- sikainfluenssasta toipuva kertoo kokemuksensa (ei riskiryhmää) -
Minulla alkoi kuume viikonloppuna, sitä edellisenä iltana lihassäryt jaloissa ja vihloi lantiota. Kuume pysyi koko ajan 38-39 välillä, otin lääkettä ekat 3-4 päivää 4 tunnin välein että saisin nukuttua. Ja nukuinkin 15 tuntia päivässä, hoidin päivän 1vuotiasta lastani ja odotin että mies tulee töistä että pääsen nukkumaan.
Lapseen tauti ei ole tarttunut ainakaan vielä, kohta alkaa jo tartuntavaara ollakkin ohi.
Yskä oli kova, ja on yhä. Lääkäri antoi antibiootit että keuhkoista lähtee pöpöt pois, luultavasti keuhkokuumeen pelossa. Muutamana päivänä ei meinannut pysyä pystyssä, oksetti ja väsytti mutta lapsen takia piti pysyä pystyssä.
Tauti on rankka, mutta jos on mahdollisuus levätä niin se auttaa! Älkää rehkikö ettei tule jälkitauteja. Rokotteesta en tiedä, terveydenhoitaja sanoi tänään minulle että minun tulisi ottaa rokote vaikka olen taudin sairastanut muttei osannut perustella sitä miksi, joten en ole vielä päättänyt asiasta, luultavasti otan.
Kyse ei ole siis mistään pikkuflunssasta omasta mielestäni, voihan se sitä joillekkin olla, mutta en myöskään pitänyt tautia minään kuolettavanakaan. Ehkä väsymys oli niin kovaa että vain teki mieli kuolla ;)
No toivottavasti tästä oli hysteerikoille helpotusta. Kyllä siitä selvitään.
Kommentit (23)
No toivottavasti tästä oli hysteerikoille helpotusta. Kyllä siitä selvitään.
No tavan perusterve varmaan selviääkin. Mutta näin raskaana ollessa aloin heti laskea mitkä määrät lääkkeitä tossa olet ehtinyt vetää (antibiootit ja oikeanlaiset kuumelääkkeet tietty on sikiölle vaarattomia), plus että raskaana oleville lykättäisiin lisäksi Tamiflu..
niin siis, minä en saanut tamiflu tai relenza-lääkitystä luonnollisestikaan joten oireet olivat raumpia kuin viruslääkityksessä olevilla. Raskaanaolevat kun alottavat lääkityksen ajoissa niin tauti on varmasti lievempi kuin olla ilman lääkitystä.
Ja kuumelääkkeenä käytin panadolia, plus yhden finrexinin josta sain vain ihottumaa joten jäi ne pussukat kaappiin :)
Olin 10 päivää kipeä, makoilin sohvalla vaan. Oksetti koko ajan ja väsytti aivan mielettömästi, ihan kun sellainen pahin mahdolllinen alkuraskauden totaaliväsy, kun ei jaksa kättä nostaa kaukosäätimelle.
Välillä olo parani ja sitten taas yhtäkkiä huononi. Vatsaoireet kesti monta viikkoa.
"Tavallinen" influenssa oli kyllä mielestän rankempi, silloin olin ihan kuumehoureissani monta päivää ja muisti meni täysin.