joku tuijottaa otan tuijotuskilpailun kunnes vastapuoli painaa katseensa maahan ja tunnen voiton sydämessäin!

Vierailija
38/151 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei teitä kukaan katsele kaupungilla tai kaupoissa. Ei kukaan katsele teitä rattaissakaan ;) muohaha

Olette pehmenneet päästä sen verran että maailma pyörii täysin teidän ja vauvan ympärillä. Relatkaa vähän ei kukaan teitä katsele pahalla silmällä.

Vierailija
39/151 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette näistä anopin neuvoista? Itse loukkaantuisin kyllä todella jos joku tulisi neuvomaan tuohon tyyliin. Ja ristiriitakin tässä on: ekassa viestissä lapsen väitetään rauhoittuvan heti, mutta nuo toisen viestin neuvot ovat sellaisia, joita ei voi toteuttaa heti (tuota kyykkäämistä lukuun ottamatta).

”Minulla on tapana kommentoida lapsen itkuun jotenkin

Yleensä esittäydyn ennen kommenttia, jolloin annan pehmeämmän vaikutelman. Saatan neuvoa pari tai kolme kikkaa ja kas kummaa lapsi rauhottuu kuin ihmeestä. Ja aina ollaan oltu kiitollisia minulle. Harvoin törmää agressiivisiin äiteihin ja julmiin katseisiin. Ilmeisesti asun niin hyvällä alueella.

T: yhen anoppi”

”Kermaa tai rasvaista maitoa niin lapsi nukahtaa helpommin sillä se on ravintoaineksiltaan niin "raskasta".

Toinen tehokas tapa on ottaa lapsi syliin ja tehdä noin 40 kpl jääkärikyykkyjä. Kyykkyyn ylös vauva kasvojen edessä. 40x toistetaan pienen tauon jälkeen. 40 kertaa tehdään kolmannen kerran jos ei nukahda palataan kermaan tai punaiseen maitoon.

Kolmas keino on pitää samaa paitaa päällä useita päiviä niin että hiostuu. Paitaan voi myös tursottaa rintamaitoa. Kun lapsi itkee voi haisevan paidan siirtää vaunuihin jolloin tilanne eskaloituu.”

Vierailija
40/151 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei teitä kukaan katsele kaupungilla tai kaupoissa. Ei kukaan katsele teitä rattaissakaan ;) muohaha

Olette pehmenneet päästä sen verran että maailma pyörii täysin teidän ja vauvan ympärillä. Relatkaa vähän ei kukaan teitä katsele pahalla silmällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä