Mammat miksi huudatatte vauvaanne keskellä kaupunkia asioidessanne rattailla?
Tekisi mieleni huomauttaa asiasta. Ettekö te kuule kun vauvanne itkee? Ottakaa vauva syliin ja lohduttakaa sitä.
Syöttäkää vauvaanne, tehkää jotain tekee niin pahaa katsella välinpitämättömiä vanhempia.
Kommentit (151)
Menen nopeasti pois kotiini häiritsemästä ihmisiä.
Toivottavasti en häirinnyt toripäivää. Taidan olla jotenkin huono äiti, kun en saa itkua loppumaan :/
joku ihminen ei vaan pysty paria kuukautta olemaan pääasiassa kotona?
Siinähän meneettää mielenterveytensä :D
Missään kultuurissa ei äiti ja vauva ole vankeudessa kahta kuukautta ja palaa tämän jälkeen yhteiskuntaan, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Kaikki mulkkaa vihaisesti. Pelkään että vauvani huostaanotetaan!
, jotka joutuvat kestämään kamalaa ääntä.
meidän poika on ainakin semmoinen et itkee/pitää äänta ennen ku saa unesta kii.. Ku tiedä että hän nukahtaa kohta miks en voi vaa kävellä niin nukahtaa nopeammin ku vaunut heiluu...
Kaikki mulkkaa vihaisesti. Pelkään että vauvani huostaanotetaan!
Ei vauvaa sen takia huostaanoteta =)
Muistan, kun esikoinen oli ihan pieni, varmaan parin kuukauden ikäinen. Olimme käymässä kaupassa (siis minä ja vauva) ja lapsi sitten päätti alkaa huutaa vaunuissa kun oltiin kassajonossa (minun vuoroni oli maksaa seuraavaksi). Tiesin, että huutaminen johtui ihan siitä, että vaunut pysähtyivät, ei mistään muusta.
Takanani oli noin 70v. --> nainen, joka katsoi paheksuvasti tällaista nuorta äitiä, joka yritti keinuttaa vaunuja minkä pystyi kassajonossa. Lapsi kuitenkin jatkoi huutamista/itkemistä eikä siinä auttanut edes tutti. Omat tuotteet kuitenkin menivät siinä kassan läpi jo, joten pitkää aikaa ei tarvitsisi olla paikoillaan.
No nuo mummu sitten kailotti suurella äänellä, että kylläpäs on huono äiti kun antaa lapsensa tuolla tavoin huutaa. Okei, aluksi hämmennyin ja tokaisin tälle, että rouva on hyvä ja ottaa vauvan syliin tai menee kävelemään ulos vaunujen kanssa, jotta saadaan lapsi jälleen nukkumaan jos huuto noin häiritsee. tai vaihtoehtoisesti sinä voit maksaa ja pakata ostokset niin minä odotan vauvan kanssa ulkona.
Mummeli pysyi hiljaa, minä maksoin ostoksen ja menin ulos jossa pienen matkan käveltyäni vauva nukahti.
Miksi te kaikki äidit ette vaan pistä niitä vauvojanne sellaisiin akvaarioihin, joita esimerkiksi tuolla isossa maailmassa, kuten bulgariassa käytetään. Vauva on siellä veden sisällä luonnollisessa elinympäristössään, ihan kuten kohdussakin.
Akvaario kuitenkin eristää lapsen tuottamat äänet ja säästää näin ollen muut bussimatkustajat siltä vitun huudolta.
Jos vauva itkee keskellä kaupunkia jatkuvasti niin ei sillä ole kaikki hyvin.
Miksi oikein huudatatte vauvojanne kun olette vaateostoksilla? Keventäkää vauvanne asustetta sehän kypsyy vaunuissa!!!
ei kait suurin osa äideistä ihan oikeasti ajattele että on ihan ok antaa vauvan vaan huutaa reagoimatta siihen mitenkään :(
ei kait suurin osa äideistä ihan oikeasti ajattele että on ihan ok antaa vauvan vaan huutaa reagoimatta siihen mitenkään :(
Vauvan ainut kommunikointi keino on itku. Jos ette lohduta vauvojanne niin minä huomautan asiasta kaupungilla!
Olen täysin ap:n viestiä vastaan, mutta kirjoituksesi oli todella asiaton, ei kyllä vedä enää vertoja. Törkeätä.. eikä kukaan itsekäs lapsensa "luomuna" saanut välitä.. häpeä tosissaan...
Oltiin oltu vauvan kanssa viikko neljän seinän sisällä, koska silloin oli mahdoton helleaalto ja lapsi huusi heti kun mentiin pihalle.
Mies oli sen viikon reissuhommissa.
Oltiin lähdetty vauvan kanssa puoli tuntia aikaisemmin kotoa. Vauvalla maha täynnä ja vaippakin vaihdettu.
Kauppaan oli päästävä, joten lapsi vaunuihin vaippasillaan ja menoksi. Ja itku alkoi heti kun päästiin pihalle, eikä itku laantunut vaikka mentiin viileään kauppaan.
Kassalle kun pääsin ja nostelin ostoksia hihnalle, niin kaupan kassa päätti sitten opettaa minua lapsen hoidossa ja sanoi "Kuuletko, sinun lapsi itkee. Antaisit sille ruokaa, tai tee jotain."
Jos ostokset ei olisi ollut niin välttämättömiä, niin olisin jättänyt ostokset siihen ja mennyt toiseen kauppaan, mutta en kehdannut rääkätä lasta sen enempää kuin oli "pakko".
Silloin olisi tehnyt mieli avautua kyseiselle ihmiselle, mutta olisin luultavasti pillahtanut vain itkuun, joten purin hammasta, pakkasin ostokset kassiin ja kävelin äkkiä viileään kotiin, jossa lapsi sai olla ilkosen alasti ja näin myös itkemättä.
mun vauva 4 kk itkee aina vaunuissa. ainoa paikka mihin poistun kotoa on kun vien ja haen esikoisen eskarista. matkaa noin kilometri. ärsyttää suunnattomasti muiden ihmisten syyllistävät katseet ja niinpä melkein joka päivä tällä matkalla sekä vauva että äiti itkee. alan olla aika poikki eikä yhtään helpota että tällä palstalla on tollasia idiootteja jolla ilmeisesti on helpot vauvat kun kehtaa tälläsiä aloituksia tehdä. ja joo on mulla kaikki kantoliinat ja -reput mutta ei auta. eipä päästä autollakaan mihinkään kun huutaa kaukalossa. joten pliis jos näätte kun mun vauva huutaa ni ei tartte mulkoilla, kaikkeni teen..
Toivottavsti teillä pian helpottaa, toi teidän tilanne kuulostaa ihan kamalalta.
Meillä vähän sama tilanne siinä mielessä, että meidän ihana ja superhelppo aurinkoinen 1-vuotias tyttö on nyt alkanut huutamaan julkisissa kulkuneuvoissa. Ihan sama, ollaanko junassa vai bussissa tms, niin tyttö kirkuu koko matkan. Ja mikään, EI MIKÄÄN, ei auta. Jos joku mua tulee mulkoilemaan, tai mikä pahempaa; kommentoimaan, mä en takaa, mitä teen. Alkaa hermot olla jo niin tiukalla, että joku ap:n kaltainen idiootti saisi kyllä turpiinsa aika äkkiä.
toivottavasti teillä olis joku nopeasti ohimenevä vaihe.
ja ne kenellä on vauvat kun naantalin aurinko, älkää viittikö pistää tänne noita typeriä kommenttejana kuten toi yks joka aikoo asiasta huomauttaa jos näkee jonkun vauvan itkevän. ymmärrän kyllä että joitain ottaa päähän kun esim. vaatekaupoissa turhaan huudatetaan. mutta muuten voisitte vähän miettiä mitä kirjoitatte.
neuvolassa mainitsin että alkaa olla aika eristäytynyt olo kun täytyy vaan kotona olla kun ei huutavan lapsen kanssa viitti mihinkään lähteä niin ainoa kysymys oli että onko teillä taloudellisia ongelmia kun vaikutat väsyneeltä, että siinä neuvolan tsemppaukset ja sit vielä nää palstalaiset täällä..
t. 28
tortilla hyllyillä jotain 3min yksin. Oli pakko ottaa syliin ja lohdutella. Sitten paikalle hyökkäsi vauvan mamma. No sanaharkkaahan siitä tuli. Haukkui vauvavarkaaksi ja vaikka miksi. Minulla oli omakin vauva mukana ja hän nukkui kunnes heräsi tämän ilkeän mamman herjoihin. Oli kuulemma röökillä tutun kanssa sillä välin kun vauvansa itki tortilla hyllyn välissä...
Tilanne loppui kun vartija tuli paikalle ja erkaannuimme omille teillemme.
Hirveä äiti.
WTF?
Kunhan selittelette. Ei meidän lapset ainakaan "etsi unta". Jos ne itkee, niin ne itkee ja silloin yritetään parhaan mukaan auttaa, eikä jätetä yksin itkemään.
näille anopeille että maitoa ei saa antaa alle 1v lapselle. ja se lapsi tuskin siihen kuolee jos hiukan huutaa vaunuissa ennen nukahtamista
Mutta traumoja voi tulla.
Haluan kotiin, nälkä ja väsyttää. Vituttaa se ainainen huuto. Vaikka pysähdyn ja nostan syliin, ei auta. Paskat ovat edelleen vaipassa vaikka perustaisin sirkuksen vauvani ympärille. Huuto ei lopu.
Kesällä vaipan olisi voinutkin vaihtaa pihalla. Ei nyt kun tuulee ja on kylmä.