Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkällä ruokavaliolla laihtuneet!

Vierailija
22.09.2009 |

Olen ihminen joka inhoaa liikuntaa.

Aloin syömään n. 1000kaloria päivässä ja kaikki herkut pois. Ekalla viikolla lähti 2kg, sen jälkeen kilo viikossa:)

Miten muut saaneet kiloja pois, ilman liikuntaa?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laihdutin "Pariisilainen dieetti" kirjan ohjeiden mukaan. Ekaan 30 kiloon en edes pystynyt juuri liikkumaan vaikean lihavuuden ja sen aiheuttamien vaivojen takia. Hyvin lähti paino. Tuossa oli motivoivaa se, että alkuun vedettiin ensin 10 päivän tehokuuri jolla lähti jotain 7 kg (kirjassa sanottiin 3,5-5 kg, mutta kun mä olin tosi iso, niin lähti enemmän), sitten 3 viikoksi vähän rennommalle mutta edelleen hyvin vähäkaloriselle dieetille, jolla lähti toiset 7 kg. Mulle oli tosi tärkeä tämä alun pikapudotus, koska olo parani ja ruokariippuvuudet esim. hiilareihin katkesi. Ja se oli kuitenkin vain se 10 pv + 3 viikkoa, sen jaksaa vaikka päällään seisten. Eikä se edes ollut kovin vaikeaa. 

Sitten tuon jälkeen tuli "gourmetvaihe" eli niiden ranskalaistyyppisten ruokatapojen opettelu. Syömistä vain 3 kertaa päivässä ilman välipaloja, mutta ihan kunnon ruokaa niin että kaloreita tuli noin 1500. Minulta lähti tosi hyvin painoa noinkin, alkuun kilo viikossa, loppua kohti vähemmän. Ja minä noudatan niitä ranskalaisen syömisen periaatteita vieläkin, 4 vuotta sen jälkeen kun pudotin painon 125 kg:sta 64 kiloon.

Kiinnostaa tuo 'Pariisilainen dietti'. Onko se joku kirja? Olen käynyt useasti Pariisissa ja kyllä ne ihmiset olivat enimmäkseen hyvän näköisiä. (Turistit ja muista maanosista tulevat joskus poikkeus.) Aina ihmettelin kun pariisilaiset söivät aika myöhään iltaisin ravintoloissa isoja ruoka-annoksia. Itsekin totuin siihen. Ja aamuisin tuoretta patonkia, joka on siellä aivan erityisen hyvää. Juustot, suklaa, leivonnaiset käsittämättömän hyviä. Oikeaa voita lisäksi. Ja näiden herkkujen ääressä istuvat ihmiset olivat solakoita, pirteän näköisiä.

Joo, on ranskalaisen ravitsemustieteilijä Jean-Michel Cohenin kirja joka oli takavuosina jonkin sortin hittikin. Mutta periaatteet toimii edelleen https://www.booky.fi/tuote/jean_michel/pariisilainen_dieetti/9789522990…;

https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2014010217888858

Vierailija
82/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laihdutin "Pariisilainen dieetti" kirjan ohjeiden mukaan. Ekaan 30 kiloon en edes pystynyt juuri liikkumaan vaikean lihavuuden ja sen aiheuttamien vaivojen takia. Hyvin lähti paino. Tuossa oli motivoivaa se, että alkuun vedettiin ensin 10 päivän tehokuuri jolla lähti jotain 7 kg (kirjassa sanottiin 3,5-5 kg, mutta kun mä olin tosi iso, niin lähti enemmän), sitten 3 viikoksi vähän rennommalle mutta edelleen hyvin vähäkaloriselle dieetille, jolla lähti toiset 7 kg. Mulle oli tosi tärkeä tämä alun pikapudotus, koska olo parani ja ruokariippuvuudet esim. hiilareihin katkesi. Ja se oli kuitenkin vain se 10 pv + 3 viikkoa, sen jaksaa vaikka päällään seisten. Eikä se edes ollut kovin vaikeaa. 

Sitten tuon jälkeen tuli "gourmetvaihe" eli niiden ranskalaistyyppisten ruokatapojen opettelu. Syömistä vain 3 kertaa päivässä ilman välipaloja, mutta ihan kunnon ruokaa niin että kaloreita tuli noin 1500. Minulta lähti tosi hyvin painoa noinkin, alkuun kilo viikossa, loppua kohti vähemmän. Ja minä noudatan niitä ranskalaisen syömisen periaatteita vieläkin, 4 vuotta sen jälkeen kun pudotin painon 125 kg:sta 64 kiloon.

Kiinnostaa tuo 'Pariisilainen dietti'. Onko se joku kirja? Olen käynyt useasti Pariisissa ja kyllä ne ihmiset olivat enimmäkseen hyvän näköisiä. (Turistit ja muista maanosista tulevat joskus poikkeus.) Aina ihmettelin kun pariisilaiset söivät aika myöhään iltaisin ravintoloissa isoja ruoka-annoksia. Itsekin totuin siihen. Ja aamuisin tuoretta patonkia, joka on siellä aivan erityisen hyvää. Juustot, suklaa, leivonnaiset käsittämättömän hyviä. Oikeaa voita lisäksi. Ja näiden herkkujen ääressä istuvat ihmiset olivat solakoita, pirteän näköisiä.

Joo, on ranskalaisen ravitsemustieteilijä Jean-Michel Cohenin kirja joka oli takavuosina jonkin sortin hittikin. Mutta periaatteet toimii edelleen https://www.booky.fi/tuote/jean_michel/pariisilainen_dieetti/9789522990…;

https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2014010217888858

Kiitos vastauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kolmesti päivässä, en koskaan aamuisin kun en vaan ole aamupala-ihminen.

Esimerkiksi eilen:

1 ruispalaviipale, tuorejuustoa, juustoa, kurkkua, paprikaa, kahvi maidolla.

Nuudeli-chili-parsakaali-hemapa-wokkia, tein pannullisen yhdestä pussillisesta nuudeleita, söin siitä setistä noin neljäsosan punajuuriviipaleiden kanssa. Lisää kahvia.

2 hapankorppua, juustoa, kurkkua, tomaattia ja raejuustoa päällä, ei levitettä. 1,5dl itsetehtyä banaanipirtelöä.

En varsinaisesti laske kaloreita, mutta eipä niitä älyttömästi kerry kun paino tippuu koko ajan :)

Kävelen koiran kanssa päivittäin vähintään kaksi tuntia plus siihen muu kävely päälle, en omista autoa enkä edes pyörää, mutta en ole huomannut sillä olevan mitään vaikutusta kun aina olen kävellyt paljon. Jos alkais juoksemaan niin se saattaisi jo vaikuttaakin 🤔

Sulle tulee kaloreita noin:

Aamupala 150

Lounas: en yiedä mitä on hemapa, mutta noin 200

Iltapala max 200

Eli noin 550 kaloria päivässä, noin sama kuin Nutrileteilla.

Tarkista raudansaanti, muutoinhan tuolla kyllä laihtuu.

Kauheesti en lähtisi juoksemaan noilla kaloreilla. Voi olla vaarallista.

No, itsehän olen sitä mieltä että varmasti tulee enemmän kaloreita kuin 550, mutta samapa tuo. Ei tarvitse tarkistaa raudan saantia kun hemoglobiini on melkein 150. Ja ihan hyvin voisin lähteä juoksemaan jos vain viitsisin, vaarallista ja kissanpaskat. Olohan on mitä mainioin ja energisin.

Niin ja hemapa=herne-maissi-paprika.

Tuo dieetti yhdistettynä liikkumattomuuteen vie sinulta viimeisetkin lihakset, mutta jos tavoitteena on 90-luvun heroine chic -lookki, niin eihän siihen lihakset kuulu...

No kyllä niitä lihaksia sitten saa treenaamalla takaisin. Itse laihdutin alkuun ihan lääkärin määräyksestä sairaalan painonhallintaryhmässä VLCD-kuurilla eli pussipirtelöillä 550 kcal / päivässä ekat 35 kg. Varmaan joo meni lihastakin, mutta eipä tuosta mitään haittaa ole ollut. Liikunnan aloittelin vähitellen sitten, kun sain painon alle 100 kilon. Mun ainakin oli helpompi aluksi keskittyä vain saamaan se vaarallisen korkea paino alas, eikä murehtia liikunnasta samalla. Sitten erikseen liikuntaan liittyvien tapojen muuttaminen.

Riippuen iästä ja erityisesti sukupuolesta, sen kadotetun lihasmassan hankkiminen takaisin on jotain vaikean ja mahdottoman välimaastosta. Lihasmassan merkittävä kasvattaminen vaatii aina kovaa ja täsmällistä treeniä ja plussakaloreita (joo, nykytutkimuksen mukaan sairaalloisen ylipainoiset ihmiset voivat "kiinteytyä" pari kiloa, mutta isossa kuvassa). 

Toki on tilanteita, joissa ylipaino on päässyt niin vaaralliseksi, että siitä pitää päästä eroon keinolla millä hyvänsä ja lihaskato on pienempi paha. Pitää kuitenkin muistaa, että pienempikin paha on silti paha. 

Vierailija
84/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen todella lämpimästi jokaiselle dieettiä aloittavalle kehonkoostumusmittausta ennen projektin aloittamista. Sitten voi muutaman kuukauden jälkeen katsoa, mistä ne kilot ovat lähteneet. Ilman liikuntaa äärimmäisen tiukalla kitukuurilla keho pyrkii sopeuttamaan kulutustaan polttamalla lihaksia energiaksi ja siten alentamalla tulevaa energian kulutusta. Tämä tuskin on kovinkaan monen laihduttajan tavoitteena. 

Minkähän takia porukka miinustaa ajatusta kehonkoostumusmittauksesta? Se on erittäin fiksusti käytetyt pari kymppiä, koska silloin saa raakaa dataa siitä, miten se elämäntapamuutos toimii. Jos esimerkiksi paino laskee, mutta rasvaprosentti nousee, se tarkoittaa, että kehosta lähtee lihasta nopeammin kuin rasvaa ja silloin olisi hyvä herätä pohtimaan, miten ruokavaliota kannattaisi muokata. 

Olin aikoinaan Cambridge-valmentajana vuosia, ennen kuin lopetin koska näin liian monen ko. metodin jälkeen lihovan entistä isommaksi. Siinä seurattiin myös kehonkoostumusta, joskin vain sitä mittaavalla vaa'alla, joka ei ole järin tarkka, mutta kuitenkin kehityssuunnan trendit antaa viitteitä mitä kehossa tapahtuu. Cambridgessahan se alkuvaihe on sitä ääridieettaamista, pelkkiä Cambridge-valmisteita ja ketoosissa alhaisilla kaloreilla. En nähnyt kenelläkään, että lihaksen osuus olisi pienentynyt kun laihtuu. Osalla se jopa kasvoi, kun rasvakudosta paloi, suurimmalla osalla pysyi ennallaan suhteessa kehonpainoon. Absoluuttisesti varmasti lihaksen määrä toki väheni, koska kehokin keveni. 

Sittemmin olen lukenut, että se tosiaan onkin yleensä niin, että jos sitä painoa on ihan kunnolla ylipainoa, niin keho luovuttaa sen lähinnä rasvasta ja vain pieni osuus lihaksesta. Varastoiksi nälän varallehan ne rasvat on tarkoitettukin. Sen sijaan jos vaikka normaalipainoinen tai juuri vähän yli alkaa Cambridgelle, keho luovuttaa enemmän lihaksista koska rasvavarastot ei ole suuret, ja silloin näitä ongelmia tulee. Anorektikkojen tapauksessa jopa sydänlihas voi kärsiä, kun jo ennestään liian laihana aletaan laihduttaa.

No niillä vaa'oilla ei tee yhtään mitään. Niillä ei ole edes teoreettista mahdollisuutta toimia, jos niissä ei ole käsikahvoja, koska sähköimpulssi kiertää vain alakropassa eikä silloin mittaa mitään muuta kuin jalkojen rasvapitoisuutta. Tämän lisäksi suurin osa niistä on puhdasta huijausta eikä mittaa yhtään mitään. Kunhan heittää jonkin keskimääräisen luvun ilmoitetulla pituudella ja mitatulla painolla. 

Jos kunnollinen InBody -mittari maksaa reilun kymppitonnin ja Prisman 30 € vaaka väittää tekevänsä saman, niin onko se uskottavaa? Ja sitten te vielä perustatte teidän ohjelmanne tällaisille mittauksille...

Vierailija
85/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on saanut apua siitä, että syö niin, että yhdistää aterialle vain kasviksia ja eläinkunnan tuotteita. Tai kasviksia ja hiilihydraatteja. Eli pitää hiilarit ja proteiinit erossa aterialla.

Esim.: 1. broileria tai muuta lihaa tai proteiinia ja siihen kylkeen kasviksia tuoreena ja kypsinä eri muodoissa. Mutta ei sille aterialle sitten leipää, eikä muutakaan hiilihydraattia. Tai 2. hiilihydraattipitoista ja kasviksia. Muta ei sitten proteiinia sille aterialle.

Ja sitten tietysti ne annoskoot ratkaisevat myös. Jos mättää itsensä ähkyksi, voi tervellinenkin ruoka alkaa lihottamaan. Pienet ateriat usein on siis tärkeä avain. Isot ateriat harvoin siis lihottavat.

No yleensä proteiinin saannin rajoittaminen ei ole kovin järkevää laihduttaessa.

Vierailija
86/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko aikuinen ihminen välipaloja? onko se enempi mielelle kuin keholle?

Vierailija
87/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija5 kirjoitti:

Useimmat ei selvästi tarvitse, päätellen siitä, että monesssa kulttuurissa sellaisia ei syödä ja ihmiset pärjää oikein hyvin. Tottumuskysymys useimmille, kyllähän se alkuun pientä nälkää aiheuttaa jos siirtyy 3-4 tunnin välein syömisestä pidempiin ateriaväleihin. Mutta useimmat siihen tottuu. Ei toki ihan kaikki, osalla on terveyssyitä miksi tiheämpi syöminen on tarpeen tai hyödyllistä.

Vierailija
88/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kolmesti päivässä, en koskaan aamuisin kun en vaan ole aamupala-ihminen.

Esimerkiksi eilen:

Nuudeli-chili-parsakaali-hemapa-wokkia, tein pannullisen yhdestä pussillisesta nuudeleita, söin siitä setistä noin neljäsosan punajuuriviipaleiden kanssa. Lisää kahvia.

2 hapankorppua, juustoa, kurkkua, tomaattia ja raejuustoa päällä, ei levitettä. 1,5dl itsetehtyä banaanipirtelöä.

En varsinaisesti laske kaloreita, mutta eipä niitä älyttömästi kerry kun paino tippuu koko ajan :)

Kävelen koiran kanssa päivittäin vähintään kaksi tuntia plus siihen muu kävely päälle, en omista autoa enkä edes pyörää, mutta en ole huomannut sillä olevan mitään vaikutusta kun aina olen kävellyt paljon. Jos alkais juoksemaan niin se saattaisi jo vaikuttaakin 🤔

Aamupala 150

Iltapala max 200

No, itsehän olen sitä mieltä että varmasti tulee enemmän kaloreita kuin 550, mutta samapa tuo. Ei tarvitse tarkistaa raudan saantia kun hemoglobiini on melkein 150. Ja ihan hyvin voisin lähteä juoksemaan jos vain viitsisin, vaarallista ja kissanpaskat. Olohan on mitä mainioin ja energisin.

Tuo dieetti yhdistettynä liikkumattomuuteen vie sinulta viimeisetkin lihakset, mutta jos tavoitteena on 90-luvun heroine chic -lookki, niin eihän siihen lihakset kuulu...

No kyllä niitä lihaksia sitten saa treenaamalla takaisin. Itse laihdutin alkuun ihan lääkärin määräyksestä sairaalan painonhallintaryhmässä VLCD-kuurilla eli pussipirtelöillä 550 kcal / päivässä ekat 35 kg. Varmaan joo meni lihastakin, mutta eipä tuosta mitään haittaa ole ollut. Liikunnan aloittelin vähitellen sitten, kun sain painon alle 100 kilon. Mun ainakin oli helpompi aluksi keskittyä vain saamaan se vaarallisen korkea paino alas, eikä murehtia liikunnasta samalla. Sitten erikseen liikuntaan liittyvien tapojen muuttaminen.

VLCD tai suomeksi ENE on ainoa turvallinen ja varma. Tunnetuin merkki Nutrilett. Terveyskylässä on hyvät ohjeet.

Sitä sairaaloissa on jo yli 10 vuotta käytetty.

Vierailija
89/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ei laihduta, laihduttaessa hyvä lisä, mutta liikunta yksinään ei laihduta.

Väitteesi on perätön. Liikunta kuluttaa kaloreita, joka puolestaan laihduttaa. Ihan perusjuttuja.

liikunta kuluttaa kaloreita, mutta todella vähän loppujen lopuksi. Jos kävelet vaikka tunnin, niin kaloreita kuluu n. ruisleipäviipaleen verran. Käytännössä ei mitään. Ja kuten sanoin, liikuntaa kasvattaa ruokahalua, eli huomaamattaan syö enemmän kun liikkuu. Se ei tarvitse olla paljon, esim. juuri yksi ruisleipäpalanen tai yksi banaani, ja se hyöty menee siinä.

Minulla ainakin liikunta vähentää syömisen tarvetta. Olen sitä ihmistyyppiä, joka ihan tylsistyessä ja tekemisen puutteessa alkaa herkästi syömään, tulee muka nälkä. Liikunta ensinnäkin vie aikaa, ettei ole jääkaapilla tai miettimässä onko nälkä, ja tuo täyttymystä ja hyvää oloa. Sen rauhan ja hyvän olon saa siis jo liikunnasta, minkä yleensä hakisi jääkaapilta.

Tiedätkö mikä kellonaika ja päivämäärä on klo 17:28 | 22.9.2009? Ei kannata henkeä pidätellen odottaa, että joku vastaisi 14 vuotta vanhaan ketjuun. :D 

Olitpa väärässä! ;)

Vierailija
90/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi eilen:

Aamupala 150

Iltapala max 200

Niin siis kun kävelen päivässä reilusti yli sen 10 000 askelta niin en liiku? Okei. Ja tietenkin ajattelin jatkaa näin syömistä loppuelämäni, eikös niin? Kummasti kuitenkin vaan jaksan, eikä esim. tuon 40-kiloisen koiran nostamisessa ole mitään ongelmaa, mutta onneksi sinä tiedät mun lihaksistani kaiken.

Vastasin aloittajan kysymykseen, jos joku muu on saanut pudotettua painoa jollain 1800kcal/päivä-meiningillä, hyvä niin. Mulle ei tuommoinen sovi. Haluan nämä muutamat ylikilot pois nopeasti ja näin se onnistuu, eikä ole edes nälkä.

Vierailija
91/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija5 kirjoitti:

Jotkut tarvitsevat. Tunnen useamman ihmisen, jotka voivat paremmin kun syövät välipaloja. Useilla heistä jokin sairaus tai muu terveydell. ongelma. Itse syön 5-6 kertaa päivässä, pieniä annoksia kerralla. Suuret annokset olisivat minulle vaarallisia syövän vuoksi. Ja en ole todella mikään harvinainen tapaus.

Vierailija
92/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi eilen:

Aamupala 150

Iltapala max 200

VLCD tai suomeksi ENE on ainoa turvallinen ja varma. Tunnetuin merkki Nutrilett. Terveyskylässä on hyvät ohjeet.

Sitä sairaaloissa on jo yli 10 vuotta käytetty.

Joo, se on hauska miten nämä aina tyrmätään suoralta kädeltä täällä, ja kuitenkin ENEstä on pitkät kokemukset terveydenhuollosta. Ja niiden sekä lyhyen, että pidemmän tähtäimen tuloksia on todellakin seurattu ja tutkittu tieteellisesti. Mutta kyllä palstalaisten maalaisjärki tietää paremmin. (Toki täytyy muistaa, että se ENE ei ole tarkoitettu jokusen kosmeettisesti haittaavan liikakilon pudotukseen vaan BMI 30 ylöspäin ja tietyt perussairaudet voi tämän estää)

Vierailija
93/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senhän jokainen tajuaa, miten käy jos alkaa hulluna jumppailemaan ja juoksemaan ja lopettaa samalla syömisen.

Siinä käy niin, että tulee energiavaje eli kauhee nälkä ja heikotus, kylmä hiki ja illalla tuumaa että hitot, dieetti alkaa huomenna ja nyt syömään.

Dieetti ja liikkuminen kannattaa sijoittaa eri aikoihin.

Ensin pudottaa ne kilot ja alkaa sitten juoksemaan ja uimaan. On nivelillekin terveellisempää.

Semmosta. No, mä aloitin lenkkeilyn ja kotijumpan, ruokavaliona yksi omena ja lautasellinen (ei mikään iso) kotiruokaa päivässä. -12kg viidessä viikossa ilman heikotuksia ja mässäilyjä. Nälkä katoaa jo ennen kuin ensimmäinen viikko on täynnä, suosittelen.

Kilot ovat myös pysyneet poissa jo kahdeksan vuotta.

Vierailija
94/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000 kaloria on aika vähän. Pysyvämpiin tuloksiin pääsee paremmin, joskin hitaammin noin 1200-1500 kalorilla (lähtöpainosta riippuen).

Itse syön 1500 kaloria päivässä, ja paino putoaa puoli kiloa viikossa (jo monen kuukauden ajan samaa tasaista tahtia). Lähtötilanteen BMI minulla oli 24.

Aamiainen: Kaurapuuroa (1 dl hiutaleita, 2,5 dl vettä, suolaa + 3 minuuttia mikroa) ja mustikkakeittoa. Taitaa olla Valion keitto, alle 10 kcal/dl.

2 ruispalaa, 40% margariinia

= 300 kcal

Lounas: Lämmin ruoka mielen mukaan 250 kcal, lisukekasvikset 50 kaloria (tulee esim. 1 tomaatista, palasta kurkkua ja 100 grammasta parsakaalia)

= 430 kcal

Päivällinen: Lämmin ruoka mielen mukaan 250 kcal, lisukkeet 50 kaloria

jälkiruoka 150 kaloria (esim. jogurttia)

= 580 kcal

Iltapala:

Omena, nektariini tai jotain muita hedelmiä 100 kalorin edestä (keskikokoinen omena = 40 kcal, banaani n. 100 kaloria)

= 100 kcal

Yhteensä n. 1400 kcal.

Oman ruoansulatuksen mukaan kannattaa miettiä, syökö raskaammin lounaalla vai päivällisellä, ja valitseeko jompaankumpaan keittoa.

Mulla tuo 1500 kcal on ehdoton maksimi normisyömisissä! Olen pieniruokainen ja mulla jää 1300kcal päivässä ilman että laihdun.

Nyt on tainnut paino pudota pari kiloa - 8h päivässä lomatalon remppaa ja siivousta, ei ehdi eikä jaksa syödä. Veikkaan että jää n 1000 kcal päivässä:

- aamulla pieni pala leipää kinkulla ja tomaatilla (vrt 1/2 paahtoleipäsiivu), jugurtti

- lounas keittoa

- kahvin kanssa 1 keksi

-päivällinen myöhään illalla kanaa/jauhelihapihvi (pelkkää lihaa ja mausteita), kesäkurpitsaa, tomaattia, paprikaa haudutettuna.

Reilu 10kg sais kyllä pudota!

Vierailija
95/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi eilen:

Aamupala 150

Iltapala max 200

Niin siis kun kävelen päivässä reilusti yli sen 10 000 askelta niin en liiku? Okei. Ja tietenkin ajattelin jatkaa näin syömistä loppuelämäni, eikös niin? Kummasti kuitenkin vaan jaksan, eikä esim. tuon 40-kiloisen koiran nostamisessa ole mitään ongelmaa, mutta onneksi sinä tiedät mun lihaksistani kaiken.

Vastasin aloittajan kysymykseen, jos joku muu on saanut pudotettua painoa jollain 1800kcal/päivä-meiningillä, hyvä niin. Mulle ei tuommoinen sovi. Haluan nämä muutamat ylikilot pois nopeasti ja näin se onnistuu, eikä ole edes nälkä.

No et ainakaan niin, että se auttaisi lihasten säilymisessä. Kävely ei todellakaan auta siinä.

Vierailija
96/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1000 kaloria on aika vähän. Pysyvämpiin tuloksiin pääsee paremmin, joskin hitaammin noin 1200-1500 kalorilla (lähtöpainosta riippuen).

Itse syön 1500 kaloria päivässä, ja paino putoaa puoli kiloa viikossa (jo monen kuukauden ajan samaa tasaista tahtia). Lähtötilanteen BMI minulla oli 24.

Aamiainen: Kaurapuuroa (1 dl hiutaleita, 2,5 dl vettä, suolaa + 3 minuuttia mikroa) ja mustikkakeittoa. Taitaa olla Valion keitto, alle 10 kcal/dl.

= 300 kcal

Lounas: Lämmin ruoka mielen mukaan 250 kcal, lisukekasvikset 50 kaloria (tulee esim. 1 tomaatista, palasta kurkkua ja 100 grammasta parsakaalia)

= 430 kcal

= 580 kcal

Iltapala:

Omena, nektariini tai jotain muita hedelmiä 100 kalorin edestä (keskikokoinen omena = 40 kcal, banaani n. 100 kaloria)

= 100 kcal

Yhteensä n. 1400 kcal.

Oman ruoansulatuksen mukaan kannattaa miettiä, syökö raskaammin lounaalla vai päivällisellä, ja valitseeko jompaankumpaan keittoa.

Mulla tuo 1500 kcal on ehdoton maksimi normisyömisissä! Olen pieniruokainen ja mulla jää 1300kcal päivässä ilman että laihdun.

Nyt on tainnut paino pudota pari kiloa - 8h päivässä lomatalon remppaa ja siivousta, ei ehdi eikä jaksa syödä. Veikkaan että jää n 1000 kcal päivässä:

- aamulla pieni pala leipää kinkulla ja tomaatilla (vrt 1/2 paahtoleipäsiivu), jugurtti

- lounas keittoa

- kahvin kanssa 1 keksi

-päivällinen myöhään illalla kanaa/jauhelihapihvi (pelkkää lihaa ja mausteita), kesäkurpitsaa, tomaattia, paprikaa haudutettuna.

Tuolla syömisellä ei ole mitenkään mahdollista, että olisit ylipainoinen. Valehtelet meille ja todennäköisesti itsellesi. Tuo voi olla sinun yhden päivän ruokasi, mutta seuraavana niitä keksejä taitaakin mennä paketillinen

Vierailija
97/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

= 300 kcal

= 430 kcal

= 580 kcal

Iltapala:

= 100 kcal

Yhteensä n. 1400 kcal.

- lounas keittoa

- kahvin kanssa 1 keksi

Tuolla syömisellä ei ole mitenkään mahdollista, että olisit ylipainoinen. Valehtelet meille ja todennäköisesti itsellesi. Tuo voi olla sinun yhden päivän ruokasi, mutta seuraavana niitä keksejä taitaakin mennä paketillinen

Viimeksi vaa'alla 75 kiloa kuun vaihteessa. Pituutta 161cm, ikää 63v. Olen vuosia kirjannut kaikki syömiseni yasioon. Ei ole tarvetta huijata.

En syö ikinä enempää kuin 1 keksin, en edes pidä niistä mutta kahvin kanssa kiva jotain makeaa.

Mulle normaali annoskoko on aina ollut n 100g lihaa (= esim 3 lihapullaa tmv) ja 1 pieni peruna tai salaattia tai kasviksia. Juustosiivu tarkoittaa n 7gr, eli juustohöylällä ohuen ohut siivu. Jos juustoa, ei kinkkua ja päinvastoin.

Keittoja rakastan, en lisää kermaa enkä sulatejuustoa kuin lohi- ja kesäkeittoon.

Touhuilusta huolimatta mulla on niukka kulutus, pk vain 1270kcal. Eikä rankkakan liikkuminen tai työ laihduta, kiinteyttää kyllä.

Limuja, mehuja, sipsukoit tms en välitä. Kakkuja ja jäätelöä kyllä joskus