Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

- sikainfluenssasta toipuva kertoo kokemuksensa (ei riskiryhmää) -

Vierailija
30.10.2009 |

Minulla alkoi kuume viikonloppuna, sitä edellisenä iltana lihassäryt jaloissa ja vihloi lantiota. Kuume pysyi koko ajan 38-39 välillä, otin lääkettä ekat 3-4 päivää 4 tunnin välein että saisin nukuttua. Ja nukuinkin 15 tuntia päivässä, hoidin päivän 1vuotiasta lastani ja odotin että mies tulee töistä että pääsen nukkumaan.



Lapseen tauti ei ole tarttunut ainakaan vielä, kohta alkaa jo tartuntavaara ollakkin ohi.



Yskä oli kova, ja on yhä. Lääkäri antoi antibiootit että keuhkoista lähtee pöpöt pois, luultavasti keuhkokuumeen pelossa. Muutamana päivänä ei meinannut pysyä pystyssä, oksetti ja väsytti mutta lapsen takia piti pysyä pystyssä.



Tauti on rankka, mutta jos on mahdollisuus levätä niin se auttaa! Älkää rehkikö ettei tule jälkitauteja. Rokotteesta en tiedä, terveydenhoitaja sanoi tänään minulle että minun tulisi ottaa rokote vaikka olen taudin sairastanut muttei osannut perustella sitä miksi, joten en ole vielä päättänyt asiasta, luultavasti otan.



Kyse ei ole siis mistään pikkuflunssasta omasta mielestäni, voihan se sitä joillekkin olla, mutta en myöskään pitänyt tautia minään kuolettavanakaan. Ehkä väsymys oli niin kovaa että vain teki mieli kuolla ;)



No toivottavasti tästä oli hysteerikoille helpotusta. Kyllä siitä selvitään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan päinvastoin alkoi pelottaa, että meneekö jokainen taviskin siihen kuntoon että on antibioottia pakko ottaa. Itse en suolisto-ongelmien vuoksi saa syödä antibiootteja kuin äärimmäisessä hädässä ja siitäkin voi seurata hengenvaarallinen ripuli.

Vierailija
2/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibioottiani tuskin olisi tarvittu, mutta lääkäri perusteli sen käytön ihottumalleni koska siitä menee helposti bakteerit sisään ja sanoi että jälkitaudin vaarana on keuhkokuume usein ja samalla kefexin puhdistaa myös keuhkot niin voi olla rauhallisin mielin. Jälkitautiahan ei tule useammin ellei ole astmaa/ lähde rehkimään liian aikaisin, n. kuukausi pitää antaa keuhkojen palautua ennalleen sairauden jälkeen. Älä panikoi!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikalentsu, vai perustuiko diagnoosi vain oireisiin?



Työterveydessä epäiltiin, että myös minä sairastin sikalentsun; ja kyllähän oireet vahvasti siihen viittaa vai mitä sanot:



Maanantaiaamuna herätessä keuhkot kipeät; hengittäminen sattui. Mutta ei mitään muuta. Kuume nousi vasta aamupäivän aikana sinne 39. jossa pysyi seuraavat kolme päivää. Särkylääkkeillä sen sai alas, mutta nousi sitten kun teho loppui takaisin. Lihaskipuja ja päänsärkyä. Yskä kova, ja on edelleen ja keuhkot kipeät.



Lääkärissä en ole käynyt, "diagnoosin" teki työterveyden sairaanhoitaja. Mihinkään testeihin ei ole mahdollista päästä; ellei sitten kunto mene tosi huonoksi.

Vierailija
4/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huom nuo on kipulääkkeitä.itse jouduin syömään 2001 sellaisia lääkkeitä joita ei suositella kun on raskaana.oli vaan pakko syödä koska kivut olivat kovat.lapseeni ei ilmeisesti mikään siirtynyt koska hän on normaali lapsi vaikka myrkyllisiä lääkkeitä söinkin joten älä kehtaa piipertää jostain helvetin kipulääkkeestä esim panadooli on suositeltua käyttää myös raskaana.tämä sikatauti on pientä verrattuna siihen mitä minä esim sairastan.

mutta näköjään löytyy ihmisiä jotka valittaa pienistä.ja tuo tamiflu lääke on tosissaan 1% siintä myrkystä jota itse söin.luojaa kiitän joka päivä että lapseni on terve.joten mieti mitä puhut!!!!

No toivottavasti tästä oli hysteerikoille helpotusta. Kyllä siitä selvitään.

No tavan perusterve varmaan selviääkin. Mutta näin raskaana ollessa aloin heti laskea mitkä määrät lääkkeitä tossa olet ehtinyt vetää (antibiootit ja oikeanlaiset kuumelääkkeet tietty on sikiölle vaarattomia), plus että raskaana oleville lykättäisiin lisäksi Tamiflu..

Vierailija
5/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se olisi sairastaa, jos vaan saisi olla vaan ja nukkua. Mutta kun lapsetkin pitää hoitaa ja ruokkia. Ei 2-vuotiasta voi jättää valvomattakaan omien unien ajaksi. Ja kun lapset itse eivät edes nuku päiväunia enää, niin missäs välissä sitä itse sitten nukkuisi...



Vierailija
6/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

diagnoosin teki siis yktyislääkäri, ei testeillä vaan oireenmukaisesti influenssaksi ja muuta influenssaa ei ole nyt ollut liikkeellä meilläpäin.



ja minun lisäksi ystävistäni 6 on sairastunut ko. tautiin joista osa rokotettu jo kausi-influenssaa vastaan.



mutta, god knows oliko se sittenkin jotai muuta, mutta kaikki oireet viittasivat sikaan. ainakaan se sika EI voi olla tätä ikävämpi tauti perusterveellä ;)



ja joo, ei kannata marista panadolista, se on ihan turvallista raskaudenaikana. Ja turvallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiiin ja soitin laakson sairaalaan ja kyselin hoito-ohjeita jos lapsi sairastuu ja hekin siellä tulivat siihen päätökseen että sialtahan tämä kuulostaa, menehän siitä lepäämään :)

Vierailija
8/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin 3 lasta nukkuu päiväunet.mukaan lukien 6vuotias.kyllä 2v pitäisi vielä nukkua päiväunet.

meillä viikonloppuisin nukkuu myös 8v ja 10v päiväunet ruokailun jälkeen.

mutta tosissaan tuon taudin aikana se päiväunien osuus on niin pieni että miten sitä jaksaa loppupäivän:(

taidamme jumettaa ktona kohta ettei sairastuta.

Helppohan se olisi sairastaa, jos vaan saisi olla vaan ja nukkua. Mutta kun lapsetkin pitää hoitaa ja ruokkia. Ei 2-vuotiasta voi jättää valvomattakaan omien unien ajaksi. Ja kun lapset itse eivät edes nuku päiväunia enää, niin missäs välissä sitä itse sitten nukkuisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni näppärästi niin, että myös lapset sairastivat samaan aikaan.. Maattiin siis sohvalla kaikki kolme ja mies oli töissä ja auttoi kotona minkä pystyi; esim. koira oli hänen vastuullaan..

Siinä vaiheessa oli äidillä tiukimmat paikat kun nuorimmainen 2v. alkoi toipua, mutta miulla oli vielä se 39 asteen kuume..

Vierailija
10/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että älä sinä määräile, pitääkö 2-vuotiaan nukkua vai ei. Kaikki vaan ei ole yhtä unisia kuin teidän lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten sairastamani tavallinen influenssa, makasin viisi päivää 38-40 asteen kuumeessa sängyssä vasta viidentenä päivänä jaksoin mennä suihkuun ja kuudentena jaksoin soittaa lääkärille kun molemmat silmät tulehtuivat kaupan päälle.

Vierailija
12/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastamani a- virus kuulostaa paljon rajummalta kuin ap:n kuvailema...mulla oli kuume silloin itkään 40,6, ei laskenu edes särkylääkkeillä...kun menin lääkäriin, hoitaja laittoi mut heti tarkkailuun makaamaan, koska olin mennä tajuttomaksi jo kuumehoureissani. 4 päivää makasin sängyssä eikä puhettakaan että olisin jaksanu hoitaa 2 lastani 1 ja 5 vuotiaat tuolloin...mieheni vei töihin lähtiessään muksut mummolle hoitoon :(

Ja söin myös antibioottikuurin, koska poskiontelot tulehtuivat muutaman päivän kuumeen ja räkäisyyden jälkeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaskertomus. Ihan kauhea tauti ollut. Hyväkuntoisen miehen keuhkot kärsineet ym.

Vierailija
14/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että alkoi kovalla huimauksella, sitten kurkkukipu, kuume ja lihaskivut. Sanoi että kurkkukivussa tuntui, kuin olisi ollut siankarvoja kurkussa;) Sanoi myös, että muutaman sairastamispäivän jälkeen tuntui, että on ihan ok olo ja sitten se iskikin takaisin. Ihme ettei lapsesi ole tuota saanut. Onko sut testattu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin 3 lasta nukkuu päiväunet.mukaan lukien 6vuotias.kyllä 2v pitäisi vielä nukkua päiväunet. meillä viikonloppuisin nukkuu myös 8v ja 10v päiväunet ruokailun jälkeen.

8 ja 10-vuotiaskin?????????????

Vierailija
16/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni testattiin ja possutauti oli. Oli muuten alkuvaiheessa vatsa kipeä.

Vierailija
17/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain päiväunista, joku nukkuu, joku ei 2-vuotiaat ei kaikki nuku päikkäreitä ja mitäs sitten jos 8 ja 10 vuotiaat vetää tirsat ruoan jälkeen.Lopettakaa

Vierailija
18/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveetä.

Vierailija
19/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monetkin...



Kiitos että kerrotte oikeista sikainfluenssakokemuksistanne. En ole itse tainnut koskaan, ainakaan kunnolla sairastaa influenssaa, enkä tiedä, millaisia ne ovat olleet. Nyt saan ainakin vähän osviittaa, mitä seuraavien viikkojen aikana saattaa tapahtua.



Tuo pitää muistaa, että toipumisenkin jälkeen on pitkään hissukseen kotioloissa.

Vierailija
20/23 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti sairastaneet sikainfluenssan, mutta tauti on ollut lievä, kuin tavallinen flunssa? Kuinkahan monella prosentilla tauti on tuollainen, että on monen päivän kova kuume ja kovat kivut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi